2017-10-13, 22:41
Medlem
Oranginas avatar
Vad i hela friden är det här jävla videodomarskiten. Först tar han ett felaktigt beslut, 4 (!) anställda videodomare med 5(!) skärmar lyckas efter 3 minuter säga åt han att det var en felaktig straff. Han gör någon symbol och går iväg till en egen TV-apparat där han efter någon minut bestämmer att det inte är straff, men ingen verkar veta vad som pågår. Omringad av spelare från båda lagen står han och diskuterar med spelarna i ytterligare en minut innan domaren (!) från ingenstans fintar 2 (!) Köln spelare genom att gå höger för att sedan snabbt gå vänster och släppa bollen som Zieler fångar upp.

Förstår mig inte på denna skiten alls, inte heller gjorde den holländska kommentatorn som hade äran att kommentera min match, både han och jag insåg dock att det inte var straff eftersom att de röda var mer upprörda än de vita...

Välförtjänta 3 poäng. Typisk Stuttgart match dock. Sa till tjejen att en Stuttgart match innebär att matchen avgörs i 93:e minuten genom att antingen vi gör mål, eller motståndarna. Varav 9 av 10 är det motståndarna.

Straff tilldömd Köln, som sedan blir bortdömd och leder till vårt mål i 94:e. Jag har rätt även när jag har fel.

Ha en trevlig helg allihopa! Lycka till i era matcher samtliga underbara människor (inklusive Bayern-fans) i Flashbacks bästa tråd.

PS. Monsterrädning av Zieler i 95:e
Citera
2017-10-14, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orangina
Vad i hela friden är det här jävla videodomarskiten. Först tar han ett felaktigt beslut, 4 (!) anställda videodomare med 5(!) skärmar lyckas efter 3 minuter säga åt han att det var en felaktig straff. Han gör någon symbol och går iväg till en egen TV-apparat där han efter någon minut bestämmer att det inte är straff, men ingen verkar veta vad som pågår. Omringad av spelare från båda lagen står han och diskuterar med spelarna i ytterligare en minut innan domaren (!) från ingenstans fintar 2 (!) Köln spelare genom att gå höger för att sedan snabbt gå vänster och släppa bollen som Zieler fångar upp.

Förstår mig inte på denna skiten alls, inte heller gjorde den holländska kommentatorn som hade äran att kommentera min match, både han och jag insåg dock att det inte var straff eftersom att de röda var mer upprörda än de vita...

Välförtjänta 3 poäng. Typisk Stuttgart match dock. Sa till tjejen att en Stuttgart match innebär att matchen avgörs i 93:e minuten genom att antingen vi gör mål, eller motståndarna. Varav 9 av 10 är det motståndarna.

Straff tilldömd Köln, som sedan blir bortdömd och leder till vårt mål i 94:e. Jag har rätt även när jag har fel.

Ha en trevlig helg allihopa! Lycka till i era matcher samtliga underbara människor (inklusive Bayern-fans) i Flashbacks bästa tråd.

Låter som pissig kommunikation och en ovan/nervös domare.

Hittils har VAR gjort många matcher rättvisa och vart otroligt snabbt & smidigt. Tycker det gjort Bundesliga till en av de mest underhållande ligorna för det är så lite domarproblem nu.

Älskar VAR och tycker det borde vara ett tvång snart. Speciellt i CL & EM/VM.
Citera
2017-10-14, 10:16
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangina

Såg också matchen och reagerade som du. Men detta var den värsta VAR-röran jag sett i BL så helt representativ för hur VAR fungerat var detta inte. Den oerfarne domaren, Benjamin Cortus, hade skött sig utmärkt fram till straffsituationen då all osäkerhet verkligen kom fram. Det ”nedsläpp” du beskriver säger väl det mesta.

Själva situationen var annars ett bra exempel på när VAR egentligen varken gör till eller ifrån, förutom då tar massa tid, tror allt tog minst 5 minuter. Ett hopslag när två spelares fötter träffar varandras vid bollen och båda ramlar, från ena vinkeln ser det ut som straff och från den andra frispark för backen. Vem fällde vem helt enkelt? För mig som neutral en 40/60 straffsituation, inte helt solklar åt något håll en vanlig match utan videogranskning, men rätt beslut är inte-straff. Liknande har man sett hundratals gånger utan att reagera, ifall nu det inte varit matchavgörande för ens ”eget” lag, eftersom man fattar att en domare måste ta ett snabbt beslut och att denne ibland kan ta fel.

Nu blev det inte så tack vare VAR. Domaren verkade söka den absoluta sanningen, ville ta ett 100%-igt riktigt beslut. Situationen skulle först gås igenom 10 gånger av granskarna och så ett antal gånger av honom själv – parodi. Visst blev det rätt till slut, men sådana pauser, speciellt som det var i matchslutet, vill jag aldrig mer se.

VAR blir då egentligen lika subjektivt som inte-VAR, det subjektiva är vilka situationen som väljs ut för att granskas i 10 vinklar av 5 gubbar. Som ett exempel fanns det nog minst fem andra straffsituationer i denna match som inte synades på samma sätt.

Tycker ändå VAR fungerat bra i de flesta fallen, som för att avgöra om en förseelse skett innanför eller utanför straffområdet, om en spelare filmat eller ej, mm. Händelser där det verkligen finns rätt eller fel. Men så var inte fallet igår kväll mellan Stuttgart och Köln.
Citera
2017-10-14, 12:04
Medlem
Germanofils avatar
Idag blir det till att kolla live på Niedersachsenstadion. Första besöket där den här säsongen för min del. Solsken och temperaturer på runt 20 grader just nu i Hannoverområdet. Kommer nog bli great!

Tyvärr så verkar kärnan av Hannovers ultras fortfarande köra med sin "stämningsbojkott". De kommer alltså att stå tysta matchen igenom för att visa sitt missnöje mot att Martin Kind vill bryta mot 50+1-regeln. Får se om andra fan-grupperingar lyckas med några spontana aktioner.

Dyre nyförvärvet Jonathas är med i truppen efter sin skadefrånvaro. Utgår ifrån att han får börja på bänken (han kan inte peta en Harnik i form).
Citera
2017-10-14, 12:43
Medlem
Steff83s avatar
Någon som hört något nytt om TV-rättigheterna? Börjar bli irriterande detta.
Citera
2017-10-14, 15:20
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Någon som hört något nytt om TV-rättigheterna? Börjar bli irriterande detta.
Nada och är också extremt trött/irriterad/arg/less.

Vi som skriver i de tyska matchtrådarna måste vara några av de mest envetna fotbollsälskarna av en liga som finns när ingen vill visa den i vårt land. Välkommen dit, vill du ha tips hur man kan se - skicka PM.
Senast redigerad av motvall 2017-10-14 kl. 15:22.
Citera
2017-10-14, 15:26
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Nada och är också extremt trött/irriterad/arg/less.

Vi som skriver i de tyska matchtrådarna måste vara några av de mest envetna fotbollsälskarna av en liga som finns när ingen vill visa den i vårt land. Välkommen dit, vill du ha tips hur man kan se - skicka PM.
Jotack. Men det är ju inte det. Nog fixar man ett sätt se det på. Men man vill ju ha det bekvämt att se det på TV helst.
Citera
2017-10-14, 17:37
Medlem
motvalls avatar
Inte trodde jag detta, visst på vinst, men att det i stunder såg ut som förr förvånade verkligen. Ett hemmamöte mot breigauarna bruka vara säker, en dag på jobbet ungefär. I dag var det en annan dag där Streich bara stod som ett frågetecken i stunder, publiken sjöng som förr och matchen böljade som en sån ska. Stirra inte på resultatet danke.

Wunderbar mit Jupp noch einmal, det såg i stunder ut som spelarna hade kul. Något jag för sällan såg med Carlo
Citera
2017-10-14, 18:29
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Inte trodde jag detta, visst på vinst, men att det i stunder såg ut som förr förvånade verkligen. Ett hemmamöte mot breigauarna bruka vara säker, en dag på jobbet ungefär. I dag var det en annan dag där Streich bara stod som ett frågetecken i stunder, publiken sjöng som förr och matchen böljade som en sån ska. Stirra inte på resultatet danke.

Wunderbar mit Jupp noch einmal, det såg i stunder ut som spelarna hade kul. Något jag för sällan såg med Carlo
Ja. Men det känns bra.

Ancelotti är bevisligen ingen dålig tränare, men han passade inte in Bayern helt enkelt. Så kan det vara. Müller är ju ett lysande exempel. Hans långa formsvacka hänger väl ihop med CA:s tid i klubben.

Känns tryggt att Jupp leder under en övergångsperiod denna säsongen. Jag hoppas att man försöker hitta en tränare som verkligen passar in i klubben, och inte att man bara går efter stora internationella namn som man gjort senaste åren. Då kan det gå som med CA.
Senast redigerad av Steff83 2017-10-14 kl. 18:34.
Citera
2017-10-14, 20:22
Medlem
Germanofils avatar
Hannover förlorar pga mål i slutminuten den här veckan också. I förra omgången fick man ju stryk av Gladbach efter mål i 94:e och idag var det Rebic som fick drömträff för Frankfurt i 90:e. Börjar bli tröttsamt med dessa sena baklängesmål.

I övrigt en dålig match som inget av lagen förtjänade att vinna. H96 har kommit ner på jorden nu och spelar ungefär så dåligt som jag och de flesta andra trodde innan säsongens start. Som tur vad finns det ju andra gäng som är ännu sämre.
Citera
2017-10-14, 20:54
Medlem
pissoars avatar
Ni som kan Tyskland - varför lämnades Emil på bänken?
Citera
2017-10-15, 13:47
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pissoar
Ni som kan Tyskland - varför lämnades Emil på bänken?

Sparas till CL på tisdag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in