2017-10-14, 20:18
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
https://www.sydsvenskan.se/2017-10-03/1545-omhaktningsforhandlingar-om-peter-madsen
Jag har för mig att Möller svarade undvikande på den frågan, typ "det vill jag inte uttala mig om", men jag kan ha fel.
Här står det i alla fall att hon blev styckad efter döden. Sedan följer liverapportering från senaste häktningsförhandlingen.

Jag är helt övertygad om att jag hörde Möller säga något i riktning att eventuellt kunde dödsorsaken vara att hon dekapiterats.
Citera
2017-10-14, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Jag är helt övertygad om att jag hörde Möller säga något i riktning att eventuellt kunde dödsorsaken vara att hon dekapiterats.
Möller kanske inte inkluderade huvudets avskiljande från kroppen när han talade om själva styckningen. Jag vill minnas att han sa att möjligheten fanns att själva huvudets avskiljande kunde vara dödsorsaken.
Citera
2017-10-14, 20:20
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Omtänksam eller INSTÄLLSAM.

Ja, såklart inställsam. Han är ju naturligtvis inte alls omtänksam, den känslan finns inte hos PM.
Citera
2017-10-14, 20:22
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Möller kanske inte inkluderade huvudets avskiljande från kroppen när han talade om själva styckningen. Jag vill minnas att han sa att möjligheten fanns att själva huvudets avskiljande kunde vara dödsorsaken.

Ja, så tolkade jag det. Helt fruktansvärt horribelt.
Citera
2017-10-14, 20:22
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

Jag blir nog att undra över vad för slags "vanvett" Peter hadde på pc`n som beslagtogs..

Peter som försöker kopiera något skit därifrån ?
Citera
2017-10-14, 20:23
Medlem
Citat:

Jag har absolut för mig att han sa (+ att det stod i text) att dödsorsaken kan vara när huvudet avskiljdes från kroppen.
Det där är en nog tolkningfråga.

PM hade kniv=sant
PM hade en fogsvans (troligt)
PM hade ingen batteridriven motorsåg vad vi hört talas om.

Om vi ska gå till statistik så kan jag nästan svära på att såg som mordvapen ej existerar.
Så jag tycker det vore osannolikt att såg skulle vara mordvapen.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-10-14 kl. 20:28.
Citera
2017-10-14, 20:24
Medlem
Citat:
Ja, så tolkade jag det. Helt fruktansvärt horribelt.
Vidrigt. Fruktansvärt vidrigt. Jag förstår inte hur han kan leva med sig själv efter detta. Att han ljög och visade tummen upp när man frågade om han var ok. Hela hans framtoning är äcklig när man fått facit. Jag själv hade antagligen gått in i nån sorts psykos och blivit en lallande idiot. Tanken på att såga i en människokropp... brrrrr...
Citera
2017-10-14, 20:28
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jag blir nog att undra över vad för slags "vanvett" Peter hadde på pc`n som beslagtogs..

Peter som försöker kopiera något skit därifrån ?

Ja, det undrar man ju verkligen. Mord, fetishism ( stavning?) mm är vad de sagt.
Citera
2017-10-14, 20:30
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag har absolut för mig att han sa (+ att det stod i text) att dödsorsaken kan vara när huvudet avskiljdes från kroppen.
Det där är en nog tolkningfråga.
PM hade kniv=sant
PM hade en fogsvans (troligt)
PM hade ingen batteridriven motorsåg vad vi hört talas om.

Om vi ska gå till statistik så kan jag nästan svära på att såg som mordvapen ej existerar.
Så jag tycker det vore osannolikt att såg skulle vara mordvapen.

Jag kommer ihåg att det var när han svarade TV4as reporter, tjejen med långt ljust hår som talar skånska. Dock kan jag inte minnas hennes exakta fråga, den hördes inte så tydligt. Det var i slutet av presskonferensen iaf.
Citera
2017-10-14, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
I grund och botten tror jag att vi alla menar ungefär lika.
Det var ytterst knapphändig information. Och även om jag inte har citerat Jens Möller ordagrant så var det vad han sa.
Så när folk då påstår att hon var vid medvetande mm så undrade jag om det tillkommit ny info om dödsorsak och var detta i så fall stod att läsa.(?) Det kan ju vara så att jag missat info. Och det är ju viktigt att känna till så man inte i okunskap sprider förvirring.
Men någon sådan länk finns ju inte till ny info, utan mer till folks egna teorier. Som för all del kan visa sig stämma.

Jag själv vill inte spekulera i detta. Dels pga av respekt för offret samt hänsyn till anhöriga.
De ska inte behöva stå i en mataffär och bli påhoppad av någon korkad människa som beklagar att KW utsatts för både det ena och andra, som hon kanske inte alls blivit utsatt för.
Det andra är att jag är medveten om, att just nu sitter sexualsadister,lustmördare och andra pervon och slukar alla detaljer de kommer över bl.a här på FB. Och det roliga vill jag inte ge dem.
(Igår var det någon som hörde av sig hit och frågade efter foto på KWs likdelar!?)

Att jag på den senaste tiden försökt kartlägga Madsens psyke beror på, som sagt, att den ena sexual sadisten (Pharafili) är inte den andra lik. Det beror helt på vilka övriga diagnoser de får
Så att dra slutsatsen att PM är Psykopat och Sexual sadist och har betett sig som en sådan (klassisk stereotyp roman karaktär) är att göra det lätt för sig. Obs. Sexual sadist är han men vi vet ej hur?

När det gäller seriemördaren Ted Bundy ; led han troligtvis av;
Mentalsjukdom (Mano-depressiv) + Personlighetsstörning (Antisocial, klass 1 psykopat) Pharafili + (Sexual Sadist)+Pharafili (Nekrofil) Alltså Mentalsjukdom+personlighetsstörning+pharafili+phar afili

Ted Bundy var mest aktiv under Maniska skov. Han njöt av att leka katt och råtta med sitt offer eftersom att han var klass 1 Psykopat ,samt Sexual Sadist. Han sparade liken länge, sov och hade sex med dem + lekte sjuka lekar med deras lik eftersom han var Nekrofil.
Att det finns olika folk bakom skärmen-ja-tänkte som dig- kan någon med egna liknande fantasier
få inspiration och taggas av alla detaljer som spekuleras om- det vet vi inte heller.
Vi har ju redan en del "svenska styckare" som sitter i förvar-och de var också till synes helt vanliga innan deras mord upptäcktes.
Ted Bundy blev ju en populär mördare-uttalat sig i massor av Youtube klipp-och hade den dåliga smaken att själv tolka varför han blev sex-sadist-han skyllde på våldsporr filmerna. Och förvisso verkar detta intresse återfinnas hos de flesta inom denna grupp .Men inte så enkelt-behövs nog en trasig personlighet också.
Jag nöjer mig med att tolka Madsens brott som sexual-sadistiskt, kan inte uttala mig om hur hans störning är i övrigt- men begår man det som han gjort så finns så klart många komponenter i bilden.
När hans barndom och uppväxt beskrivs så låter den inte som en bra uppväxt-men igen,
en dålig barndom och uppväxtvillkor behöver inte leda till att barnet blir kriminell eller mördare.
Hans experimenterande inom sex, av det udda slaget, och dito filmer är ju tydligen inte heller ovanligt. För mig är han fortfarande en gåta.
Citera
2017-10-14, 20:36
Medlem
Citat:
Jag kommer ihåg att det var när han svarade TV4as reporter, tjejen med långt ljust hår som talar skånska. Dock kan jag inte minnas hennes exakta fråga, den hördes inte så tydligt. Det var i slutet av presskonferensen iaf.

Jag letade hela dagen igår och kollade igenom alla presskonferensfilmer. De har tagit bort det.
Men det fanns i text förra helgen. Och det ligger två länkar en från trcgw och en från himlarihelvete
utlagda där någonstans i tråden,förra helgen. Såg är ett ytterst osannolikt mordvapen framförallt om man har en kniv.
Citera
2017-10-14, 20:47
Medlem
Citat:
Dessutom ber han om ursäkt eller säger ” passe på ( akta er..) ” till den reporter som följer honom då han går med den guldfärgade värmefilten i handen. Reportern höll nog på att snubble över den. Så omtänksam endast mycket kort tid efter allt han gjort. Helt galet sjukt.

Kanske han har Dissociativ identitetsstörning (dissociative identity disorder, DID), d.v.s att en individ uppvisar två eller flera olika personligheter.
Kom ihåg filmen - Psycho (regi av Alfred Hitchcock).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in