2017-10-10, 00:17
Medlem
tetrominos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caelus
Preem Mastercard årsavgift 0 kr, 0,5 % bonus. För de som handlar upp till 56 000 kr/år.
Ger netto vid 56k spend: 280 kr (bonus) - 0 kr (årsavgift) = 280 kr

Preem ger 1% bonus om jag inte missförstår villkoren.
Citat:
"Bonus
Kontohavaren är dessutom berättigad till bonus, vilken beräknas till 1 % av samtliga inköp. Bonus beräknas dock inte för inköp av drivmedel enligt ovan eller för inköp på konkurrerande bensinstationer i Sverige. Bonus beräknas inte heller
för betalningar genom tjänsten Betalo."

Källa: https://partner.ikanobank.se/web/site_files/docs/Prema/Villkor_Preem_Mastercard.pdf
Citera
2017-10-10, 00:46
Medlem
Haft Remember more i ganska exakt ett år nu och har varit ganska nöjd.. Men seriöst, appen? Den har på allvar inte funkat senaste 3-4 månaderna. Och då menar jag inte funkat alls, jag kommer inte in överhuvudtaget! Det är sinnessjukt hur man som företag ens vågar ha dessa problem.

Det är och anledningen till varför jag inte använder mitt kreditkort längre. Kommer ha det som back-up en stund till men när det börjar bli dags för årsavgiften så kommer jag ringa och säga upp det.

Utöver den skitdåliga appen har jag inget ont att säga, bonusen syns direkt och kan användas nästan direkt. Väldigt smidigt och bra jämfört med de andra korten som skickar ut bonusen en gång om halvåret.
Citera
2017-10-10, 01:16
Medlem
tetrominos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tetromino
Preem ger 1% bonus om jag inte missförstår villkoren.

Källa: https://partner.ikanobank.se/web/site_files/docs/Prema/Villkor_Preem_Mastercard.pdf

Såg nu de uppdaterade villkoren, tråkigt!
Citera
2017-10-10, 08:23
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Cortada
Haft Remember more i ganska exakt ett år nu och har varit ganska nöjd.. Men seriöst, appen? Den har på allvar inte funkat senaste 3-4 månaderna. Och då menar jag inte funkat alls, jag kommer inte in överhuvudtaget! Det är sinnessjukt hur man som företag ens vågar ha dessa problem.

Det är och anledningen till varför jag inte använder mitt kreditkort längre. Kommer ha det som back-up en stund till men när det börjar bli dags för årsavgiften så kommer jag ringa och säga upp det.

Utöver den skitdåliga appen har jag inget ont att säga, bonusen syns direkt och kan användas nästan direkt. Väldigt smidigt och bra jämfört med de andra korten som skickar ut bonusen en gång om halvåret.

Kommer alltid in på appen men däremot inte på Mina sidor på mobilen.
Står ”Ett tekniskt fel har tyvärr uppstått.”
Citera
2017-10-10, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidwatts
Kommer alltid in på appen men däremot inte på Mina sidor på mobilen.
Står ”Ett tekniskt fel har tyvärr uppstått.”

För mig funkar inte appen alls. Jag kan skriva in min kod men när den ska logga in mig kommer det upp tekniskt fel. Har inte funkat på flera månader. Och då menar jag att den inte funkat en enda gång under flera månader...
Citera
2017-10-10, 22:30
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Cortada
För mig funkar inte appen alls. Jag kan skriva in min kod men när den ska logga in mig kommer det upp tekniskt fel. Har inte funkat på flera månader. Och då menar jag att den inte funkat en enda gång under flera månader...

Konstigt. Kanske dags att kontakta dom för support.

Appen är viktigare än Mina sidor för mig. Speciellt om jag är på resande fot.
Citera
2017-10-10, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidwatts
Konstigt. Kanske dags att kontakta dom för support.

Appen är viktigare än Mina sidor för mig. Speciellt om jag är på resande fot.

Känns inte värt när många andra verkar ha samma problem. Massa sånna kommentarer i omdömena om appen på App store. Har provat avinstallera å göra om allt flera gånger. Det känns inte som något dem kan lösa.

Ja appen är otroligt viktigt, därför jag inte använder det kortet längre heller..
Citera
2017-10-11, 18:06
Medlem
Funderar på att skaffa ett kreditkort som enbart en backup ifall vanliga kortet strular eller dylikt. Det jag undrar är:

Är kreditkort bättre på något sätt än checkkrediten på sitt vanliga kort? Me tanke på ränta osv?

Jag skulle vilja ha ett så förmånligt kreditkort som möjligt främst:

* överkomlig ränta (ju lägre desto bättre)
* 45-60 dgr räntefri kredit.
* förmånligt vid köp utomlands.

Ev byter jag snart bank från Nordea till SEB/ Handelsbanken om det är info som är till någon nytta. Är tacksam för alla svar och tips jag kan få.
Citera
2017-10-12, 13:37
Medlem
Collector har ett där en massa garantier och försäkringar ingår, de har även tagit bort valutapåslaget helt dessutom 56 dagar räntefritt. Kan det kortet vara något?

Söker som sagt ett kort där:

*Man kan låta kortutställaren/banken driva ärendet om något skulle strula vid köp.
* 45-60 dgr räntefritt
*förmånligt kort att ha vid betalning på semestern istället för kontanter eller sitt vanliga kort.

Kortet är i främsta hand till för som backup etc eller vid större köp på Internet eller elektronikfirman, därav kan det vara skönt att låta banken eller vem det nu är driva ärendet om något skulle strula eller om företaget man handlat av går konkurs.

Känner någon till Collector Easyliving kort?
Citera
2017-10-12, 21:22
Medlem
elbels avatar
Hur funkar egentligen krediten?

Har två av dessa gratiskort, när mina pengar är slut och krediten borde ta vid får jag medges ej

Både i butik och på nätet
Citera
2017-10-13, 09:11
Medlem
Försöker igen i strävan efter att få många tips och synpunkter.

Söker ett kort där:

*Man kan låta kortutställaren/banken driva ärendet om något skulle strula vid köp.
* 45-60 dgr räntefritt
*förmånligt kort att ha vid betalning på semestern istället för kontanter eller sitt vanliga kort.

Spontant känns Skandias eller Collectors Easyliving som ett bra alternativ. Någon som vet om Collector är att lita på? eller Skandia för den delen med.

Har ni andra förslag på kort där det inte är valutapåslag eller att banken/företaget är pålitliga så skriv gärna det med. Men de tre punkter jag nämnde här ovanför är väl det viktigaste för mig i valet av kreditkort.

Tacksam för alla svar jag kan få.
Citera
2017-10-16, 12:25
Medlem
Är tråden död?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in