2017-10-16, 23:58
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Skitsnack! SD-Wighs är isåfall också förtal! Men det skrev man om.

Med namn? Att hålla ngn anonym är såklart okej. Läs om mitt inlägg
Citera
2017-10-16, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Inte för att jag några problem att virtanens namn släpas i smutsen, men är det inte lite krystat att släppa namnet först efter 6år?

Nio år. Hon pratade ganska mycket om det innan hon anmälde. Exempelvis via #prataomdet. Hon hade eget radioprogram då också och var väldigt utlämnande om allt möjligt.
Sen pratade hon mycket om att hon tagit modet till sig att anmäla. Och det har aldrig varit tvivel om vem som var MGM. Ingen annan kvinna trädde dock fram.

Inget har blivit av anmälan på sex år. Varför kan man bara spekulera i.

Virtanen kan vara helt oskyldig. Därför kommer givetvis inte någon större tidning att kommentera, speciellt inte Aftonbladet. Alla inser detta och därför borde han inte utsättas för repressalier. Aftonbladet kan inte vika sig. Historian har givetvis varit känd på Aftonbladet och överallt annars utan åtgärd.
Enda goda som kan ha kommit sig av detta är att Virtanen tänkt sig för ordentligt med kvinnor och att kvinnor varit på sin vakt gentemot honom.
Citera
2017-10-17, 00:00
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Jag tror lite såhär..att ifall det finns fler personer som Virtanen vart på så kommer dom triggas igång ifall han går ut och förtalsanmäler. Vi har sett det hända förut..och då är han helt körd på alla sätt och vis.

Om han däremot bara sitter stilla i båten så kommer det här rinna ut i sanden om inte fler öppnar munnen (om dom nu finns).

Sen skulle inget glädja mig mer att se Virtaneb göra en JAS på vattenfestivalen...

"jag vaknade till av att han kravlat upp mot mitt ansikte och försökte trycka in sin kuk i min mun medan han väste 'sug då, sug!'. Sedan föll jag tillbaka in i dimman".

Som en kommentar till det fetade.

Sedan är risken stor att det kommer fram andra. Det kan redan vara klart och vi kommer att serveras nya chockerande historier och vittnesmål dagligen veckor framöver.

"Hon berättade också att hon träffat flera andra kvinnor som blivit utsätta för sexuella övergrepp av samme man".

Hursom så kommer bilden av en knubbig Virtanen som försöker få in snorren i munnen på en i stort medvetslös kvinna förfölja honom under lång tid, om inte resten av livet.

Vi väntar med spänning på akt 2.
Citera
2017-10-17, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorigo
Förutom Linus Bylund, där passande nog våldtäktsoffret är den som smutskastas på FB. Undra vad det kan bero på.

Men i övrigt håller jag med; det klingar extremt falskt och obehagligt att man kan stå och tala sig varm om feminism eller hävda att man vill skydda svenska kvinnor från utländska våldtäktsmän, och sen vara precis lika vidrig som det man "står upp" emot.

Varför tror du det är så? I stället för att insinuera, skriv för fasiken vad du menar ditt fega vänstersvin! De båda fallen skiljer sig kraftigt åt då HWs historia har lika många hål i sig såsom ett durkslag och hon är ej trovärdig för fem öre... Jag gillade HW bättre än LB innan hon började svamla om att ha fått ett finger i fittan - allt handlar om sannolikhet och trovärdighet vilket något ni inom bögvänstern, hrmm förlåt, HBTQ-rörelsen, skall det visst vara, verkar ha svårt med...

Fredrik Virtanen är ej heller han trovärdig i detta - ett fylle- och knarkarsvin som säkerligen kommer få fler förargade, försmådda och våldtagna offer på sitt CV vad tiden lider - snöbollen har enkom börjat rulla. Tror faktiskt det finns risk/möjlighet (vilket man vill) för att FV tar livet utav sig... Ironin över att denne pompöse snortare inte är mer än en Kapten Klänning i vardande, är bara för mycket! I morgon blir det att åka till bolaget och köpa sig något extra fint, hehe!
Senast redigerad av Scrolla 2017-10-17 kl. 00:05.
Citera
2017-10-17, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Nio år. Hon pratade ganska mycket om det innan hon anmälde. Exempelvis via #prataomdet. Hon hade eget radioprogram då också och var väldigt utlämnande om allt möjligt.
Sen pratade hon mycket om att hon tagit modet till sig att anmäla. Och det har aldrig varit tvivel om vem som var MGM. Ingen annan kvinna trädde dock fram.

Inget har blivit av anmälan på sex år. Varför kan man bara spekulera i.

Virtanen kan vara helt oskyldig. Därför kommer givetvis inte någon större tidning att kommentera, speciellt inte Aftonbladet. Alla inser detta och därför borde han inte utsättas för repressalier. Aftonbladet kan inte vika sig. Historian har givetvis varit känd på Aftonbladet och överallt annars utan åtgärd.
Enda goda som kan ha kommit sig av detta är att Virtanen tänkt sig för ordentligt med kvinnor och att kvinnor varit på sin vakt gentemot honom.

På tal om #prataomdet är det ju en skandal att de fick stora journalistpriset. Var i ligger journalismen?
Citera
2017-10-17, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cooca
Ja han kommer givetvis klara sig om ingen annan vågar träda fram, vilket får ses som högst tveksamt eftersom både Afonbladet och SVT tystat ned händelsen tidigare.

Skulle det funnits någon form av rättvisa så skulle givetvis Jan Hellin förlora sitt jobb för att han mörkat händelsen och tillät Virtanen arbeta kvar.
ja det är märkligt tyst från media om detta, det är naturligtvis en rimlig orsak till att han inte blivit outad tidigare, han blir skyddad av kollegorna.

hoppas fler träder fram och anmäler nu, droga och våldta är inget som man gör som en engångsgrej tror jag det är ju ett utstuderat tillvägagångssätt
Citera
2017-10-17, 00:05
Medlem
Arnstadokratins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Intressant. Antar att du menar på instagram (hittade inget aktivt twitter för henne):
"#metoo" som i att hon har varit utsatt själv antar jag?
Citera
2017-10-17, 00:05
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Jag är buksvåger med Oisin Cantwell. Cantwell och Virtanen var åtminstone tidigare bästa polare och brukade hänga på baren Accela (?) på Söder efter jobbet och dricka öl och läsa kvällstidningar. Hon var ihop med honom 2011, just då Wallin gjorde sin anmälan till polisen som lades ned.

Jag ringde henne nyss för att höra vad hon mindes, för hon träffade ju Virtanen också lite då och då. Hon sade att Cantwell var helt övertygad om att han hade våldtagit Wallin när de pratade på tu man hand. Virtanen själv bedyrade dock hela tiden för Cantwell att han inte mindes vad som hade hänt den där kvällen 2006 när han hade plockat upp Wallin, eftersom han varit så jäkla full.

Till saken hör också att Cantwell visserligen gillade Virtanen som polare, men att han tyckte att han var otroligt korkad, obildad och helt enkelt dum i huvudet. Virtanen behöver tydligen flera dagar på sig för att klämma fram en text på 2000 tecken, vilket Cantwell kunde göra på en halvtimme. Cantwell verkade förakta Virtanen som yrkesman, helt enkelt.

Off topic: om det finns en skvallertråd om Oisin Cantwell, så här jag nu en del information om hans sexuella egenheter, för den som är intresserad. Inget brottsligt dock, men ganska speciellt.
Den här tråden passar nog in på din slutfråga.
(FB) Vad vet vi om Aftonbladets Oisin Cantwell och hans desperata combover?
Citera
2017-10-17, 00:07
Avslutad
Nyheter Idag kör också med bilden på Virtanen och Löfven, men pixlar Virtanen.

https://nyheteridag.se/den-maktige-medieman-som-drogade-och-valdtog-mig-poserar-har-med-stefan-lofven/

(Självklart är det rätt oseriöst -- vad spelar det för roll at Steffe ställde upp på en bild med honom, utan att känna till (antar jag..? ) anklagelserna -- men det är rätt skoj ändå... )

Citat:
Ursprungligen postat av Arnstadokratin
"#metoo" som i att hon har varit utsatt själv antar jag?

Ja, det är vad hashtaggen betyder. Men jag antar att hon inte säger något om att just hon -- Mia Skäringer -- blivit utsatt, utan att det "enbart" handlar om ännu en kvinna som blivit utsatt av en maktman. CW använde väl själv den taggen, och gav ju(?) det som anledningen till att hon nu slutligen trädde fram med namnet på Virtanen.
Senast redigerad av fryskyl 2017-10-17 kl. 00:10.
Citera
2017-10-17, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Tippar att Virtanen så småningom tar timeout a la Laul samtidigt som medierna aggressivt ickebevakar precis som i det fallet. Kommentarsfälten kommer att modereras på nordkoreanskt vis.

Seriöst, först en sexistisk-rasistisk fylleskandal från en tidningens stora sportprofiler och nu en våldtäktsanklagelse mot en ledarskribent i samma ålder och viktklass? Vad är det för sjuk arbetsplats?

Sexuellt övergrepp och alkoholism kan ju inte jämföras. Laul har på alla sätt erkänt dessutom. Och, i enlighet med tolvstegsprogrammet, bett om ursäkt till dem han skadat via sitt beteende.
Citera
2017-10-17, 00:13
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Med namn? Att hålla ngn anonym är såklart okej. Läs om mitt inlägg

De behöver inte skriva Virtanens namn heller. De kan skriva "Ledarskribent på Aftonbladet", eller "Aftonbladet-journalist".

"Cissi Wallin anklagar Aftonbladet-journalist för våldtäkt"
Detta kan man definitivt skriva, utan att åka dit för förtal.

Men ingenting skriver man. Inte en rad.
Citera
2017-10-17, 00:14
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Gissningsvis kommer fler offer att träda fram de närmaste dagarna, sen är det "game over" för Virtanen.

Ja, det räcker med en eller två kvinnor till, så är det definitivt game over för Södermalms-alkisen.

Hoppas nu att fler kvinnor vågar träda fram och berätta om hans äventyr!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in