2017-10-18, 08:27
Medlem
F.Costellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ieda
Har tyvrr helt tappat intresset fr den hr podden. Inledde starkt men nu orkar jag inte mer klyschigt grabbsnack. Som tidigare nmnts finns det bara en duo som Filip&Fredrik.

Fick frresten en chock nr jag ins hur gammal Wilbacher r. Fr man inte intrycket av att han r mycket yngre?

Ja absolut s verkar han yngre. Jag undrar hur han var som 20-25 ring..
Citera
2017-10-18, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F.Costello
Ja absolut s verkar han yngre. Jag undrar hur han var som 20-25 ring..

Antagligen som han har berttat i podden, att han traskade runt med ultras med en form av starkare tobak i mungipan och trodde han var kungen. Eller r det bara snack och en persona fr att pleasa deras mlgrupp.
Citera
2017-10-19, 09:37
Medlem
Elwisps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Det dr nr han trycker p vartannat ord... jag sitter verkligen och kokar nr jag hr det tonlget. Han KAN s MYCKET, den gode Gusten. Han SITTER verkligen p FACIT i ALLA frgor TROTS att han bara R 29 r.

Detta r ett tonlge som ven det r direkt kopierat frn Filip Hammar.

Haha, det r faktiskt exakt sdr det skulle se ut om man skrev ner hans prator i text. ven citat som "han har en solklar xxx-AURA!" frekommer frekvent.
Citera
2017-10-21, 15:41
Medlem
simonvps avatar
Ja, r vl ingen id att jag kommenterar att Gusten anvnder sig av exakt samma diskurs som Filip Hammar. Det fattar ju vilken idiot som helst som lyssnar p poddar.

Det spelar mindre roll, fr podden r vldigt bra. Jag kritiserade de nr de rattade Serie A-podden (hjrnslpp, kommer inte ihg vad den hette...) d jag tyckte det blev fr oserist och grabbigt. Kanske r det s fortfarande, men jag imponeras nd av att de lyckas diskutera s brett och med s olika infallsvinklar. Framfrallt Wilbacher verraskas jag av; jag trodde han enkom var en italiofil, men han behrskar mycket mer n s. Hatten av!
Citera
2017-10-24, 19:04
Medlem
simonvps avatar
Jag kanske tycker att Gustens Filip-hrmande gr lite i verdrift nd, efter att ha lyssnat ikapp ngra avsnitt. Nu bottnar han ju frvisso rtt bra d han kan applicera det tugget/stuket och gra det fotbollsrelaterat, men som trogen F&F-lyssnare lessnar man nd.

Vilka uttryck har han snott frn F&F rakt av?

"Person xx har en yy-auroa"
"Dags att mygga av xx"
"Xx r i samklang med yy"
"Kreativt betygsttande av en freteelse med 1-5 plus"
"r freteelse xx det nya yy" eller annan kreativ parallell.

Sen det hr med att BETONA vart och vartannat ord fr att UNDERSTRYKA det han sger, den r ju uppenbarast. Om han brjar kra med "snkt ribba fr xx" i ett av de kommande avsnitten s blir jag arg p riktigt Ngon som kan fylla p med mer uttryck?

Ett annat exempel r nu i slutet av senaste avsnittet, nr de pratade om att Zlatan opererade sitt kn i Pittsburgh. Gusten droppade "ingen stad r mer kompatibel med knoperationer n Pittsburgh" eller ngot liknande. Det blir liksom s uppenbart att han sger det bara fr att Filip droppar liknande kommentarer i sin pod.

Till Gustens frsvar ska det dock sgas att han nog knappast r ensam om att prata shr. r vldigt vertygad om att mnga kompisgng har mycket F&F-stuk p sitt tugg. Och som sagt, jag tycker fortfarande att han gr det bra!
Citera
2017-10-24, 19:22
Medlem
snillet_1s avatar
Jag hoppas att de slpper Tutto-elvan s smningom, det rcker med svepet. Det blir lite tradigt och smkrngligt i ljudform, det r ett grepp som gr sig bst p papper eller annan typ av grafik. Dessutom tyckte jag att det tappade pongen nr Gusten drog in Andreas Andersson i det...ska Ghoddos forma anfallspar med Messi nsta vecka? (hypotetiskt)
Senast redigerad av snillet_1 2017-10-24 kl. 19:31.
Citera
2017-10-24, 21:41
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elwisp
Haha, det r faktiskt exakt sdr det skulle se ut om man skrev ner hans prator i text. ven citat som "han har en solklar xxx-AURA!" frekommer frekvent.

Kan du och/eller ngon annan i trden gra mig en tjnst? terkom och citera mig i trden nr Gusten har slutat prata p det sttet. Jag klarar verkligen inte av det och har tvingats sluta lyssna p podden enbart drfr. Jag sitter och kokar och sliter till slut ur lurarna i vredesmod nr jag hr det jvla tonlget!

Jag vill nmligen verkligen kunna tycka om den hr podden. Mycket r ju bra.

Tack p frhand.
Citera
2017-10-24, 23:20
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Kan du och/eller ngon annan i trden gra mig en tjnst? terkom och citera mig i trden nr Gusten har slutat prata p det sttet. Jag klarar verkligen inte av det och har tvingats sluta lyssna p podden enbart drfr. Jag sitter och kokar och sliter till slut ur lurarna i vredesmod nr jag hr det jvla tonlget!

Jag vill nmligen verkligen kunna tycka om den hr podden. Mycket r ju bra.

Tack p frhand.

Rtt vertygad om att Gusten kikar p Flashback. Mrker han att tillrckligt mnga str sig p efterapandet s kommer han minska p det.

Om inte han s kanske Wilbacher spanar in trden. Han har ju konto hr och har inte dragit sig fr att konfrontera folk som kritiserat honom.!
Citera
2017-10-25, 16:26
Medlem
Prio4s avatar
Stller in i kren om Gusten. Han r alldeles fr mn om att Tutto Balutto ska vara en "skn" podd. Som ni nmner s betonar han orden p ett extremt strande stt och knns som en mstare av konstformen mansplaining privat. Dock tror jag att mycket av ens negativa synpunkter kommer av att man konsumerat s sjukt mycket av de tv herrarna. Precis, p samma stt, som att man ibland str sig p sina nrmsta polares dliga egenskaper. Calciomania och Tutto, bara det r ju 300-400 timmar surr. Man kan ju deras personligheterna utan och innan by now. Inte direkt s att man kommer sluta lyssna, i alla fall inte jag.
Citera
2017-10-26, 23:06
Medlem
sebastian_s avatar
Det r oroande att Gustens passivt aggressiva pkism brjar synas. Han blev passivt aggressiv mot Wilbacher fr att han tog upp den iranska Messi , vilket var helt rtt av Wilbacher, istllet fr att g med i Anne Frank tget. Efter det malde han p om svarta spelare och hur de jmfrdes med tidigare svarta spelare. Frst genom att sga att det bara hnder svarta spelare . Han gjorde ngon sorts avbn om att ven han var skyldig till det och vi kanske kan frndra vrlden och gra den till en bttre plats att leva i.
Citera
2017-10-27, 22:30
Medlem
snillet_1s avatar
Undrar hur mycket de tjnar p reklamen.
Citera
2017-11-02, 12:29
Medlem
Ser att mnga str sig p Gusten angende att han frsker likna Filip mycket. Jag gjorde ocks det extremt mycket i brjan och jag hade inte upplevt det innan jag brjade lyssna p Tutto, allts i Euro Talk osv. Det var p ngot stt som att hans road to att bli Filip brjade med Tutto, frmodligen eftersom att han fick bttre sjlvfrtroende nr han startade upp sin egen pod. Nu s har jag slppt mitt agg mot Gustens tugg och tyckte det var befriande nr han erknde att Filip Hammar var en av gustens stora idoler och att han frskte bjuda in honom till Tutto. D blev det liksom okej att han hrmar Filip i mycket. Fr innan s hade man sett Gusten som en smygrunkare av Filip men nr han gick ut med det s blir det som med allt annat som folk r ppna med, rtt okej. Typ som nr slund erknde att han r vldigt dlig pedagogiskt och medvetenhet om att han avbryter mnniskor mitt i meningar men han jobbar p det, d blev han frlten fr det och r nu mera en av de mest omtyckta profilerna inom yrket (min uppfattning).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in