2017-10-29, 22:05
Medlem
Grus-Kalles avatar
Här är mitt tips:

Schalke 04 – 1. FC Köln (Schalke vidare)Tyvärr, verkar oundvikligt, hoppas dock att omgångens pokalsensation händer här.
SC Paderborn – FC Ingolstadt(Paderborn vidare)FCI vidare, redan efter full tid
Borussia Mönchengladbach – Bayer Leverkusen (Leverkusen vidare)Tveksamt, blir nog förlängning, men Gladbach går vidare
Werder Bremen – SC Freiburg(Freiburg vidare)Bremen spelar hemma och gnetar sig vidare.
1. FC Heidenheim – Eintracht Frankfurt (Heidenheim vidare)Eintracht gör avancemanget klart innan halvtid, hur tänkte du här? Pokalsensation?
Bayern München – Borussia Dortmund (Bayern vidare)Ja, allt annat vore konstigt.
1. FC Nürnberg – VfL Wolfsburg(Nürnberg vidare)För stor skillnad mellan lagen, VfL lätt vidare
FSV Mainz 05 – VfB Stuttgart(Stuttgart vidare)Hoppas och tror detsamma, men kan bli oväntat svårt.

Jag kastar in en god valfri öl, vad sägs cyberkalle?
Citera
2017-10-30, 07:02
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Här är mitt tips:

Schalke 04 – 1. FC Köln (Schalke vidare)Tyvärr, verkar oundvikligt, hoppas dock att omgångens pokalsensation händer här.
SC Paderborn – FC Ingolstadt(Paderborn vidare)FCI vidare, redan efter full tid
Borussia Mönchengladbach – Bayer Leverkusen (Leverkusen vidare)Tveksamt, blir nog förlängning, men Gladbach går vidare
Werder Bremen – SC Freiburg(Freiburg vidare)Bremen spelar hemma och gnetar sig vidare.
1. FC Heidenheim – Eintracht Frankfurt (Heidenheim vidare)Eintracht gör avancemanget klart innan halvtid, hur tänkte du här? Pokalsensation?
Bayern München – Borussia Dortmund (Bayern vidare)Ja, allt annat vore konstigt.
1. FC Nürnberg – VfL Wolfsburg(Nürnberg vidare)För stor skillnad mellan lagen, VfL lätt vidare
FSV Mainz 05 – VfB Stuttgart(Stuttgart vidare)Hoppas och tror detsamma, men kan bli oväntat svårt.

Jag kastar in en god valfri öl, vad sägs cyberkalle?

Tack för ölen den är så gott som i magen redan.

Nä som jag skrev detta med att tippa har inte gjort mig rik.

Men Paderborn går riktigt bra i dritte så där tänkte jag på en liten skräll.
Bremen mot Freiburg är två lag som inte är speciellt heta just nu så vem vet.
Heidenheim kommer bli omgångens skräll tro mig.
Ishak kommer på egen hand krossa surlaget från surstaden.

Tack för ölen ännu en gång.

Annars så efter 10 omgångar så är väl Hannovers och Augsburgs placeringar i tabellen det som sticker ut mest.

Det ryktas om att Bayern letar efter en backup för Lewandowski till januarifönstret nu verkar hans skada vara av den mildare sorten men det vore illa om han gick sönder ordentligt.
Citera
2017-10-30, 09:28
Medlem
Oranginas avatar
3-0 igår mot Freiburg. Matchen var redan över efter 15 minuter när VAR gav Freiburg rött kort.

Riktigt tråkig match utan någon spänning. Promenadseger för Vfb, vilket man definitivt ej är bortskämd med. Därav en väldigt väldigt viktig seger. Positivt att vinna mot ett lag nedanför oss, samt att vi gjorde 3 mål (tidigare hade vi gjort 6 mål på 9 matcher).

Intressant är annars att Vfb är delad 1:a tillsammans med Bayern (bättre målskillnad dock) i hemmatabellen, där båda lag har 13 poäng på 5 hemmamatcher.

Dock ligger vi sist i bortatabellen med 0 poäng på 5 matcher!

Förhoppningsvis kan det bli ändring på det nästa omgång då vi möter ett svagt HSV i Hamburg.
Citera
2017-10-30, 10:18
Medlem
cyberkalles avatar
Så där då blir det en ny tränare i Bremen igen efter ett möte mot Augsburg.
Auf wiedersehen Alexander Nouri och Ewru kommer att skratta sig till sömns inatt.
Citera
2017-10-30, 12:05
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle

Annars så efter 10 omgångar så är väl Hannovers och Augsburgs placeringar i tabellen det som sticker ut mest.
Jo ingen hade väl kunnat tro att H96 och FCA skulle ha skrapat ihop 18 respektive 15 poäng efter 10 omgångar. Som jag tidigare skrivit var dessa två lag de mest nederlagstippade inför säsongen. Vad gäller Hannovers senaste match så är det mycket fokus på Dortmunds bristfälliga taktik men man får inte glömma bort att H96 samtidigt gjorde det jävligt bra. Aggressiva som bålgetingar i varje närkamp och blixtsnabba kontringar!

Att Werder och HSV ligger i botten är ju däremot väntat. Får se om det kan vända för Bremen nu med ny tränare. Köln suger och får gärna åka ur för min del. Gärna i sällskap med Wolfsburg (önsketänkande). Tråkigare lag och stad får man leta efter.
Citera
2017-10-30, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Jo ingen hade väl kunnat tro att H96 och FCA skulle ha skrapat ihop 18 respektive 15 poäng efter 10 omgångar. Som jag tidigare skrivit var dessa två lag de mest nederlagstippade inför säsongen. Vad gäller Hannovers senaste match så är det mycket fokus på Dortmunds bristfälliga taktik men man får inte glömma bort att H96 samtidigt gjorde det jävligt bra. Aggressiva som bålgetingar i varje närkamp och blixtsnabba kontringar!

Att Werder och HSV ligger i botten är ju däremot väntat. Får se om det kan vända för Bremen nu med ny tränare. Köln suger och får gärna åka ur för min del. Gärna i sällskap med Wolfsburg (önsketänkande). Tråkigare lag och stad får man leta efter.

Ja jag gillar BVB enormt men det va svårt att inte uppskatta Hannovers anpassning i den matchen. Så jävla välförtjänt.

Men personligen förväntade jag mig inte Bremen i botten. De såg pigga ut i slutet av förra säsongen och gjorde någon intressant värvning. Men men.
Citera
2017-10-30, 16:39
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Så där då blir det en ny tränare i Bremen igen efter ett möte mot Augsburg.
Auf wiedersehen Alexander Nouri och Ewru kommer att skratta sig till sömns inatt.
Så skönt, och så väntat. Borde gjorts för länge sen...

Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Ja jag gillar BVB enormt men det va svårt att inte uppskatta Hannovers anpassning i den matchen. Så jävla välförtjänt.

Men personligen förväntade jag mig inte Bremen i botten. De såg pigga ut i slutet av förra säsongen och gjorde någon intressant värvning. Men men.
Håller med, hade förväntat mig att Bremen skulle ligga ovanför botten, men inte heller i toppen utan stabilt i mitten. Men Nouris bristande taktik och några olyckliga skador samt svår start har gjort det besvärligt. Hoppas nu bara man tar sig tid att hitta en ordentlig tränare denna gång. Alla efter Schaaf har varit katastrof!
Citera
2017-10-30, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ewru

Håller med, hade förväntat mig att Bremen skulle ligga ovanför botten, men inte heller i toppen utan stabilt i mitten. Men Nouris bristande taktik och några olyckliga skador samt svår start har gjort det besvärligt. Hoppas nu bara man tar sig tid att hitta en ordentlig tränare denna gång. Alla efter Schaaf har varit katastrof!

Exakt. Vart mycket tränar kaos i tyskland nu. Tuchel lämna för BVB (Gillar dock Bosz mycket), Bayerns kaos, Bremen osv.

Tumult haha
Citera
2017-10-30, 19:40
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Kör väl mitt tips
Är nog t o m ännu sämre tippare än dig, men försöker ändå.

Schalke 04 – 1. FC Köln (Schalke vidare) Köln vinner, eftersom jag gillar S04 mer
SC Paderborn – FC Ingolstadt(Paderborn vidare) ingen invändning
Borussia Mönchengladbach – Bayer Leverkusen (Leverkusen vidare) Gladbach
Werder Bremen – SC Freiburg(Freiburg vidare) Bremen lär alltid vinna hemma i cupen
1. FC Heidenheim – Eintracht Frankfurt (Heidenheim vidare) Eintracht
Bayern München – Borussia Dortmund (Bayern vidare) Torsk efter straffar och många feldomslut
1. FC Nürnberg – VfL Wolfsburg(Nürnberg vidare) 0-0 även efter 30 straffar då Ishak gör mål
FSV Mainz 05 – VfB Stuttgart(Stuttgart vidare)ingen invändning
Citera
2017-10-30, 19:45
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ewru

Delar båda dina åsikter, denna årgång av Werder är på pappret ungefär vad du skriver.

Ställer så samma fråga som i matchtråden, vem kommer? Vad jag fattat så är även er assisterande kickad och några från U-lagen de tillfälliga.
Citera
2017-10-30, 20:39
Medlem
motvalls avatar
Lewandowski åker inte med till Glasgow för att möta Celtic, hoppas verkligen skadan är fixad snarast bums.
Citera
2017-10-30, 21:22
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Delar båda dina åsikter, denna årgång av Werder är på pappret ungefär vad du skriver.

Ställer så samma fråga som i matchtråden, vem kommer? Vad jag fattat så är även er assisterande kickad och några från U-lagen de tillfälliga.
Stämmer här är det lite snurrigt... Förra säsongen va det Skripnik, Frings och Kohfeldt. Alla tre fick gå, men Kohfeldt fick ta över U23 när Nouri tog A-laget. I somras sparkade man en av Nouris två assisterande. Nu ryker Nouri och den andra assisterande. Och nu tar Kohfeldt över efter Nouri tills vidare... Så Bremen sitter just nu med en av Skripniks assisterande...

Vem som tar över härnäst spekuleras det i, dock inte sett något vettigt ryckte än...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in