2019-12-11, 17:14
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allebaggen
Perfekt, får man 2% oavsett om man fyller på det direkt eller via Curve? Något speciellt man bör tänka på?

Jag har inte Curve, bara Revolut och Komplett. Jag fyllde på direkt och fick mina 2% bonus. Inga kostnader, 2000 kr i bonus.
Citera
2019-12-11, 17:17
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clyo
Om det är så tycker jag att du skall bojkotta Rebilla. Inte en enda krona i insättning på deras inom en snar framtid lanserade inlåningskonton.

Verkar nu som om det gick igenom, får se vad de kommer att ge för räntor sen när de får sparkonton, har en hel del bundet som går ut i januari/februari typ 1800k...
Citera
2019-12-12, 10:30
Medlem
Enydrions avatar
De gjorde två kreditupplysningar precis som ni skrivit....

Den ena på uc och så även det kreditkort jag fick tidigare i veckan.
Den första stod det 0,1% risk
Och på den andra stod det 5% risk, allt annat samma, så mycket gör det alltså med flera kreditupplysningar... Lite så man undrar hur en tredje skulle dra iväg?
Citera
2019-12-12, 13:19
Medlem
Andersmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
De gjorde två kreditupplysningar precis som ni skrivit....

Den ena på uc och så även det kreditkort jag fick tidigare i veckan.
Den första stod det 0,1% risk
Och på den andra stod det 5% risk, allt annat samma, så mycket gör det alltså med flera kreditupplysningar... Lite så man undrar hur en tredje skulle dra iväg?
Olika kreditupplysningsföretag gör olika bedömningar, får du 0,5% hos ett behöver inte det betyda att ett annat också kommer ge dig 0,5%.
Citera
2019-12-12, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clyo
Om det är så tycker jag att du skall bojkotta Rebilla. Inte en enda krona i insättning på deras inom en snar framtid lanserade inlåningskonton.
Jag fick inget rebillakort eftersom jag inte har inkomst i Sverige
, att jag har över 800 tusen i lön i norge och äger fastigheter osv i Sverige hade tydligen ingen betydelse, men deras förlust 😂
Citera
2019-12-12, 15:16
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersman
Olika kreditupplysningsföretag gör olika bedömningar, får du 0,5% hos ett behöver inte det betyda att ett annat också kommer ge dig 0,5%.

Det var alltså uc, upplysningscentralen? På båda två, med bara ett par dagar emellan...

Och det var 0,1 på första och fem på det andra, så det var 50 gånger sämre betyg på andra...

Hos det upplysningsföretag där endast en förfrågan gjorts, stod det högt kreditbetyg typ...

En del avråds ju från att fråga allt för många olika banker när de ska lägga om sina huslån typ, och det verkar ju ligga en hel del i den uppmaningen...

Edit: såg att jag var otydlig i första inlägget.

Kortet jag blev påprackad begärde upplysning av uc, och rebilla begärde av uc och ett annat.

Därför var det två hos uc med bara några dagar emellan, så alla uppgifter om mig var ju exakt samma på båda två om man bortser från att på den andra står det att en upplysning gjorts tidigare på mig...
Senast redigerad av Enydrion 2019-12-12 kl. 15:22.
Citera
2019-12-12, 18:20
Medlem
Andersmans avatar
Citat:
Det var alltså uc, upplysningscentralen? På båda två, med bara ett par dagar emellan...

Och det var 0,1 på första och fem på det andra, så det var 50 gånger sämre betyg på andra...
Aha, då hajar jag. Det låter inte helt oväntat att det skulle bli så.
Citera
2019-12-12, 22:47
Medlem
Nimars avatar
Citat:

Är det nya underlag för årsinkomsten efter årsskiftet eller vid vilken tidpunkt uppdateras årsinkomsten på kreditupplysningarna?
Någon gång mellan Maj och Augusti. Det finns inget fast datum för det men det beror på hur snabbt du skickar in din deklaration.
Citera
2019-12-12, 22:48
Medlem
Qliro lanserar plattform för finansiella tjänster. Lansering av kreditkort kan bli möjligt längre fram.
Citera
2019-12-15, 12:29
Medlem
Enydrions avatar
Om man handlar via internet från utlandet, får man med rebilla 2% tillbaka och inget valutapåslag?

Tydligen kan man börja använda det direkt när man får det för internetköp ,då det redan är aktiverat vid leveransen (de verkar räkna med pålitliga brevbärare)
Citera
2019-12-15, 16:57
Medlem
Fenjal888s avatar
Jag fick precis Rebillakortet och testade att göra några köp. Har nu ett minussaldo på kortet, men jag hittar inte var bonusen ligger? Möjligt att det bara är reserverade belopp just nu. Någon som testat kortet lite längre? Hur får man tillbaka cashbacken på 2%?
Citera
2019-12-15, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Jag fick precis Rebillakortet och testade att göra några köp. Har nu ett minussaldo på kortet, men jag hittar inte var bonusen ligger? Möjligt att det bara är reserverade belopp just nu. Någon som testat kortet lite längre? Hur får man tillbaka cashbacken på 2%?

Din cashback sätts in på ditt konto i början på varje månad för köp som gjorts under föregående månad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in