2017-10-12, 07:09
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Jag antar att du har något stöd i statistik när du påstår det. Men, samtidigt, någon gång måste ju vara den första, för alla som ägnar sig åt denna extrem-sysselsättningen.

Menar du att "genomsnitts-sexualmördaren" bygger upp sig med andra "säkra" styckmord, innan de ger sig på mer okända offer, eller?

Jag tror du måste förklara dig här, dels statistik och kopplingen till "i stort sett främmande kvinna", annars blir det inte så lätt att förstå vad du menar.....

Det brott PM begått är bland det grövsta en person kan göra, det är "top of the line".
Att hamna där direkt utan att man klättrat dit via allt grövre brott är rätt ovanligt. Att åka fast vid sitt allra första brott är också ovanligt. Dock med undantag för förövare som begår så grova brott mot närstående - de åker i allmänhet fast.

Att PM skulle varit oskyldig och ren ända fram till 10 augusti, för att därefter när han grips 11 augusti vara en sexualsadist som överfallit, mördat och styckat en för honom tidigare okänd kvinna - är helt enkelt inte så troligt scenario.

Visst, han kanske nu inte kan knytas till ouppklarade brott i Norge - brott där man har DNA. Men det finns fler länder med ouppklarade brott....
Senast redigerad av Solglittret 2017-10-12 kl. 07:31.
Citera
2017-10-12, 07:32
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Inte för dig kanske, men vi får inte kritik för att dom tycker det är kul eller så. Så DNA matchning i olösta svenska mord är viktigt oavsett vad du tycker om det och tidsmässigt gällande våra långa tider för analyssvar kan du ta med FN tortyrkommite eller Europarådet att vi har ingen brådska alls när det gäller mordutredningar.

Nu slirar du allt. Sverige får kritik från både Europarådets och FN’s tortyrkommittéer. Så långt stämmer det.

Men kritiken handlar om främst om behandlingen av häktade barn, restriktioner under häktning, polisbrutalitet samt självmord under häktning.

Inget har sagts om tid för analyssvar.

I övrigt pratar jag inte heller om svenska häktningar eller ens häktningar i allmänhet, utan om just detta fallet. Någon vecka hit eller dit spelar ingen som helst roll.
Citera
2017-10-12, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Du har snöat in på parafili vilket som snarast är att beteckna en yttring som är förargelseväckande eller kulturellt störande (utöva sex mot ett träd i en stadspark).

Psykopati och sexualsadism hittar du inte bland parafilier alls det är något du finner under paraplyet Antisociala personlighetsstörningar (Disorders).

Kära nån! Tycker du verkligen att tända på amputerade kroppsdelar snarast är att beteckna som en yttring som är förargelseväckande eller kulturellt störande.
I vilken kultur är detta INTE störande och i vilken kultur anses detta bara som förargelseväckande beteende?
Nog för att de är liberala i Danmark men nån måtta får det väl ändå vara på tossigheterna!
Jag tror inte att de tycker PMs amputerande av KWs lemmar är enbart "förargelseväckande"samt"kulturellt störande!"
Skulle vara jätteintressant att få veta detta.

Förövrigt tycker jag att du ska skriva om detta ämne,
där du blandar äpplen med päron.
Dvs Personlighetsstörning med Parafilier.
(Jag trodde DU skulle skriva om parafilerna men eftersom det aldrig kom något, så skrev jag lite om det själv.Eftersom listan är så lång tog jag bara ett pyttelitet axplock på alla som finns.Det där med träden tyckte jag var gulligt!Om nån tänder på träd,så inte stör det mig och inte någon liberal Dansk heller.)

Om du vill skriver jag om personlighetsstörningarna med.
Det finns 10 st personlighetsstörningar som delas upp i 3 cluster som skämtsamt brukar kallas för Sad,Bad och Mad. Varje personlighetsstörning kan delas in i flera varianter. Borderline finns nog i ca 7 varianter tex. Och en person lider ibland av mer än en störning.
SAD;
Fobisk,
Osjälvständig,
Histronisk,
Tvångsmässig./
BAD;
Antisocial,
Narcisstisk,
Borderline./
Mad;
Paranoid,
Schizoid,
schizotyp./
Senast redigerad av ottoplommon 2017-10-12 kl. 08:37.
Citera
2017-10-12, 07:47
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Det brott PM begått är bland det grövsta en person kan göra, det är "top of the line".
Att hamna där direkt utan att man klättrat dit via allt grövre brott är rätt ovanligt. Att åka fast vid sitt allra första brott är också ovanligt. Dock med undantag för förövare som begår så grova brott mot närstående - de åker i allmänhet fast.

Att PM skulle varit oskyldig och ren ända fram till 10 augusti, för att därefter när han grips 11 augusti vara en sexualsadist som överfallit, mördat och styckat en för honom tidigare okänd kvinna - är helt enkelt inte så troligt scenario.

Visst, han kanske nu inte kan knytas till ouppklarade brott i Norge - brott där man har DNA. Men det finns fler länder med ouppklarade brott....
Exakt-sannolikheten att PM är förstagångsmördare är liten. Han har nog haft mord som detta som mental drivkraft under sina år som uppfinnare eller vad man nu ska kalla honom.
Citera
2017-10-12, 08:35
Medlem
Citat:
Du har delvis rätt och delvis fel.

Avseende själva torson finns ett slutgiltigt Obduktionsprotokoll.

Dom övriga delarna som dykt upp, finns endast [b]ett preliminärt snabbt utlåtande avseende krosskador eller hårda slag på huvudet.

Övriga delar saknar utlåtande.

Som jag fattat det.

Jag tror att du har fel. Än så länge arbetar polisen och åklagaren med åtalet och däri ingår preliminära intyg från rättsläkare. Dessa preliminära utlåtanden har säkert presenterats för både försvaret och för domstolen. Till åtalet så fogas ett slutgiltigt intyg med protokoll över de enskilda åtgärder som vidtagits. T. ex. så kan en del analyssvar fortfarande inväntas. Jämför med obduktionsprotokollet respektive intyget till domstolen för den mördade lilla flickan i Kristianstad, där delar av barnets hjärna sändes till Uppsala medan hennes ögon sändes till rättsläkare i Köpenhamn. Där utbröt sen i domstolen en strid om flickan liksom självdött av skörbjugg och bägge föräldrarna släpptes fria.

Något liknande vill säkert polisen och åklagaren inte se i det här fallet med en vuxen kvinna. Men PM försökte direkt med att utså idén att KW dött "av sig själv" i en olycka som skrämt honom, när torson men inte huvudet var hittat. PM verkade inledningsvis hantera situationen med förlusten av sin ubåt och katastrofen att nästan drunkna lugnt och fint. Nästan charmant när han mötte media i hamnen. De fyra knivhuggen i slidan på KW talar ett språk som han bara använder med sina "snuffmovie"-bekanta.Tio knivhugg kring de yttre könsorganen säger också något annat än vad tio hugg över hela buken för att släppa ut gaser som bildas i döda kroppar.

Som sagts ovan så behöver den här PM sekundövervakning då hans "sexliv" avslöjats inför hela världen. Han har stirrat och härjat i kvinnors underliv medan nu intelligenta människor bryter sig in i hans hjärna och hela liv.
Citera
2017-10-12, 08:45
Medlem
Citat:
VILKEN HIMLA VARM Minnesstund som hölls över Kim Wall igår på hennes gamla universitet i New York
-------------
https://www.expressen.se/kvallsposten/sa-hedras-kim-wall-pa-sitt-gamla-universitet/

Verkligen varm o härlig minnesstund <3 .

Sitter med tårar i ögonen, för det är så fruktansvärt tragiskt o hemsk att tänka på vad hon fick genomlida sista timmarna i livet.
Citera
2017-10-12, 08:56
Medlem
TantLinns avatar
Hoppas verkligen att dom hittar armarna och händer, känns som dom kan vara rätt avgörande i bevisningen mot honom.
Citera
2017-10-12, 09:18
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Pirayor?
Makrill till exempel...
Citera
2017-10-12, 09:21
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Makrill till exempel...

Finns det makrill i Kögebukten?
Citera
2017-10-12, 09:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret

Man kan verkligen undra hur Peder Madsen tänkte när han valde Kim Wall som offer, han måste ha tröttnat på livet eller något för han måste ha räknat med att åka fast eller att iaf bli misstänkt när hans passagerare försvinner.

Trodde han verkligen polisen skulle gå på att om ubåten sjönk och att allt var det en olycka ?

Om han hade velat komma undan hade han kunnat välja ett lättare offer som ingen skulle sakna på några dagar. Varför inte bara ragga upp en kvinna på stan och dra ut med ubåten.

Kanske var det faktum att Kim Wall var journalist som gjorde det hela mycket mer spännande för Peder Madsen.

Kanske berättade han saker för Kim Wall som ingen annan kände till.
Citera
2017-10-12, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Finns det makrill i Kögebukten?

Sommartid så finns det makrill där.
Citera
2017-10-12, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Ja, de har sagt att de tror att hon mördades och styckades vid det andra dyker.

Eftersom sticken i underlivet tillfogades i anslutning till dödsögonblicket blir detta därför en logisk slutsats.

Jag tror inte alls att han sov utan det var då han rengjorde ubåten under andra dyket efter mordet/styckningen och sedan dumpade delarna av henne då han var uppe vid ytan innan han sänkte ubåten.

Jag hittar ingen säker info på detta rykte att KW skulle mördats under andra dyket.
Finns det någon som säkert vet? Källa,länk eller dansk tidning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in