Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Mycket möjligt men det finns ett svar till på dina bryderier. Jag har tidigare, förgäves måste jag påpeka, flera gånger belyst att det revs ut flera sidor ur telefonboken i april 1984 av en "svartsjuk kund" till CdC som var en äldre läkare som CdC även övernattade hos vid två kända tillfällen. Läkaren ville se "vilka hon umgicks med", det hade varit extremt intressant att få se vilka "bekantskaper" som stod med på de urrivna sidorna.
En helt annan aspekt på det hela är att många av hennes sexkunder stod nog knappast med i telefonboken, dom visste ju att hon fanns att få tag i uppe på Malmskillnadsgatan "vid behov", man kan dessutom tillägga att det var nog långt ifrån alla torskar som ville lämna ut hemnumret till en prostituerad som då kunde råka ringa vid fel tillfälle och istället mötas av en flickvän/sambo/fru till torsken?
Situationen 1984 går alltså inte att jämföra med 2017 då alla har en egen smartphone eller flera.
Vet man med säkerhet att det var en "svartsjuk kund" och inte någon som kanske trodde sig kunna hitta langare i telefonboken? (jag är tveksam att att man skulle hitta langare eller kran i telefonboken. Knappast heller ev hälare om hon hade kontakt med sådan om hon behövde prångla ut prylar hon korpat etc).
Jag tänkte mera så, även om en person är känd somtillhörigt ett"ljusskyggt klientel" så har de ofta kontakter som vare sig vill synas och inte heller skylta med.
Sedan låter det som ett lite "hittepå" att torskar skulle bli svartsjuka på så sätt. Sexköpet sker väl på torskens villkor, när hen känner för det? Vilken torsk skulle föreställa sig att den prostituerade skulle ringa upp och "beställa tid" ungefär som att man ska till tandläkare? Haha, det låter ju helt förryckt, anonymiteten är väl lite av grejen med att söka sig till gatuprostituerade?
Möjligtvis har kanske någon upptäckt att hon skrivit upp deras namn och blivit förbannad och rivit ur sidan, sidorna, därför att hen inte vill finnas som synlig kontakt till en horsepundare.
Ett annat är kanske om hon påstår att det är kund fast det är langare eller liknande. En langare skulle kunna finnas i telefonboken om hon umgicks med den på annan premiss också.
Det är kanske lätt att påstå att de rivits ur av svartsjuka fast syftet kanske var annat, att någon trodde de som fanns på de sidorna var langare eller dylikt?