Citat:
Ursprungligen postat av
Justiceforthe96
Har jag förstått det rätt att du tror att hunddamen har sett TH, TA och Karin på KI-området den 11/6-84 och att de sedan tagit sig in på SRS tillsammans med CdC.
Du ifrågasatte iSvempas slutsats häromdagen när han räknade upp indicier mot obducenten men då är det väl närmast oundvikligt att inte räkna med hunddamens rätt säkra vittnesmål i TR och KR för det är väl också ett indicium som ligger honom till last ? Det går inte bara att avfärda hunddamen med argumentet att hon måste ha kommit ihåg fel eller tog miste på dag eller personer, obducenten har befunnit sig på området denna dag då hennes observation ägde rum och den andra läkaren hade också lämnat hemmet med barnet och till allt det här kan vi tillägga Rajs med frus vittnesmål plus Werners. Ingen vet fortfarande varför alla dessa fyra händelser tycks äga rum just den 11/6 -84?
Citat:
Ursprungligen postat av
Justiceforthe96
Väl inne på SRS lyckas TA, Karin och CdC hålla sig gömda för Werner samt Jovan och Dina Rajs medan TH lyckas bli upptäckt inte bara en utan två gånger. TH har uppträtt normalt mot Jovan och Dina, men underligt gentemot Werner genom att vara svettig, stirrig och okontaktbar?
Varför förutsätter du att CdC höll sig gömd inne på SRS? Hon var kanske inte ens i livet den 11/6?
Citat:
Ursprungligen postat av
Justiceforthe96
Jag har precis för mig att du för något år sedan inte längre trodde på denna teori, men det har alltså svängt igen?
Svängt igen? Du tjafsade tidigare med iSvempa om indicier och bevis, jag vill endast påpeka att det finns ett antal indicier mot de misstänkta som inte kom på tal i erat tjafs men du var endast intresserad av att försöka föra in Rajs i handlingen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Justiceforthe96
Det är också konstigt att du klagar på mig för att jag avfärdar denna teori. Faktum är ju att den för att vara sann kräver att dina andra teorier faller och om någon av dina andra teorier håller så faller ju denna teori. I så fall hade jag (och många andra) alltså rätt i att dissa denna teori även om du nu idiotförklarar dem som gör det.
Spelar det egentligen någon roll om vilken av teorierna det är som stämmer överens med det faktiska händelseförloppet när offret avled och styckades? Jag är bara intresserad av sanningen, vad är du intresserad av? Om en teori visar sig stämma så spelar det ingen som helst roll om de andra var felaktiga, inte sant?
Att arbeta med olika hypoteser och flera teorier i kombination med alternativa händelseförlopp tycks vara främmande för dig?
Men samtidigt så är det ju så att någon av alla dessa olika teorier som har presenterats genom årens lopp måste ju vara sann men så länge fallet är ouppklarat så borde det inte heller gå att avfärda någon teori eller hypotes?