Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Du har snöat in på parafili vilket som snarast är att beteckna en yttring som är förargelseväckande eller kulturellt störande (utöva sex mot ett träd i en stadspark).
Psykopati och sexualsadism hittar du inte bland parafilier alls det är något du finner under paraplyet Antisociala personlighetsstörningar (Disorders).
Kära nån! Tycker du verkligen att tända på amputerade kroppsdelar
snarast är att beteckna som en yttring som är förargelseväckande eller kulturellt störande.
I vilken kultur är detta INTE störande och i vilken kultur anses detta bara som förargelseväckande beteende?
Nog för att de är liberala i Danmark men nån måtta får det väl ändå vara på tossigheterna!
Jag tror inte att de tycker PMs amputerande av KWs lemmar är enbart "förargelseväckande"samt"kulturellt störande!"
Skulle vara jätteintressant att få veta detta.
Förövrigt tycker jag att du ska skriva om detta ämne,
där du blandar äpplen med päron.
Dvs Personlighetsstörning med Parafilier.
(Jag trodde DU skulle skriva om parafilerna men eftersom det aldrig kom något, så skrev jag lite om det själv.Eftersom listan är så lång tog jag bara ett pyttelitet axplock på alla som finns.Det där med träden tyckte jag var gulligt!Om nån tänder på träd,så inte stör det mig och inte någon liberal Dansk heller.)
Om du vill skriver jag om personlighetsstörningarna med.
Det finns 10 st personlighetsstörningar som delas upp i 3 cluster som skämtsamt brukar kallas för Sad,Bad och Mad. Varje personlighetsstörning kan delas in i flera varianter. Borderline finns nog i ca 7 varianter tex. Och en person lider ibland av mer än en störning.
SAD;
Fobisk,
Osjälvständig,
Histronisk,
Tvångsmässig./
BAD;
Antisocial,
Narcisstisk,
Borderline./
Mad;
Paranoid,
Schizoid,