2017-10-10, 08:46
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Har inte Gugge en "svin p fyllan-aura" eller r det bara jag?

Det har kostat honom jobbet tv gnger.
Citera
2017-10-10, 08:58
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Har inte Gugge en "svin p fyllan-aura" eller r det bara jag?
Frtydligande s att det inte blir ls ryktesspridning.

Frsta gngen han blev av med uppdrag var nr han gick fram till Kent Ekeroth och kallade honom fr rasist. Andra gngen var nr han sjng pubertala fylleramsor om Mikael Lustig i Expressens webb-tv.

Jag skulle dock inte kalla "Gugge" (skippa det obeskrivligt tntiga smeknamnet, tack) fr ett svin p fyllan. Mer en komplexfylld, smknubbig liten blyg kille som slpper sargen med ett par l innanfr vsten. Precis som mnga andra, inget onormalt egentligen.
Citera
2017-10-12, 23:40
Medlem
snillet_1s avatar
Deras hvdelsebehov blir med tiden jvligt jobbigt och trttsamt. Fr mycket grabbgng ver det.
Citera
2017-10-14, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Deras hvdelsebehov blir med tiden jvligt jobbigt och trttsamt. Fr mycket grabbgng ver det.

Deras podcast blir fr det mesta allt fr flamsig och navelskdande fr min smak. Inte lika seris och intressant som program som Euro Talk och 3-5-2 i mitt tycke. Blir som du sger vldigt grabbigt av det hela. Knns som att de gillar att hra sina egna rster lite vl mycket ibland och tycker att de r s ofantligt roliga hela tiden.
Citera
2017-10-14, 12:35
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Deras podcast blir fr det mesta allt fr flamsig och navelskdande fr min smak. Inte lika seris och intressant som program som Euro Talk och 3-5-2 i mitt tycke. Blir som du sger vldigt grabbigt av det hela. Knns som att de gillar att hra sina egna rster lite vl mycket ibland och tycker att de r s ofantligt roliga hela tiden.

De r bst nr de har gster i mitt tycke. Annars blir det fr mycket att Gusten skall bli vansinnig och sitta och betona varje ord ver att folk skrattar ver hur usla Luxemburg var och undrar hur de lyckades klara 0-0 mot Frankrike. Klart fan man kan jmfra de matcherna och bli frundrad. Oavsett att Gusten och Thomas har lagt ner engagemang i att bygga upp vilket fantastiskt landslag Luxarna r. S hr: bottennivn har hjts i landslagsfotbollen, helt riktigt. Men Luxemburg och Vitryssland r fortfarande tv skitlag som Sverige ska besegra. Allt annat r nys.

3-5-2 har jag svrt fr. Gillar inte att Fjll skall lta s djup och seris hela tiden. Passar inte alls. Sen: Jens var en bra gst men hur jvla mnga gnger skall man traggla igenom vad som gr en bra sportchef? Kndes som att grabbarna satt som fgelholkar i fascination. nd sger de samma sak varje gng, sportcheferna.

1. Bra och brett kontaktnt
2. En bra relation med trnare och styrelse
3. Kunna balansera sportsliga resultat med att f ihop ekonomin

osv. Det r inte nt jvla nytt hjul som uppfinns hr.
Senast redigerad av snillet_1 2017-10-14 kl. 12:42.
Citera
2017-10-14, 15:29
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Det har kostat honom jobbet tv gnger.

Hur d?

Lste det efterfljande inlgget nu. "Pubertala fylleramsor"? Har du lyssnat p avsnittet dr Lustig var gst?
Senast redigerad av TheDarkKniggit 2017-10-14 kl. 15:40.
Citera
2017-10-14, 16:00
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Frtydligande s att det inte blir ls ryktesspridning.

Frsta gngen han blev av med uppdrag var nr han gick fram till Kent Ekeroth och kallade honom fr rasist. Andra gngen var nr han sjng pubertala fylleramsor om Mikael Lustig i Expressens webb-tv.

Jag skulle dock inte kalla "Gugge" (skippa det obeskrivligt tntiga smeknamnet, tack) fr ett svin p fyllan. Mer en komplexfylld, smknubbig liten blyg kille som slpper sargen med ett par l innanfr vsten. Precis som mnga andra, inget onormalt egentligen.

Trist sklart. Jag visste inte om det men som jag skrev fr flera mnader sedan upplevde jag direkt (redan i "frn bruket till bgringen") en pubertal instllning till alkohol och fyllehistorier. Och i hans lder brukar det tyda p vissa problem att hantera alkoholen.
Citera
2017-10-14, 16:20
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkKniggit
Hur d?

Lste det efterfljande inlgget nu. "Pubertala fylleramsor"? Har du lyssnat p avsnittet dr Lustig var gst?

Du har sjlv skrivit i en trd som behandlar mnet:

(FB) Skvaller om Gusten Dahlin
Citera
2017-10-14, 18:34
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Du har sjlv skrivit i en trd som behandlar mnet:

(FB) Skvaller om Gusten Dahlin

Och vad har min felaktiga teori om varfr han fick kicken frn SBS med det BonhommeDeNeige kallar "pubertala fylleramsor" (plural) att gra? Det var ju inte fr att han hade druckit eller fr att han var med i Expressen-TV utan pga Lustig-ramsan som enligt BonhommeDeNeige r "pubertal". Hur, var ju inte Gusten som kom p den.

Du skrev ju sjlv i den trden:

"Det tas upp i inledningen senaste avsnittet av podden Tutto Balutto som han driver med Thomas Wilbacher. Anledningen var att han sjng den dr Lustig-ramsan, och inte ngon eventuell fylla. Wilbacher lmnade i samma veva fr att Discovery inte gillade hur han profilerades i Expressens webb-tv."

Det kunde du ju svarat BonhommeDeNeige d det faktiskt visat sig stmma. 1-0 till snillet_1 (du borde ju heta Snill_1 men ok...)

Annars r det otroligt smaktigt gnll och hobby-psykologi i trden. "Vill hra sina rster"? Ja det r ju en podd, vad kommer hrnst "anfallare som vill gra ml?" Tutto Balutto r ju en av f poddar dr det faktiskt blir diskussioner pga att programledarna r oense om ngot. Tex VAR eller nr Wilbacher skjuter ner ngon spaning som Gusten har. Eller VHS-tjafset senaste veckan.

Detta r ju nstan den mest patetiska "analysen" om en podd man lst. Som en jvla sommelier som ska frska ge betyg p ett nordkoreanskt rdtjut.

Citat:

Och du tycker din sikt p Flashback r s jvla viktig i kontrast till hur mycket Gusten och Thomas vill hra sina egna rster... och hur fan lter det nr man tycker att "man r s ofantligt roliga hela tiden"? Vad r s att sga "give-awayen"? Att man skrattar till? Att man sger "nu var jag rolig" att man faktiskt hr hur dom smeker sig sjlva? Vad baseras denna helt efterblivna analysen p? Informera mig snlla!
Och "navelskdning"? Varken Gusten eller Thomas missar ju en chans att hoppa p och ifrgastta varandra nr det blir navelskderi om det s r seniorserien, analyser eller golfen som det hackas p.

Citat:
Ursprungligen postat av efterskalvet
Hller med om stagnationen. Dom har vl egentligen aldrig pratat fotboll utan snarare debatterna om fotboll, men de sista avsnitten har mest knts som en timmes ytskrap av den art som brukade frekomma i brjan av avsnitten. Men s rullar slutjingeln helt pltsligt.

3-5-2 mycket vassare just nu.

Det lter smart men nr man tnker efter s betyder det noll utan konkreta exempel, har du ngra?

Ni fr ju frehelvete 2 avsnitt i veckan och grymma gster, dom har fan direktkontakt med Albin Ekdahl, Pontus Jansson och Daniel Larsson. Tompa har ju fightats med Ultras nere i Italien, Gusten har (lite) spelarerfarenhet och en brorsa som lirat i Bajen "bajjen". Dom snackar Allsvenskan, Landslag, PL, Serie A, Spanien och nnu mer. Guldanekdoter och storys frn ledningar nere till spelare. Wilbachers ironiska sjvbild gr ju hela podden, fatta!

Och hur jvla patetiska liv har man om man orkar gnlla p detta i en FB-trd?! Sluta lyssna d om det inte passar, ni r vl vuxna mnniskor?! "N den r inte exakt som jag vill ha den, dessa tv individer uppfyller inte exakt de kraven jag har p personlighet och karaktr nr det kommer till en podd om fotboll, den mste vara perfekt enligt mina kriterier annars s r den dlig, dom borde ndra sig fr att anpassa sig till mina kriterier *bebisgrt och bajsa p sig*.
Skrp er och kom med lite konstruktiv/saklig kritik vad gller innehll eller produktion eller hll kft. Orka.
Citera
2017-10-14, 19:19
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Och vad har min felaktiga teori om varfr han fick kicken frn SBS med det BonhommeDeNeige kallar "pubertala fylleramsor" (plural) att gra? Det var ju inte fr att han hade druckit eller fr att han var med i Expressen-TV utan pga Lustig-ramsan som enligt BonhommeDeNeige r "pubertal". Hur, var ju inte Gusten som kom p den.

Du skrev ju sjlv i den trden:

"Det tas upp i inledningen senaste avsnittet av podden Tutto Balutto som han driver med Thomas Wilbacher. Anledningen var att han sjng den dr Lustig-ramsan, och inte ngon eventuell fylla. Wilbacher lmnade i samma veva fr att Discovery inte gillade hur han profilerades i Expressens webb-tv."

Det kunde du ju svarat BonhommeDeNeige d det faktiskt visat sig stmma. 1-0 till snillet_1 (du borde ju heta Snill_1 men ok...)

Annars r det otroligt smaktigt gnll och hobby-psykologi i trden. "Vill hra sina rster"? Ja det r ju en podd, vad kommer hrnst "anfallare som vill gra ml?" Tutto Balutto r ju en av f poddar dr det faktiskt blir diskussioner pga att programledarna r oense om ngot. Tex VAR eller nr Wilbacher skjuter ner ngon spaning som Gusten har. Eller VHS-tjafset senaste veckan.

Detta r ju nstan den mest patetiska "analysen" om en podd man lst. Som en jvla sommelier som ska frska ge betyg p ett nordkoreanskt rdtjut.

Och du tycker din sikt p Flashback r s jvla viktig i kontrast till hur mycket Gusten och Thomas vill hra sina egna rster... och hur fan lter det nr man tycker att "man r s ofantligt roliga hela tiden"? Vad r s att sga "give-awayen"? Att man skrattar till? Att man sger "nu var jag rolig" att man faktiskt hr hur dom smeker sig sjlva? Vad baseras denna helt efterblivna analysen p? Informera mig snlla!
Och "navelskdning"? Varken Gusten eller Thomas missar ju en chans att hoppa p och ifrgastta varandra nr det blir navelskderi om det s r seniorserien, analyser eller golfen som det hackas p.

Det lter smart men nr man tnker efter s betyder det noll utan konkreta exempel, har du ngra?

Ni fr ju frehelvete 2 avsnitt i veckan och grymma gster, dom har fan direktkontakt med Albin Ekdahl, Pontus Jansson och Daniel Larsson. Tompa har ju fightats med Ultras nere i Italien, Gusten har (lite) spelarerfarenhet och en brorsa som lirat i Bajen "bajjen". Dom snackar Allsvenskan, Landslag, PL, Serie A, Spanien och nnu mer. Guldanekdoter och storys frn ledningar nere till spelare. Wilbachers ironiska sjvbild gr ju hela podden, fatta!

Och hur jvla patetiska liv har man om man orkar gnlla p detta i en FB-trd?! Sluta lyssna d om det inte passar, ni r vl vuxna mnniskor?! "N den r inte exakt som jag vill ha den, dessa tv individer uppfyller inte exakt de kraven jag har p personlighet och karaktr nr det kommer till en podd om fotboll, den mste vara perfekt enligt mina kriterier annars s r den dlig, dom borde ndra sig fr att anpassa sig till mina kriterier *bebisgrt och bajsa p sig*.
Skrp er och kom med lite konstruktiv/saklig kritik vad gller innehll eller produktion eller hll kft. Orka.
Och var r alla de gsterna? Var fan r Ponne exempelvis? Jag tycker det har skett en klar frsmring den hr sensommaren/hsten med undantag av Lustig-avsnitett, inte bara gstmssigt utan allmnt.

Ja de snackar mycket, men att tcka hela vrlden och bara vara de tv kan bli tunt. Senaste konkreta exemplet r deras koll p fotboll p den amerikanska kontinenten. Dr kan man snacka om pubertal instllning. "Panama r frmst knt som mvpn inom drogvrlden" Fr Gusten r latinamerika Narcos. Jag har inget emot den lttsamma instllningen och jag gillar verkligen deras humor, men det hade varit p sin plats med en expert som kunde frklara Argentinas problem, vad som hnder i Peru och hur ser Brasiliens lag och instllning ut nu fr tiden.

Det r sjukt svrt, i princip omjligt att ha en podcast om all fotboll och bara vara tv personer i 9/10 avsnitt som de har varit de senaste mnaderna. De behver fler gster och fler terkommande gster. Fler tankar ,sikter och expertomrden och kra sin skna Tuttskistmning utan att det blir fr internt.

Nsta vecka borde de exempelvis ha en Italienknnare efter alla stormatcher den hr veckan, istllet fr att snacka om David Ginola r Narcos-kompatibel eller ej.
Senast redigerad av sebastian_ 2017-10-14 kl. 19:23.
Citera
2017-10-15, 09:02
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Hur d?

Nej, det har jag inte gjort.

Angende din lans fr podden och din undran kring varfr vi sgar den men nd lyssnar. Jag tror att det r som s att vi ser en potential i podden, men att den har uppenbara brister som ltt kan slipas bort om de bara kommer fram i ljuset.

Gusten r egentligen det stora problemet. Han kom fram lite fr ung och har fortfarande kvar det dr flshurtiga, grabbiga tugget som ofta frsvinner nr man uppntt en viss lder. Det i kombination med att han r storgd och lttimponerad av manliga kollegor i mediebranschen gr honom till en tidvis olidlig karaktr.

Det dr nr han trycker p vartannat ord... jag sitter verkligen och kokar nr jag hr det tonlget. Han KAN s MYCKET, den gode Gusten. Han SITTER verkligen p FACIT i ALLA frgor TROTS att han bara R 29 r.

Detta r ett tonlge som ven det r direkt kopierat frn Filip Hammar.
Citera
2017-10-17, 00:41
Medlem
Har tyvrr helt tappat intresset fr den hr podden. Inledde starkt men nu orkar jag inte mer klyschigt grabbsnack. Som tidigare nmnts finns det bara en duo som Filip&Fredrik.

Fick frresten en chock nr jag ins hur gammal Wilbacher r. Fr man inte intrycket av att han r mycket yngre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in