Jag kanske tycker att Gustens Filip-härmande går lite i överdrift ändå, efter att ha lyssnat ikapp några avsnitt. Nu bottnar han ju förvisso rätt bra då han kan applicera det tugget/stuket och göra det fotbollsrelaterat, men som trogen F&F-lyssnare lessnar man ändå.
Vilka uttryck har han snott från F&F rakt av?
"Person xx har en yy-auroa"
"Dags att mygga av xx"
"Xx är i samklang med yy"
"Kreativt betygsättande av en företeelse med 1-5 plus"
"Är företeelse xx det nya yy" eller annan kreativ parallell.
Sen det här med att BETONA vart och vartannat ord för att UNDERSTRYKA det han säger, den är ju uppenbarast. Om han börjar köra med "sänkt ribba för xx" i ett av de kommande avsnitten så blir jag arg på riktigt

Någon som kan fylla på med mer uttryck?
Ett annat exempel är nu i slutet av senaste avsnittet, när de pratade om att Zlatan opererade sitt knä i Pittsburgh. Gusten droppade "ingen stad är mer kompatibel med knäoperationer än Pittsburgh" eller något liknande. Det blir liksom så uppenbart att han säger det bara för att Filip droppar liknande kommentarer i sin pod.
Till Gustens försvar ska det dock sägas att han nog knappast är ensam om att prata såhär. Är väldigt övertygad om att många kompisgäng har mycket F&F-stuk på sitt tugg. Och som sagt, jag tycker fortfarande att han gör det bra!