2017-03-29, 21:30
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Kan inte någon klubb göra klart med att de vill ha fotbollsgeniet Thomas Tuchel i sommar?

Typ Arsenal.

Mannen verkar vara väldigt aspergerig och sakna sociala förmågor.
En Lennartsson för dig?

Skämt åsido så har jag tidigt noterat att Tuchel, som är duktig, inte alls passar i Dortmund och speciellt inte efter Klopp. Personligheterna är så långt ifrån varandra som Jorden och en planet på en annan galax för att inte tala om supportrarna och Thomas T, då talar vi olika universum.

Men vem ska ta över? Och börjar det inte ljusna? Går ju ändå rätt bra nu för er, en CL-semi är inte lika otänkbar som för oss.
Citera
2017-03-29, 21:33
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
En Lennartsson för dig?

Skämt åsido så har jag tidigt noterat att Tuchel, som är duktig, inte alls passar i Dortmund och speciellt inte efter Klopp. Personligheterna är så långt ifrån varandra som Jorden och en planet på en annan galax för att inte tala om supportrarna och Thomas T, då talar vi olika universum.

Men vem ska ta över? Och börjar det inte ljusna? Går ju ändå rätt bra nu för er, en CL-semi är inte lika otänkbar som för oss.

Börjar väl ljusna men han krockar ju så totalt med allt vad heter Dortmund och jag ser inte hur alla problem som varit ska slätas över.

Dessutom är mannen helt hopplös vad gäller rotation och formationer vilket jag utgår från kommer vara ungefär likadan nästa år med nya spelare.

Nej i nuläget är jag missnöjd med båda tränarna i mina klubbar. Lennartsson är ju dock resor värre än Tuchel.
Citera
2017-03-29, 22:00
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Dessutom är mannen helt hopplös vad gäller rotation och formationer vilket jag utgår från kommer vara ungefär likadan nästa år med nya spelare.
Är det så negativt? Undrar en som under varje match, år ett och två, ständigt funderade över vilken formation ska de spela med idag och hur ställer man upp och när jag trodde jag visste blev helt bortjollrad av Guardiola. Två backlinjerna glömmer jag aldrig, vem har spelat så sedan 1950???

Du tror Dortmund säljer igen, det tror inte jag. Såväl Dembele som Pulisic kunde gått till PL redan i somras men gjorde det inte. De stannar ett år till och vem annars ska BVB i kunna kamma hem storkovan på? Schürrle? Att klubben ska sälja håller jag med om, men då någon av Sahin/Kagawa/Bender/Park. De som inte platsar och kan göra bättre nytta någon annanstans.
Citera
2017-03-30, 06:28
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Är det så negativt? Undrar en som under varje match, år ett och två, ständigt funderade över vilken formation ska de spela med idag och hur ställer man upp och när jag trodde jag visste blev helt bortjollrad av Guardiola. Två backlinjerna glömmer jag aldrig, vem har spelat så sedan 1950???

Du tror Dortmund säljer igen, det tror inte jag. Såväl Dembele som Pulisic kunde gått till PL redan i somras men gjorde det inte. De stannar ett år till och vem annars ska BVB i kunna kamma hem storkovan på? Schürrle? Att klubben ska sälja håller jag med om, men då någon av Sahin/Kagawa/Bender/Park. De som inte platsar och kan göra bättre nytta någon annanstans.

Nej, men däremot kommer Dortmund behöva köpa in en ny backlinje

Schmelzer, Sokratis, Bartra och Pisczek är högst mediokert om ligautmaning är målet.
Citera
2017-03-30, 07:13
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Kan inte någon klubb göra klart med att de vill ha fotbollsgeniet Thomas Tuchel i sommar?

Typ Arsenal.

Mannen verkar vara väldigt aspergerig och sakna sociala förmågor.

Jag kan inte riktigt respektera en tränare som likt Klinsmann måste ta in en guru för att fixa det mentala. Men nu har spelarna i alla fall fått bort honom så det kanske blir bättre.

Dortmund är nog en för stor klubb för den gode Tuchel han skulle ha stannat i Mainz och blivit en legend i klubben.
Citera
2017-03-30, 07:24
Medlem
cyberkalles avatar
Jag längtar redan till lördagens stora match mellan Schalke och Dortmund.
Ett litet klipp från tidigare matcher.(se den i chrome och installera Hola)

http://www.bild.de/bundesliga/1-liga/home-1-bundesliga-fussball-news-31035072.bild.html
Kul att se hur jävla bra Kimmich är under Löw lika bra som under Pep och där tycker jag att Ancelotti gör ett stort misstag när han spelar Rafinha istället.

Sympatiske Sandro Wagner hävdar i en intervju att han fortfarande är den bäste tyske anfallaren.
Citera
2017-03-30, 11:38
Medlem
cyberkalles avatar
Nu du Sven Ulreich får du chansen att äntligen visa upp dig i Bayern.
Manuel Neuer har opererat foten och missar i alla fall helgens match men ska troligtvis vara tillbaka till mötet med Real.
Citera
2017-03-30, 14:43
Medlem
cyberkalles avatar
Dortmund fortsätter sina vana trogen och köpa sönder sin värsta konkurrent om andraplatsen.
Mahmoud Dahoud den oerhört duktiga mittfältaren från Gladbach är klar för BVB.

Fyfan säger jag bara vad dom är grisaktiga som plundrar en klubb så där.

http://www.transfermarkt.de/offiziell-dahoud-wechselt-im-sommer-zu-borussia-dortmund/view/news/269741
Citera
2017-03-30, 15:52
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Dortmund fortsätter sina vana trogen och köpa sönder sin värsta konkurrent om andraplatsen.
Mahmoud Dahoud den oerhört duktiga mittfältaren från Gladbach är klar för BVB.

Fyfan säger jag bara vad dom är grisaktiga som plundrar en klubb så där.

http://www.transfermarkt.de/offiziell-dahoud-wechselt-im-sommer-zu-borussia-dortmund/view/news/269741
Läste något rykte om att Bayern skulle hjälpa till med rensningen. De skulle erbjuda 50 miljoner för Keita, något som då skulle drabba stackars Redbull ://
Citera
2017-03-30, 18:40
Medlem
Hertha planerar ny arena. Skittråkigt tycker jag som älskar olympiastadion, trots löparbanorna, men samtidigt förstår jag fördelarna med att äga sin egna arena.

http://www.herthabsc.de/en/teams/newstadion/page/407--4-4-.html#.WN0z18u5nqB
Citera
2017-03-30, 20:51
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
Läste något rykte om att Bayern skulle hjälpa till med rensningen. De skulle erbjuda 50 miljoner för Keita, något som då skulle drabba stackars Redbull ://
Vi rensar bara ut Dortmund så det där kan inte stämma.
Citera
2017-03-30, 20:53
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-Telefon
Hertha planerar ny arena. Skittråkigt tycker jag som älskar olympiastadion, trots löparbanorna, men samtidigt förstår jag fördelarna med att äga sin egna arena.

http://www.herthabsc.de/en/teams/newstadion/page/407--4-4-.html#.WN0z18u5nqB
Olympiastadion i Berlin är nog en av få arenor med löparbanor i som faktiskt det går att få bra stimmung i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in