Citat:
Ursprungligen postat av
Saruman
Jag tror inte att det finns några inkriminerande SMS-konversationer mellan PM och KW i telefonen - de var totalt okända för varandra och KW skulle bara göra en intervju. Dessutom kan man väl hämta ut SMS från teleoperatörerna numera? Kräver inte datalagringsdirektivet att detta ska sparas?
Jag tippar att det handlar om foton och film. Vi vet ju redan att han hade filmer på mord på kvinnor i sin dator, så jag ser det som helt naturligt att han ville kunna gå tillbaka att titta på sitt eget kvinnomord på samma sätt som på de filmer han tittat på sedan tidigare.
Nej, jag är väl inte inne på sms konverstation heller, men tänker om Madsen i så fall skrivit något meddelande till Kim under aktuell tid, som skulle kunna avslöja hans avsikter i efterhand som just då inte kunde tolkas som onda, i skedet efter de mötts på land och senare under båtresan. Ex hon är på ett ställe i ubåten, och han i ett annat, som en form av förspel för honom.
Annars är det väl filmer som han laddat dit från hårddisken att ha att dvälja sig med i sin ensamhet på båten.
Så svårt att se att han skulle haft fokus på något annat än utföra sin gärning, samtidigt ha sinnesnärvaro att filma. Mycket svårt att se det, men öppen för möjligheten.