Citat:
Ursprungligen postat av
Z2361
Radiotystnad från såväl Virtanen som Aftonbladet.
Någon annan media eller medieprofiler som lyft frågan?
Edit: Jag kan bara hitta att Samnytt än sålänge skrivit om det. All etablerad slaskmedia är fortfarande tyst. Krismöten?
Den journalistiska kårandan i Sverige är starkare än urberget. Finns ingen kår där man håller varandra om ryggen lika hårt oavsett vilka klavertramp som gjorts. Kårandan inom t ex polis eller militär är ingenting jämfört med den inom den svenska journalistkåren.
Det kommer att vara knäpptyst så länge det bara går. Spelar ingen roll ifall hela det övriga svenska folket står och tittar på och väntar. Journalistkåren viker inte en tum.
Det enda som möjligen kan hända är att det blir en så stor reaktion hos allmänheten att det börjar likna drev. Då kan han få svårt att krångla sig ur detta.
Huvudsaken för mig är att han i och med detta kommer att tappa mycket av sin inbillade pondus inför allmänheten i sociala medier. Blir lite svårt att komma med stöddiga moralkakor om man är en äcklig våldtäktsman!
Vilket jävla svin han är denne Virtanen!
Själv ger jag två tummar upp till Wallin som äntligen kläcker ur sig detta! Lite sent kanske, men som vi säger i Sverige:
Bättre sent än aldrig!