Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-18, 21:25
  #18553
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Icefrog har förstört karaktärer som brukade vara roliga att spela såsom Phoenix, tuskarr, centaur, mf.

Inget Easy Mode vilket betyder att spelen är alldeles för långa och utdragna. Kan ta flera timmar ibland och då är det inte så roligt när man förlorar och motståndarna inte vill avsluta.

Nu minns jag inte hur dessa karaktärer var i Dota 1 eftersom det var längsedan jag spelade, men ser personligen inget problem i de som erbjuds idag.

Vad gäller easy mode tyckte jag personligen det var skit, men oavsett åsikt så är det ju aldrig en match som tar "flera timmar". Innan 7.00 lanserades hände det att matcher kunde ta 80-90 minuter (även om detta var ovanligt), men efter 7.00 är det sällan en match går över timmen.
Citera
2017-10-29, 23:14
  #18554
Medlem
elguanteletes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Icefrog har förstört karaktärer som brukade vara roliga att spela såsom Phoenix, tuskarr, centaur, mf.

Inget Easy Mode vilket betyder att spelen är alldeles för långa och utdragna. Kan ta flera timmar ibland och då är det inte så roligt när man förlorar och motståndarna inte vill avsluta.
Och hur ofta är det ett game pågår i flera timmar? Ge dig.
Citera
2017-10-31, 00:09
  #18555
Medlem
wastaahs avatar
Dueling fates på ingång, många stora ändringar. Tankar?

2 nya heroes, seasonal ranked, easymode, massa ändringar, nya items osv

Fattar inte vad fan de gjort med nya random systemet, men antar att mango är ett viktigare item nu

Verkar bli lite mer fokus på safelanen igen, inga shrines i basen bör dock ge snabbare games ändå. (25%/25% på deny nu)

Engångsrefresher från 3e roshankillen

Sovande neutrals från dota 1 är tillbaka

Flying courier är GRATIS på 3min

Iron talon är borta <3

Använda glyph för att pusha

Itemetn aeon disk & nullifier verkar vid en första anblick op som fan. Fast nullifier har dyr buildup, lär blir cp bra på typ necro & wr.

Techies minor kan GÅ på lvl 25??????????????????????????????????????
__________________
Senast redigerad av wastaah 2017-10-31 kl. 00:16.
Citera
2017-11-01, 17:44
  #18556
Medlem
Är det sant att det inte går att pulla som vanligt ifrån safelane längre? D.v.s dra de stora neutrals längs vägen närmast tornet?
Citera
2017-11-05, 18:29
  #18557
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sumialic
Är det sant att det inte går att pulla som vanligt ifrån safelane längre? D.v.s dra de stora neutrals längs vägen närmast tornet?

Det går till din egna safelane, men är skitsvårt. Krävs timing på 1sek och man måste nästan äta något träd men om lanen är pushad uppåt längre går det bra. Däremot är det mycket lättare än tidigare att dra easycampet och sen chaina till hardcampet, de har gjort så här för att denya är så mycket viktigare nu
Citera
2017-11-05, 19:52
  #18558
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah
Dueling fates på ingång, många stora ändringar. Tankar?

2 nya heroes, seasonal ranked, easymode, massa ändringar, nya items osv

Fattar inte vad fan de gjort med nya random systemet, men antar att mango är ett viktigare item nu

Verkar bli lite mer fokus på safelanen igen, inga shrines i basen bör dock ge snabbare games ändå. (25%/25% på deny nu)

Engångsrefresher från 3e roshankillen

Sovande neutrals från dota 1 är tillbaka

Flying courier är GRATIS på 3min

Iron talon är borta <3

Använda glyph för att pusha

Itemetn aeon disk & nullifier verkar vid en första anblick op som fan. Fast nullifier har dyr buildup, lär blir cp bra på typ necro & wr.

Techies minor kan GÅ på lvl 25??????????????????????????????????????

Easy mode? Kanske får mig att börja spela igen. Verkar bra förändringar.
Citera
2017-11-06, 12:05
  #18559
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Easy mode? Kanske får mig att börja spela igen. Verkar bra förändringar.

Det heter 'turbo mode' och det är bättre implementerat än gamla typen av easy mode. Även om det fortfarande lider av problemet att ett lag ofta snowballar, kan faktist vara riktigt kul när man behöver ett warmup game eller inte vill vara seriös. Otroligt skönt att kunna handla över hela kartan , men finns en stor abuse just nu, folk köper divine rapiers och när de håller på dö slänger de in dem i stashen... kommer nog fixas snart.

Har något lyckats haft ett bra game med pangoliner? Fattar inte riktigt hur man ska spela heron, för klen för att solo offlana, klarar inte av att solo carrya & kan inte jungla. Den enda rollen jag ser fungera är 3e pos om man går dual offlane och då ser jag inte vilken benefit heron egentligen har mot många andra. Hans passiva fungerar inte ens mot roshan

Dark willow är så sjukt jävla stark, nästan löjligt. Dock börjar folk lära sig hur man springer ut ur labyrinten. Med alla hennes disables och en survivabilty så har heron en ulti som gör fucking 1000 magic damage på lvl 6???. Behöver inte ens items för att vara bästa heron i laget, en blink eller en euls är allt man behöver.
Citera
2017-11-09, 17:30
  #18560
Medlem
Någon annan som upplever freezes? fryslagg på 1-2 sekunder ett par gånger varje game.. tror de kom nu efter senaste stora patchen där Dark wilow och pangolier kom.
Citera
2017-11-09, 18:01
  #18561
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knasclaes
Någon annan som upplever freezes? fryslagg på 1-2 sekunder ett par gånger varje game.. tror de kom nu efter senaste stora patchen där Dark wilow och pangolier kom.

Nix inget här, de la in några ändringar i network settings idag. Testa om det gör någon skillnad, dock kommer det öka din latency
Citera
2017-11-11, 03:50
  #18562
Medlem
Hebrs avatar
Just återgått till Dota efter flera år utan datorspelande öht.
Lite kefft att, trots att jag klickade i att jag spelat tidigare, ändå tvingas lira 25 matcher med spelets "lättaste" heroes så som lion, sven och jugger innan jag får ta del av samtliga heroes. Är det bara att härda eller finns det något att göra åt saken?
Citera
2017-11-11, 09:08
  #18563
Medlem
Turbo-mode är fantastiskt. Får mig att börja vilja spela igen. Synd bara att det alltid är någon jävel som ska stompa med pudge.
Citera
2017-11-12, 14:03
  #18564
Medlem
Hebrs avatar
Finns det som tidigare, chans att få saker till sina heroes som "skins" efter varje match typ eller måste man betala för allt sånt numera?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback