Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-17, 19:13
  #8653
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Det kanske till och med är det mest sannolika?
Vilket är troligast?
- raketen krockar med "the doom" i exakt samma sekund som motorn stannar och raketen får inga som helst skador av kollisionen.
- motorn stannar vilket får snurrandet och vibrationerna att upphöra.

Och alldeles oavsett vad som är mest sannolikt så bevisar klippet inte ett skit: det finns en fullt rimlig alternativ förklaring som inte omfattar en "doom",

Personligen blir jag mest fascinerad av att människor tittar på klippet och tolkar det som ett bevis för en "doom". Snacka om att desperat gripa efter halmstrån och lida av en enorm konfirmeringsbias.

Helt rätt toppan, helt rätt!
Citera
2017-10-17, 19:24
  #8654
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Det där måste du presentera bevis för, annars är det trams eller ren lögn.

Och kom nu inte med "bevis" av sorten "naturligtvis ljuger dom som säger att det inte finns någon militär övervakning". Det är inget bevis utan cirkelresonemang, dvs trams det också.

Hur välkänt är det inte att flera länder har byggt militära baser där? Att tro att man sedan bara skulle lämnat dessa militära baser.. njah.. De kommer ju inte gå ut helt öppet med att militär verksamhet bedrivs i Antarktis för det skulle ju bara väcka mer frågor, men tyvärr så har redan tillräckligt många frågor väckts. Tråkigt nog vägrar vissa se eller höra något..

Bara USA har sedan 1955 3 permanenta baser där. Sedan så har vi ju alla operationer som tog plats där, såsom Deepfreeze, Highjump, Tabarin, Windmill etc. Dessa är intressanta att läsa, om du vill ha bevis eller bara en liten inblick på vad som egentligen försiggår där. Var försiktig dock, för Wikipedia berättar en helt annan sida av historian.

Ser att du inte är så insatt, men om du vill veta lite mer om vad som egentligen pågår där nere;

https://en.wikipedia.org/wiki/Richard_E._Byrd
https://en.wikipedia.org/wiki/Milita..._the_Antarctic
Citera
2017-10-17, 19:38
  #8655
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P1T
Jo, att de har studerat globjorden, noterat att vissa saker inte stämmer, noterat att vissa saker går ihop med en plattjord osv. Men nu kommer det roliga. Oavsett vad dessa plattjordare kommer med avfärdar ni dom direkt, med era s.k bevis, plattjordarna avfärdar vissa av era bevis lika enkelt som ni avfärdar vissa av deras.

Jag håller inte alls med, jag avfärdar bara plattjordare när de kommer med rena felaktigheter såsom att gravitationen inte är bevisad, att solen är 600 mil bort, att satelliter är fejk och att inga privatpersoner har varit på Antarktis.

Nu är visserligen listan på rena felaktigheter gigantisk lång så det blir en hel del att avfärda. Men så länge en plattjordare inte påstår en massa knasigheter så bryr jag mig inte ett dugg. Jag skiter fullständigt i om folk tror på tomten så länge de inte missionerar sin tro som fakta.
Citera
2017-10-17, 20:34
  #8656
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P1T
https://en.wikipedia.org/wiki/Milita..._the_Antarctic

Jag tycker den här förklarar det utmärkt:

As Antarctica has never been permanently settled by humans, there has historically been little military activity in the Antarctic. Because the Antarctic Treaty, which came into effect on June 23, 1961, bans military activity in Antarctica, military personnel and equipment may only be used for scientific research or any other peaceful purpose (such as delivering supplies) on the continent.

The Antarctic Treaty specifically prohibits military activity on land or ice shelves below 60°S. While the use of nuclear weapons is absolutely prohibited, the Treaty does not apply to naval activity within these bounds (in the Southern Ocean) so long as it takes place on the high seas.
Citera
2017-10-17, 21:35
  #8657
Medlem
Död o återfödds avatar
.
Jag vet inte om detta har tagits upp ännu (i så fall får modsen ta bort inlägget), men visste ni att Google Earth:s huvudutvecklare, Thomas Wilkinson, har kommit ut ur garderoben som en Flat Earth:er !!!




Tror mig inte?

Varsågoda:

https://theintellectualbro.com/2017/...world-is-flat/

Thomas Wilkinson, 29, of Palo Alto has been a senior developer at Google for seven years. He in in charge of strategy and operations at Google Earth. Leading a team of 10 engineers, Wilkinson is tasked with overseeing the general functions of the Google Earth software.

Last week Wilkinson Tweeted a post that echoed undertones of flat earth conspiracy: “Everything in this world is theory. From black holes to the roundness of the earth.” His post raised eyebrows in the tech world, but it wasn’t until this morning that his peers’ suspicions were confirmed following his most recent post denouncing modern science, Google, and NASA.

“As a lead Google developer for over seven years it is my responsibility to finally address our terrestrial landscape”

He linked to his blog in which he stated “After years of diligent study and intent work I have concluded there is no way the world can be spherical. Given how our data at Google has never matched up to NASA’s data, and given how modern technology simply cannot measure the magnitude of such a planet, we can never really be guaranteed the earth is spherical. The truth is, this idea is so ingrained in our culture that no one questions it. Well, I’m questioning it.”

Following his tweet and blog post, Google suspended Wilkinson to handle the situation internally.


LÄSTE NI?

Google har efter Thomas avslöjande stängt av honom från sin tjänst...

Lever vi i en demokrati?
__________________
Senast redigerad av Död o återfödd 2017-10-17 kl. 21:38.
Citera
2017-10-17, 22:16
  #8658
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
.
Jag vet inte om detta har tagits upp ännu (i så fall får modsen ta bort inlägget), men visste ni att Google Earth:s huvudutvecklare, Thomas Wilkinson, har kommit ut ur garderoben som en Flat Earth:er !!!

Skitsnack. Varför presenterar de inte hans blogg och twitter? Verifiera att han existerar, allt jag kan hitta är massa plattjordssidor som upprepar samma text.
Citera
2017-10-17, 22:22
  #8659
Medlem
boneheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
.
Jag vet inte om detta har tagits upp ännu (i så fall får modsen ta bort inlägget), men visste ni att Google Earth:s huvudutvecklare, Thomas Wilkinson, har kommit ut ur garderoben som en Flat Earth:er !!!




Tror mig inte?

Varsågoda:

https://theintellectualbro.com/2017/...world-is-flat/

Thomas Wilkinson, 29, of Palo Alto has been a senior developer at Google for seven years. He in in charge of strategy and operations at Google Earth. Leading a team of 10 engineers, Wilkinson is tasked with overseeing the general functions of the Google Earth software.

Last week Wilkinson Tweeted a post that echoed undertones of flat earth conspiracy: “Everything in this world is theory. From black holes to the roundness of the earth.” His post raised eyebrows in the tech world, but it wasn’t until this morning that his peers’ suspicions were confirmed following his most recent post denouncing modern science, Google, and NASA.

“As a lead Google developer for over seven years it is my responsibility to finally address our terrestrial landscape”

He linked to his blog in which he stated “After years of diligent study and intent work I have concluded there is no way the world can be spherical. Given how our data at Google has never matched up to NASA’s data, and given how modern technology simply cannot measure the magnitude of such a planet, we can never really be guaranteed the earth is spherical. The truth is, this idea is so ingrained in our culture that no one questions it. Well, I’m questioning it.”

Following his tweet and blog post, Google suspended Wilkinson to handle the situation internally.


LÄSTE NI?

Google har efter Thomas avslöjande stängt av honom från sin tjänst...

Lever vi i en demokrati?

Så lustigt. Han var väldigt lik Lucian Jones, mjukvaruutvecklare på Movio.

Det... hade man ju aldrig kunnat ana.

https://movio.co/en/blog/author/lucianj/
Citera
2017-10-17, 22:24
  #8660
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonehead
Så lustigt. Han var väldigt lik Lucian Jones, mjukvaruutvecklare på Movio.

Det... hade man ju aldrig kunnat ana.

https://movio.co/en/blog/author/lucianj/
Är ju till och med exakt samma fotografi.
Ren bluff alltså
Citera
2017-10-17, 22:28
  #8661
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bonehead
Så lustigt. Han var väldigt lik Lucian Jones, mjukvaruutvecklare på Movio.

Det... hade man ju aldrig kunnat ana.

https://movio.co/en/blog/author/lucianj/

Tjusigt! Tror du vi kan förvänta oss en ursäkt från herr Döfödd nu, då han en än gång fått byxorna neddragna? Eller kommer han tystna ett tag för att sedan mala på som om inget hade hänt igen?
Citera
2017-10-17, 22:31
  #8662
Medlem
boneheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putteo
Tjusigt! Tror du vi kan förvänta oss en ursäkt från herr Döfödd nu, då han en än gång fått byxorna neddragna? Eller kommer han tystna ett tag för att sedan mala på som om inget hade hänt igen?

Det KAN ju faktiskt vara så att Nasa och Google i något ondskefullt och konspiratoriskt samarbete har manipulerat bilden på Mr Wilkinson. De är ju tydligen kända för att photoshoppa friskt, i vissa kretsar!
Citera
2017-10-17, 22:34
  #8663
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
.
Jag vet inte om detta har tagits upp ännu (i så fall får modsen ta bort inlägget), men visste ni att Google Earth:s huvudutvecklare, Thomas Wilkinson, har kommit ut ur garderoben som en Flat Earth:er !!!




Tror mig inte?

Varsågoda:

https://theintellectualbro.com/2017/...world-is-flat/

Thomas Wilkinson, 29, of Palo Alto has been a senior developer at Google for seven years. He in in charge of strategy and operations at Google Earth. Leading a team of 10 engineers, Wilkinson is tasked with overseeing the general functions of the Google Earth software.

Last week Wilkinson Tweeted a post that echoed undertones of flat earth conspiracy: “Everything in this world is theory. From black holes to the roundness of the earth.” His post raised eyebrows in the tech world, but it wasn’t until this morning that his peers’ suspicions were confirmed following his most recent post denouncing modern science, Google, and NASA.

“As a lead Google developer for over seven years it is my responsibility to finally address our terrestrial landscape”

He linked to his blog in which he stated “After years of diligent study and intent work I have concluded there is no way the world can be spherical. Given how our data at Google has never matched up to NASA’s data, and given how modern technology simply cannot measure the magnitude of such a planet, we can never really be guaranteed the earth is spherical. The truth is, this idea is so ingrained in our culture that no one questions it. Well, I’m questioning it.”

Following his tweet and blog post, Google suspended Wilkinson to handle the situation internally.


LÄSTE NI?

Google har efter Thomas avslöjande stängt av honom från sin tjänst...

Lever vi i en demokrati?

Skrämmande bevis på hur plattjordare saknar all form av källkritik.

Efter trettio sekunder kan jag konstatera att:
- Bilden i "artikeln" föreställer en programmerare som heter Lucian Jones och jobbar på Movio. Bilden publicerades på Movios hemsida 2015!
https://movio.co/en/blog/day-in-the-...ware-engineer/
- Det finns en programmerare Thomas Wilkinson anställd på Google. Han jobbar i Chicago, inte Palo Alto. Han jobbar inte med Google Earth utan Google Search UI. Han har inte varit anställd i sju år utan drygt ett. Han är absolut ingen "huvudutvecklare".
https://www.linkedin.com/in/thomas-wilkinson-9891b0b5/

Ytterligare ett bevis på hur patetiskt desperata plattjordare är.
Att du sväljer allt som skrivs med hull och hår och sedan är en snäll papegoja vet vi redan.

När ska du förklara för oss hur det kommer sig att månen befinner sig 1200 mil från jorden och solen 500 mil?

Edit: Tvåa på bollen
__________________
Senast redigerad av martie666 2017-10-17 kl. 23:04.
Citera
2017-10-17, 22:45
  #8664
Medlem
Tajger66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
.
Jag vet inte om detta har tagits upp ännu (i så fall får modsen ta bort inlägget), men visste ni att Google Earth:s huvudutvecklare, Thomas Wilkinson, har kommit ut ur garderoben som en Flat Earth:er !!!
Det första jag såg var bara felaktigheter, denne Thomas Wilkinson är 49 år ej 29 som i texten du kopierat och inget finns att finna om detta mer än identisk text på några skumma FE-siter.

Såna som du är farliga när ni sprider felaktig information om ovetande personer. Tror du att jorden blir plattare för att du sprider ej verifierade historier och rena lögner?

Håller med annan postare i tråden om att du gärna får tro att jorden är platt och vi bryr oss inte men när du försöker sprida en massa felaktigheter och rena lögner samt egenkonstruerad fysik (sagor) så måste vi tala om för andra hur fel detta är.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback