2017-10-16, 19:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Federer skippar inte Basel, det är hans hemmaturnering. Inte något märkvärdigt kaxigt tips, missade du första delen av säsongen?

Anledningen till att Nadal spelar i Basel beror nog på att det är bestämt sedan lång tid tillbaka.

Jag tror inte heller Federer hoppar över Basel, men han har alltså sagt att han inte är helt säker:

Citat:
I’ll just try to be healthy now, go back to the drawing board when I go back to Switzerland tomorrow with my team and we’ll decide what I’m going to play – Basel, Paris – one of those tournaments or both or none – before I go to London because that’s my priority right now.

Så London är högsta prioritet. Rankingen säger han att han i stort sett givit upp hoppet om, men det är klart, han ögnar säkert förstaplatsen också.

Samma med Nadal, för övrigt:

Citat:
Asked about playing Basel and Paris, Nadal was also equivocal.

"I don't know," he said. "I need to think about it."
Citera
2017-10-17, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Alltså rankingen är vad den är, man kan ju inte gå och bara spela de stora turneringarna. . Har absolut inget problem med att tjejer som inte vunnit GS blir världsetta, det är titlarna som räknas när karriären är slut hur som helst.

Problemet blir när det ska seedas och det baseras enbart på rankingen. Har dock för mig att seedningen för ex wimbledon var annorlunda förr och baserades mer på hur man lyckats där innan.

Låt rankingen vara som den är då, dock tycker jag seedningen ska baseras på mer än insamlade poäng. Alla vet att en Federer, Nadal och Djokovic i form slår Murray alla dagar i veckan, även om det står nr1 vid sidan av namnet.
Citera
2017-10-17, 18:39
Medlem
AlbusDumbledores avatar
Nadal har lite problem med knät och ställer inte upp i Basel.
Citera
2017-10-17, 19:55
Medlem
Grym match mellan Rublev och Krajinovic. Den senare är ju riktigt bra. Varför ser man honom så sällan i stora sammanhang? Ojämn som få eller?
Citera
2017-10-17, 20:52
Medlem
SÅ där ja Elias !! jäkla starkt, 6-4 3-6 7-5 Mot Leonardo Mayer.
Citera
2017-10-17, 20:57
Medlem
Kul!

Min fulstream kraschade i sista gemet, vad hände? =) Mayer tog ju sina gem blankt där på slutet, så jag hade inte trott att Ymer skulle kunna bryta, men roligt!
Citera
2017-10-17, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Kul!

Min fulstream kraschade i sista gemet, vad hände? =) Mayer tog ju sina gem blankt där på slutet, så jag hade inte trott att Ymer skulle kunna bryta, men roligt!

Såg inte matchen. Spela Elias bra ?
Citera
2017-10-17, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Kul!

Lite returer i spel, Mayer blev stressad och slog bort sig.

Väldigt jämn match, därför extra skönt att Elias vann. Mayer gav inte bort mycket bakom serven i andra och tredje set. Elias var ganska jämn rakt igenom, något han inte ofta är. Servade bra. Men nu var han också taggad till max, han måste hitta ett sätt att hålla igång mentalt även när det sitter 50 pers på läktarna.
Citera
2017-10-17, 21:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Såg inte matchen. Spela Elias bra ?

Men för fan pederN! Du brukar ju alltid snacka Ymers här i tråden, sen ser du inte matchen?! Jag som bryr mig rätt lite om svensk tennis såg den.

Kan inte riktigt bedöma nivån, kollade kanske inte tillräckligt koncentrerat, men segern är ju rätt stor. Verkade serva bra. Kolla frankkks kommentar ovan, helt enkelt.
Citera
2017-10-17, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Men för fan pederN! Du brukar ju alltid snacka Ymers här i tråden, sen ser du inte matchen?! Jag som bryr mig rätt lite om svensk tennis såg den.

Kan inte riktigt bedöma nivån, kollade kanske inte tillräckligt koncentrerat, men segern är ju rätt stor. Verkade serva bra. Kolla frankkks kommentar ovan, helt enkelt.

Ha ha ,vissa måste ju jobba :P
Citera
2017-10-18, 10:05
Medlem
Borde ju inte ha chans mot Fognini , men vem vet, han kan ju va ojämn.
Citera
2017-10-18, 17:46
Medlem
AlbusDumbledores avatar
Va fan, Elias. Den matchen skulle du vunnit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in