2017-10-09, 12:53
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Avafan, jag slänger upp ett klipp för Bayern-fansen. Det är borta mot FC Köln 93/94. Man vinner med 4-0 borta så Bodo Illgner tvingas släppa in fyra bollar medan Raimond Aumann håller nollan.

Målskyttar är Mehmet Scholl, brassen Jorginho, Thomas Helmer & Alexander Zickler.

Andra i Bayern München är bla Christian Ziege, Marcel Witeczek, Lothar Matthäus, Adolfo Valencia, Bruno Labbadia & Christian Nerlinger.

(7.11 min) Köln-Bayern München 1993/94
https://www.youtube.com/watch?v=w7572fAY9Q4

Jag hade förträngt att Labbadia spelat för Bayern.
Jag brukar ha mina nostalgikvällar och kolla gamla klipp.
Citera
2017-10-09, 20:27
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Klopp har absolut inget att göra i Bayern han är en skittränare som fått någon jävla form av onanistatus av unga människor.

Håller inte med, jag förstår att någon som tränat Dortmund är död i dina ögon, eller är det något mer?
Men hans största egenskap är spelarrelationen som är något som har saknats efter Jupp. Pep hade sina favoriter som han höll nära.

Citat:
Ursprungligen postat av motvall
HaHaHa. Skulle inte formulera mig som dig men instämmer i åsikten att han inte ska till Bayern. Hans underdog-fotboll passar inte för FCB helt enkelt.

Vet inte om det bara är "underdog-fotboll" Klopp står för. Presspelet är något som Guardiola körde väldigt hårt i Barcelona och första året i Bayern bland annat. Stora övriga skillnader såklart, men ärligt, Bayerns starkaste kort under Jupp var kontringar och under Pep var det pressen det första året.

Väldigt bra blogginlägg om det bland annat, av samma person som skrev boken om Pep och hans första år i Bayern.
https://www.martiperarnau.com/differences-between-sacchis-klopps-and-guardiolas-counterpressing-concepts/

Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Vilka spelare är dessa?

Klopp är en pajas i mångt och mycket när man har ambition att styra 9/10 matcher. Det samt det faktum att han verkar tycka det är rock n' roll med 5-4 eller 3-5 som matchresultat gör han blir helt omöjlig att ha i en storklubb som Bayern.

Hade inte ens velat ha tillbaka honom till Dortmund då han bevisligen inte utvecklats som tränare från sina grundläggande idéer om gegenpressing.

Löw håller jag inte som något extraordinärt. Sett till materialet han har haft till förfogande skulle jag säga att han misslyckats.

Nagelsmann borde ju givetvis vara nr 1.

Spelare som Goretzka, Werner, Kimmich, Sané, Weigl, Süle, Brandt och Tah bland annat. Det har varit en otrolig bredd på tillväxten i Tyskland och en anledning till att spetsen är något sämre har ju i mångt och mycket med att göra att storlagen har satsat på utländska spelare istället. Det marknadsföringsmässigt större namnet har fått gå före.

Klopps Dortmund 10/11 och 11/12 var även försvarsmässigt bättre än Bayern.

Problemet med Löw är väl att han inte har tränat ett klubblag på många många år, och det lär man inte ta lätt på i Bayern.

Nagelsmann är dock så otroligt ung och saknar mycket erfarenhet som man hade velat ha hos en ny manager.
Citera
2017-10-09, 21:32
Medlem
Äh vafan Klopp är en Zeman light..,
Citera
2017-10-09, 22:31
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Har jag sagt att Klopp är en skittränare så är det så punkt slut.

Thomas Schaaf på ingång till Bremen det vore nog en bättre lösning än dom har idag.

Hoppas att Bayern går in för att värva Draxler redan i Januari.
Sen så vi jag gärna se Goretzka i klubben.
Schaaf är inte på väg som tränare, utan teknisk direktör (Technischen Direktor). Inte riktigt koll på vad det innebär. Men han kanske iaf kan lära Nouri lite hur man spelar anfallsspel...
Citera
2017-10-10, 03:59
Medlem
Thomas Müller är ett mysterium. För två år sedan kom han in i en svacka som han inte tagit sig ur sedan dess. Innan svackan så var han en av världens bästa anfallare, idag får han speltid mest av sentimentala skäl. På egna meriter så platsar han inte i Bayern eller ens i Bundesliga.

Jag tror aldrig jag sett en fotbollsspelare med en liknande utveckling som inte kan förklaras av skada eller alkoholism eller något annat. Han var bra och sedan plötsligt så blev han dålig.
Citera
2017-10-10, 06:33
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Håller inte med, jag förstår att någon som tränat Dortmund är död i dina ögon, eller är det något mer?
Men hans största egenskap är spelarrelationen som är något som har saknats efter Jupp. Pep hade sina favoriter som han höll nära.

Nä du då hade jag inte gillat Ottmar Hitzfeld så den teorin stämmer inte.
Du kan tro mig när jag skriver att det inte bara är jag bland bayernfansen som inte gillar Klopp.

Men det är trendigt att gilla honom för att han är den han är men hos mig går han inte hem han har hånat Bayern alldeles för ofta.
Citera
2017-10-10, 06:36
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ewru
Schaaf är inte på väg som tränare, utan teknisk direktör (Technischen Direktor). Inte riktigt koll på vad det innebär. Men han kanske iaf kan lära Nouri lite hur man spelar anfallsspel...

Aha läste artikeln alldeles för snabbt och trodde att det handlade om att han skulle ta över tränarrollen.
Men han skulle säkert göra nytta i klubben.
Citera
2017-10-10, 16:09
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Aha läste artikeln alldeles för snabbt och trodde att det handlade om att han skulle ta över tränarrollen.
Men han skulle säkert göra nytta i klubben.
Verkar som han kommer avlasta Baumann med vissa uppgifter då man omorganiserar ansvar för hela fotbollssektionen. Han blir säkert användbar, förutom Nouri har Baumann gjort ett riktigt bra jobb.
Citera
2017-10-11, 20:24
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Thomas Müller är ett mysterium. För två år sedan kom han in i en svacka som han inte tagit sig ur sedan dess. Innan svackan så var han en av världens bästa anfallare, idag får han speltid mest av sentimentala skäl. På egna meriter så platsar han inte i Bayern eller ens i Bundesliga.

Jag tror aldrig jag sett en fotbollsspelare med en liknande utveckling som inte kan förklaras av skada eller alkoholism eller något annat. Han var bra och sedan plötsligt så blev han dålig.

Håller med om första meningen hehe..

Så då har både Robben och Vidal slutat för sina landslag. Snack om att vidal kommer lämna Bayern, undrar hur länge Robben blir kvar, 33 men känns närmare 40, hur länge kommer speeden vara kvar?
Citera
2017-10-11, 20:56
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr

Håller verkligen inte med om det fetstilta. Müller vore given i startelvan i vilken klubb som helst förutom kanske just Bayern och möjligen Dortmund. Extremt smart spelare som löper rätt, kan avsluta i boxen och bidrar med en dimension till anfallsspelet som de flesta BL-lag bara kan drömma om.
Citera
2017-10-12, 10:28
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Håller verkligen inte med om det fetstilta. Müller vore given i startelvan i vilken klubb som helst förutom kanske just Bayern och möjligen Dortmund. Extremt smart spelare som löper rätt, kan avsluta i boxen och bidrar med en dimension till anfallsspelet som de flesta BL-lag bara kan drömma om.
Håller helt med. Fattar inte denna kritik mot Thomas Müller, att han inte funkade under Ancelotti och med det spel Bayern haft senaste två åren betyder inte att han är slut. Speciellt som FCB prestation på planen inte varit så bra som önskat. Helt övertygad killen kommer tillbaka i fin form framöver.
Citera
2017-10-13, 19:02
Medlem
motvalls avatar
I morgon spelar FC Bayern sin första match med Heynckes på tränarbänken mot Freiburg, en ganska ideal motståndare i detta läge. Så mycket lär den gode Jupp inte ha hunnit med att förändra, han är dessutom extremt noggrann (= väldigt tysk) och brukar lägga ner enormt mycket tid på olika förberedelser och analyser före match.

Givetvis vet han vad som främst måste åtgärdas, defensiven. Visst är inte Ulreich någon Neuer men så lätt man släppt in mål, särskilt i slutet av matcher, är inte acceptabelt för något topplag i någon serie. Min gissning är att vi kommer se ett mer försiktigt Bayern de närmaste omgångarna just av denna anledning, försvarsspelet måste förbättras som steg 1.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in