2017-05-06, 14:39
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calina85
Eurosport sänder denna vecka från Estoril, 250(tror jag) rankingpoäng. Såg detta av en slump..det konstiga är att t.ex tyska Eurosport sänder betydligt mer tennis än den nordiska. Borde ju vara världsomspännande kan man tycka

Edit: Eurosport Norden tyckte tydligen inte att semifinal i Estoril var intressant att visa live så de verkar visa ett något kortare sammandrag på dem senare under kvällen. Detsamma verkar gälla finalen imorgon som också visas senare i repris...
Tyska Eurosport däremot visar alla matcher. Svenska Eurosport har blivit brutalt mycket sämre än på 90-00 talet. Behållningen är ju dock kommentatorerna som är överlägsna alla andra kanalers.
Varför försvann Cmore tennis btw? Lätt bästa tenniskanalen

Cmore valde att satsa mer på hockey, innebandy och handboll. De hade tydligen skrivit på långa avtal med bl.a. SHL och Hockeyallsvenskan så då fick inte tennisen plats.
Citera
2017-05-06, 14:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Peter Lundgren var ju bra för typ 10-15 år sedan. Nu är han nog inte så eftertraktad.

Blir man sämre även som tränare? Men jag litar på dig. Han verkar ju hur som helst lagt av ganska slutgiltigt. Tänkte mest på att han väl var den som tog Federer till toppen, typ (2000-2003, eller nått). Var visst dessutom Safins tränare då denne vann Australian. Men Novak får nog leta efter någon annan.

Citat:
Svenska Eurosport har blivit brutalt mycket sämre än på 90-00 talet. Behållningen är ju dock kommentatorerna som är överlägsna alla andra kanalers.

Har inte svenska Eurosport Maria Strandlund som främsta namn? Personligen ogillar jag henne, tycker hon låter så tillgjord. Snubben (Rolf?) är skönare, men är ändå inte i klass med de engelska/amerikanska kommentatorerna. Robbie Koenig är kung. Gillade dock även Andrew Castle på BBC. Det där är dock en smaksak. De tyskar jag hört tenderar vara lite väl lågmälda.

Chung, förresten: han har ett vrål som är rätt hemskt, både när det går bra och när det går dåligt. Hoppade till ibland när jag kollade på hans match mot Nadal. Jävla tigervrål. Svårt att beskriva, men grymt irriterande.
Citera
2017-05-06, 15:10
Medlem
calina85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Har inte svenska Eurosport Maria Strandlund som främsta namn? Personligen ogillar jag henne, tycker hon låter så tillgjord. Snubben (Rolf?) är skönare, men är ändå inte i klass med de engelska/amerikanska kommentatorerna. Robbie Koenig är kung. Gillade dock även Andrew Castle på BBC. Det där är dock en smaksak. De tyskar jag hört tenderar vara lite väl lågmälda.

Jag gillar Maria Strandlund Tomsvik. Hon måste ha varit med sen 90-talet eller iaf tidigt 00-tal då jag satt klistrad framför Eurosport när de visade tennis. Hon vet vad hon pratar om. Jag har sett några engelska streams och då snackar ju kommentatorerna under tiden bollen spelas. Jag föredrar då att de är tysta men kanske ett WOW eller liknande kan få komma men vissa kommentatorer i de brittiska kanalerna pratar ju oavbrutet. Samma med amerikanska.
Citera
2017-05-06, 15:12
Medlem
calina85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Cmore valde att satsa mer på hockey, innebandy och handboll. De hade tydligen skrivit på långa avtal med bl.a. SHL och Hockeyallsvenskan så då fick inte tennisen plats.
De har ju så himla många kanaler så jag tycker de allt kunde haft en Cmore tenniskanal. Kan det inte ha att göra med också att det kanske inte var så många som beställde kanalen så det kändes olönt att försöka ha kvar den? Känns som tennis är myyyycket större i andra länder i Europa än i Norden.
Citera
2017-05-06, 15:38
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
De har ju så himla många kanaler så jag tycker de allt kunde haft en Cmore tenniskanal. Kan det inte ha att göra med också att det kanske inte var så många som beställde kanalen så det kändes olönt att försöka ha kvar den? Känns som tennis är myyyycket större i andra länder i Europa än i Norden.

Ingen aning faktiskt. Tennis är en världsport så man tycker ju att Cmore borde haft kvar sin tenniskanal. Vet bara att Cmore definitivt inte prioriterade tennisen. De ville satsa mer på ett större utbud av andra sporter och då fick tennisen flytta på sig för gott.
Citera
2017-05-06, 17:50
Medlem
Elias fick plats i Frankrike , kan få möta brorsan i första omgången faktiskt, om han lyckas kvala in.
Citera
2017-05-06, 19:49
Medlem
Citat:
Eurosport sänder denna vecka från Estoril, 250(tror jag) rankingpoäng. Såg detta av en slump..det konstiga är att t.ex tyska Eurosport sänder betydligt mer tennis än den nordiska. Borde ju vara världsomspännande kan man tycka

Edit: Eurosport Norden tyckte tydligen inte att semifinal i Estoril var intressant att visa live så de verkar visa ett något kortare sammandrag på dem senare under kvällen. Detsamma verkar gälla finalen imorgon som också visas senare i repris...
Tyska Eurosport däremot visar alla matcher. Svenska Eurosport har blivit brutalt mycket sämre än på 90-00 talet. Behållningen är ju dock kommentatorerna som är överlägsna alla andra kanalers.
Varför försvann Cmore tennis btw? Lätt bästa tenniskanalen
CMORE har nog sett sina bättre dagar, allsvenskan försvinner 2020 också. Men tennis överlag är väl inte så populärt i Sverige som för några år sedan. Söderlings avslut på karriären lär ha bidragit grymt mycket med det. Det märks framförallt på utomhusbanorna där jag bor.
Citera
2017-05-06, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Blir man sämre även som tränare? Men jag litar på dig. Han verkar ju hur som helst lagt av ganska slutgiltigt. Tänkte mest på att han väl var den som tog Federer till toppen, typ (2000-2003, eller nått). Var visst dessutom Safins tränare då denne vann Australian. Men Novak får nog leta efter någon annan.

Vad jag vet så tränade han Wawrinka ett tag innan Norman tog över, det är den senaste toppspelaren han tränade vad jag kan minnas. Sämre är han nog inte men om man är borta från touren så glömmer de flesta vem man är. Så han är nog inte lika eftertraktad nu som han en gång var.
Citera
2017-05-06, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Nu möter han Pella i semi så han har en bra chans att nå sin första ATP final. Det vimlar inte direkt av koreanska spelare så börjar han få framgång kan han mycket väl få samma status i Korea som Nishikori har i Japan.

Finns en annan ung koreansk spelare Lee Duck-Hee (18 år) som också är väldigt lovande. Snubben är döv det gör det hela ännu mer imponerande.

Okej, är han helt döv? Det visste jag inte. Håller med om att det är imponerande, nu hoppas jag nästan att han går riktigt långt i sin karriär, vore häftigt om någon med en sådan funktionsnedsättning lyckas rejält.
Citera
2017-05-06, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
CMORE har nog sett sina bättre dagar, allsvenskan försvinner 2020 också. Men tennis överlag är väl inte så populärt i Sverige som för några år sedan. Söderlings avslut på karriären lär ha bidragit grymt mycket med det. Det märks framförallt på utomhusbanorna där jag bor.

Sverige har hamnat i en mycket ond cirkel när det gäller tennisen. Inga framgångar gör att intresset är svalt och det faktumet gör det svårare för landet att återigen nå framgångar.
Citera
2017-05-06, 22:09
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Okej, är han helt döv? Det visste jag inte. Håller med om att det är imponerande, nu hoppas jag nästan att han går riktigt långt i sin karriär, vore häftigt om någon med en sådan funktionsnedsättning lyckas rejält.

En läsvärd artikel om Lee Duck-hee: https://www.nytimes.com/2016/11/22/sports/tennis/deaf-player-lee-duck-hee-south-korea.html
Citera
2017-05-06, 23:01
Medlem
Fasen vad kul med tennissnack på tuben, behövs verkligen nu när vi inte har någon tennis bland våra kanaler!

https://www.youtube.com/watch?v=SnZZgB-27_I
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in