2017-10-09, 21:24
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Ja, men så tidigt? Om polisen inte misstänkt PM för mord redan ,så borde de ju trott honom att han släppt i land henne på Halvandet ca kl 10.00, kliat sig i huvudet och börjat söka ledtrådar efter KW där inledningsvis iallafall.
Och om detta inte stämde (koll med filmkameror) så börja misstänka PM först då.
För det är ju riktigt som du sa, "att den siste...................."
Men det verkar som de misstänkte mord ögonblickligen han kom i land.
Lite mysko tycker jag.

Det är så enkelt som att Kim inte givit sig till känna. Polis hade nog tät kontakt med Kims pojkvän och familj under dessa timmar.
Hade hon klivit av som Peter förklarade, hade hon hört av sig.
Nu, inte ett spår.
Det är inte Sherlock-nivå direkt att Peter k u n d e ha med detta märkliga försvinnande att göra.
De tar ju in folk i skottgluggen, om inte annat, så för att kunna avföra dem från utredningen.
Citera
2017-10-09, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 314396
Om RaketMadsen vore seriemördare. Borde han då inte ha lärt sig stycka snyggare och snabbare? Vad jag förstått var extremiteterna avsågade. Styckningskurser (av djur, vi människor är lika byggda) finns på internet och kurser för jägare anordnas hela tiden till liten kostnad.

Du måste sätta dig in mer i den komplicerade personligheten PM, då förstår du.

Han har bara tagit till sig ett minimum av utbildning, så mycket att han från tonåren kunde fortsätta med sina specialintressen, raketer och ubåtar. Styckning har han nog studerat på dessa groteska filmer som fanns i en hårddisk eller ett USB i verkstaden.

Han fattar ganska snabbt, men på ett begränsat sätt, så han trodde nog, ja, att stycka är en trivial handling, den klarar han genom att se på ett par filmer. Just denna, hans egenskap, att se sig själv som överlägsen de flesta i hans omgivning, faller som ett korthus, när han hamnar i den reella situationen, och måste göra det själv, utan ett hov av duktiga medarbetare, som kan klara jobbet.

Att hans intelligens-spektra är mycket ojämnt, förstår de flesta som jobbat med personer med personer med funktions-handikapp/-nedsättning!
Citera
2017-10-09, 21:26
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ja, men så tidigt? Om polisen inte misstänkt PM för mord redan ,så borde de ju trott honom att han släppt i land henne på Halvandet ca kl 10.00, kliat sig i huvudet och börjat söka ledtrådar efter KW där inledningsvis iallafall.
Och om detta inte stämde (koll med filmkameror) så börja misstänka PM först då.
För det är ju riktigt som du sa, "att den siste...................."
Men det verkar som de misstänkte mord ögonblickligen han kom i land.
Lite mysko tycker jag.
Men det var många mysko omständigheter som någon skrev här. Varför säga "alla mår bra" när de till slut fick kontakt. Och han svarade inte på radion på flera timmar när polisen försökte nå honom. Varför svarade heller ingen av dem i mobilerna när polisen sökte dem (de var väl inte under vattnet hela tiden (även om KW ju aldrig kom upp mer). Kim borde ju också tagit kontakt med sin pojkvän om hon gått iland.
Citera
2017-10-09, 21:28
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
I fet här inlägget som citerar en liverapportering står det var sticken sitter:

(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)

Jag tror inte polisen sagt något om troféer. Men kanske det har att göra med att på ubåten hittade strumpbyxorna och trosorna (tror jag det var) i maskinrummet. Som vi vet nu fanns det kläder i påsen som hittades häromdagen. Varför lade han inte i allt i påsen? Varför stoppade han i kläder med en viss erotisk laddning i maskinrummet? Så med utgångspunkt från det så skulle man kunna gissa eller påstå att de kläderna var troféer.

Ja, varför har artiklarna låsts? Har vi inte en video där polisen uttalar sig istället? Att det fanns kläder kvar i maskinrummet kan ju vara rent slarv, och så långt har han nog inte hunnit i sin brottsbana att han är i klass med seriemördarna. Så jag avvaktar mer information. Det kan ju för all del vara hans första offer, och när dom väl börjat så är också kicken igång och med det är dom livsfarliga.

Citat:
Ursprungligen postat av ironm
Danska tidningar har ju skrivit bland annat detta, även om de flesta tidningarna verkar ha tagit bort de flesta detaljerna. Oklart varför.

"- Jeg vil sige, at hun også fordrejer spørgsmålet om et seksuelt motiv, når der lige omkring dødstidspunktet er påført 10 knivstik på ydre kønsdele og fire stik i kønsdelene.

Det duger fan inte utan har inte svensk eller engelsk media citerat det så kan det vara en anka.
När jag läste det stod det runt könet, så jag vill nog veta mer.
Citera
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Det har inte kommit några obduktionsrapporter i dag väl?
Det tyder nog på att de går vidare med sin undersökning om tungbenet är brutet mm.mm

Tungbenet var en av sakerna rättsmedicin hade att bocka av på "att undersöka" -listan.
Citera
Medlem
Gällande att pojkvännen skulle larmats av Kim:

"Jeg tror ikke, at Peter Madsen var klar over, at politiet var inde i sagen, da han gik i land fredag den 11. august. Det var Kim Walls kæreste, der, efter et sidste opkald fra Kim Wall, slog alarm hos politiet. De satte efterfølgende en stor efterforskning i gang. Det gør politiet kun, hvis der er tale om en alvorlig anmeldelse"

https://www.tv2lorry.dk/artikel/tidligere-efterforskere-her-halter-peter-madsens-forklaring

Oklart vilken nivå av kvalitet TV2Lorry håller.
Citera
2017-10-09, 21:29
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Inte inne i vaginan det är nog en trådsanning än så länge. Sticken och uppgifterna kring det är lite olika men att på könet har man inte skrivit utan runt eller i buken. Det återstår en hel del även om media rapporterar och spekulerar kan man faktiskt avvakta med sticken tills dom är klarlagda exakt var dom sitter. Och helst i vilken följd innan under eller efter dödens inträde.

Jo bålen hade totalt femton stickskador. Ett i bröstet, 10 i yttre könsdelar och 4 inne i vaginan.

Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Så här rapporterade BT:
Der er ifølge obduktionsrapporten flere skader på torsoen, der viser tegn på vold kort før dødens indtræden.
Det drejer sig om et stik på brystkassens forside, ti stiksår på ydre kønsdele og fire stiklæssioner i vagina, fortæller anklageren, der understreger, at de pårørende i sagen er underrettet og orienteret.
Citera
2017-10-09, 21:30
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Jo bålen hade totalt femton stickskador. Ett i bröstet, 10 i yttre könsdelar och 4 inne i vaginan.

Bra har du det rättsmedicinska protokollet eller en video där polisen säger detta?
Jag skulle bli väldigt tacksam i så fall.
Citera
2017-10-09, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Det är så enkelt som att Kim inte givit sig till känna. Polis hade nog tät kontakt med Kims pojkvän och familj under dessa timmar.
Hade hon klivit av som Peter förklarade, hade hon hört av sig.
Nu, inte ett spår.
Det är inte Sherlock-nivå direkt att Peter k u n d e ha med detta märkliga försvinnande att göra.
De tar ju in folk i skottgluggen, om inte annat, så för att kunna avföra dem från utredningen.

Säg inte det. PM kunde ju satt av henne vid Halvandet på riktigt.
Samt varit helt ovetande om att hon saknats när han steg i land.
Om vi ponerar att det var så, så kunde ju KW råkat ut för ett brott på väg hem.

Det var nog PMs plan. Så varför sydde polisen in honom direkt?
Kan det berott på att de redan hade misstankar mot PM i sitt arkiv?
Citera
2017-10-09, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Vidöppet mål för åklagaren, ja.

Nja, inte riktigt den bild jag gav, eller hur, Att du är helsäker, det får stå för dig.
Citera
2017-10-09, 21:31
Medlem
Vasterass avatar
Jag som själv emellanåt är skeppare så anser jag att man då har ett stort ansvar fär fartyget, besättningen och passagerarna. Redan här har det uppenbarligen fallerat allvarligt enligt eventuella sjölagar.
Citera
2017-10-09, 21:32
Medlem
johanjosefssons avatar
Trodde aldrig man skulle hitta huvudet. Detta måste ju ha varit den våta drömmen för alla detektiver i den här tråden.

Jag var ändå beredd att köpa lucka-i-huvudet teorin. Varför skulle han åka ut med en tjej och sedan mörda henne och ta de riskerna som det medförde. Därför lät det troligt att en olycka skedde och att han fick panik och ville städa bort resterna. Det man däremot inte köper är styckande av kropp och liknande, de flesta skulle inte klara något sådant. De flesta hade bara tippat kroppen överbord eller ställt sig i en skog med en spade.

Han gjorde många misstag, men låt oss slå fast att han verkar oerhört intelligent, oerhört jävla störd i huvudet och har en grandios självuppfattning (kanske detta som möjliggjorde misstagen, slarv pga kaxighet.).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in