2017-10-09, 20:27
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
I min värld så är det här 100% kriminallitet (vill påstå mord). En u-båt, två peroner ombord,en av dem har dött, (ingen annan kan döda i detta läge). Madsen slaktar kroppen och "begraver den tills havs", bara detta är redan ett kriminellt imgripande. Brott mot "griftefriden", men det hde han aldrig behövt göra om allt skett rätt till.

Denna kvinna blev styckad av Madsen!

Det är vi nästan alla rörande överens om.

Peter är så inmålad i ett hörn nu att jag hade betalat bra för att vara en fluga på hans cellvägg i detta nu.
Citera
2017-10-09, 20:31
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .CYG.
Nej ubåtsfärden var planerad enligt mailkonversation danska polisen har fått ut.

NEJ jag tror inte madsen tappade fattningen för någon banal sak som HAN upplevde kränkande.

PM är sexualsadist (
10 stick i de yttre könsdelarna och 4 inuti snippan) och hans största njutning är att plåga livet ur någon på detta vis.

Lägg till detta filmerna på hans hårddisk och troféerna som han tänkte spara.

Jag undrar var detta har stått någonstans om dessa stick och troféer?
När vi ser mailkonversationen i FU så kanske vi får se om de planerade en ubåtstur eller inte.
Citera
2017-10-09, 20:34
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Det är vi nästan alla rörande överens om.

Peter är så inmålad i ett hörn nu att jag hade betalat bra för att vara en fluga på hans cellvägg i detta nu.

Jo jag vore våldigt förvånad om Mord-Madsen komer ur detta. Ett självlkart fall av mord som jag ser det nu.
Citera
2017-10-09, 20:40
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Jo jag vore våldigt förvånad om Mord-Madsen komer ur detta. Ett självlkart fall av mord som jag ser det nu.
Visst är det, men det som genomsyrar denna tråd är att Madsen är korkad. Det är han inte.

Han har haft tid, och har tid, till att fundera över vad han ska säga. Det kommer bli extremt invecklat enligt min mening.
Citera
2017-10-09, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Det är just anledningen.
Det betyder säkert inget.
Men om han hoppades slippa bli identifierad så är det nog ingen bra idé att ge sig ut i sin egen ubåt. Även om han inte stirrar in i kameran så vet hela Danmark att ubåten är hans och en ubåt glider inte helt obemärkt förbli ett hamninlopp. Men visst han kanske hoppades han inte skulle synas. Jag läste någonstans att han växlat några ord med några nyfikna seglare ute till havs. Det hade han nog inte gjort om han haft ett styckmord i åtanke.
Citera
2017-10-09, 20:44
Medlem
Vasterass avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Visst är det, men det som genomsyrar denna tråd är att Madsen är korkad. Det är han inte.

Han har haft tid, och har tid, till att fundera över vad han ska säga. Det kommer bli extremt invecklat enligt min mening.

Man behöver inte vara intelligent för att begå brott eller komma ur det när man väl blir "haffad". Här finns fakta som i en ask, bara bevisfrågan kan lindra vad han har gjort och jag yrakr på mord framförallt.
Citera
2017-10-09, 20:45
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Jag undrar var detta har stått någonstans om dessa stick och troféer?
När vi ser mailkonversationen i FU så kanske vi får se om de planerade en ubåtstur eller inte.
Är FU offentlig handling i Danmark? Och om den är det så lär det behövas en översättning som är gjord av någon annan än Google translate... Danska är fan svårare än kinesiska snudd på.
Citera
2017-10-09, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jag börjar tro att det är mera, än de 14 sticken i de "nedre regionerna", men att detta ännu inte har blivit släppt ut. Det som ju inträffat förefaller ju vara Peter`s "våta dröm". Skulle han ha nöjt sig med 14 stick då ?

Jag vet inte om den tidigare mordchefen (Frank Jensen) antyder detta i följande kommentar.., eller om det är bara fråga om att han talar mera "fritt" och därav kan misstolkas :

- Der er fundet en masse knivstik på torsoen, og der er man ikke sikker på, om de er påført før eller efter, døden er indtruffet. Det kan man også komme nærmere nu.

http://nyheder.tv2.dk/krimi/2017-10-07-tidligere-drabschef-det-her-vaelter-peter-madsens-forklaring

Hur som.., tror inte Kim`s torso har "talat" för sista gången ännu.., dvs att det finns spår av flera stick/ våld på sig..

Jag menade att jag inte tror att de går närmare in på hur han kan ha använt kniven.
Men Fakta: 1 knivhugg i bröstkorgen (ej dödande).
4 knivhugg i vagina samt 10 utanför. Enligt GW som kallade stället för "Buken" sitter de i två konfigurationer om 4 och 10 stick. Någonstans har jag läst att det var önskemål från familjen att pressen inte skulle lämna ut de uppgifterna om knivhugg i underlivet. Jag förstår dem. Det gör nog ont än då än att folk ska tala om det.
Citera
2017-10-09, 20:49
Medlem
Om RaketMadsen vore seriemördare. Borde han då inte ha lärt sig stycka snyggare och snabbare? Vad jag förstått var extremiteterna avsågade. Styckningskurser (av djur, vi människor är lika byggda) finns på internet och kurser för jägare anordnas hela tiden till liten kostnad.
Citera
2017-10-09, 20:52
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314396
Om RaketMadsen vore seriemördare. Borde han då inte ha lärt sig stycka snyggare och snabbare? Vad jag förstått var extremiteterna avsågade. Styckningskurser (av djur, vi människor är lika byggda) finns på internet och kurser för jägare anordnas hela tiden till liten kostnad.

Fast det behöver väl inte betyda något? Sågandet skulle i sig kunna vara något han går igång på.
Citera
2017-10-09, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Då tycker jag det låter som om Kim fick iväg något SMS trots allt.

KW skulle också kunna fått dåliga vibbar innan dyket, och slängt iväg ett oros-SMS till pojkvännen. Hon kanske sa att hon ångrat sig med dyk, och ville åka hem, men PM stod på sig, eller något i den stilen, och drog iväg ett hafsigt och oroligt SMS innan det av dyk och kört....
Citera
2017-10-09, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 314396
Jag tror inte det var ett planerat mord. För då hade PM nog planerat bättre.
Nu verkar det som han fick improvisera en hel del. Med vad han hade på båten.
Ett biltema bälte, buntband, rörstumpar (i pressen står det ömsom järn, ömsom stål och ofta metall?)
Senast redigerad av ottoplommon 2017-10-09 kl. 21:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in