Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-24, 09:33
  #18541
Medlem
Hackadkycklings avatar
Är det bara jag som inte kan använda mina Battlepass "ljud" i chattwheelen?
Har någon annan det här problemet?
Mycket konstigt!!
Citera
2017-09-24, 09:43
  #18542
Medlem
AkeSvanstedts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackadkyckling
Är det bara jag som inte kan använda mina Battlepass "ljud" i chattwheelen?
Har någon annan det här problemet?
Mycket konstigt!!

Inte konstigt alls för battlepass är över för denna gången och effekter och chatweelphrases kan bara användas under tiden battlepass var igång.
Citera
2017-09-30, 15:19
  #18543
Medlem
elguanteletes avatar
Visst finns det en taunt för heron ogre där han klappar händerna? Letar som en jävla tok efter den, men hittar den inte ens efter att ha googlat..
Citera
2017-10-14, 07:45
  #18544
Medlem
user3815276s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elguantelete
Visst finns det en taunt för heron ogre där han klappar händerna? Letar som en jävla tok efter den, men hittar den inte ens efter att ha googlat..
Jag tror inte det där är en taunt, det är animationen som spelas när man teleporterar.
Citera
2017-10-14, 07:47
  #18545
Medlem
user3815276s avatar
Varför har Dota 2 tappat så många spelare så plötsligt? Det känns som att spelet håller på att dö ut.

http://steamcharts.com/app/570
__________________
Senast redigerad av user3815276 2017-10-14 kl. 07:49.
Citera
2017-10-14, 09:19
  #18546
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av user3815276
Varför har Dota 2 tappat så många spelare så plötsligt? Det känns som att spelet håller på att dö ut.

http://steamcharts.com/app/570

För mig egen del som spelade dota 1 som fan när jag var yngre så har det att göra med att det inte är kul längre. Icefrog slaktade vissa heroes såsom pheonix, tuskarr, och pitlord.

Heroes of newerth är bättre, LoL är bättre, ja HOTS är bättre.

Tråkigt eftersom Dota 1 var ett spel som jag spelade nonstop på högskolan.
Citera
2017-10-14, 11:51
  #18547
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
För mig egen del som spelade dota 1 som fan när jag var yngre så har det att göra med att det inte är kul längre. Icefrog slaktade vissa heroes såsom pheonix, tuskarr, och pitlord.

Heroes of newerth är bättre, LoL är bättre, ja HOTS är bättre.

Tråkigt eftersom Dota 1 var ett spel som jag spelade nonstop på högskolan.

Vill du utveckla vad du tycker är tråkigt? Jag har nämligen även spelat sedan Dota 1 först lanserades som mod och jag uppskattar fortfarande Dota 2 lika mycket än idag.
Citera
2017-10-14, 12:35
  #18548
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sumialic
Vill du utveckla vad du tycker är tråkigt? Jag har nämligen även spelat sedan Dota 1 först lanserades som mod och jag uppskattar fortfarande Dota 2 lika mycket än idag.

Icefrog har förstört karaktärer som brukade vara roliga att spela såsom Phoenix, tuskarr, centaur, mf.

Inget Easy Mode vilket betyder att spelen är alldeles för långa och utdragna. Kan ta flera timmar ibland och då är det inte så roligt när man förlorar och motståndarna inte vill avsluta.
Citera
2017-10-15, 15:56
  #18549
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Icefrog har förstört karaktärer som brukade vara roliga att spela såsom Phoenix, tuskarr, centaur, mf.

Inget Easy Mode vilket betyder att spelen är alldeles för långa och utdragna. Kan ta flera timmar ibland och då är det inte så roligt när man förlorar och motståndarna inte vill avsluta.

Heroes går alltid i cykler, bara för att en hero inte passar superbra i metat betyder det inte att det är en dålig hero. Visst jag även även trött på vissa sönderspammade hjältar som necro & troll men metat just nu är väldigt balanserat. Och sen klagar du på att gamesen är långa? Spelet har de senaste patcherna blivit otroligt mycket snabbare och det är sällan ett public game går till timmen numera.

Kollar jag min dotabuff sida senaste 50 games så är det 2 som gått över timmen.

Det är absolut inget fel på de heroes du länkade, phoenix och tuskar är bara lite för svaga lvl 1. där ns / es / ogre / sk är direkt bättre än tuskar / cent lvl 1. phoenix är som alltid kass earlylvl men är helt otroligt stark i teamfights, har spelat games med 5k+ folk som middar phoenix och äger hela gamet.

Easymode finns väll visst? Fast då spelar folk hellre dota imba och liknande

Men sen måste jag säga att även jag tyckte en gång i tiden att hon var ett mycket bättre spel, dvs när det var nytt. Sen slaktade de spelet.
__________________
Senast redigerad av wastaah 2017-10-15 kl. 16:00.
Citera
2017-10-17, 04:21
  #18550
Avstängd
AutistiskeBarrons avatar
Stämmer det att man nu kan reporta gameruiners direkt till gamemasters utanför spelet? Hörde det i ett game nyss men hittar absolut inget om det i patch notes
Citera
2017-10-17, 12:38
  #18551
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutistiskeBarron
Stämmer det att man nu kan reporta gameruiners direkt till gamemasters utanför spelet? Hörde det i ett game nyss men hittar absolut inget om det i patch notes

Det finns inget som heter gamemasters i steam eller i dota. Du kan såklart även reporta folk på deras steam-community sida för olika saker, men det krävs nog 100ggr mer för att någon ska bli straffad på det viset. Det finns såklart människor med behörigheter att direkt banna folk, men det är inte så valves support jobbar.

För övrigt brukar gamemaster vara en term som används uteslutande till mmon där en gamemaster loggar in med en karaktär i spelet för att göra sina ärenden. Annars brukar det bara heta admin.
Citera
2017-10-18, 17:20
  #18552
Medlem
Judinnas avatar
För ungefär 3 veckor sen AFKade jag i inte ens 5 min och fick abandon.
Samma sak hände inatt.

Att samla match-ID när man kör minst 10 games varje dag är en dröm.


Varför?
Har folk som har allmänt mer i abandons, andra krav?
__________________
Senast redigerad av Judinna 2017-10-18 kl. 17:23.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback