2017-10-09, 12:24
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Jag tror inte att det finns några inkriminerande SMS-konversationer mellan PM och KW i telefonen - de var totalt okända för varandra och KW skulle bara göra en intervju. Dessutom kan man väl hämta ut SMS från teleoperatörerna numera? Kräver inte datalagringsdirektivet att detta ska sparas?

Jag tippar att det handlar om foton och film. Vi vet ju redan att han hade filmer på mord på kvinnor i sin dator, så jag ser det som helt naturligt att han ville kunna gå tillbaka att titta på sitt eget kvinnomord på samma sätt som på de filmer han tittat på sedan tidigare.

Nej, jag är väl inte inne på sms konverstation heller, men tänker om Madsen i så fall skrivit något meddelande till Kim under aktuell tid, som skulle kunna avslöja hans avsikter i efterhand som just då inte kunde tolkas som onda, i skedet efter de mötts på land och senare under båtresan. Ex hon är på ett ställe i ubåten, och han i ett annat, som en form av förspel för honom.

Annars är det väl filmer som han laddat dit från hårddisken att ha att dvälja sig med i sin ensamhet på båten.
Så svårt att se att han skulle haft fokus på något annat än utföra sin gärning, samtidigt ha sinnesnärvaro att filma. Mycket svårt att se det, men öppen för möjligheten.
Citera
2017-10-09, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag tror också det kan ha funnits film.

Jag undrar om det kan vara så vidrigt att Madsen kan ha filmat det som skedde i syfte att få in pengar?

Alla existerande filmer som Madsen tittat på, har ju ett ursprung. Någon har någon gång varit en gärningsman som filmat ett brott, som det finns efterfrågan att titta på, bland klientel som Madsen och hans gelikar. Att filma en snuff på en U-båt är att tänja på gränserna, en sak som tilltalar Madsen.

Visst kan Peter Madsen ha förevigat sin insats -- det kan jag tro.

Beställningssnuffspåret? Nej nej! Jag har förklarat varför jag inte tror på detta i ett tidigare inlägg:

(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)
Senast redigerad av Magro 2017-10-09 kl. 12:31.
Citera
2017-10-09, 12:28
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Det ÄR konstaterat med knivstickens placering, du kan gå tillbaka i mina inlägg från presskonferens o liverapportering för fakta om du inte orkar kolla media. Har skrivit en hel del tidigare om detsamma du tar upp här, kolla om du är intresserad!
Tack för all info, har kollat dina inlägg nu. Har varit så mycket olika info i media och i tråden, var därför jag använde "om", för att inte bli anklagad att fara med osanning osv. Har ej hunnit hänga med till 100% i all medierapportering.
Citat:
Du tar upp onanin - Dock, den tekniska bevisningen säger inget om ( av vad vi fått veta ) spermaförekomst på Madsens penis eller egna kläder, eller u-båten för den delen. Om han nu hade sperma i sina egna kläder, går det visserligen att någorlunda bestämma ålder på dem, men säger inget om at ¨t han onanerat vid åsynen av offret, (så som man kunde hitta indicier på i fallet LH,) och kommer nog vara omöjligt att styrka, även om det ju naturligtvis finns starka indikationer på att detta mycket väl ingått i hans akt, vid jämförelse med andra sexualsadisters beteende.

Kommer de att kunna spåra Madsens sperma på Kims kläder som låg i påsen? Nej, är mitt svar.
Trosor och strumpbyxor? Ja, med viss tvekan är mitt svar, om han sparat dem som fetischer att använda vid senare tillfälle.
Om han hann använda dem under någon stund i båten, förslagsvis efter dumpningen av kroppsdelarna, så kan det förklara varför dessa plagg var kvarlämnade. Han var "klar" med dem och de kunde få sänkas till botten med båten.
Instämmer. Tror inte heller på sperma på hennes kläder i påsen. Eventuellt kan det finnas på trosor och strumpbyxor om han först sparade dem som fetisher.
Citat:
Han sa också något intressant ang mobilen vid i landstigningen - Minns inte om detta kom med på tv2s inspelning eller om han sa det vid sin "förklaring" på första häktesförhandlingen --- jag har kopierat den också nånstans i mina inlägg.
Han sa att han inte "behövde" mobilen längre, dvs han ville få det till att RaketMadsen var död och därför även mobilen eller?
Nej, där fanns självklart saker att dölja.
Fanns det filmer däri sen tidigare? Film på Kim?
Sms konversationer mellan honom och Kim?

Själv får jag inte direkt kopplat att han även filmat henne, avvaktar vidare info på den.
Japp, självklart har han något han vill dölja i mobilen. Först var jag inne på att han skulle ha filmat någon del av "akten" men nu känns det inte riktigt så. Allt i gärningen verkar så otroligt aggressivt, sadistiskt och forcerat. Han måste ha varit 100% fokuserad på det han höll på med och den monstruösa njutning det gav. Möjligen kan han ha haft klipp från snuffmovies i den - som uppladdning. Kan också tänka mig att han kan ha tagit en par foton av KW i hjälplöst tillstånd för att ha som "minne" till sina makabra fantasier.
Citera
2017-10-09, 12:29
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag tror också det kan ha funnits film.

Jag undrar om det kan vara så vidrigt att Madsen kan ha filmat det som skedde i syfte att få in pengar?

Alla existerande filmer som Madsen tittat på, har ju ett ursprung. Någon har någon gång varit en gärningsman som filmat ett brott, som det finns efterfrågan att titta på, bland klientel som Madsen och hans gelikar. Att filma en snuff på en U-båt är att tänja på gränserna, en sak som tilltalar Madsen.
Någon tidigare i tråden som var bevandrad i snuff-träsket menar att snuff-filmer normalt sett är fejkade och görs av skådespelare. Riktiga snuff-filmer skulle visst vara väldigt ovanliga.

Eftersom polisen var säkra på att det var filmer med mord på kvinnor, kan det istället handla om avrättningsvideor från IS och liknande.

Jag tror inte att PM hade någon tanke på att sälja eventuella mordfilmer som han spelade in på ubåten - den ovanliga miljön skulle ju vara oerhört lätt att känna igen och han skulle snabbt åka fast som gärningsmannen. Istället tror jag att det är så banalt att PM är en psykopat med sadistiska böjelser. Dessa är väldokumenterade och den värsta människotypen man kan råka träffa på, vilket KW fick erfara.
Citera
2017-10-09, 12:35
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Han skulle ju kunna plocka ut minneskortet från telefonen och med silvertejp tejpa ihop till ett litet paket och lätt dölja i overallen typ som det man ser i höger bröstficka på bilden.

Sedan kan han säkert droppa det som om det vore skräp och memorera platsen ifall han misstänkte att polisen skulle plocka in honom.

Eller har man hittat något på honom?
Det var uppenbarligen ett hastigt fattat beslut att sänka ubåten. Tippar att han inte hann planera särskilt mycket innan, och jag antar att han inte heller var särskilt intresserad av att ta med sig så inkriminerande bevis till sitt möte med polisen som han visste väntade på honom i land.

Min "best guess" är att han tog med sig telefonen ut ur ubåten när den sjönk och han hamnade i vattnet, sedan droppade han den i havet innan han klev ombord på den båt som plockade upp honom. Han har garanterat inte dumpat telefonen när han dumpade torson - han hade ju inte räknat med att åka fast när han var på väg tillbaka. De ombord på båtarna runt omkring eller i helikoptern har inte sagt sig se honom kasta något i vattnet, han hade den inte med sig upp på land och den återfanns inte i ubåten. Då återstår att han droppade den på botten när han simmade till den båt som "räddade" honom, alternativt att han hade guts att ta med den hela vägen till land och släppa den någonstans där han kunde plocka upp den senare.
Citera
2017-10-09, 12:37
Medlem
Citat:
Någon tidigare i tråden som var bevandrad i snuff-träsket menar att snuff-filmer normalt sett är fejkade och görs av skådespelare. Riktiga snuff-filmer skulle visst vara väldigt ovanliga.

Eftersom polisen var säkra på att det var filmer med mord på kvinnor, kan det istället handla om avrättningsvideor från IS och liknande.

Jag tror inte att PM hade någon tanke på att sälja eventuella mordfilmer som han spelade in på ubåten - den ovanliga miljön skulle ju vara oerhört lätt att känna igen och han skulle snabbt åka fast som gärningsmannen. Istället tror jag att det är så banalt att PM är en psykopat med sadistiska böjelser. Dessa är väldokumenterade och den värsta människotypen man kan råka träffa på, vilket KW fick erfara.

Jag har undrar länge om det verkligen finns sådana filmer. Det påstås att det existerar filmer där det sker riktiga mord på kvinnor som dör av det de blir utsatta för. Hur vet man vad som är sant eller bara rykten?

Om det rör sig om snuff när detta diskutreas av åklagaren, så borde det klargöras och definieras vad en snuffilm egentligen är för något.
Citera
2017-10-09, 12:37
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Tack för all info, har kollat dina inlägg nu. Har varit så mycket olika info i media och i tråden, var därför jag använde "om", för att inte bli anklagad att fara med osanning osv. Har ej hunnit hänga med till 100% i all medierapportering.
Instämmer. Tror inte heller på sperma på hennes kläder i påsen. Eventuellt kan det finnas på trosor och strumpbyxor om han först sparade dem som fetisher.
Japp, självklart har han något han vill dölja i mobilen. Först var jag inne på att han skulle ha filmat någon del av "akten" men nu känns det inte riktigt så. Allt i gärningen verkar så otroligt aggressivt, sadistiskt och forcerat. Han måste ha varit 100% fokuserad på det han höll på med och den monstruösa njutning det gav. Möjligen kan han ha haft klipp från snuffmovies i den - som uppladdning. Kan också tänka mig att han kan ha tagit en par foton av KW i hjälplöst tillstånd för att ha som "minne" till sina makabra fantasier.

Precis, det är även min uppfattning. Foton av henne bunden och avklädd, med skräck och fasa i blicken och kroppsspråket. Nåt sånt.
Citera
2017-10-09, 12:39
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Nej, jag är väl inte inne på sms konverstation heller, men tänker om Madsen i så fall skrivit något meddelande till Kim under aktuell tid, som skulle kunna avslöja hans avsikter i efterhand som just då inte kunde tolkas som onda, i skedet efter de mötts på land och senare under båtresan. Ex hon är på ett ställe i ubåten, och han i ett annat, som en form av förspel för honom.

Annars är det väl filmer som han laddat dit från hårddisken att ha att dvälja sig med i sin ensamhet på båten.
Så svårt att se att han skulle haft fokus på något annat än utföra sin gärning, samtidigt ha sinnesnärvaro att filma. Mycket svårt att se det, men öppen för möjligheten.
Jag har mycket svårt att föreställa mig hur en sådan SMS-konversation skulle kunna se ut. Typ:

PM:
"Kom til lille Madsen og gjør intervjuen ikveld så skal jeg dele deg noe"

KW:
"Kan du inte berätta redan nu vad du ska dela med dig av?"

PM:
"Jeg skal dele deg noe når du kommer, det blir vel hyggelig?"
Citera
2017-10-09, 12:46
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Jag har mycket svårt att föreställa mig hur en sådan SMS-konversation skulle kunna se ut. Typ:

PM:
"Kom til lille Madsen og gjør intervjuen ikveld så skal jeg dele deg noe"

KW:
"Kan du inte berätta redan nu vad du ska dela med dig av?"

PM:
"Jeg skal dele deg noe når du kommer, det blir vel hyggelig?"

tycker du hade jättelätt att föreställa dig. Ja, man får lov att skratta lite, så makabert att det blir groteskt ändå så det räcker.
Citera
2017-10-09, 12:46
Medlem
magiciadehexs avatar
Angående MonsterMadsens bortslängda mobil.
Förutom några snuffmovieklipp och något foto av en sönderplågad KW med dödspanik i blicken så kanske han gjort en "kom-ihåg-lista" på de mordtillbehör han behövde ha med.
Som t.ex såg, silvertejp, buntband, plastsäckar, plastpåsar, "sänken".
Han kanske t.o.m har en skiss i mobilen på var/hur överfall ska gå till, vilka hjälpmedel som används vid fasthållande och plågandet av offret, hur själva dödandet slutligen ska gå till. Hur han ska gå tillväga för att tillfoga så mycket smärta och rädsla som möjligt, innan hon slutligen dör.
En sexulsadistisk, förberedande mordskiss av "uppfinnar"-Madsen.
Att fantisera och ladda till.
Förenar det praktiska förarbetet med förväntan och fantasier.
Senast redigerad av magiciadehex 2017-10-09 kl. 13:02.
Citera
2017-10-09, 12:51
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Precis, det är även min uppfattning. Foton av henne bunden och avklädd, med skräck och fasa i blicken och kroppsspråket. Nåt sånt.
Ja, usch. Risken är att det är så.
Skräck och fasa i hennes blick på den allra sista bilden.
Och Monstret Madsen är den sista "mänskliga" varelse hon ser...
Citera
2017-10-09, 13:02
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Det var uppenbarligen ett hastigt fattat beslut att sänka ubåten. Tippar att han inte hann planera särskilt mycket innan, och jag antar att han inte heller var särskilt intresserad av att ta med sig så inkriminerande bevis till sitt möte med polisen som han visste väntade på honom i land.

Min "best guess" är att han tog med sig telefonen ut ur ubåten när den sjönk och han hamnade i vattnet, sedan droppade han den i havet innan han klev ombord på den båt som plockade upp honom. Han har garanterat inte dumpat telefonen när han dumpade torson - han hade ju inte räknat med att åka fast när han var på väg tillbaka. De ombord på båtarna runt omkring eller i helikoptern har inte sagt sig se honom kasta något i vattnet, han hade den inte med sig upp på land och den återfanns inte i ubåten. Då återstår att han droppade den på botten när han simmade till den båt som "räddade" honom, alternativt att han hade guts att ta med den hela vägen till land och släppa den någonstans där han kunde plocka upp den senare.

Lite så jag tänker. Psykopater är ju ofta extremt risktagande/svårt att förstå konsekvenser. Jag tänker också att han inte räknat med att bli häktad vid räddningstillfället. Det var ju bara en räddningsoperation i hans värld?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in