2017-10-18, 08:27
Medlem
F.Costellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ieda
Har tyvärr helt tappat intresset för den här podden. Inledde starkt men nu orkar jag inte mer klyschigt grabbsnack. Som tidigare nämnts finns det bara en duo som Filip&Fredrik.

Fick förresten en chock när jag inså hur gammal Wilbacher är. Får man inte intrycket av att han är mycket yngre?

Ja absolut så verkar han yngre. Jag undrar hur han var som 20-25 åring..
Citera
2017-10-18, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F.Costello
Ja absolut så verkar han yngre. Jag undrar hur han var som 20-25 åring..

Antagligen som han har berättat i podden, att han traskade runt med ultras med en form av starkare tobak i mungipan och trodde han var kungen. Eller är det bara snack och en persona för att pleasa deras målgrupp.
Citera
2017-10-19, 09:37
Medlem
Elwisps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Det där när han trycker på vartannat ord... jag sitter verkligen och kokar när jag hör det tonläget. Han KAN så MYCKET, den gode Gusten. Han SITTER verkligen på FACIT i ALLA frågor TROTS att han bara ÄR 29 år.

Detta är ett tonläge som även det är direkt kopierat från Filip Hammar.

Haha, det är faktiskt exakt sådär det skulle se ut om man skrev ner hans prator i text. Även citat som "han har en solklar xxx-AURA!" förekommer frekvent.
Citera
2017-10-21, 15:41
Medlem
simonvps avatar
Ja, är väl ingen idé att jag kommenterar att Gusten använder sig av exakt samma diskurs som Filip Hammar. Det fattar ju vilken idiot som helst som lyssnar på poddar.

Det spelar mindre roll, för podden är väldigt bra. Jag kritiserade de när de rattade Serie A-podden (hjärnsläpp, kommer inte ihåg vad den hette...) då jag tyckte det blev för oseriöst och grabbigt. Kanske är det så fortfarande, men jag imponeras ändå av att de lyckas diskutera så brett och med så olika infallsvinklar. Framförallt Wilbacher överraskas jag av; jag trodde han enkom var en italiofil, men han behärskar mycket mer än så. Hatten av!
Citera
2017-10-24, 19:04
Medlem
simonvps avatar
Jag kanske tycker att Gustens Filip-härmande går lite i överdrift ändå, efter att ha lyssnat ikapp några avsnitt. Nu bottnar han ju förvisso rätt bra då han kan applicera det tugget/stuket och göra det fotbollsrelaterat, men som trogen F&F-lyssnare lessnar man ändå.

Vilka uttryck har han snott från F&F rakt av?

"Person xx har en yy-auroa"
"Dags att mygga av xx"
"Xx är i samklang med yy"
"Kreativt betygsättande av en företeelse med 1-5 plus"
"Är företeelse xx det nya yy" eller annan kreativ parallell.

Sen det här med att BETONA vart och vartannat ord för att UNDERSTRYKA det han säger, den är ju uppenbarast. Om han börjar köra med "sänkt ribba för xx" i ett av de kommande avsnitten så blir jag arg på riktigt Någon som kan fylla på med mer uttryck?

Ett annat exempel är nu i slutet av senaste avsnittet, när de pratade om att Zlatan opererade sitt knä i Pittsburgh. Gusten droppade "ingen stad är mer kompatibel med knäoperationer än Pittsburgh" eller något liknande. Det blir liksom så uppenbart att han säger det bara för att Filip droppar liknande kommentarer i sin pod.

Till Gustens försvar ska det dock sägas att han nog knappast är ensam om att prata såhär. Är väldigt övertygad om att många kompisgäng har mycket F&F-stuk på sitt tugg. Och som sagt, jag tycker fortfarande att han gör det bra!
Citera
2017-10-24, 19:22
Medlem
snillet_1s avatar
Jag hoppas att de släpper Tutto-elvan så småningom, det räcker med svepet. Det blir lite tradigt och småkrångligt i ljudform, det är ett grepp som gör sig bäst på papper eller annan typ av grafik. Dessutom tyckte jag att det tappade poängen när Gusten drog in Andreas Andersson i det...ska Ghoddos forma anfallspar med Messi nästa vecka? (hypotetiskt)
Senast redigerad av snillet_1 2017-10-24 kl. 19:31.
Citera
2017-10-24, 21:41
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elwisp
Haha, det är faktiskt exakt sådär det skulle se ut om man skrev ner hans prator i text. Även citat som "han har en solklar xxx-AURA!" förekommer frekvent.

Kan du och/eller någon annan i tråden göra mig en tjänst? Återkom och citera mig i tråden när Gusten har slutat prata på det sättet. Jag klarar verkligen inte av det och har tvingats sluta lyssna på podden enbart därför. Jag sitter och kokar och sliter till slut ur lurarna i vredesmod när jag hör det jävla tonläget!

Jag vill nämligen verkligen kunna tycka om den här podden. Mycket är ju bra.

Tack på förhand.
Citera
2017-10-24, 23:20
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Kan du och/eller någon annan i tråden göra mig en tjänst? Återkom och citera mig i tråden när Gusten har slutat prata på det sättet. Jag klarar verkligen inte av det och har tvingats sluta lyssna på podden enbart därför. Jag sitter och kokar och sliter till slut ur lurarna i vredesmod när jag hör det jävla tonläget!

Jag vill nämligen verkligen kunna tycka om den här podden. Mycket är ju bra.

Tack på förhand.

Rätt övertygad om att Gusten kikar på Flashback. Märker han att tillräckligt många stör sig på efterapandet så kommer han minska på det.

Om inte han så kanske Wilbacher spanar in tråden. Han har ju konto här och har inte dragit sig för att konfrontera folk som kritiserat honom.!
Citera
2017-10-25, 16:26
Medlem
Prio4s avatar
Ställer in i kören om Gusten. Han är alldeles för mån om att Tutto Balutto ska vara en "skön" podd. Som ni nämner så betonar han orden på ett extremt störande sätt och känns som en mästare av konstformen mansplaining privat. Dock tror jag att mycket av ens negativa synpunkter kommer av att man konsumerat så sjukt mycket av de två herrarna. Precis, på samma sätt, som att man ibland stör sig på sina närmsta polares dåliga egenskaper. Calciomania och Tutto, bara det är ju 300-400 timmar surr. Man kan ju deras personligheterna utan och innan by now. Inte direkt så att man kommer sluta lyssna, i alla fall inte jag.
Citera
2017-10-26, 23:06
Medlem
sebastian_s avatar
Det är oroande att Gustens passivt aggressiva pkism börjar synas. Han blev passivt aggressiv mot Wilbacher för att han tog upp den iranska Messi , vilket var helt rätt av Wilbacher, istället för att gå med i Anne Frank tåget. Efter det malde han på om svarta spelare och hur de jämfördes med tidigare svarta spelare. Först genom att säga att det bara händer svarta spelare . Han gjorde någon sorts avbön om att även han var skyldig till det och vi kanske kan förändra världen och göra den till en bättre plats att leva i.
Citera
2017-10-27, 22:30
Medlem
snillet_1s avatar
Undrar hur mycket de tjänar på reklamen.
Citera
2017-11-02, 12:29
Medlem
Ser att många stör sig på Gusten angående att han försöker likna Filip mycket. Jag gjorde också det extremt mycket i början och jag hade inte upplevt det innan jag började lyssna på Tutto, alltså i Euro Talk osv. Det var på något sätt som att hans road to att bli Filip började med Tutto, förmodligen eftersom att han fick bättre självförtroende när han startade upp sin egen pod. Nu så har jag släppt mitt agg mot Gustens tugg och tyckte det var befriande när han erkände att Filip Hammar var en av gustens stora idoler och att han försökte bjuda in honom till Tutto. Då blev det liksom okej att han härmar Filip i mycket. För innan så hade man sett Gusten som en smygrunkare av Filip men när han gick ut med det så blir det som med allt annat som folk är öppna med, rätt okej. Typ som när Åslund erkände att han är väldigt dålig pedagogiskt och medvetenhet om att han avbryter människor mitt i meningar men han jobbar på det, då blev han förlåten för det och är nu mera en av de mest omtyckta profilerna inom yrket (min uppfattning).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in