2017-10-18, 18:10
Medlem
Ja Elias hade honom på gaffeln i tredje, tveklöst det bästa han någonsin spelat med serven som utgångspunkt. I det stora hela var han nog bättre idag än igår, men motståndet var ett snäpp upp. Vid 5-4 var det nerver som fällde honom, i tiebreaket var det mest marginaler på fel sida. Han slog alltså ett ess för 8-7 som dömdes ut av hawkeye med 0,01mm samtidigt som Fognini träffade linjen på nån volley och så. Lite synd, men i det stora hela är det bra mycket viktigare att han börjar få utveckling i sitt offensiva spel och att han ser att det tar honom någonstans.
Citera
2017-10-18, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Ja Elias hade honom på gaffeln i tredje, tveklöst det bästa han någonsin spelat med serven som utgångspunkt. I det stora hela var han nog bättre idag än igår, men motståndet var ett snäpp upp. Vid 5-4 var det nerver som fällde honom, i tiebreaket var det mest marginaler på fel sida. Han slog alltså ett ess för 8-7 som dömdes ut av hawkeye med 0,01mm samtidigt som Fognini träffade linjen på nån volley och så. Lite synd, men i det stora hela är det bra mycket viktigare att han börjar få utveckling i sitt offensiva spel och att han ser att det tar honom någonstans.

Men nerver är en del av spelet det är dom här han måste börja vinna ( inte mot Fognini kanske) men det krävs nästan för att ta sig in topp 100
Citera
2017-10-18, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Men nerver är en del av spelet det är dom här han måste börja vinna ( inte mot Fognini kanske) men det krävs nästan för att ta sig in topp 100

Å andra sidan hade Fognini tre matchbollar vid 6-5.
Citera
2017-10-18, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusDumbledore
Va fan, Elias. Den matchen skulle du vunnit.

Lite tufft att säga att han borde slagit Fognini, som spelade bättre på de avgörande bollarna och vann rättvist.

Bra match av Elias dock. Men vi ska nog inte förvänta oss mycket mer än så här av honom. Någon skräll då och då kan han nog stå för men mycket mer än så lär det aldrig bli.
Citera
2017-10-18, 20:42
Medlem
barnets avatar
Mikael Ymer illa ute mot Mischa Zverev nu
Citera
2017-10-18, 20:50
Medlem
barnets avatar
Ymer fejkar skada för att psyka Zverev som servar för matchen.
Citera
2017-10-18, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Å andra sidan hade Fognini tre matchbollar vid 6-5.

Ja, men jag tror det är värre serva för det.
Citera
2017-10-19, 01:01
Medlem
Gillar ändå Elias efter matchen " det är bara piss " helt åt helvete allting haha , ändå positivt tycker jag att man inte är nöjd man gjort en bra match mot en bra spelare , då vill man bli bättre.
Citera
2017-10-19, 13:27
Medlem
Alltså förstår inte riktigt, Ymers rankade ca 200 och 400 var riktigt nära att skrälla igår mot topp 30-spelare, borde då anser jag, gå rent i stort sett varenda challenger men så är ju icke alls fallet, utan tvärtom, ut ganska tidigt som regel
Att det berodde på hemmaplan köper jag inte, Ymers borde vara hungrigare än så och ha förmågan att plocka fram gårdagens spel oftare
4x typ 2-6 2-6 skulle ha speglat rankingen ungefär

Men minner mig en gång för ett antal år sedan, i Us open har Robin S en ung kvalspelare från Österrike Haider-Mauler (antagligen felstavat) först i slutet i femte set lyckades Robin sätta in matchbollen efter mycket stora besvär, jag minns att jag tänkte vilken grym storspelare detta kommer att bli, vilket var helt fel, han kom aldrig vidare
Citera
2017-10-19, 13:43
Medlem
patrik-wids avatar
Johanna Larsson och Kiki Bertens har kvalat in till WTA-slutspelet i dubbel. De lämnade för övrigt WO i första rundan i Luxemburg, när de visste att de inte behövde spela för att kvala in.
Citera
2017-10-19, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runber
Alltså förstår inte riktigt, Ymers rankade ca 200 och 400 var riktigt nära att skrälla igår mot topp 30-spelare, borde då anser jag, gå rent i stort sett varenda challenger men så är ju icke alls fallet, utan tvärtom, ut ganska tidigt som regel
Att det berodde på hemmaplan köper jag inte, Ymers borde vara hungrigare än så och ha förmågan att plocka fram gårdagens spel oftare
4x typ 2-6 2-6 skulle ha speglat rankingen ungefär

Men minner mig en gång för ett antal år sedan, i Us open har Robin S en ung kvalspelare från Österrike Haider-Mauler (antagligen felstavat) först i slutet i femte set lyckades Robin sätta in matchbollen efter mycket stora besvär, jag minns att jag tänkte vilken grym storspelare detta kommer att bli, vilket var helt fel, han kom aldrig vidare

Fast det var ju när söderling tog över han började spela bättre , var ju nära slå Verdasco i båstad sen vann han ju en challenger veckorna efter, sen har han visserligen haft några sämre veckor efteråt också , men ja vi får se.
Citera
2017-10-19, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Gillar ändå Elias efter matchen " det är bara piss " helt åt helvete allting haha , ändå positivt tycker jag att man inte är nöjd man gjort en bra match mot en bra spelare , då vill man bli bättre.

Han sa också efter matchen mot Mayer att det är turneringssegern som räknas. Och det där får man ju ge honom, han har väl vunnit sina åtta senaste finaler eller nåt sånt. Spelar för få av dom, bara. Elias har alltid haft bra inställning utåt, och ger ett moget intryck i intervjuer och så. Tyvärr tar han väl inte alltid med det ut på banan. Klart att man inte kan vara topp i ca 30 turneringar, men han kan ändå öka % andel där har har en riktigt bra inställning. Ju oftare Söderling kan sitta vid sidlinjen och blänga på honom desto bättre. I studion hävdade man att han skulle kunna resa med Elias 15-20 veckor nästa säsong. Det vore kanon.

Kommande veckor måste han dock kvala för challengerspel. Kontraster. Men han är i bra form nu så kanske kan han få till något resultat till innan säsongen tar slut. Om inte har han åtminstone räddat upp säsongen hyggligt och kommer inte ha några problem att få kvala till Australian Open och så.
Senast redigerad av frankkk 2017-10-19 kl. 16:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in