2017-10-09, 21:15
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Detta har jag också funderat på. Skrev om det för ett par veckor sen, och det har diskuterats om Wall fick iväg ett meddelande till pojkvännen som gjorde att han larmade och att det togs på allvar. Ett meddelande där hon uttryckte oro för situationen.
Typ HJÄLP! Sedan tog han mobilen och kastade den.
Citera
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Du har rätt, det är inte över ännu, polisen måste hitta den definitiva dödsorsaken, och binda PM vid den.

Hans nästa story är troligtvis att KW antingen var med på sexlekar eller att hon freakade ur av att vara under vattenytan, och helt vilt gav sig på PM, som var tvungen att slå henne medvetslös till slut, eller andra varianter.....

Han kommer sedan att säga att han inte ville att det skulle komma ut, med hänsyn till anhöriga. Det problem han har, är att hitta rätt story till den dödsorsak polisen kanske kommer fram till. För med en svajig dödsorsak och en liknande historia, kan det bli svårt att fälla honom för mord.

Att han åker på grov skändning av ett lik, är det ingen tvekan om, och det kan bli besvärligt att förklara de 14 sticken i underlivet....

Så, ja, det kan bli invecklat, och enligt mig hänger det på dödsorsaken och hur väl PM kan "matcha" sin historia mot den. Just nu är det vidöppet, polisen har säkert mer detaljer, men räcker det i en senare domstolsförhandling?
Vidöppet mål för åklagaren, ja.
Citera
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wellwellwell
Men om han hoppades slippa bli identifierad så är det nog ingen bra idé att ge sig ut i sin egen ubåt. Även om han inte stirrar in i kameran så vet hela Danmark att ubåten är hans och en ubåt glider inte helt obemärkt förbli ett hamninlopp. Men visst han kanske hoppades han inte skulle synas. Jag läste någonstans att han växlat några ord med några nyfikna seglare ute till havs. Det hade han nog inte gjort om han haft ett styckmord i åtanke.

Tänkte mer han kan varit besvärad över uppmärksamheten, men mötet med segelbåten?! ute till havs motsäger väl det. Peter babblade tydligen på rätt friskt.
Hypomanisk?
Citera
2017-10-09, 21:17
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjallis
Verkligen årets skämt, jag försökte blunda för hennes hemska inlägg/anklagelser ändå tills nu när hon verkar landat lite

Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Jag undrar var detta har stått någonstans om dessa stick och troféer?
När vi ser mailkonversationen i FU så kanske vi får se om de planerade en ubåtstur eller inte.

I fet här inlägget som citerar en liverapportering står det var sticken sitter:

(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)

Jag tror inte polisen sagt något om troféer. Men kanske det har att göra med att på ubåten hittade strumpbyxorna och trosorna (tror jag det var) i maskinrummet. Som vi vet nu fanns det kläder i påsen som hittades häromdagen. Varför lade han inte i allt i påsen? Varför stoppade han i kläder med en viss erotisk laddning i maskinrummet? Så med utgångspunkt från det så skulle man kunna gissa eller påstå att de kläderna var troféer.
Citera
2017-10-09, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Va? Läses det inte både danska och norska alls i skolan längre? Jag förstår inte problemet. Liiite ....? En orientering om de väsentligaste skillnaderna?

Tack och lov att vare sig polis eller försvar, hundförare, dykare mm är tvungen att googla.

Varför tror du det? Tom sjukvårdsupplysningen använder sig av google.
Citera
2017-10-09, 21:18
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .CYG.
Jo "fyre sticklationer i vagina"
Jag är 100% säker på detta, kanske att min översättning till danska innehåller något stavfel.
Tyvärr så är det så madsen har gjort detta.

RIP Kim Wall

Stämmer
Citera
2017-10-09, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Inte inne i vaginan det är nog en trådsanning än så länge. Sticken och uppgifterna kring det är lite olika men att på könet har man inte skrivit utan runt eller i buken. Det återstår en hel del även om media rapporterar och spekulerar kan man faktiskt avvakta med sticken tills dom är klarlagda exakt var dom sitter. Och helst i vilken följd innan under eller efter dödens inträde.

Danska tidningar har ju skrivit bland annat detta, även om de flesta tidningarna verkar ha tagit bort de flesta detaljerna. Oklart varför.

"- Jeg vil sige, at hun også fordrejer spørgsmålet om et seksuelt motiv, når der lige omkring dødstidspunktet er påført 10 knivstik på ydre kønsdele og fire stik i kønsdelene.
Citera
Medlem
trngws avatar
Dödsorsaken kommer att bli att huvudet har särskiljts från kroppen.
Sedan kan ju PM försöka fabulera ihop en historia för att försöka ta sig ur den.
Men det spelar inte så stor roll vad han säger i detta läget, för det kommer oavsett vilket att falla på sin egen orimlighet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Ja,det har man ju tänkt, att han åtminstone ville spara trosorna.
Men varför lämnades de på båten då?
Jag har tänkt om där. Att det var sådan röra på båten.
Att PM kämpade mot klockan och fick rampfeber.
Och därför missade små atiraljer.
Han hoppades nog att de skulle åka ut genom ventilerna
efter sänkning.

Tanken var troligtvis att ha kvar dessa troféer, gömma dessa när han kom in i hamn.
Han blev överrumplad av hur snabbt kustbevakningen och polisen sökte honom och när fritidsbåten dök upp så var han "tvungen" att lämna kvar dessa i ubåten.
Skulle inte sett bra ut att ha dom på sig vid eventuell visitation.
Mobilen kanske han lät glida från fickan på overallen ut i vattnet när han simmade mot båten.
Varför skulle han slänga den tidigare?
Bara hypoteser som sagt.
Citera
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Detta har jag också funderat på. Skrev om det för ett par veckor sen, och det har diskuterats om Wall fick iväg ett meddelande till pojkvännen som gjorde att han larmade och att det togs på allvar. Ett meddelande där hon uttryckte oro för situationen.

Det var en teori från början av tråden.
Jag tror det faktum att Kim Wall var anmäld försvunnen och det var känt hon skulle på tur med Peter och han kom tillbaka och svamlade något om att han släppt av henne, gjorde att polis tog det säkra före det osäkra och tog in honom på förhör, helt enkelt.

Där och då erkände han nog dödsolyckan, och resten vet vi.
Citera
2017-10-09, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Är FU offentlig handling i Danmark? Och om den är det så lär det behövas en översättning som är gjord av någon annan än Google translate... Danska är fan svårare än kinesiska snudd på.

Va? Läses det inte både danska och norska alls i skolan längre? Jag förstår inte problemet. Liiite ....? En orientering om de väsentligaste skillnaderna?

Tack och lov att vare sig polis eller försvar, hundförare, dykare mm är tvungen att googla.
Citera
2017-10-09, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Dödsorsaken kommer att bli att huvudet har särskiljts från kroppen.
Sedan kan ju PM försöka fabulera ihop en historia för att försöka ta sig ur den.
Men det spelar inte så stor roll vad han säger i detta läget, för det kommer oavsett vilket att falla på sin egen orimlighet.

Det har inte kommit några obduktionsrapporter i dag väl?
Det tyder nog på att de går vidare med sin undersökning om tungbenet är brutet mm.mm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in