2017-10-14, 20:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
. Han har just nu inga fler historier på lager, så han kniper käft istället. Vilket är lika bra. Han har nog blivit informerad av advokaten om skriverierna om honom och hans lögner. Inte lätt för en snubbe som han, som är van att sola sig i glansen .

På något sätt kommer han troligen att bemöta allt detta vad det lider. Vilken väg kommer han ta, vad kommer han hitta på? Kommer det introduceras en Molgan i gummibåt som han är rädd för? Eller kommer han slutligen erkänna alltihop, och hoppas på en mildare dom? Som kommer utebli såklart, är för sent för den manövern tror jag. Eller kommer han knipa käft för gott?

Vad tror ni kommer hända härnäst?
Citera
2017-10-14, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Att det finns olika folk bakom skärmen-ja-tänkte som dig- kan någon med egna liknande fantasier
få inspiration och taggas av alla detaljer som spekuleras om- det vet vi inte heller.
Vi har ju redan en del "svenska styckare" som sitter i förvar-och de var också till synes helt vanliga innan deras mord upptäcktes.
Ted Bundy blev ju en populär mördare-uttalat sig i massor av Youtube klipp-och hade den dåliga smaken att själv tolka varför han blev sex-sadist-han skyllde på våldsporr filmerna. Och förvisso verkar detta intresse återfinnas hos de flesta inom denna grupp .Men inte så enkelt-behövs nog en trasig personlighet också.
Jag nöjer mig med att tolka Madsens brott som sexual-sadistiskt, kan inte uttala mig om hur hans störning är i övrigt- men begår man det som han gjort så finns så klart många komponenter i bilden.
När hans barndom och uppväxt beskrivs så låter den inte som en bra uppväxt-men igen,
en dålig barndom och uppväxtvillkor behöver inte leda till att barnet blir kriminell eller mördare.
Hans experimenterande inom sex, av det udda slaget, och dito filmer är ju tydligen inte heller ovanligt. För mig är han fortfarande en gåta.
Håller med. Som så många andra är han en dubbelnatur som lyckats väl med att dölja sina hemligheter.
Ted Bundy jobbade med ideellt arbete, kvinnojour dvs tala i telefon med kvinnor som var rädda.
Kapten klänning höll föredrag om feminism,kvinnosaksfrågor och våld emot kvinnor.
I själva verket var den här polismästaren sexualsadist som hade sex med mideråriga tjejer.
Och så har vi PM som är så noga med säkerheten. Helt besatt av säkerhet enligt många. PM-Ja,jag vill ju inte skada någon. Det rabblar han i varenda intervju. Nja?
De förklär sig i alla möjliga uttalanden samt roller.
Var jobbar pedofiler tex? Jo i alla yrken där det finns barn. Ofta ideellt arbete. Visst är de justa!
Nekrofiler sägs jobba på bårhus samt begravningsbyro eller som kyrkovaktmästare.
Vem kan man lita på?
Citera
2017-10-14, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Kanske han har Dissociativ identitetsstörning (dissociative identity disorder, DID), d.v.s att en individ uppvisar två eller flera olika personligheter.
Kom ihåg filmen - Psycho (regi av Alfred Hitchcock).
Jag är inte säker på att han HAR en diagnos. Jag misstänker att den gränslöshet han levt efter helt enkelt är ett kicksökeri Och att han blivit totalt avtrubbad av de vidriga filmer han sett och innehaft. Ju mer man utsätter sig för en sak desto tåligare blir man. Ju mer du chockar hjärnan desto mer behöver du för att bli upprörd. Och för att få sin kick behöver han mer och vidrigare grejer att mata hjärnan med. Nu nådde han kulmen. Och åker dit för det.
Citera
2017-10-14, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
På något sätt kommer han troligen att bemöta allt detta vad det lider. Vilken väg kommer han ta, vad kommer han hitta på? Kommer det introduceras en Molgan i gummibåt som han är rädd för? Eller kommer han slutligen erkänna alltihop, och hoppas på en mildare dom? Som kommer utebli såklart, är för sent för den manövern tror jag. Eller kommer han knipa käft för gott?

Han måste ju fatta vid det här laget att han gör sig löjlig med sina påhittade historier. Själv hade jag hållit käften och behållit den sista minimala värdigheten. Men han har kanske inte den självinsikten?
Citera
2017-10-14, 20:56
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart

1. Erkännande
2. "Minneslucka/Blackout"

Vågar nästan sätta min nästa löning på det.
Citera
2017-10-14, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Håller med. Som så många andra är han en dubbelnatur som lyckats väl med att dölja sina hemligheter.
Ted Bundy jobbade med ideellt arbete, kvinnojour dvs tala i telefon med kvinnor som var rädda.
Kapten klänning höll föredrag om feminism,kvinnosaksfrågor och våld emot kvinnor.
I själva verket var den här polismästaren sexualsadist som hade sex med mideråriga tjejer.
Och så har vi PM som är så noga med säkerheten. Helt besatt av säkerhet enligt många. PM-Ja,jag vill ju inte skada någon. Det rabblar han i varenda intervju. Nja?
De förklär sig i alla möjliga uttalanden samt roller.
Var jobbar pedofiler tex? Jo i alla yrken där det finns barn. Ofta ideellt arbete. Visst är de justa!
Nekrofiler sägs jobba på bårhus samt begravningsbyro eller som kyrkovaktmästare.
Vem kan man lita på?

PM var ju inte alls noga med säkerhet öht! Det har han ju aldrig varit...många av hans tidigare kollegor, var ju trötta på hans dåliga ansvarskänsla!
Citera
2017-10-14, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
1. Erkännande
2. "Minneslucka/Blackout"

Vågar nästan sätta min nästa löning på det.
Minnesluckan är nog körd genom att han ganska detaljerat berättat om olycka och begravning.
Erkännande är något jag hoppas på - men tror inte han klarar det. Han vet hur vidrig gärningen är. Han vet att han kommer vara paria i sin bekantskapskrets och släkt resten av sitt liv. Den skammen kan han nog inte leva med. Det är nog den enda skam han kommer känna. OM han klarar att känna sådant.
Citera
2017-10-14, 21:04
Medlem
PhDSalanders avatar
[b]
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Fortfarande kvarstår dock att vävnadsrester finns på hans overall som kan kopplas till PM och om samma vävnadsrester återfinns på sågen, bör även Kims DNA finnas där.

Har Madsen använt sågen till att såga i skelett och brosk, så finns där märken efter sågen i styckningsområdena. Det går att specificera av duktiga tekniker ända in på att jämföra sågbladets unika tillverkningsspår och sågtänderna, och matcha det med spåren i ben och brosk. . Fingeravtryck från Madsen på sågen som varit i vatten har även de en bra chans att finnas kvar, eftersom de till stora delar består av fett. Sänkena på benen var också enligt uppgift i liverapporten fasttjepade och även där finns möjligheter att säkra fingeravtryck.

Här är lite intressant ang hur den kriminaltekniska undersökningen av sågen kan gå till just nu:

En vicestatssobducent Peter Juel Thiis Knudsen säger till bt.dk att: om man hittar benrester på sågen så kan det, trots att sågen legat i vatten under tiden, gå att säkra DNA eftersom benresterna skyddar DNAt.

Citat:
»Hvis man finder noget knogle på saven, så er der chance for, at man kan finde DNA. Også selvom den har ligget i vandet i et stykke tid, da knoglen beskytter DNA. Så man kan håbe på, der fortsat er lidt knoglerester på saven,« siger vicestatsobducent ved Retsmedicinsk Institut ved Syddansk Universitet, Peter Juel Thiis Knudsen
. Fd; kriminaltekniker Ole Brockmann säger:

Citat:
»Når man har savet i knogler kan man bagefter se, hvilken type sav der er brugt. I en sag, jeg var med til at efterforske, hvor en kvinde også var parteret, fandt vi vævsrester på saven. På en af savtakkerne sad der væv og vævsdele. Der vil altid være spor efter saven i knoglerne, « siger han.
Mer i artikeln:

https://www.bt.dk/krimi/mysteriet-om-raket-madsens-sav-derfor-kan-den-vaere-saa-vigtig-for-efterforskningen
Senast redigerad av PhDSalander 2017-10-14 kl. 21:11.
Citera
2017-10-14, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
PM var ju inte alls noga med säkerhet öht! Det har han ju aldrig varit...många av hans tidigare kollegor, var ju trötta på hans dåliga ansvarskänsla!

Jag tycker han jämt återkommer till detta i filmade intervjuer,lästa intervjuer med PM.

Det är sant att han vid ett tillfälle fick mycket kritik för ett oförsiktigt test med raketbränsle.
Finns det fler sådana incidenter?

Sedan är det en sak hur man framställer sig. En annan sak vad man verkligen gör.
Tex Kapten klänning.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-10-14 kl. 21:22.
Citera
2017-10-14, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Kanske han har Dissociativ identitetsstörning (dissociative identity disorder, DID), d.v.s att en individ uppvisar två eller flera olika personligheter.
Kom ihåg filmen - Psycho (regi av Alfred Hitchcock).

Han pratade om sig själv som om tredje person.
Citera
2017-10-14, 21:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Jepp, och sista frågan i den videon frågar reportern Peter "Är du anhållen?" varpå polismannen svarar "Nej" och börjar schasa bort honom samtidigt som polisen mumlar något odefinierat.

Han säger något i stil med att han ska plockas in och höras upplysningsvis. Men hade han inte följt med frivilligt så hade det nog blivit ett gripande.
Citera
2017-10-14, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag tycker han jämt återkommer till detta i filmade intervjuer,lästa intervjuer med PM.

Det är sant att han vid ett tillfälle fick mycket kritik för ett oförsiktigt test med raketbränsle.
Finns det fler sådana incidenter?

Sedan är det en sak hur man framställer sig. En annan sak vad man verkligen gör.
Tex Kapten klänning.

Ja, vad han säger är en sak o vad han gör är en annan ..jag har läst många bloggar av honom o läser även vad de andra personerna svarar.
Läste en blogg om ägande..där han pratar om att det inte är viktigt att vara ägare till saker. Han gör ju bort sig hela tiden i sina bloggar, så jag får många leenden på mina läppar när jag läser. Ärligt talat tycker jag inte han har så mycket i huvudet , som han försöker få andra att tro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in