2017-10-11, 02:50
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Skulle tro att de var de där "exotska fiskarna med sågtänder som sågar av kroppslemmar i Öresund."
Vet ej om du hängt med i tråden så du hört talas om dessa fiskar som lär ha infiltrerat fiskstimmen i sundet.

Tror inte att dessa glupska firrarna har varit inblandade i den här incidenten. Inte heller de i Karibiska havet eller ens i Indiska Oceanen skulle kunnat ha någon inblandning här.
Citera
2017-10-11, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Han är nog inte en man som talar så mycket om sina egna känslor.
Det exemplet du ger -med ond och god visat istället på att han tolkar en persons prestationer som positiva-
men säger också att personen är ond och god.
Det är lite som när mindre barn beskriver en orättvis förälder.
På sin blogg tex så gillar han att skriva "filosofiskt" och "analyserande" om både arbetsrelationer och om sin flickvän. Sedan om det är det eller inte är en annan sak. Han säger i nån dokumentär. "Varför ska man inte leva livet, när man lever"? Osv osv. Ungefär sådär menar jag att jag tror att han kommer uttrycka sig. Men isåfall först när han blivit dömd. Men
att han kommer uttrycka verkliga känslor sim t ex ånger är ju tveksamt. En slags inrepeterade uttryck och prov på hur man kan/bör uttrycka sig.
Senast redigerad av greyhoundbus 2017-10-11 kl. 03:31.
Citera
2017-10-11, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Du får extra poäng nu - Visst, alla individer har olika drivkrafter, bakgrunder och upplevelser !
och här i tråden handlar det också om teorier och spekulationer, men ingen har någon djupare personkännedom om Madsen.

Du får en jättepoäng för att du fattat vad jag tjatat om på sista tiden.
Att för att få ett någon slags helhetssyn för att förstå vad som triggade igång PM och vad som sedan hände,
hur och varför.
Så är det viktigt att inte låta sin avsky över detta hemska brott färga synen på mördaren, vem han verkligen är. Det är lika fel att glorifiera honom som att att göra honom till en patetisk odugling. Sanningen är att han var begåvad inom sitt område.
Han har utvecklat sitt eget raketbränsle. Det har inte fantastiska von Bengtsson gjort tex. Pm var också mycket duktig på att konstruera raketmotorer osv. PM har varit en populär,omtyckt,känd samt uppskattad person i Danmark (inte nu längre av naturliga skäl).Han har levt ett normalt konstnärsliv med konen på husbåten och i lägenhet i centrala Köpenhamn. Och det är därför han flygt under radarn. Men jag tror att polisen hade en del på PM i sina register. Och att det var därför de misstänkte mord från början.
Så för att förstå helheten är det viktigt att vara objektiv samt saklig. Inte förminska och inte förstora någonting. Fakta så gott man kan. Gillade Pelle och M. Den ska jag lägga på minnet.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-10-11 kl. 03:06.
Citera
2017-10-11, 03:04
Medlem
Citat:
Tänk om det var så enkelt. Att bara stoppa in alla sexualsadister i en mall.Punkt slut./
Människor är komplexa. Den ena sexualsadisten är inte den andra lik.
Precis som helt normala människor blir tända på olika saker så gäller det samma för alla sexuella läggningar.
Så vad PM tänder på har vi ingen aning om.Det enda vi med säkerhet kan säga, är att han lider av Parafili som är en sjukdom när konsekvenserna av det leder till något så fasansfullt som mord och styckning.
Alla människor är individuella och hur deras böjelser och sjukdomar,störningar yttrar sig är också individuellt.
Som med fingeravtryck. Vi vill väldigt gärna ha svart/vita mallar för allt.Gott/ont.Punkt slut./
Men det finns nyanser,grader,gråskalor i allt.
Och det är det som de nu försöker att utreda under 8 veckor psykiatrisk utredning
(med skallröntgen,läkare,psykolog samt psykiatriker.)
Så om din väldigt enkla mall existerade dvs Svart/Vitt ,Gott/Ont Punkt slut./ Så hade den utredningen ej behövts!
Det är som att du tror att alla psykopater har samma fingeravtryck. Då hade vi inte behövt domstolar heller. För alla psykopater begår samma brott eller hur?

Du har du missuppfattat mig. Det är ingen Mall.

Det är ett visst ramverk inom vilket personer med den här läggningen oftast rör sig inom, med variationer förstås efter olika personliga preferenser. Har funnit mycket som övertygat mig om att han återfinns inom ramen.

Dom som återfinns där har alla vissa gemensamma drag även om detaljer kan avvika mellan olika individer.

Jag uttalar mig endast om min samlade bild av kategorin sexualmördare/sexualsadist.

Övertygad om att Jens Möller snabbt anade vilken kategori PM förmodligen tillhörde. Långt innan dom tagit fingeravtryck på PM.
Citera
2017-10-11, 03:16
Medlem
Citat:
Tänk om det var så enkelt. Att bara stoppa in alla sexualsadister i en mall.Punkt slut./
Människor är komplexa. Den ena sexualsadisten är inte den andra lik.
Precis som helt normala människor blir tända på olika saker så gäller det samma för alla sexuella läggningar.
Så vad PM tänder på har vi ingen aning om. Det enda vi med säkerhet kan säga, är att han lider av Parafili som är en sjukdom när konsekvenserna av det leder till något så fasansfullt som mord och styckning.
Alla människor är individuella och hur deras böjelser och sjukdomar,störningar yttrar sig är också individuellt.
Som med fingeravtryck. Vi vill väldigt gärna ha svart/vita mallar för allt.Gott/Ont.Punkt slut./
Men det finns nyanser,grader,gråskalor i allt.
Och det är det som de nu försöker att utreda under 8 veckor psykiatrisk utredning
(med skallröntgen,läkare,psykolog samt psykiatriker.)
Så om din väldigt enkla mall existerade dvs Svart/Vitt ,Gott/Ont Punkt slut./ Så hade den utredningen ej behövts!
Det är som att du tror att alla psykopater har samma fingeravtryck. Då hade vi inte behövt domstolar heller. För alla psykopater begår samma brott eller hur? Om det fanns enkla mallar för allt så hade vi inte behövt sjukvård heller. För enligt den väldigt enkla mallen så är alla röda utslag Röda hund och alla gula utslag Gula hund.Punkt slut./

Vilken parafili anser du PM lider av, nu när du säkert ställt din diagnos?

Nyfiken, det finns ju ett antal att välja bland.
Citera
2017-10-11, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Du har du missuppfattat mig. Det är ingen Mall.

Det är ett visst ramverk inom vilket personer med den här läggningen oftast rör sig inom, med variationer förstås efter olika personliga preferenser. Har funnit mycket som övertygat mig om att han återfinns inom ramen.

Dom som återfinns där har alla vissa gemensamma drag även om detaljer kan avvika mellan olika individer.

Jag uttalar mig endast om min samlade bild av kategorin sexualmördare/sexualsadist.

Övertygad om att Jens Möller snabbt anade vilken kategori PM förmodligen tillhörde. Långt innan dom tagit fingeravtryck på PM.
Jag skickade en länk till dig som utesluter ditt tänk om att de redan på natten hade sökt igenom hela, stora rehafsöen och alla dess kameror. Det enda de kollade 1,5 dygn efter var kameran på resturang halvandet samt piren. När PM steg i land visste de nada. Jag tror att de hade misstankar i sina register på PM och att det var därför de misstänkte honom för dråp/mord för KW redan från början. Det är viktigt att hålla sig till korrekta fakta. Det ska ju finnas en tidslinje i början på tråden. Det blir väldigt konstiga slutsatser av fel fakta. Vill du att jag ska lägga ut länkar till dig från fallet så kan jag göra det om du tar dig tid att läsa dem, för det är jobb med att finna dem. Tyvärr finns det inga enkla svar här. Men med öppet sinne (DVS.utan svart/vitt väldigt enkelt tänk) så tror jag att det blir bättre. Sedan gör vi fakta fel alla. Även jag.
EDIT. Jag har en orättvis fördel här som inte du har. Jag känner till Köpenhamn och Rehafsöen. Det gör ju inte du av förståeliga skäl. När det kommer till dina hemtrakter så är jag helt ute och cyklar. Kan inte ens uttala ortnamnen.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-10-11 kl. 03:54.
Citera
2017-10-11, 03:28
Medlem
Citat:
Om vi ser hur Madsen hittills reagerat på ny information så har han hållit fast vid grundinformationen (olycka, kastat i hel kropp) och hittat på ny story som fritar honom från allt utom det erkända griftefridsbrottet.

Kommer han helt ändra sig nu och erkänna? Jag tror inte det, trots allt. Möjligtvis luckan. Hon kanske snubblade och rasade nerför trappen .... istället fick blödande skrapsår som rann flödigt över huvudet.

Nu vet vi att han gick i uläge 04.00 - 08.00 då han gick upp i yläge samt att ev då först sänktes kroppsdelarna och torson.

Frågan min, är då om

* han kommer med en en ny historia utifrån det?

* han bara låter sig dömas och förbli martyr?

* han får psykbryt och hoppas på att bli dömd till vård?

eller då

* erkänna

Han har ju ingen brådska utan kan fila i lugn och ro, han är häktad till 30 oktober och resultaten droppar knappast in förrän då.

Vartåt tror ni det lutar? Hans agerande alltså?

Att han blir dömd hur som är glasklart, men exakt hur grumligt ser PM på det som kommit fram?

Vilken "kontakt med verkligheten" har han, eller har han gått ned i uläge?
När han blivit dömd och det är trippelkört för Raketmadsen kommer han "förklara". Men på sitt sätt. I nivå med sjöbegravningen.
Citera
2017-10-11, 03:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Tror inte att dessa glupska firrarna har varit inblandade i den här incidenten. Inte heller de i Karibiska havet eller ens i Indiska Oceanen skulle kunnat ha någon inblandning här.
Säg inte det. Enligt Deidre King så kommer det stora lastfartyg på rad, ibland 7 st. Och Kim kan ju hamnat i den ena efter den andra propellern. Det är förvisso sant att lastfartygen kommer den ena efter den andra mellan kl 04.00-07.00 på morgonen på danska sidan. Men man undrar ju ändå vad de har för propellrar nu för tiden. Cirkelsågar? Så i detta fallet finns alla varianter på sågpropellrar till fiskar med sågtänder. Lustigt nog har ingen nämt svärdfisk. Har absolut hört talas om svärdsfiskar....såna där blå exotiska med jättelångt svärd...får googla det. På tal om de,t har de funnit PMs oranga fogsvans?
Citera
2017-10-11, 03:49
Medlem
Citat:
Vilken parafili anser du PM lider av, nu när du säkert ställt din diagnos?

Nyfiken, det finns ju ett antal att välja bland.

Det hade varit intressant om du ville skriva om detta ämne. Så att vi hittar den perfekta mallen
och stuva in mördaren i. Och så kan danska staten spara skattepengar genom slopad undersökning.
Men eftersom vi inte lyckas känna personen PM pga en massa faktafel som leder vidare till fel slutledning
så tror jag inte att det hjälper. Jag har inte ställt diagnos på PM men jag vågar nog säga att han lider av Parafili pga av konsekvenserna det ledde till här. Har jag fel får jag äta upp min hatt.
Citera
2017-10-11, 03:53
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Tror det är en blandning i hans fall. Hans "förspel" kan mycket väl vara att han fantiserar om att dom har någon speciell attraktion. Och han inbillar sig att hon är attraherad av honom. Men samtidigt så kan han också ha i bakhuvudet tvångstankar om att döda henne av lust. Och att han kan inte njuta om han inte dödar henne. Tror inget är så enkelt utan individuellt.
Forskningsresultat i ämnet säger annat. Sexualsadisten känner ingen normal sexuell "attraktion" inför sitt utvalda offer. Offret är bara för honom ett objekt som han helt avpersonifierar i tanken och med sina gärningar. Ofta kan offret vara en symbol för någon person som på något vis kränkt honom, d.v.s som han uppfattar det i sin narcissistiska bubbla. Som den känslostörde narcissist han är så får han sin näring av folks beundran, uteblir detta så kan allt gå åt helvete.

Åter till sexualsadismen i fallet.
När sexualsadisten går över gränsen och förverkligar sina sjuka sadistfantasier är det oftast något som triggat igång detta. Kan vara t.ex någon allvarlig förändring som är på gång, t.ex något negativt beslut som har med hans arbete att göra, något som kommer att påverka allt och som gör att han känner att han tappar makt och kontroll. Innan en sexualsadist begår en sådan här vedervärdigt makaber gärning så brukar det föregås av en period där han haft erektionsproblem vid "vanligt" sex, d.v.s samlag. Han har helt enkelt slutat att tända vid den typen av sex och det är bara de sexualsadistiska fantasierna som tänder honom. Sadism, tillfoga ett försvarslöst offer smärta, dödsångest, vanmakt och död. Känna den makten, som om han vore Gud.

Har INGET med vanlig sexuell attraktion att göra. Njutningen består enbart i det jag räknade upp ovan. Skulle vara lite intressant att veta hur hans sexliv fungerat månaderna innan detta vidriga mord. Förvånar mig inte om han haft erektionsproblem om han försökt sig ha "vanligt" sex. Kanske någon kvinna skrattat eller sagt något elakt om det? Det skulle nog få honom mer än hatisk, en trigger. Hatet mot kvinnor. Det djupgående hat mot kvinnor han visat genom knivhuggen i underlivet är inte en tillfällighet. Förmodligen är det ett hat som växt fram under lång tid, kanske ända sen barndomen och sen har det "spätts på" med diverse andra detaljer, kanske från vissa misslyckanden i sexlivet. De aggressiva knivhuggen i offrets underliv är "hans" penetrering.

Lisa Holm-mördaren Nerijus hade stora erektionsproblem vid samlag med frun. Han kunde inte genomföra ett samlag om han inte var berusad och frun hade fått "jobba" upp hans erektion. Däremot så tände han på sina sexualsadistiska fantasier när han stod i ladan - med utsikt mot flickorna på kaféet - och tvångsonanerade. Ladan blev sen platsen där han förverkligade sin makabra fantasi och Lisa blev hans offer. Bara för att hon råkade vara ensam kvar och han tog tillfället i akt. Som ett rovdjur som spanar efter ett försvarslöst byte. Precis som Madsen, som fantiserat och fick sin chans när Kim klev på båten. Kunde ha blivit ett annat offer. Gäller både Lisa och Kim.
De var båda på fel plats vid fel tillfälle - när rovdjuren slog till, skoningslöst. Utan chans att undkomma. Det ingår i "konceptet" - försvarslösa, övermannade, utan chans till flykt, helt i mördarens händer.

Sexualsadisten som gått över gränsen som han är mycket fokuserad och målinriktad på det han skall göra, förverkligandet av sin sexualsadistiska fantasi. Glöm att det skulle ha varit en "sexinvit som gått fel" eller en "våldtäkt som spårat ur". Detta scenario existerar knappast i sexualsadistens värld.
Det är inte det han är ute efter alls. Det är den ultimata kontrollen och makten över ett försvarslöst offer, som ber om sitt liv, som plågas till döds. DET är hans njutning.

Kanske inte så konstigt att Madsen verkade så lugn och gjorde tummen upp när han togs i land. Han hade ju fått ett rejält utlopp för allt det han bar inom sig, de djävulska drifterna hade fått sitt.
Klart som fan att han var avspänd då ett tag.

En sak skall man också ha klart för sig och det är att han själv inte skäms en sekund för sitt dåd. Han "behövde" ju det och det fick honom att tillfälligt må så otroligt mycket bättre än han gjort på länge. Bättre än någonsin. Men, lite av detta kan han återfå när han i fantasin drar scenariot i skallen igen. Däremot så skäms han för att han varit slarvig och åkt fast. Han känner sig ju överlägsen de flesta och vill nu egentligen bara spotta på rättsväsendet. Jag tror aldrig att han kommer att erkänna vad han gjort - inte när omvärlden betraktar dådet som de gör. Skamligt, vidrigt, avskyvärt. Ett erkännande skulle också innebära att han skulle vara tvungen att blotta sitt mörka, sexualsadistiska inre, så - nej, det kommer nog inte.
Sexualsadister erkänner ju mycket sällan sina gärningar, som sagt.
Jag tror att han kommer att fortsätta att anpassa sina "förklaringar" utifrån befintlig bevisning.
Det kommer att bli något helt bisarrt.
Citera
2017-10-11, 04:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
På sin blogg tex så gillar han att skriva "filosofiskt" och "analyserande" om både arbetsrelationer och om sin flickvän. Sedan om det är det eller inte är en annan sak. Han säger i nån dokumentär. "Varför ska man inte leva livet, när man lever"? Osv osv. Ungefär sådär menar jag att jag tror att han kommer uttrycka sig. Men isåfall först när han blivit dömd. Men
att han kommer uttrycka verkliga känslor sim t ex ånger är ju tveksamt. En slags inrepeterade uttryck och prov på hur man kan/bör uttrycka sig.

Det där "Varför ska man inte leva livet,när man lever" tyckte jag var väldigt klokt för vi lever bara en gång. Jag är den skraja typen som inte tar några risker. Vill helst inte flyga osv. Jag gör alltid rätt för mig och har aldrig jobbat svart.
Så jag funderade en hel del på PMs ord där i början. Man ska kanske börja ta för sig lite mer av livet?
Men så här i backspegeln i skuggan av de förfärliga som hänt, tror du inte PM ångrar sina ord?
Visserligen lever man bara en gång. Men jag tror att jag föredrar ett lugnt, lite tråkigt liv med cykel.
Utan utsvävningar och storhetsvansinne som PM. Så skadar jag ingen och inte mig själv heller.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-10-11 kl. 04:40.
Citera
2017-10-11, 04:43
Medlem
ingenkonfirmations avatar
Citat:
Citat:

Jag skickade en länk till dig som utesluter ditt tänk om att de redan på natten hade sökt igenom hela, stora rehafsöen och alla dess kameror. Det enda de kollade 1,5 dygn efter var kameran på resturang halvandet samt piren. När PM steg i land visste de nada. Jag tror att de hade misstankar i sina register på PM och att det var därför de misstänkte honom för dråp/mord för KW redan från början. Det är viktigt att hålla sig till korrekta fakta. Det ska ju finnas en tidslinje i början på tråden. Det blir väldigt konstiga slutsatser av fel fakta. Vill du att jag ska lägga ut länkar till dig från fallet så kan jag göra det om du tar dig tid att läsa dem, för det är jobb med att finna dem. Tyvärr finns det inga enkla svar här. Men med öppet sinne (DVS.utan svart/vitt väldigt enkelt tänk) så tror jag att det blir bättre. Sedan gör vi fakta fel alla. Även jag.
Jag sammanställde uppgifter kring gripandet..
(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)
Senast redigerad av ingenkonfirmation 2017-10-11 kl. 04:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in