2017-10-11, 13:54
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Inte inne i vaginan det är nog en trådsanning än så länge. Sticken och uppgifterna kring det är lite olika men att på könet har man inte skrivit utan runt eller i buken. Det återstår en hel del även om media rapporterar och spekulerar kan man faktiskt avvakta med sticken tills dom är klarlagda exakt var dom sitter. Och helst i vilken följd innan under eller efter dödens inträde.

Så här tillrättavisar åklagaren försvararen i Københavns Tingsrätt den 3 oktober, det är från direkt repportering :

http://ekstrabladet.dk/112/kim-walls...derliv/6853285

16:14
- Jeg vil sige, at hun også fordrejer spørgsmålet om et seksuelt motiv, når der lige omkring dødstidspunktet er påført 10 knivstik på ydre kønsdele og fire stik i kønsdelene. Hvis det ikke er seksuelt, så ved jeg ikke, siger han.

Översatt till svenska:

16:14
- Jag vill säga att hon (försvararen) också snedvrider frågan om en sexuell motiv när det omkring dödstidpunkten tillfogats 10 knivstick på det yttre könsområdet och fyra knivstick i könsorganen . Om det inte är sexuellt, vet jag inte, säger han (åklagaren)
Senast redigerad av Theforeigner 2017-10-11 kl. 13:57.
Citera
2017-10-11, 13:56
Medlem
TCGIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Jag tror detta med att huvudet och ben hittades i en påse är en trådsanning. Vad som bekräftats är att kläderna och kniven hittades i en påse - samt att huvudet och benen hittats. Jag har inte läst någonstans att likdelarna låg i en påse.
Jag är inte hundra på detta, men så har jag uppfattat det. För om huvud och ben inte låg i en påse så lär det bli svårt att fastställa om KW dog genom strypning. Tungbenet hör inte ihop med skelettet och lär inte finnas kvar efter så lång tid på havsbotten.

Presskonferensen: https://minfil.org/vel9D5c3b5/Presskonferens_171007.mp3
Citera
2017-10-11, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Är enig i det mesta med vad du skrivit i senaste inläggen och i övrigt så besvarar därför inte eftersom det blir "dubbelt".

Här det fetade ang Madsen: Tror du verkligen det? Jag har fått uppfattningen att hans mindrevärdeskomplex ligger ganska nära ytan, och att han nu insett att han begått ett stort misstag med sin storslagna story om luckan och övriga lögner. Så dum är han inte tror jag, att han kommer fortsätta vilja hitta på storys in absurdum. Har uppfattningen att han nu känner sig slagen , förminskad och är uppfylld av sin skam så det inte finns någon energi kvar att försöka att blåsa upp sig o briljera. Där avslöjar hans kroppspråk honom enligt vad jag sett på filmen efter landstigningen och efter när han kommer ut med blå overall och handfängsel; en slagen man. Ryggen böjd framåt, stel hållning, nedböjt huvud, skyldig. Inför poliserna som är mycket längre och rakryggade än honom, en liten böjd man med skyldig uppsyn, tagen på bar gärning med fingrarna i syltburken. Därför: tror hans strategi från och med nu är att hålla tyst, neka och säga så lite som möjligt.
Men vi får se - kommer han fortsätta bygga berättelser så som du beskriver, visar det ju i sådana fall hur hans psykopatiska fasad är totalt ogenomtränglig. Inget av det är ju bättre än något annat, men kommer bli intressant att följa utfallet.

Tack. Det är nu detta som blir intressant, och det lär ju framtiden visa. Vi vill ju att han reder ut denna mörka sida i mänskligheten.

Jag håller med dig om allt beträffande iakttagelserna om Madsens kroppsspråk. Jag ser också hur knäckt han är, men ränderna går aldrig ur personlighetstyper som Madsen. Advokaten har säkert bett honom att inte prata för sin egen skull.

Jag spekulerar om, att en person som Madsen återhämtar sig och bygger upp ett nytt försvar av sitt uppblåsta men bräckliga ego. Det kan bli så att han accepterar fakta och vet med säkerhet, att detta kommer han inte kunna slingra sig ur, och då blir hans sida av storyn, hans nya grej. Att bli glömd och inte få prata är det värsta han kan råka ut för.

Men det är bara jag som tror, inget annat. Jag tänker på Ted Bundy och andra seriemördare som njuter att få berätta för alla som lyssnar med stora öron.
Citera
2017-10-11, 14:02
Medlem
Citat:
Jag tror detta med att huvudet och ben hittades i en påse är en trådsanning. Vad som bekräftats är att kläderna och kniven hittades i en påse - samt att huvudet och benen hittats. Jag har inte läst någonstans att likdelarna låg i en påse.
Jag är inte hundra på detta, men så har jag uppfattat det. För om huvud och ben inte låg i en påse så lär det bli svårt att fastställa om KW dog genom strypning. Tungbenet hör inte ihop med skelettet och lär inte finnas kvar efter så lång tid på havsbotten.

Huvudet låg i en påse. Benen däremot är mer osäkert, dom hittades separata.
Citera
2017-10-11, 14:03
Medlem
T34Panzers avatar
Så pass många danska tidningar (Extrabladet, BT, Berlingske, Jyllandsposten, Politiken) kan ju inte ha helt jevla fel....och flera av dom har ju dessutom varit med och direktrapporterat vid förhandlingen.

Ytterligare rapporter från danska tidningar, i detta fall morgontidningar, dvs "seriösare" än kvällspressen BT och Extrabladet...

----------------------------------------------------

Berlingske:
Liverapportering från förhandlingen.

3 okt 2017 15:54
Anna Gottschalck

"Obduktionsrapporten viser stiksår på Kim Walls kønsorganer. Der er ifølge obduktionsrapporten flere skader på torsoen, der viser tegn på vold kort før dødens indtræden.
Det drejer sig om et stik på brystkassens forside, ti stiksår på ydre kønsdele og fire stiklæssioner i vagina, fortæller anklageren, der understreger, at de pårørende i sagen er underrettet og orienteret. Derudover er arme, ben og hoved amputeret med en sav, viser rapporten.
Kim Walls DNA er fundet på*Peter Madsens højre hånd, i hans nakke og ved hans næsebor med en sandsynlighed på 1: 1000000, som man normalt definerer som et sikkert bevis."

https://www.b.dk/nationalt/anklager-fremlagde-nye-beviser-videoer-med-fetich-tortur-og-drab-fundet-paa-peter

Jyllandsposten:

"Tirsdag fremlagde anklager Jakob Buch-Jepsen dog nye beviser i sagen mod den sigtede. Han fortæller blandt andet, at obduktionsrapporten har afsløret adskillige knivstik i Kim Walls skridt og bryst - men ikke nogen endelig dødsårsag. Fra Peter Madsen selv har det tidligere lydt, at Kim Wall døde af at få en luge i hovedet.
Men på den torso, politiet har obduceret, fortæller anklageren nu, at der i alt er fundet 14 knivstik i underlivet, og at de er blevet »påført omkring dødens indtræden eller kort tid efter".

(skridt=genitalier)

http://jyllands-posten.dk/indland/politiretsvaesen/ECE9921046/obduktionsrapport-afsloerer-adskillige-knivstik-i-kim-walls-skridt-og-i-brystet/

Politiken

"Jakob Buch-Jepsen fortæller tirsdag i retten, at der er konstateret adskillige knivstik i Kim Walls skridt og i brystet. Der er blevet fundet 14 stik i underlivet.
Disse er påført 'omkring dødens indtræden eller kort tid efter'. Det kan ikke konkretiseres nærmere. Hoved, ben og arme er tilsyneladende blevet savet af, oplyser Jakob Buch–Jepsen."

http://politiken.dk/indland/art6142142/Kim-Wall-blev-ramt-af-adskillige-knivstik

Ska dessutom bli intressant hur GW hanterar det här med "buken". Någonstans måste ju fakta återges för att förklara sexualmordsmotivet.
Senast redigerad av T34Panzer 2017-10-11 kl. 14:07.
Citera
2017-10-11, 14:05
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Tack för rättelsen. Och bra att huvudet låg i en påse! Ingen aning om det stoppar krabborna, men chansen är iaf större att kunna faställa dödsorsak.

Det här med de supereffektiva krabborna är väl däremot en trådsanning? Nån känner nån som fiskar i området, som påstår att krabborna äter ett skelett rent på några dagar.

Är det verkligen så?
Citera
2017-10-11, 14:12
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Det här med de supereffektiva krabborna är väl däremot en trådsanning? Nån känner nån som fiskar i området, som påstår att krabborna äter ett skelett rent på några dagar.

Är det verkligen så?
Vet ej hur effektiva just krabborna är, men vill minnas att jag har läst att inte mycket mer än skelettet återstår efter en relativt kort tid i havet (typ en månad). Även många fiskar är ju asätare.
Citera
2017-10-11, 14:13
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Vet ej hur effektiva just krabborna är, men vill minnas att jag har läst att inte mycket mer än skelettet återstår efter en relativt kort tid i havet (typ en månad). Även många fiskar är ju asätare.

Pirayor?
Citera
2017-10-11, 14:16
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
/.../ När sexualsadisten går över gränsen och förverkligar sina sjuka sadistfantasier är det oftast något som triggat igång detta. Kan vara t.ex någon allvarlig förändring som är på gång, t.ex något negativt beslut som har med hans arbete att göra, något som kommer att påverka allt och som gör att han känner att han tappar makt och kontroll.
/.../
Jag tror aldrig att han kommer att erkänna vad han gjort - inte när omvärlden betraktar dådet som de gör. Skamligt, vidrigt, avskyvärt. Ett erkännande skulle också innebära att han skulle vara tvungen att blotta sitt mörka, sexualsadistiska inre, så - nej, det kommer nog inte.
Sexualsadister erkänner ju mycket sällan sina gärningar, som sagt.
Jag tror att han kommer att fortsätta att anpassa sina "förklaringar" utifrån befintlig bevisning.
Det kommer att bli något helt bisarrt.
Han kommer att anpassa sig som en kameleont efter vad rättsmedicinarna kan få ut av likdelarna mm. Behöver en tredje person föras in i handlingen kommer en sådan att introduceras.

Det är en aggressiv person med tvångsmässiga drifter som begått illdådet. En tvångsmässig inriktning mot att besegra fienden finns också med i bilden, och fienden är i det här fallet von B som JM till varje pris vill förhindra lyckas med något JM själv inte kan bemästra. Den uniformsklädde JM (som redan i sin tidiga ungdom intog lystrings- och manöverställning: med händerna bakom ryggen och en fotlängds avstånd mellan hälarna) befann sig mitt i ett brinnande krig - och han agerade därefter.

Sent på kvällen, mindre än ett dygn före den ödesdigra u-båtsfärden, brottas JM fortfarande med problemet hur hans nio år gamla rymdidé på bästa sätt ska förverkligas. Han understryker att det är hans idé det hela handlar om; han var först - och något teamwork nämns inte. Samtidigt börjar det gå upp för honom att det snart är dags att ställa sig raklång inne i rymdkapseln, stålsätta sig mot G-krafterna (som han fått en försmak av vid sina uppreklamerade karusellövningar) och med 30% chans till överlevnad (enl. egen glädjekalkyl) låta sig skjutas upp till de andra stjärnorna. – Detta tänker han – när det kommer till kritan - inte göra: Raket-Madsen måste sakta tyna bort, Nautilus sänkas och han själv börja experimentera med t.ex. luftballonger som med sitt oöverträffat billiga bränsle kan ägas av honom själv och inbringa stora förtjänster: Det är det enkla som är det svåra – och på det temat kan han säkert hålla sponsrad låda tills han dör.
Citat:
Ursprungligen postat av RM i sin blogg 9 aug kl. 22.27
Vi er konkurrerer om at realisere min ide fra 2008, ok. Vi kan være uenige, ok, men jeg vil ikke på nogen måde blokere for Nexø II´s flyvning. Slet ikke. Faktisk tværtimod. Vi har overført 8.000,00 kr til CS, til støtte for Nexø II missionen, og fået nogen uddaterede faldskærme til gengæld...med den argumentation at: "Hellere sende pengene til CS og raketbyggeri" end til en eller anden amerikansk overskudslager forretningsmand...
Så jeg vælger, efter at have overvejet det grundigt, at vi først opsender når CS har opsendt. Dermed respekterer vi både argumentet om "Først til mølle" og argumentet om "stil dig bagest i køen" og det må så være hævet over enhver tvivl at jeg ikke chikanerer CS i denne sammenhæng.
https://ing.dk/blog/foerst-moelle-202853
Härtill kommer KW:s reportage om den tyske ingenjören LK och dennes hustru S – som t.o.m. överglänser RM i antalet katter, för att inte nämna S:s skobestånd: 14 fulla resväskor innehållande 300 par (vilket för tankarna till den rumänske diktatorn Ceaușescus hustru Elenas skohysteri). Att sedan LK (som med sin ”Folkraket” och sitt företag Otrag kom att ruinera många investerare) precis avslutat sin tredje revision av Einsteins relativitetsteori samt att makarna bara hunnit till år 1982 i sin gemensamma självbiografi: ”Raketer och Diktatorer” kan knappast ha bådat gott – för RM.
https://www.theguardian.com/travel/2015/jun/13/naked-island-idyll-eccentric-couple-recall-life-rockets-dictators

Det förtjänar påpekas att KW fick med väldigt mycket fakta på bara 4 min, och att de bilder som samtidigt publiceras är talande. - Ett koncentrat av intressant läsning som för de flesta inte slutar med artikeln: den manar till mer läsning i ämnet.

Det fanns således flera samverkande faktorer för att få RM ur balans – och han visste också att KW:s försvinnande hade ett betydligt större nyhetsvärde än hans vanskliga raketuppskjutning där han inte ens visste om hans hemsydda fallskärm skulle veckla ut sig. När han på knappt armlängds avstånd stod där uppe i tornet tillsammans med KW dalade hans humör snabbare än den nedåtgående solen. Han hade nu chansen att bejaka sina lustar och samtidigt avstyra ett avslöjande reportage. – Men det var inte allt: Han skulle också få uppmärksamheten riktad mot sin egen person och von B helt komma i skymundan. - Mycket riktigt har heller ingen raketuppskjutning ägt rum. - Den enda kapprustningen är nu den mellan åklagaren och RM – och den tänker RM till varje pris vinna.
Senast redigerad av letsdoit 2017-10-11 kl. 14:26.
Citera
2017-10-11, 14:20
Medlem
Smhfs avatar
Norsk politi undersøger om Raket-Madsen kan forbindes til norske drab.

https://www.bt.dk/krimi/norsk-politi-undersoeger-om-raket-madsen-kan-forbindes-til-norske-drab
Citera
2017-10-11, 14:22
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Han kommer att anpassa sig som en kameleont efter vad rättsmedicinarna kan få ut av likdelarna mm. Behöver en tredje person föras in i handlingen kommer en sådan att introduceras.

Det är en aggressiv person med tvångsmässiga drifter som begått illdådet. En tvångsmässig inriktning mot att besegra fienden finns också med i bilden, och fienden är i det här fallet von B som JM till varje pris vill förhindra lyckas med något JM själv inte kan bemästra. Den uniformsklädde JM (som redan i sin tidiga ungdom intog lystrings- och manöverställning: med händerna bakom ryggen och en fotlängds avstånd mellan hälarna) befann sig mitt i ett brinnande krig - och han agerade därefter.

Sent på kvällen, mindre än ett dygn före den ödesdigra u-båtsfärden, brottas JM fortfarande med problemet hur hans nio år gamla rymdidé på bästa sätt ska förverkligas. Han understryker att det är hans idé det hela handlar om; han var först - och något teamwork nämns inte. Samtidigt börjar det gå upp för honom att det snart är dags att ställa sig raklång inne i rymdkapseln, stålsätta sig mot G-krafterna (som han fått en försmak av vid sina uppreklamerade karusellövningar) och med 30% chans till överlevnad (enl. egen glädjekalkyl) låta sig skjutas upp till de andra stjärnorna. – Detta tänker han – när det kommer till kritan - inte göra: Raket-Madsen måste sakta tyna bort, Nautilus sänkas och han själv börja experimentera med t.ex. luftballonger som med sitt oöverträffat billiga bränsle kan ägas av honom själv och inbringa stora förtjänster: Det är det svåra som är det enkla – och på det temat kan han säkert hålla sponsrad låda tills han dör.Härtill kommer KW:s reportage om den tyske ingenjören LK och dennes hustru S – som t.o.m. överglänser RM i antalet katter, för att inte nämna S:s skobestånd: 14 fulla resväskor innehållande 300 par (vilket för tankarna till den rumänske diktatorn Ceaușescus hustru Elenas skohysteri). Att sedan LK (som med sin ”Folkraket” och sitt företag Otrag kom att ruinera många investerare) precis avslutat sin tredje revision av Einsteins relativitetsteori samt att makarna bara hunnit till år 1982 i sin gemensamma självbiografi: ”Raketer och Diktatorer” kan knappast ha bådat gott – för RM.
https://www.theguardian.com/travel/2015/jun/13/naked-island-idyll-eccentric-couple-recall-life-rockets-dictators

Det förtjänar påpekas att KW fick med väldigt mycket fakta på bara 4 min, och att de bilder som samtidigt publiceras är talande. - Ett koncentrat av intressant läsning som för de flesta inte slutar med artikeln: den manar till mer läsning i ämnet.

Det fanns således flera samverkande faktorer för att få RM ur balans – och han visste också att KW:s försvinnande hade ett betydligt större nyhetsvärde än hans vanskliga raketuppskjutning där han inte ens visste om hans hemsydda fallskärm skulle veckla ut sig. När han på knappt armlängds avstånd stod där uppe i tornet tillsammans med KW dalade hans humör snabbare än den nedåtgående solen. Han hade nu chansen att bejaka sina lustar och samtidigt avstyra ett avslöjande reportage. – Men det var inte allt: Han skulle också få uppmärksamheten riktad mot sin egen person och von B helt komma i skymundan. - Mycket riktigt har heller ingen raketuppskjutning ägt rum. - Den enda kapprustningen är nu den mellan åklagaren och RM – och den tänker RM till varje pris vinna.

Är det Imelda Marcos du menar?

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2207353/Imelda-Marcos-legendary-3-000-plus-shoe-collection-destroyed-termites-floods-neglect.html

Edit: båda var tydligen glada i skor.
Citera
2017-10-11, 14:24
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag tror att G W vet hur man balanserar på en slak lina där självcensur ingår!

Det går aldrig så långt att någon skulle censurera honom.

Just i detta fall ser vi vad skillnaden är på vad vi får veta av danskarna i ett stort brottmål, och på vad vi inte får veta i Sverige!

Det vette 17 om jag köper iofs behöver ju inte GW pengarna för krönikan, han klarar sig ändå gott och väl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in