2017-10-09, 14:39
Medlem
tequilasunrise123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag har undrar länge om det verkligen finns sådana filmer. Det påstås att det existerar filmer där det sker riktiga mord på kvinnor som dör av det de blir utsatta för. Hur vet man vad som är sant eller bara rykten?

Om det rör sig om snuff när detta diskutreas av åklagaren, så borde det klargöras och definieras vad en snuffilm egentligen är för något.
Om du någon gång har hört talas om DarkNet så ska du ha klart för dig att ALLT går att hitta där tyvärr.. Det finns riktigt onda verkligheter så långt ifrån man kan föreställa sig på dessa hemsidor..

Googla Daisys Destruction (kommer inte komma en film) så kan du läsa om ett kännt sådant fall.
Citera
2017-10-09, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Jag tippar på ett erkännande från Peter denna veckan.
Detta kan han inte bortförklara.

Kan ske, jag tror dock mer på att han håller ut med sitt skådespel så länge som möjligt, kanske inte ens erkänner om/när han blir dömd senare. Kom ihåg hans behov av att vara i centrum, vid ett erkännande blir det kanske en snabb formel rättegång, varpå han får börja vissna eller kanske skriva en bok bakom lås och bom.
Senast redigerad av Whyback 2017-10-09 kl. 14:45.
Citera
2017-10-09, 14:42
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Vadå 'garanterat'. De som tror att snuff-filmer finns i någon utsträckning har i så fall en del att bevisa. Jag är inte säker på att någon film alls har producerats under konceptet snuff.
tyckte att polisen gick ut med att de hittat just snuffmovies på M:s dator?? http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/bRvPd/peter-madsen-hade-filmer-pa-akta-kvinnomord Önskar verkligen att det inte skulle existera men tyvärr tror jag du har fel
Senast redigerad av Caracallas 2017-10-09 kl. 14:49. Anledning: Tillägg
Citera
2017-10-09, 14:48
Medlem
Kan ju vara filmer som liknar snuff, det är trots allt en hel del skådespeleri i snuskbranschen
Citera
2017-10-09, 15:00
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Kan ske, jag tror dock mer på att han håller ut med sitt skådespel så länge som möjligt, kanske inte ens erkänner om/när han blir dömd senare.

Om han inte erkänner, då är frågan om han kommer fortsätta att hålla fast vid sin tidigare historia - att det inträffade en olycka ombord med luckan och han begravde Kim Wall hel - eller hitta på en ny historia.

Även Peter Madsen inser väl vid det här laget att hans nuvarande historia är helt motbevisad. Det finns inga (dödliga) skador på Kim Walls huvud efter en lucka och kroppen hittades styckad, och det finns många allvarliga stickskador i torson som gjordes nära dödsögonblicket. Allt detta går emot Madsens historia. Rejält.

Så frågan är vad Peter Madsens nästa drag blir nu?
Citera
2017-10-09, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tequilasunrise123
Om du någon gång har hört talas om DarkNet så ska du ha klart för dig att ALLT går att hitta där tyvärr.. Det finns riktigt onda verkligheter så långt ifrån man kan föreställa sig på dessa hemsidor..

Googla Daisys Destruction (kommer inte komma en film) så kan du läsa om ett kännt sådant fall.

Intressant. Det är första gången jag får ett konkret svar på min fråga om snufffilmer. Jag hörde begreppet snufffilmer första gången i samband med mordet på Da Costa. Då framställdes läkarna som extra otäcka för att polisen hade hittat filmer i deras hem som benämndes snuffilmer. Men vad dessa filmer innehöll blev aldrig klargjort offentligt. Vi fick veta att Nero i Lisa Holmfallet konsumerade porr, men aldrig vilken sorts porr.

Det verkar röra sig om saker av den art som rättsväsendet skonar oss ifrån att få ta del av. Med motiveringen att det inte har betydelse för utgången av målet. Men visst påverkar porrkonsumtionen hur man ser på själva gärningsmannen.

Jag har också hört rykten om vad som säljs på Darknet. Eller delas privat mellan pervon. Men eftersom så många personer som är trovärdiga inte tror på att dessa filmer existerar på riktigt, så vet inte jag vad jag ska tro på. Jag har inte någonsin fått bekräftat att det finns filmer där riktiga sexualsadistiska mord sker inför kameran. Har det ens varit något åtal i ett sådant mord, när film hittats?
Citera
2017-10-09, 15:07
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
tyckte att polisen gick ut med att de hittat just snuffmovies på M:s dator?? http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/bRvPd/peter-madsen-hade-filmer-pa-akta-kvinnomord Önskar verkligen att det inte skulle existera men tyvärr tror jag du har fel

Ja, fast där kan man ju ifrågasätta polisernas kunskap om terminologin. Jag vet att det finns mängder av filmer där människor torteras, lemlästas och mördas på film. Folk som dör på riktigt. Dödandet sker dock alltid i en annan kontext än att de skulle dödas för filmproduktionens skull. Det kan vara IS, eller mexikanska drogkarteller som filmat sitt dödande i syfte att skrämmas, varna eller värva.

Man kan tycka att det inte är så noga, men jag menar att termen snuff har en helt egen betydelse, och att vi ska vara rädda om nyanser i språket.

(Jag menar dessutom att kartellerna slår IS i grymhet any day. Katolikerna vinner över muslimerna när det kommer till bestialiskt mördande.)
Citera
2017-10-09, 15:08
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TCGI
Originalbilden till denna: https://minfil.org/la35E4cabc/UC3_First_Contact_Before_Sinking.jpg innehåller följande koordinater i sin exif data:

55.528250N 12.611683E

Google Maps: https://www.google.se/maps/place/55%C2%B031'41.7%22N+12%C2%B036'42.1%22E/@55.528253,12.5416452,12z/data=!4m5!3m4!1s0x0:0x0!8m2!3d55.52825!4d12.611683

Leta där, om ingen annan redan har gjort det.
Citera
2017-10-09, 15:09
Medlem
Vad var hans avsikt med att bygga sin ubåt?
Hade PM redan från början en dold agenda för
vad ubåten skulle komma att användas till?

Vi har alla i minnet läkaren som drogade och
våldtog en kvinna för att sedan hållat henne
inspärrad i ett "bunkerliknande hus" i Skåne.

Kanske PM och läkaren hade en liknande agenda
men med något olika infallsvinklar.

Stänga in kvinnor för att sedan utföra perverterad sex.
Citera
2017-10-09, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tequilasunrise123

Nu har jag googlat.

En Peter Scully på Philliperna blev arresterad förra året, för det värsta polisen sett av child abuse.

Barnet räddades!
Citera
2017-10-09, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Ja han påstod själv att han ljög angående att han släppt av henne för att han visste att sanningen skulle "komma fram" och han ville krama sin fru och sin katt. Så tror han tänkte att de måste undersöka den uppgiften först. Och att han som "raket-Madsen" inte skulle bli misstänkt direkt. Han trodde att efter polisen frågat honom grejer så skulle han få åka hem. Tror jag.

Mest troligt hade han rusat till verkstaden för att förstöra/ta bort de filmer han visste fanns där, men de materialet var redan beslaget av polisen sedan dag 1 eller annat bevismaterial.
Citera
2017-10-09, 15:22
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Ja, fast där kan man ju ifrågasätta polisernas kunskap om terminologin. Jag vet att det finns mängder av filmer där människor torteras, lemlästas och mördas på film. Folk som dör på riktigt. Dödandet sker dock alltid i en annan kontext än att de skulle dödas för filmproduktionens skull. Det kan vara IS, eller mexikanska drogkarteller som filmat sitt dödande i syfte att skrämmas, varna eller värva.

Man kan tycka att det inte är så noga, men jag menar att termen snuff har en helt egen betydelse, och att vi ska vara rädda om nyanser i språket.

(Jag menar dessutom att kartellerna slår IS i grymhet any day. Katolikerna vinner över muslimerna när det kommer till bestialiskt mördande.)

Håller med dig fram till sista stycket.
Vet inget om karteller.
Är dock relativt säker på att jag bevittat ett snuffmovie på sent 80-tal. Den benämndes lika, det var mycket hemligt, minns det fortfarande och har inte sedan dess sett något mer autentiskt. Ffa inte hört. Och det var inga höga ljud.
Når en sån här film i vhs når sorungar (störd vuxen) i Sverige för över 20 år sedan så såklart att det finns både omlopp och marknad idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in