2017-10-08, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cossinus
fattar nada
- det är inte troligt att en normal u-båt,s kapten
stryper passageraren för att passageraren blir hysterisk av att känna sig instängd i u-båten.
(Försökte med humor- i tidigare inlägg -men det blev fel. )
Citera
2017-10-08, 20:34
Medlem
cossinuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
- det är inte troligt att en normal u-båt,s kapten
stryper passageraren för att passageraren blir hysterisk av att känna sig instängd i u-båten.
(Försökte med humor- i tidigare inlägg -men det blev fel. )
aha ok. håller med dig i övrigt
Citera
2017-10-08, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dricksglas55
Haha håller med. Det var något av dom dummaste teorierna man hört. Ever.

"Haaha", "teorier", nej, det var inga teorier, vet du vad det var, innan du som en ADHD slängde dig på tangentbordet?

Vad var det då, som saken gällde? Det handlade om möjliga nya historier från PM, när nu olyckshistorien med luckan i huvudet verkar ha gått ner i avloppet.

Om man inte kan skilja på ideer om möjliga kommande historier från PM, från synpunkter/teorier mm., från en alias, då får man stora problem att förstå vad som sägs på forumet.
Citera
2017-10-08, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Trams!! Ser vad då?
Du känner inte Madsen , har inte följt honom genom livet eller de senaste åren och vet inte ett skit.
Madsen likt balten som mördade Lisa Holm gick bägge under radarn då det är omöjligt att på förhand veta vilka av oss människor som bär på dessa tankar och dessutom är kapabla att omsätta dem till verklighet.
De ser ut som vem som helst, och beter sig för det mesta helt normalt.
Otroligt omogna inlägg från din sida.

Jag försvarar inte Madsen. Men jag försvarar sanningen. Dvs Jag försöker att vara saklig samt objektiv.
Jag sitter inte och medvetet förvanskar fakta om PM:s liv i min avsky för hans fruktansvärda brott.
Han avskyvärda brott och framförallt hans ovilja att ta ansvar samt att åtminstone hjälpa till att lindra de anhörigas vånda genom att berätta sanningen,det kan jag inte förlåta. Aldrig!

Men om PM alltid varit en sådan missanpassad tokdåre och pellejöns som aldrig gjort något vettigt i hela sitt liv så hade KW levt idag. För en sådan person hade skola och myndigheter fångat upp på ett tidigt stadium. Genom att hålla sig till fakta och försöka se helheten så kan man kanske lära sig något av detta fallet. För att i framtiden lära sig att ringa in tickande bomber innan någon råkar ut på det här helt avskyvärda, obegripliga sättet som stackars KW.
Citera
2017-10-08, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Oj fy. Det tänkte jag inte på. Ja det kan vara så att äckelgubbarna är i någon slags sadistiskt sexuellt onlinenätverk.

Någon skrev att gubben är ironisk, vilket är oerhört konstigt med tanke på vad PM gjort med en oskyldig kvinna.
Det visar kanske på att även tysken är en kuf.
Människor i Madsens närhet kan så klart reagera på många olika sätt-
en del krisar på normalt sätt, andra raljerar och distanserar sig.
En och annan störd person reagerar inte alls.
Men dessa hans nära vänner kommer säkerligen att granskas och förhöras i sådant som normalt tillhört det privata livet .
Citera
2017-10-08, 20:41
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbtjyven73
Den stora skillnaden med Leif GW och pöbeln på FB är att hans gissningar oftast underbyggda av statistik och därför oftast rätt.

De flesta gissningar här är baserade på känslor och fantasier så därför oftast fel, men då han säger 8 av tio gånger finns det ett underlag för att ha 20% felmarginal.

Lite som att satsa på den sämsta hästen, chansen finns att den kan vinna men inte speciellt stor chans.
Trams! GW gissar som alla andra. 90 % av hans snack om insyn och särskild kunskap om olika fall är rent ljug.
95% av det GW hasplar ur sig är saker som kommit fram och som han alltid " visste/förstod hela tiden".
I det här fallet gissande han fel trots all sin " statistik".

GW satt och skrev böcker de sista 15-20 åren, kriminologisk forskning ägnade han sig extremt lite åt.
Citera
2017-10-08, 20:45
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag försvarar inte Madsen. Men jag försvarar sanningen. Dvs Jag försöker att vara saklig samt objektiv.
Jag sitter inte och medvetet förvanskar fakta om PM:s liv i min avsky för hans fruktansvärda brott.
Han avskyvärda brott och framförallt hans ovilja att ta ansvar samt att åtminstone hjälpa till att lindra de anhörigas vånda genom att berätta sanningen,det kan jag inte förlåta. Aldrig!

Men om PM alltid varit en sådan missanpassad tokdåre och pellejöns som aldrig gjort något vettigt i hela sitt liv så hade KW levt idag. För en sådan person hade skola och myndigheter fångat upp på ett tidigt stadium. Genom att hålla sig till fakta och försöka se helheten så kan man kanske lära sig något av detta fallet. För att i framtiden lära sig att ringa in tickande bomber innan någon råkar ut på det här helt avskyvärda, obegripliga sättet som stackars KW.
Det går inte. En dåre till synes helt normal och tidigare ej dömd för några brott sköt som bekant ihjäl 58 människor och skadade 100-tals i Las Vegas för några dagar sedan.
Ingen hade en aning. Det går inte i de flesta fall att förutse vad en del människor bär på i sina tankar och vilka av dem som omsätter det i praktisk handling.
Citera
2017-10-08, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Det där med i stort sett konstant fyragradigt bottenvatten gäller inte på så grunt djup som det aktuella. Om du spanar in den här rapporten http://www.oresunds-vvf.se/wp-content/uploads/OVF_Rapport_1988_1.pdf ungefär halvvägs ner så har du mätningar från 0,5 till 16 m djup där bottendjupet var 17 m från 10:e augusti 1987. Ytvattnet höll då 13 ºC och det var 12,5 ºC på 16 m djup.
Vidare så är ju 4°C relaterat till stillastående vatten. Finns det vattenströmmar och uppkomst av turbulens så kan ytvattnet blandas med djupare vatten.
Citera
2017-10-08, 20:56
Medlem
Starbacks avatar
Så här är det: Kims största misstag var att ta på sej kjol den här dagen. Hade hon haft långbyxor på sej ombord, hade hon säkerligen satts iland intakt och helskinnad.

Vad värre var tog hon sej ner från ubåtstornet som person nummer 2. Detta innebär att Madsen som gick ner först stod nedanför, tittade upp under hennes kjol, såg hennes vackra ben och hennes söta trosor. Därmed var hennes öde beseglat. Redan innan hon "tagit mark" på durken hade Mördarmadsen bestämt att nåt samlag skulle hon inte komma undan. Den häftiga kåthet som överväldigat honom vid anblicken av hela härligheten var större än han nånsin kunde värja sej mot.

Det hela var tämligen oplanerat och var impulsstyrt vad gäller Madsen. När det gäller Kim var hennes tankar säkerligen på helt annat håll än mellan benen. Hon var proffs. Hon var där för ett visst ändamål och torde ha blivit tämligen överraskad av Madsens "skamliga" förslag.

Hon fann honom föga åtråvärd i sin skitiga overall och helsnagg. I samma ögonblick som Madsen blev avvisad så föddes tanken på våld. Sen går jag inte in på exakt hur han gått tillväga i sitt modus operandi, men hur det nu kom att sluta är vi väl alla ganska medvetna om vid detta laget.
Senast redigerad av Starback 2017-10-08 kl. 20:58.
Citera
2017-10-08, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Oj fy. Det tänkte jag inte på. Ja det kan vara så att äckelgubbarna är i någon slags sadistiskt sexuellt onlinenätverk.

Någon skrev att gubben är ironisk, vilket är oerhört konstigt med tanke på vad PM gjort med en oskyldig kvinna.
Du kallar en person du inte vet ett dugg om för äckelgubbe bara för att du är upprörd över vad en helt annan person har gjort?
Citera
2017-10-08, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Det går inte. En dåre till synes helt normal och tidigare ej dömd för några brott sköt som bekant ihjäl 58 människor och skadade 100-tals i Las Vegas för några dagar sedan.
Ingen hade en aning. Det går inte i de flesta fall att förutse vad en del människor bär på i sina tankar och vilka av dem som omsätter det i praktisk handling.

Det håller jag med om. Allt går inte att förutsäga. Men detta handlar om en sexualsadistisk mördare.
(skulle tro att vapenlagarna i USA hjälpte till i fallet du nämnde och lite ot för vårt fall här.)
Innan hade vi en skribent som glorifierade PM och gjorde om offret till någon person utan någon som helst hänsyn till verkligheten samt kända fakta. När så den skribenten pudlar och börjar hålla sig till fakta, börjar en annan skribent att framställa PM som någon fantasyperson utan någon som helst hänsyn till fakta. Kan du inte hålla med mig om att fakta, saklighet och objektivitet är viktigt för att lösa ett fall (helheten) samt försöka svara på frågan hur?
Sedan har jag full förståelse för att människor som på något sätt står nära offret samt hennes anhöriga inte tål höra talas om Madsen överhuvudtaget. Och de har min sympati. Full förståelse för det.
Citera
2017-10-08, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Så här är det: Kims största misstag var att ta på sej kjol den här dagen. Hade hon haft långbyxor på sej ombord, hade hon säkerligen satts iland intakt och helskinnad.

[...]

I samma ögonblick som Madsen blev avvisad så föddes tanken på våld. Sen går jag inte in på exakt hur han gått tillväga i sitt modus operandi, men hur det nu kom att sluta är vi väl alla ganska medvetna om vid detta laget.
Den påstådda avvisningen är spekulativ, liksom föreställningen att PM skulle låta bli KW beroende på hennes klädsel. Om PM är en sadistisk sexualförbrytare så finns det anledning att tro att hans idé om brottet var allt annat än impulsivt i bemärkelsen oförberett. Det är ett avancerat brott som begåtts, som kanske kan skvallra om tidigare våldsbrott? I alla fall avancerade fantasier som formats under lång tid, förmodligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in