2017-10-16, 23:43
Medlem
Igni-ferroques avatar
Känner mig väldigt kluven. Å ena sidan så blir sociala media någon form av informell domstol, med väldigt stor spridning dessutom. Om det är felaktiga uppgifter kan en person vara körd för all framtid, på felaktiga grunder. Kan förstå om media inte vill publicera namn iaf..

Å andra sidan har det ju cirkulerat uppgifter på bla fb sedan flera år. Det verkar komma från flera olika källor. Jag kan förstå om man vill varna mot en "predator". Kanske kan man publicera Wallins anklagelser utan att publicera namn? Det gick ju bra i fallet med någon politiker nyligen?

En sak som stör mig litet är att det talas om Dr Jekyll och Mr Hyde, och att alkoholen då skulle vara skurken.

Men om uppgifterna om Rohypnol(eller motsvarande) stämmer så tror jag inte att FV inhandlat drogen berusad, beslutat sig för att bära drogen på sig i berusat tillstånd etc etc? Eller säljs den här typen av droger direkt på krogen?

Om det finns 24 timmar eller mer mellan inköp och användning så tror jag det är en Mr Hyde som är bra på att spela Dr Jekyll, men egentligen finns bara Mr Hyde. Om det skulle finnas BO som drar sig för att anmäla då man tror att det är spritens fel så att säga, så kan ju det här vara en poäng i sammanhanget...
Citera
2017-10-16, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Cantwell är allt en märklig figur. Har sett han vid medis ett par gånger, han ser verkligen märklig ut. Kufisk klädsel, slö hållning och vacklande gångstil. Hade han inte varit journalist så hade jag nog trott avdankad alkis och uteliggare, för han ser ut att ha stått mitt i en vindby på jupiter ett bra tag.

http://www.friatider.se/sites/default/files/bild5_0.jpg

Ingen av dem har direkt utseendet med sig. Undrar vem av dem som tänker att de ska hänga med fulaste kompisen för att se lite bättre ut relativt? Om det som skrevs tidigare är sant, att Cantwell ser på Virtanen som lågintelligent och dåligt insatt och trots det hänger med honom är det inte helt långt borta.
Citera
2017-10-16, 23:44
Medlem
Eroticon6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Du har ingen aning om vad som hänt men köper ändå HENNES historia. Jag avskyr Virtanen, men du känns ändå bara för mycket.

Svar Ja.
Men jag har ju i alla fan umgåtts nära impå den ena av dem, vilket kunde läsas i en av mina tidigare inlägg, till skillnad från dig.
Att du tycker historien låter ologisk och "bara för mycket" visar på att du har ett lågt IQ.
Jag tror många kan hålla med mig om det.
Citera
2017-10-16, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Lite skönt är att våldtäktsmän inte står högt i kurs på Flashback. Inte heller på Facebook och Twitter. Alla vi som kallas för både det ena och andra av PK kanske är dom godhjärtade på riktigt? Vilka som sitter och låtsas vara såna visar prov på att vara värsta dräggen. Obehagliga våldtäktsmän, narkomaner och hatare. Hela Aftonbladet drösar av tvivelaktiga figurer.
Förutom Linus Bylund, där passande nog våldtäktsoffret är den som smutskastas på FB. Undra vad det kan bero på.

Men i övrigt håller jag med; det klingar extremt falskt och obehagligt att man kan stå och tala sig varm om feminism eller hävda att man vill skydda svenska kvinnor från utländska våldtäktsmän, och sen vara precis lika vidrig som det man "står upp" emot.
Senast redigerad av zorigo 2017-10-16 kl. 23:47.
Citera
2017-10-16, 23:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Någon kändis förutom Calle Schulman som uttalat sig?

Det har förvisso redan nämnts i tråden, men det tyngsta namnet som jag har koll på är Jenny Nordberg på twitter:

Citat:
Läs Cissi Wallin om Fredrik Virtanen. Som också kallat mig för hora. cissiwallin's photo https://instagram.com/p/BaT0d-bHRTr/

Guldspade-vinnare och jävligt aktad journalist på SvD (och annorstädes, tror jag). Väldigt hög trovärdighet. Vore ju intressant att få veta när och under vilka omständigheter Virtanen kallade henne en hora. Är ju annars inte ett normalt beteende.

Sen nämndes nån tant som är med i "Researchgruppen" också. Men Nordberg är ett jäkla tungt namn. Kan tänka mig att det är många som sitter och frågar sig om de vågar retweeta eller inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Eroticon6
Fan vad äckligt.
Stefan Löfven har nu poserat med två våldtäktsmän, den ena dömd och den andra, knarkaren lär dömas av folket om inte fler kvinnor kommer med anklagelser och bevis.

http://www.friatider.se/l-fven-poserade-med-v-ldt-ktsanklagade-virtanen

Fria Tider har fan lite humor ibland. (Du glömde för övrigt att han också poserade med hazaren som dömts för sexuellt ofredande, eller vad det var, och som FT också inkluderar i sitt lilla bildspel.)
Citera
2017-10-16, 23:51
Medlem
Mia Skäringer har också spridit det.
Citera
2017-10-16, 23:51
Medlem
Eroticon6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janostortan
Hur kan Cissi vara så säker på att Virtanen drogade henne? Om hon såg han göra det var hon ju med på det eller? Sen att hon berättar att han höll sin kuk vid hennes mun sug då sug-Ja den situationen har vi väl alla killar varit i på fyllan -Sexdrömmarna från porren dyker upp o gör sig påminda i det hjärndöda läget man befinner sig i på fyllan. Stå rakryggad Virtanen jag är med dig. Vi fula betahannar med finsk påbrå måste hålla ihop Den onda egoisten o navelskådaren Cissi vill fördärva ditt liv för sitt geggvecks inte gneds av en brad pitt eller som andra luder öppnar upp sitt bogvisir för.

Du vet ju uppenbart inte hur dom droger man använder sig ut av fungerar ihop med alkohol, eller så tramsar du.
Finns ingen logik att hon nu skulle börja anklaga Virtanen och dra upp saken än en gång. I synnerhet inte då hon och virtanen tycke dela samma åsikter om det mesta.
Citera
2017-10-16, 23:52
Medlem
Leviathan99s avatar
Rätt åt Knark-Virre som nu trillar i det PK-träsk han själv varit med och byggt upp.
Citera
2017-10-16, 23:52
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eroticon6
Svar Ja.
Men jag har ju i alla fan umgåtts nära impå den ena av dem, vilket kunde läsas i en av mina tidigare inlägg, till skillnad från dig.
Att du tycker historien låter ologisk och "bara för mycket" visar på att du har ett lågt IQ.
Jag tror många kan hålla med mig om det.

IQ lol, bevisa hellre att du umgåtts nära. Som sagt, jag gillar inte Virtanen, men ändå. Fakta regerar.
Citera
2017-10-16, 23:54
Medlem
Ankdammsmans avatar
Tippar att Virtanen så småningom tar timeout a la Laul samtidigt som medierna aggressivt ickebevakar precis som i det fallet. Kommentarsfälten kommer att modereras på nordkoreanskt vis.

Seriöst, först en sexistisk-rasistisk fylleskandal från en tidningens stora sportprofiler och nu en våldtäktsanklagelse mot en ledarskribent i samma ålder och viktklass? Vad är det för sjuk arbetsplats?
Citera
2017-10-16, 23:55
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Ja Expressen borde ju vara väldigt på att sätta dit sin konkurrent.

Fast en sånhär grej visar ju tydligt att eliten skyddar varandra och att Expressen är falsk opposition.

Kanske det finns "skelett i garderoben" hos journalistkåren på Expressen.., som Aftonbladet känner till..?
Citera
2017-10-16, 23:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
Mia Skäringer har också spridit det.

Intressant. Antar att du menar på instagram (hittade inget aktivt twitter för henne):

Citat:
miaskaringerlazarLäs vad @cissiwallin skriver. För jag misstänker att varken @aftonbladet eller @expressen kommer uppmärksamma någon av herrarna. #alltsitterihop #nomorefuckstogive #vågaberätta #ankgubbdammen 🦆 #kvinnosynen #metoo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in