2017-10-13, 21:46
Medlem
Katzyns avatar
Det är väl aldrig så att den moderna tjejen pissar den snälla killen i ansiktet?
Citera
2017-10-13, 21:55
Medlem
FE-ANALYSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Det är väl aldrig så att den moderna tjejen pissar den snälla killen i ansiktet?

Om det är så vet jag inte. Men jag tror faktiskt att antalet ensamma män ökar, jag har just nu ingen studie eller liknande att referera till utan endast anekdotisk bevisning. Inte så mycket att tillföra alltså. När jag växte upp så såg man dock sällan ensamma män, var dom det så var dom lite "eljest" bodde hemma hos mamma osv.

Edit: Det samma gällde även kvinnor. Fast det fanns fler ensamma män även då.
Citera
2017-10-13, 22:21
Medlem
För bara 20 år sedan fanns det mer alternativ för män de kunde t.ex gifta sig med Finska kvinnor men efter invandringen av massor av MENA-män vill knappast några kvinnor flytta till Sverige det blir allt mer kaos här.

Därför är många män i en situation som inte går att lösa man måste göra otroliga ansträngningar för att komma någon vart.

En sak som skulle lösa problemet med att det kommer så mycket män till Sverige vore att vi vart så fattiga att politikerna vart helt övertygade om att vi inte har råd och dessutom skulle inte det komma så många invandrare. Svenska män skulle flytta till andra länder.

Bli fattiga vänta en generation och situationen stabiliseras och sen kan man bygga upp landet igen.
Citera
2017-10-13, 22:26
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FE-ANALYS
Man behöver inte ens åka till östeuropa. I Danmark, Tyskland och Finland är det lättare att skaffa ett ragg på krogen än i Sverige.

Jag har läst att så ska vara fallet. Hur är krogmiljön i dessa länder? Är vakterna lika dryga som i Sverige? Jag blir anklagad för att vara hög/berusad kanske 50% av gångerna för att mina pupiller kan bli ganska stora trots att jag är spiknykter och det leder till att jag inte ens orkar gå på krogen för att jag bara blir irriterad och less på att de ska jävlas med mig.
Citera
2017-10-13, 22:42
Avslutad
Ja vad ska man säga?
Hela diskussionen är löjlig.
Det är ju konstigt att en man inte kan få sex bara genom att leva sitt dagliga liv men att tjejer kan få det.
"Du är en loser". Jaha? Hur mäter man det? Utbildning, hur mycket jag deklararerar? Spelar det nån roll egentligen? Det är svårt att tjäna mycket pengar eller prestera på en topp-utbildning och samtdigt vara ute och festa med en massa tjejer, ha en superkropp, lägga uppp en massa bilder på instagram, ha tusen vänner men är det inte det ena, då är det det andra. Alla vuxna människor inser dock att det är skitsnack eftersom att man måste prioritera saker på 24h. Man kan inte ha allt.
"Du är för fattig","du är för osocial", "du är för tjock eller ful"
OCH? Kolla på hur en genomsnittlig tjej ser ut, hon har ingen topp-utbildning och deklarerade en genomsnittlig inkomst. Hon har inte något som en vanlig kille inte har.
Nej, checka ut från samhället eller gör vad ni vill, gör i alla fall inget för att få en tjej och bli besvikna i slutändan.
Ingen kommer tycka om dig om du sitter i soffan och spelar xbox, men är inte det ett bevis på hur jävla meingslöst hela skiten är? Ingen tycker om dig, bara det du åstadkommer och va du är i jämförelse med nån annan.
Jag har inga problem att få en tjej, jag har haft fler än jag kan räkna på mina händer men ingen tycker om mig för mig. I sinom tid ställer de en massa krav och accepterar inte dig för den du är. De vill ha en bild av dig som de målat upp i sitt huvud att du ska bli.
Senast redigerad av zuluwanker 2017-10-13 kl. 22:44.
Citera
2017-10-13, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubator
Har aldrig upplevt att invandrarmännen skulle få alla tjejerna.
Jag bor i en storstad och nästan ingen av de tjejerna jag känner/är bekant med här har en kille som invandrat. Just nu kan jag bara komma på två stycken av närmare hundra.

Det är oviktigt huruvida dessa får tjejer eller inte. Det handlar attityden som förändras med tillgång och efterfrågan.
Om kvinnor får känslan av att det finns män i överflöd, så kommer hennes attityd till relationsskapande med män förskjutas mot en kravställare. Ser man långt bakåt i historien, så har kvinnans situation varit en förhoppning om att bli gift och komma i hamn och försöka locka och blidka en man.

Yin och yang, vi har gått från en ytterlighet till en annan. Ingen av dom är något vidare om man strävar efter ett jämlikt samhälle, där båda könen mår bra och känner sig önskade.

Denna utveckling kan till och med ett barn se och förstå. Titta på snövit och modig därefter....
Citera
2017-10-13, 22:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Morot91
Ni som klagar på att ni aldrig får ligga, går ni bara efter snygga och intellektuella tjejer? Ni kanske ska prova att ge en överviktig, normalbegåvad tjej en chans 😊
Tror du det är lättare att få ligga med en normalbegåvad imbecill som tittar på paradise hotel och inte ens kan multiplikationstabellen? Nej det går inte att relatera, och du kommer framstå som konstig när du inte har koll på vilken bög som åkte ut i Idol förr veckan.
Citera
2017-10-13, 23:12
Medlem
euqueros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Vi kvinnor har väl äntligen tagit till oss av kritiken här, och slutat knulla runt, skulle jag gissa.

Ja, killar verkar uppfatta det här med obalansen på tillgång till sex som ett rättvise-problem, så lösningen kanske ligger i att tjejer får lika lite sex som de själva. Vad säger ni, killar? Skulle ni vara nöjda då?

Citat:
Ursprungligen postat av zuluwanker
OCH? Kolla på hur en genomsnittlig tjej ser ut, hon har ingen topp-utbildning och deklarerade en genomsnittlig inkomst. Hon har inte något som en vanlig kille inte har.

Jo, hon har en fitta.
Citera
2017-10-13, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zuluwanker
Tror du det är lättare att få ligga med en normalbegåvad imbecill som tittar på paradise hotel och inte ens kan multiplikationstabellen? Nej det går inte att relatera, och du kommer framstå som konstig när du inte har koll på vilken bög som åkte ut i Idol förr veckan.

http://www.telegraph.co.uk/women/sex/no-sex-please-were-millennials/

49% av 20 + har inte haft sex på ett år enligt denna artikel och man kan ana att 60% av kvinnorna haft sex medans bara 40% av männen har haft så det förekommer inte så mycket sex och är inte så lätt.
Citera
2017-10-13, 23:20
Bannlyst
Återigen, de senaste 7 åren har jag märkt enorm skillnad på online-dating.

Om jag förut fick "bra" respons där tjejen investerar och är intresserad, c:a 30-40% av gångerna (vilket är en rätt bra siffra som kille), så får jag idag bra respons kanske 10% av gångerna, investerar och är intresserad i konversationen kanske hon är 5% av gångerna.

Och det har inget med att jag blivit "fulare" att göra, har testat använda mina gamla bilder, går till och med ännu sämre då så om något ser jag lite bättre ut nu.

Marknaden är körd, jag minns runt 2010 när jag började snacka med en SJUKT HET tjej på facebook där jag skrev till henne sonika för hon bodde i samma stad, hon blev glad och skrev som fan, ville ha mitt nummer, började smsa mig hela dagarna och så fort jag inte svarade blev hon nojjig. Snart föreslog hon träff där hon i princip våldtog mig, detta var alltså en 8/10 med stora jävla tuttar och grymt ansikte.

Lycka till med det idag säger jag bara Till och med FULA TJEJER, 4/10 och mindre, är EXTREMT svåra att få igång ett samtal med, "hej", "okej", "nä", "höh", "", "ok", "aa" .. så går responsen, i princip.

Vad som fungerar NÅGORLUNDA bra är att dryga med dom, kalla dom konstiga och fula, vara sexuell extremt snabbt och säga man ska knulla skiten ur dom, bestämma träff SNABBT, när man väl ses är det pang på röbetan så fort man kommer innanför stängda dörrar. DÅ kan det fungera någorlunda, men bara då, och med "någorlunda" menas fullkomligt värdelöst jämfört med 7-10 år sedan.

Förändringen är enorm, det är STOR STOR skillnad, tro mig.
Citera
2017-10-13, 23:22
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Och hur fagra eller spännande är svenska kvinnor över 30 år kan också fråga sig? Det är inte när kvinnan är 33år och färdigknullad av alla 10or som man vill ha dem. Det är inte naturligt eller bra för något av könen. En 33 årig kvinna ska ha barn och familj och en man ska få kvinnlig närhet då och då betydligt tidigare i livet.

Männen som får en kvinna först då får inte samma kvinna som hon var när hon var 23 år . Om hon var en 6a då och han en 7a, var det omöjligt för honom att få henne. När hon blivit gammal och grå och ramlat ner till en 4a kan han få henne.

Aldrig förstått det här argumentet med att vid 30 är det som att tjejer springer rakt in i en vägg och ansiktet ser ut därefter. Det stämmer inte över huvud taget, anser jag.

Kolla ute på stan, det finns tusentals sjukt trevliga 30-40-plusare, och en hel del 50-plussare som fortfarande är acceptabla (kolla in Amanda Tapping t ex).

Faktum är att jag har en kompis kompis, som är en tjej på 44 bast, som det inte finns någon kille som inte blir helt till sig i hennes närhet. Förutom lite rynkor vid ögonvecken är hon bokstavligen en stark 9a.

Man får inga överblivna matrester, eller hur fan nu den jäkla jämförelsen går. Tjejer blir inte "skräpet som någon kastat efter sig" när hon fyller 30.
"Gammal och grå", det är 30-åringar du pratar om, inte 70-åringar...
Senast redigerad av Nihenna 2017-10-13 kl. 23:24.
Citera
2017-10-13, 23:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Aldrig förstått det här argumentet med att vid 30 är det som att tjejer springer rakt in i en vägg och ansiktet ser ut därefter. Det stämmer inte över huvud taget, anser jag.

Kolla ute på stan, det finns tusentals sjukt trevliga 30-40-plusare, och en hel del 50-plussare som fortfarande är acceptabla (kolla in Amanda Tapping t ex).

Faktum är att jag har en kompis kompis, som är en tjej på 44 bast, som det inte finns någon kille som inte blir helt till sig i hennes närhet. Förutom lite rynkor vid ögonvecken är hon bokstavligen en stark 9a.

Man får inga överblivna matrester, eller hur fan nu den jäkla jämförelsen går. Tjejer blir inte "skräpet som någon kastat efter sig" när hon fyller 30.
"Gammal och grå", det är 30-åringar du pratar om, inte 70-åringar...

Nja, efter 25 går det SNABBT utför för en överväldigad majoritet av svenska tjejer. Kollagen-produktionen går ned redan vid 20 och det börjar synas rejält vid 25-30 när huden börjar hänga i ansiktet, lägg till all skitmat och alkohol som svenska brudar förtär idag så förstår man förfallet.

Det GÅR att se "Rätt bra" ut som tjej vid 35 också, men hon kommer ALLTID sett bättre ut när hon var 20 - detta är inte fallet för män då de vid 20 ofta fortfarande ser ut som pojkar, vid 35 är de fullvuxna män och ser ofta bättre ut sålänge de inte blivit tjocka eller tappat håret.

Problemet för tjejer är att varje år kommer det ut nya fräscha 18-åringar de måste konkurrera med (de männen vill ha mest), när en tjej är 30 är hon hela 12 år äldre än en fräsch ny 18åring som nio av tio män hellre väljer.

Vid 30 är hon också ofta rätt bitter, haft alldeles för många kukar, fuckade förhållanden och är allmänt grå i tänket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in