Citat:
Ursprungligen postat av
cyberkalle
Klopp har absolut inget att göra i Bayern han är en skittränare som fått någon jävla form av onanistatus av unga människor.
Håller inte med, jag förstår att någon som tränat Dortmund är död i dina ögon, eller är det något mer?
Men hans största egenskap är spelarrelationen som är något som har saknats efter Jupp. Pep hade sina favoriter som han höll nära.
Citat:
Ursprungligen postat av
motvall
HaHaHa. Skulle inte formulera mig som dig men instämmer i åsikten att han inte ska till Bayern. Hans underdog-fotboll passar inte för FCB helt enkelt.
Vet inte om det bara är "underdog-fotboll" Klopp står för. Presspelet är något som Guardiola körde väldigt hårt i Barcelona och första året i Bayern bland annat. Stora övriga skillnader såklart, men ärligt, Bayerns starkaste kort under Jupp var kontringar och under Pep var det pressen det första året.
Väldigt bra blogginlägg om det bland annat, av samma person som skrev boken om Pep och hans första år i Bayern.
https://www.martiperarnau.com/differences-between-sacchis-klopps-and-guardiolas-counterpressing-concepts/
Citat:
Ursprungligen postat av
JohnnyGenzale
Vilka spelare är dessa?
Klopp är en pajas i mångt och mycket när man har ambition att styra 9/10 matcher. Det samt det faktum att han verkar tycka det är rock n' roll med 5-4 eller 3-5 som matchresultat gör han blir helt omöjlig att ha i en storklubb som Bayern.
Hade inte ens velat ha tillbaka honom till Dortmund då han bevisligen inte utvecklats som tränare från sina grundläggande idéer om gegenpressing.
Löw håller jag inte som något extraordinärt. Sett till materialet han har haft till förfogande skulle jag säga att han misslyckats.
Nagelsmann borde ju givetvis vara nr 1.
Spelare som Goretzka, Werner, Kimmich, Sané, Weigl, Süle, Brandt och Tah bland annat. Det har varit en otrolig bredd på tillväxten i Tyskland och en anledning till att spetsen är något sämre har ju i mångt och mycket med att göra att storlagen har satsat på utländska spelare istället. Det marknadsföringsmässigt större namnet har fått gå före.
Klopps Dortmund 10/11 och 11/12 var även försvarsmässigt bättre än Bayern.
Problemet med Löw är väl att han inte har tränat ett klubblag på många många år, och det lär man inte ta lätt på i Bayern.
Nagelsmann är dock så otroligt ung och saknar mycket erfarenhet som man hade velat ha hos en ny manager.