2017-03-10, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varangian
Det har funnits betydligt värre härskare än Trump genom historien

De levde inte i den globala uppvärmningens tid
2017-03-10, 19:02
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varjverumxx

Haha, nej kanske inte. Men det finns ju värre saker än att det kommer bli lite högre medeltemperatur och lite regnigare för vår del.

Stalin, Attila, Djingis Khan, Mao, Hitler, Idi Amin, Reinfeldt etc.
2017-03-10, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varjverumxx
Den globala uppvärmingen som du påstår är en farsot, förutsagd i Matt 24?
2017-03-11, 16:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Varangian
Nej, jag är ateist och har varit så hela livet. Så nej bibeln är inte "guds" ord.

Det har funnits betydligt värre härskare än Trump genom historien
mer kallblodiga, mordiska och onda? säkert

med större internationell makt? knappast.
2017-10-09, 00:50
Avslutad
prövelserna har officiellt sett börjat. efter den 23 september. det ska bli spännande att se vad det blir av det här. förmodligen så har vi inte så länge kvar.
2017-10-09, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timewave-Zero
prövelserna har officiellt sett börjat. efter den 23 september. det ska bli spännande att se vad det blir av det här. förmodligen så har vi inte så länge kvar.
Har du några bevis för det eller skämmer du bara ut dig?
2017-10-09, 10:37
Avstängd
TwoThousands avatar
Mycket intressant, ingen mänsklig har tidigare haft rätt i ämnet förvånande!

För vargen vandrar runt i sina fårakläder, ser du när lögn blir taget för sanning..

Dela gärna med dig hur du lyckades förstå det utan någon gudomlig påverkan/hjälp..

Är du av ett häxsläkte rinner det i blodet?
2017-10-09, 11:11
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timewave-Zero
prövelserna har officiellt sett börjat. efter den 23 september.

Och vem är det som officierar i detta fall?
2017-10-11, 13:26
Medlem
Mogrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasectomater
Det var därför Jesus Kristus dog för våra synders skull. Så att vi blir förlåtna. Det är inget "kanske" utan garanterat. Han tog den spö vi förtjänar egentligen, tvättade våra synder rena med sitt blod och gjorde oss värdiga nog att närma oss Gud. Han dog inte bara som motvikt mot endast en man, Adam, utan för oss alla, varenda en.
Förklara för mig vad hans död har med mina synder att göra. Hur är mina synder tvättade rena med hans blod? Gäller det för övrigt också ännu ej utförda synder? Till sist kan man konstatera att han inte ens dog. Samma dag som han "dog" på korset satt han tillsammans med sina gangsterpolare hos sin fader i himmelriket. Ytterligare tre dagar senare uppenbarade sig han för sina lärjungar. Känns inte som någon större uppoffring.
2017-10-11, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogren
Förklara för mig vad hans död har med mina synder att göra. Hur är mina synder tvättade rena med hans blod? Gäller det för övrigt också ännu ej utförda synder? Till sist kan man konstatera att han inte ens dog. Samma dag som han "dog" på korset satt han tillsammans med sina gangsterpolare hos sin fader i himmelriket. Ytterligare tre dagar senare uppenbarade sig han för sina lärjungar. Känns inte som någon större uppoffring.

Nej, han blev uppväckt från döden efter tre dagar:

"Jesus svarade: ”Riv ner detta tempel, så skall jag låta det uppstå igen på tre dagar.” Judarna sade: ”I fyrtiosex år har man byggt på det här templet, och du skall låta det uppstå igen på tre dagar!” Men det tempel han talade om var hans kropp. När han sedan uppstod från de döda kom hans lärjungar ihåg att han hade sagt detta"(Joh 2:19-22 Bibel2000)
2017-10-11, 15:47
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Nej, han blev uppväckt från döden efter tre dagar:

"Jesus svarade: ”Riv ner detta tempel, så skall jag låta det uppstå igen på tre dagar.” Judarna sade: ”I fyrtiosex år har man byggt på det här templet, och du skall låta det uppstå igen på tre dagar!” Men det tempel han talade om var hans kropp. När han sedan uppstod från de döda kom hans lärjungar ihåg att han hade sagt detta"(Joh 2:19-22 Bibel2000)

Så fortfarande ingen större uppoffring?
2017-10-11, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Så fortfarande ingen större uppoffring?

Fortsättning i lämpligare tråd:
(FB) Vad var syftet med Jesu död och uppståndelse?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in