2017-10-14, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Madsen kliver iland med kängor på fötterna, senare syns han gå in i en helikopter med andra skor på fötterna, vit sula. När han förs till polisbilen så har han ånyo svarta skor på fötterna. Innebär det att han fick lämna skorna för bevismaterial skulle säkras, eller var det i det läget bara för hans bekvämlighet? Anhölls han i direkt anslutning till räddningen?

Han blev intagen till kriminalteknisk undersökning direkt efter "räddningen". Därefter förhördes han och låstes in i en cell. På lördagen blev han häktad.
Citera
2017-10-14, 19:29
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Jag har en fogsvans med orange handtag, vilket jag är väl medveten om. Men igår när jag behövde verktyg, och verkligen såg sågen, så blev jag sjukt äcklad. Att se de stora spretande tänderna, och veta vad en liknande såg har använts till. Hur kan man ö h t välja att sätta en såg i en människa, och köra på? Jag blev helt enkelt slagen av den rent fysiska dimensionen av PMs gärning när jag höll i min egen såg.

Ja, detta är så ofattbart groteskt att det är svårt att ta till sig. Hur är det möjligt att en människa kan utföra dessa bestialiska handlingar? Det finns liksom inte tillräckligt med medvetande hos en själv för att verkligen inse hur jävla vidrigt PM agerat. Jag kan inte greppa det fullt ut. 😖😔
Citera
2017-10-14, 19:35
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nej, den låg löst. Ej inpackad alls. Vilket hade varit en fördel med tanke på den tekniska undersöikningen. Men tyvärr var den slängd lös rätt ner i vattnet.
Welcome back Sågen behövde ju inte några vikter för att sjunka men han hade ju kunnat lagt den tillsammans med något han ville sänka, som kläderna. Kanske inte är rätt såg ändå, men otroligt ändå om det inte är det. Borde inte vi få veta det snart?
Citera
2017-10-14, 19:40
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Madsen kliver iland med kängor på fötterna, senare syns han gå in i en helikopter med andra skor på fötterna, vit sula. När han förs till polisbilen så har han ånyo svarta skor på fötterna. Innebär det att han fick lämna skorna för bevismaterial skulle säkras, eller var det i det läget bara för hans bekvämlighet? Anhölls han i direkt anslutning till räddningen?

Intressant, det där om helikoptern. Finns det någon länk till den filmen eller fotot? Pm togs till förhör direkt, han anhölls senare.

Re: hittade filmen!

Re2: Han har helt klart nya skor i helikoptern, de nya skorna verkar även sitta på fötterna senare. Lite svårt att se mot sanden som har samma färg som sulorna, jag tycker mig iaf se att det endast skett ett skobyte.
Senast redigerad av Max3x 2017-10-14 kl. 20:22.
Citera
2017-10-14, 19:41
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Jag noterade det också. Väldigt omtänksamt med tanke på de omständigheter han har bakom sig några timmar tillbaka.

Dessutom ber han om ursäkt eller säger ” passe på ( akta er..) ” till den reporter som följer honom då han går med den guldfärgade värmefilten i handen. Reportern höll nog på att snubble över den. Så omtänksam endast mycket kort tid efter allt han gjort. Helt galet sjukt.
Citera
2017-10-14, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Tack. Precis så kommer jag ihåg det hela och jag kunde absolut inte minnas att de nämnt något blixtlås.

Stort tack till #T34Panzar för att du redde ut min hastiga felöversättning av "kedeldragt" till blixtlås. Jag borde kollat, men tack för hjälpen.

Ursäkt.

Fortfarande kvarstår dock att vävnadsrester finns på hans overall som kan kopplas till PM och om samma vävnadsrester återfinns på sågen, bör även Kims DNA finnas där.
Senast redigerad av Remark 2017-10-14 kl. 20:18.
Citera
2017-10-14, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Welcome back Sågen behövde ju inte några vikter för att sjunka men han hade ju kunnat lagt den tillsammans med något han ville sänka, som kläderna. Kanske inte är rätt såg ändå, men otroligt ändå om det inte är det. Borde inte vi få veta det snart?

Thanks
Jag tror det är rätt såg. Så himla många sågar tror jag inte är dumpade
Citera
2017-10-14, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Ingen som skriver här vet exakt dödsorsak- det blir spekulationer. Vi alla tolkar olika -och skriver motsägelsefullt osv
det är ok att skriva fel ord ,feltolka osv - du behöver inte ursäkta dig, det är upp till varje person att bilda sig en egen uppfattning. Att hela tiden klanka ner och ifrågasätta eller begära källa på allt,
vad en annan skrivare anser- är bara dumt.
Att Madsen plågat sitt offer, tror jag. Hoppas att jag tänker fel. Tänker man på vad offret utsatts för så kan det bara tyda på att han avsiktligt plågat henne. Att mer ingående fundera över detaljerna vill jag inte. Tids nog får vi fakta. Madsen blir nog dömd för mord mot sitt envisa nekande.
Min uppfattning.

I grund och botten tror jag att vi alla menar ungefär lika.
Det var ytterst knapphändig information. Och även om jag inte har citerat Jens Möller ordagrant så var det vad han sa.
Så när folk då påstår att hon var vid medvetande mm så undrade jag om det tillkommit ny info om dödsorsak och var detta i så fall stod att läsa.(?) Det kan ju vara så att jag missat info. Och det är ju viktigt att känna till så man inte i okunskap sprider förvirring.
Men någon sådan länk finns ju inte till ny info, utan mer till folks egna teorier. Som för all del kan visa sig stämma.

Jag själv vill inte spekulera i detta. Dels pga av respekt för offret samt hänsyn till anhöriga.
De ska inte behöva stå i en mataffär och bli påhoppad av någon korkad människa som beklagar att KW utsatts för både det ena och andra, som hon kanske inte alls blivit utsatt för.
Det andra är att jag är medveten om, att just nu sitter sexualsadister,lustmördare och andra pervon och slukar alla detaljer de kommer över bl.a här på FB. Och det roliga vill jag inte ge dem.
(Igår var det någon som hörde av sig hit och frågade efter foto på KWs likdelar!?)

Att jag på den senaste tiden försökt kartlägga Madsens psyke beror på, som sagt, att den ena sexual sadisten (Pharafili) är inte den andra lik. Det beror helt på vilka övriga diagnoser de får
Så att dra slutsatsen att PM är Psykopat och Sexual sadist och har betett sig som en sådan (klassisk stereotyp roman karaktär) är att göra det lätt för sig. Obs. Sexual sadist är han men vi vet ej hur?

När det gäller seriemördaren Ted Bundy ; led han troligtvis av;
Mentalsjukdom (Mano-depressiv) + Personlighetsstörning (Antisocial, klass 1 psykopat) Pharafili + (Sexual Sadist)+Pharafili (Nekrofil) Alltså Mentalsjukdom+personlighetsstörning+pharafili+phar afili

Ted Bundy var mest aktiv under Maniska skov. Han njöt av att leka katt och råtta med sitt offer eftersom att han var klass 1 Psykopat ,samt Sexual Sadist. Han sparade liken länge, sov och hade sex med dem + lekte sjuka lekar med deras lik eftersom han var Nekrofil.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-10-14 kl. 20:10.
Citera
2017-10-14, 20:01
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Så uppfattade jag det också. Att just avskiljandet av huvud från kroppen möjligen var dödsorsaken. Vilket då innebär att hon levde under knivskärningarna.
Men som sagt, obduktionen var inte klar då. Och vi har inte fått något svar ang det.
https://www.sydsvenskan.se/2017-10-03/1545-omhaktningsforhandlingar-om-peter-madsen
Jag har för mig att Möller svarade undvikande på den frågan, typ "det vill jag inte uttala mig om", men jag kan ha fel.
Här står det i alla fall att hon blev styckad efter döden. Sedan följer liverapportering från senaste häktningsförhandlingen.
Citera
2017-10-14, 20:03
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Dessutom ber han om ursäkt eller säger ” passe på ( akta er..) ” till den reporter som följer honom då han går med den guldfärgade värmefilten i handen. Reportern höll nog på att snubble över den. Så omtänksam endast mycket kort tid efter allt han gjort. Helt galet sjukt.
Omtänksam eller INSTÄLLSAM.
Citera
2017-10-14, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
https://www.sydsvenskan.se/2017-10-03/1545-omhaktningsforhandlingar-om-peter-madsen
Jag har för mig att Möller svarade undvikande på den frågan, typ "det vill jag inte uttala mig om", men jag kan ha fel.
Här står det i alla fall att hon blev styckad efter döden. Sedan följer liverapportering från senaste häktningsförhandlingen.

"Efter dödens inträde har kroppsdelarna amputerats och kroppen blivit utsatt för ytterligare stick.
– Det finns spår från en tandad sågklinga, påpekade Buch-Jensen"
Ok. Så styckningen skedde efter döden. Så då kanske slutledningen kan bli att hon levde vid början av knivskärningarna och avled under tiden. Förblödde kanske. Stackars tös.
Citera
2017-10-14, 20:13
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Vid sökning på ordet "blixtlås"i denna tråd visade det sig att första omnämnandet stod skribenten kejsarinnakanel för. Men då denne nämde ordet även tydligt skrev "EVENTUELLT". En spekulation alltså.

"Påse med vävnadsrester muskler, leder, fettvävnad och eventuellt hår i blixtlås/ dragkedja på hans overall( som han bytte) tänker att det är en tvättpåse han lagt overallen i? Eller är min danska för dålig? Trosorna hittades väl också i nått tvättum?"

(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)

Jag tycker att det är viktigt att det klart och tydligt framgår vad som är fakta, som i faktiska citat och vad som är egna spekulationer. Annars blir det så här när någon läser inlägg lite för slarvigt.

Absolut! Det är väldigt viktigt att anstränga sig för att bara återge fakta för att inte skapa trådsanningar och förvirring. Så många sidor som gått åt till att debattera hit och dit om saker som inte rapporterats korrekt.

Kansk några vill skapa oreda och trådsanningar. Så är det ju såklart.
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2017-10-14 kl. 20:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in