Citat:
Ursprungligen postat av
Justiceforthe96
Men herregud! Förstår du verkligen inte vad jag menar eller är det bara kul att sitta dag ut och dag in och försöka provocera folk genom att medvetet missförstå?
Jag förstår precis vad du menar men frågan är istället om DU förstår ditt eget resonemang?
Intressant förresten att du kallar meningsmotståndares stora intresse för det här fallet för att provocera genom att "medvetet" missförstå!?! Hur tänkte du där?
Citat:
Ursprungligen postat av
Justiceforthe96
Jag köper helt att du tycker att det finns massor med indicier mot TH, men det jag vänder mig emot är att vissa av dem endast finns med för att skapa illusionen av att det just är så många indicier att det bara måste vara TH som är skyldig.
Skyldig till vad? Sanningen är ju att det är TR och KR som gjort bedömningen att han och den andre läkaren är bundna vid styckningen och det är åklagaren som har sagt att han kunde inte finna något som talade i positiv riktning för någon av männen. Jag har endast dragit slutsatsen att det finns en hel del indicier och underliga omständigheter som pekar på att det går nog inte bara att avfärda TR:s och KR:s slutsatser? Åklagarens åsikt om de misstänkta männen går nog inte heller att avfärda med en handviftning men för att komma till insikt om detta måste man nog gå igenom förundersökningen vilket få skribenter verkar ha gjort?
Citat:
Ursprungligen postat av
Justiceforthe96
Att TH var kund på Malmskillnadsgatan är sant och det gör såklart honom mer intressant än Rajs. Du anser också att TR hade rätt i sitt resonemang om att det var klarlagt att TH och CdC var bekanta.
KR var också av åsikten att den kvinnliga polisen var trovärdig med sitt vittnesmål, varför ska vi ignorera detta?
Citat:
Ursprungligen postat av
Justiceforthe96
Där är vi inte överens, men jag förstår att du anser att det är ett indicium mot TH.
Det är väl väldigt besvärande om inte annat? Vem anser förresten du är mest trovärdig, den kvinnliga polisen eller "obducenten"? Jag sätter mina pengar på den kvinnliga polisen men det betyder inte att jag har påstått att TH och CdC var i sällskap med varandra, lite skillnad kanske?
Citat:
Ursprungligen postat av
Justiceforthe96
Jag får dock problem med din argumentation när du tar med händelsen med besöket på SRS som ett indicium och anledningen till att jag har problem med det är att jag inte för mitt liv kan förstå hur det kan vara ett indicium.
Men det var ju åklagaren och polisen som misstänkte att CdC styckades på SRS den 11/6, jag har aldrig påstått detta. Däremot så går det ju inte att utesluta att dom hade rätt i sina misstankar och det är där obducentens besök den 11/6 kommer in i bilden och hans besök där just det datumet kan faktiskt tolkas som ett indicium?
Citat:
Ursprungligen postat av
Justiceforthe96
Det är precis det den här diskussionen handlar om. Nämligen att jag tycker att du är ohederlig när du har med TH:s besök på SRS i din lista över indicier bara för att få listan att verka extra lång.
Jag har inte försökt få listan att verka extra lång men vi måste sätta besöket på SRS den 11/6 i relation till hunddamens märkliga observation, hon vittnade med stor säkerhet om att hon sett de två
misstänkta männen röra sig i området med ett litet barn nämnda dag, hennes vittnesmål borde väl åtminstone göra att listan över indicier blir längre?
Citat:
Ursprungligen postat av
Justiceforthe96
Om du tar med det som faktiskt skulle tala emot TH om det var sant skulle du framstå som mer trovärdig.
Du menar det som talar i positiv riktning för honom? Jag har vissa svårigheter att finna något men du kan kanske lista punkterna?
Citat:
Ursprungligen postat av
Justiceforthe96
Om du t.ex. tror på barnvittnet kan du ha med det på din lista eftersom det onekligen skulle tala till TH:s (och TA:s) nackdel om det var sant.
Ingen nu levande människa vet vad det var som "framkallade" barnets berättelse förutom mamman då, jag föreslår att du ställer en öppen fråga till henne, jag tror ingenting i nuläget vad gäller barnvittnet.