2016-10-05, 19:00
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HORJESUS
Då e du stekt om han kliver upp på oljeberget idag , så även jag.

Tar du hänsyn till alla profetior du hör talas om om?

Jag gör inte, jag ignorerar dom tills jag för belägg.
2016-10-05, 19:43
Medlem
HORJESUSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Tar du hänsyn till alla profetior du hör talas om om?

Jag gör inte, jag ignorerar dom tills jag för belägg.

Rent hypotetiskt, ibland får man leka med tanken.
å är det så så är vi stekta, ja din långnäsa när du står där med din bevisbörda är t.o.m
grillad
2016-10-05, 20:13
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Rent hypotetiskt, ibland får man leka med tanken.
å är det så så är vi stekta,

Japp, det kallas ponerande.
2016-10-05, 20:15
Medlem
HORJESUSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Japp, det kallas ponerande.

Ja, å det har ett visst värde ibland.
Är du förmögen att ponera ?
2016-10-05, 20:19
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Är du förmögen att ponera ?

Ja.
2017-01-13, 00:55
Medlem
Apologists avatar
Dags att uppdatera den här tråden lite:

- Trump kommer sannolikt flytta USAs ambassad i Israel till Jerusalem vilket kommer få konsekvenser. Palestinerna m.fl. hotar med att världsfreden kommer vara i gugning då.

- Sett flera Jihadist dåd de senaste månaderna både i Europa, Israel och i USA. Lastbilar verkar vara det senaste taktiska vapnet.

- Turkiet har varit i fokus de senaste månaderna.

- Ryssland har fått mer o mer influens.

- Påven fortsätter att proklamera för att alla religioner ska gå ihop.

- Obama tror att han lyckats stoppa Irans kärnvapen ambitioner vilket han enligt bibeln dock inte lyckats med.

- Det kontantlösasamhället växer fram mer o mer.

- Damaskus liknar den stenstad som bibeln profetiar.

- Både Putin o Trump har blivit tillfrågade av Israeliska organisationer om att bygga det tredje templet.

- Flera jordbävningar de senaste månaderna. De flesta har gått under radarn för att de inte rapporterats i media utan bara haft mindre rubriker.

- Peter Dalle säger att man inte får skämta om kvinnor, invandrare och homosexuella vilket speglar vilket samhälle vi idag lever i.

- DNA tekniken får framåt o man har lyckats odla ett människohjärta i labratorium. 2017 kommer vara det året då man börjar med att återskapa utrotade djur vilket senare kommer leda till återinförandet av Nephelims. https://www.newscientist.com/article/mg23231044-500-end-of-species-extinctions-is-in-sight-as-we-bring-animals-back/

- Isis har släppt en video där ett barn tar livet av en vuxen person.

- Enligt en studie så mördades kristna var sjätte minut för sin tro under 2016.
2017-01-13, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apologist

- Trump kommer sannolikt flytta USAs ambassad i Israel till Jerusalem vilket kommer få konsekvenser. Palestinerna m.fl. hotar med att världsfreden kommer vara i gugning då.

- Sett flera Jihadist dåd de senaste månaderna både i Europa, Israel och i USA. Lastbilar verkar vara det senaste taktiska vapnet.

- Obama tror att han lyckats stoppa Irans kärnvapen ambitioner vilket han enligt bibeln dock inte lyckats med.

- Både Putin o Trump har blivit tillfrågade av Israeliska organisationer om att bygga det tredje templet.

- Flera jordbävningar de senaste månaderna. De flesta har gått under radarn för att de inte rapporterats i media utan bara haft mindre rubriker.

- Peter Dalle säger att man inte får skämta om kvinnor, invandrare och homosexuella vilket speglar vilket samhälle vi idag lever i.

- DNA tekniken får framåt o man har lyckats odla ett människohjärta i labratorium. 2017 kommer vara det året då man börjar med att återskapa utrotade djur vilket senare kommer leda till återinförandet av Nephelims. https://www.newscientist.com/article/mg23231044-500-end-of-species-extinctions-is-in-sight-as-we-bring-animals-back/

Dags att uppdatera dig lite.

Och vad blir tecknet för din återkomst och för tidens slut?” 4Jesus svarade: ”Se upp så att ingen bedrar er. 5Många kommer att uppträda under mitt namn och säga: Jag är Messias, och de skall bedra många. 6Ni kommer att få höra stridslarm och krigsrykten. Se till att ni inte låter skrämma er. Sådant måste hända, men det är ännu inte slutet. 7Folk skall resa sig mot folk och rike mot rike, och det blir hungersnöd och jordbävning på den ena platsen efter den andra. Matt 24

Det star klart och tydligt att krig, hungersnod och jordbavning, dvs naturkatastrofer, INTE ar tecken pa slutet.

2Jag kan vittna om ivern i deras gudstro, men de saknar den rätta insikten. 3De vet inte vad rättfärdighet från Gud vill säga utan söker hävda sin egen, och därför har de inte underordnat sig rättfärdigheten från Gud. Rom 10
2017-01-13, 22:46
Medlem
Reguluss avatar
Citat:

Om man får ställa en fråga, vad gör du om Jesus inte har kommit tillbaka om några år från nu? Det har ju hänt förr i historien, många gånger faktiskt:

http://en.wikipedia.org/wiki/Great_Disappointment
2017-01-14, 01:41
Medlem
Apologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Om man får ställa en fråga, vad gör du om Jesus inte har kommit tillbaka om några år från nu? Det har ju hänt förr i historien, många gånger faktiskt:

http://en.wikipedia.org/wiki/Great_Disappointment

Problemet är att de inte hade bibliskgrund till sina spekulationer, det var tolkningar typ som Jehovas Vittne. Man drar ut någon vers men håller sig inte till hela bibeln.

Att vi lever i sista tiden vet varenda kristen (i alla fall bör de veta). Kolla bara på youtube eller google o se hur många miljoner träffar du får.

Vi vet inte exakt datum men vi vet årstiden så att säga. När Israel fick tillbaks sitt land o Jerusalem då började klockan ticka o baserat på de datumen så bör Jesus komma inom en generation, en generation kan vara allt från 40år, 80år eller till 120år. All logik säger att vi talar om 80 år eftersom de flesta människor idag lever till runt 80.

Finns ett antal sätt att räkna, bla har vi 2 dagar från Jesus död. Det vill säga 2000år, en dag är som tusen år. Guds plan är 7 dagar precis som skapelsen. Dvs 7000år. Vi är i sjätte dagen nu påväg in i den sjunde. Jesus dog runt år 33 så 2000år till o vi hamnar på 2033.

Vi ser redan massor av bibelprofetia gå i uppfyllelse nu så allt går enligt Guds plan. Men låt säga att det inte hänt något före år 2050....Ja, då är mitt hopp mycket lågt om inte noll....jag sätter min tro, hopp o kärlek på Gud ord!
2017-01-14, 08:30
Medlem
Citat:
Problemet är att de inte hade bibliskgrund till sina spekulationer, det var tolkningar typ som Jehovas Vittne. Man drar ut någon vers men håller sig inte till hela bibeln.

Att vi lever i sista tiden vet varenda kristen (i alla fall bör de veta). Kolla bara på youtube eller google o se hur många miljoner träffar du får.

Vi vet inte exakt datum men vi vet årstiden så att säga. När Israel fick tillbaks sitt land o Jerusalem då började klockan ticka o baserat på de datumen så bör Jesus komma inom en generation, en generation kan vara allt från 40år, 80år eller till 120år. All logik säger att vi talar om 80 år eftersom de flesta människor idag lever till runt 80.

Finns ett antal sätt att räkna, bla har vi 2 dagar från Jesus död. Det vill säga 2000år, en dag är som tusen år. Guds plan är 7 dagar precis som skapelsen. Dvs 7000år. Vi är i sjätte dagen nu påväg in i den sjunde. Jesus dog runt år 33 så 2000år till o vi hamnar på 2033.

Vi ser redan massor av bibelprofetia gå i uppfyllelse nu så allt går enligt Guds plan. Men låt säga att det inte hänt något före år 2050....Ja, då är mitt hopp mycket lågt om inte noll....jag sätter min tro, hopp o kärlek på Gud ord!
Och vad händer när Jesus kommer tillbaka?
2017-01-14, 08:36
Medlem
Citat:

Men ni tolkar tecknen fel. Jesus sa att krig och naturkatastrofer m m INTE skulle vara tecken pa slutet, eller ens betyda att slutet ar nara. Vad ar da slutet...

24Sedan kommer slutet, när han överlämnar riket åt Gud, Fadern. Då har han förintat varje välde och varje makt och kraft, 1Kor 15

Las mer om i vilken ordning allting ska ske i 1Kor 15.
1Kor15
2017-01-14, 19:19
Medlem
Bibelfokus har räknat på det och kommit fram till följande: "Alltså är skapelsen idag totalt 3960 + 2016 = 5977 år gammal och Noas flod kom för 4321 år sedan." Alltså har vi nu (2017) enligt honom 22 år kvar. 2039 då.
http://bibelfokus.se/skapelsen_och_floden.
Senast redigerad av kristentjej123 2017-01-14 kl. 19:21.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in