Citat:
Ursprungligen postat av
snillet_1
Du har sjlv skrivit i en trd som behandlar mnet:
(FB) Skvaller om Gusten Dahlin
Och vad har min felaktiga teori om varfr han fick kicken frn SBS med det
BonhommeDeNeige kallar "pubertala fylleramsor" (plural) att gra? Det var ju inte fr att han hade druckit eller fr att han var med i Expressen-TV utan pga Lustig-ramsan som enligt BonhommeDeNeige r "pubertal". Hur, var ju inte Gusten som kom p den.
Du skrev ju sjlv i den trden:
"Det tas upp i inledningen senaste avsnittet av podden Tutto Balutto som han driver med Thomas Wilbacher.
Anledningen var att han sjng den dr Lustig-ramsan, och inte ngon eventuell fylla. Wilbacher lmnade i samma veva fr att Discovery inte gillade hur han profilerades i Expressens webb-tv."
Det kunde du ju svarat BonhommeDeNeige d det faktiskt visat sig stmma. 1-0 till snillet_1 (du borde ju heta Snill_1 men ok...)
Annars r det otroligt smaktigt gnll och hobby-psykologi i trden. "Vill hra sina rster"? Ja det r ju en podd, vad kommer hrnst "anfallare som vill gra ml?" Tutto Balutto r ju en av f poddar dr det faktiskt blir diskussioner pga att programledarna r oense om ngot. Tex VAR eller nr Wilbacher skjuter ner ngon spaning som Gusten har. Eller VHS-tjafset senaste veckan.
Detta r ju nstan den mest patetiska "analysen" om en podd man lst. Som en jvla sommelier som ska frska ge betyg p ett nordkoreanskt rdtjut.
Citat:
Ursprungligen postat av
Adde1234
Deras podcast blir fr det mesta allt fr flamsig och navelskdande fr min smak. Inte lika seris och intressant som program som Euro Talk och 3-5-2 i mitt tycke. Blir som du sger vldigt grabbigt av det hela. Knns som att de gillar att hra sina egna rster lite vl mycket ibland och tycker att de r s ofantligt roliga hela tiden.
Och du tycker din sikt p Flashback r s jvla viktig i kontrast till hur mycket Gusten och Thomas vill hra sina egna rster... och hur fan lter det nr man tycker att "man r s ofantligt roliga hela tiden"? Vad r s att sga "give-awayen"? Att man skrattar till? Att man sger "nu var jag rolig" att man faktiskt hr hur dom smeker sig sjlva? Vad baseras denna helt efterblivna analysen p? Informera mig snlla!
Och "navelskdning"? Varken Gusten eller Thomas missar ju en chans att hoppa p och ifrgastta varandra nr det blir navelskderi om det s r seniorserien, analyser eller golfen som det hackas p.
Citat:
Ursprungligen postat av
efterskalvet
Hller med om stagnationen. Dom har vl egentligen aldrig pratat fotboll utan snarare debatterna om fotboll, men de sista avsnitten har mest knts som en timmes ytskrap av den art som brukade frekomma i brjan av avsnitten. Men s rullar slutjingeln helt pltsligt.
3-5-2 mycket vassare just nu.
Det lter smart men nr man tnker efter s betyder det noll utan konkreta exempel, har du ngra?
Ni fr ju frehelvete 2 avsnitt i veckan och grymma gster, dom har fan direktkontakt med Albin Ekdahl, Pontus Jansson och Daniel Larsson. Tompa har ju fightats med Ultras nere i Italien, Gusten har (lite) spelarerfarenhet och en brorsa som lirat i Bajen "bajjen". Dom snackar Allsvenskan, Landslag, PL, Serie A, Spanien och nnu mer. Guldanekdoter och storys frn ledningar nere till spelare. Wilbachers ironiska sjvbild gr ju hela podden, fatta!
Och hur jvla patetiska liv har man om man orkar gnlla p detta i en FB-trd?! Sluta lyssna d om det inte passar, ni r vl vuxna mnniskor?! "N den r inte exakt som jag vill ha den, dessa tv individer uppfyller inte exakt de kraven jag har p personlighet och karaktr nr det kommer till en podd om fotboll, den mste vara perfekt enligt mina kriterier annars s r den dlig, dom borde ndra sig fr att anpassa sig till mina kriterier *bebisgrt och bajsa p sig*.
Skrp er och kom med lite konstruktiv/saklig kritik vad gller innehll eller produktion eller hll kft. Orka.