2017-10-08, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
De menar antagligen att de undersöker om han styckade henne för att dölja dödsorsaken.
Till exempel strypning.
Jag tror han ströp henne, kanske med strumpbyxorna eller nylonlinan. Sedan direkt efter togs kläderna av och hon skändades och styckades, och däri låg hans njutning.
Hade inte någon sett kroppsdelar i hans dator?

Tack..ja det stämmer nog!
Jo jag har för mig att nån praktikant hade sett nåt sånt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Var ser du någon motsägelse i att PM använde både rörstumpar och hylsnyckelhylsor? Det är ju annars rätt märkligt att PM själv skulle anget att han använt hylsnyckelhylsor.

Kanske åklagare inte ser skillnad på en hylsa och en rörstump. Jmf t.ex. järnrör/stålrör debatten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Det här med klaustrofobi som utlösande faktor, att KW skulle ha attackerat Madsen, som Whyback skriver, är ju inget annat än ett oerhört långsökt försök att hitta en logisk förklaring till det som skett. Men allt sådant får man bara glömma. Madsen är måhända inte sjuk, men djupt personlighetsstörd med bland annat empatibrist och grandiosa vanföreställningar. Det är också därför han haft sådana samarbetssvårigheter tidigare och snöat in på avancerad BDSM långt över de gränser de flesta utövare av det känner. Sådana här störda människor finns det få av, men Madsen är en av dem och ska inte få gå lös.

Jag läste i betalartikel att om PM döms till rättspsykriatisk vård så kan de behålla honom på obegränsad tid dvs livstid.
En människa som triggas igång och gör något så här sjukt kan inte vistas i ett samhälle.
Om han får livstid fängelse så är det ju ändå tidsbegränsat (25 år?) så jag hoppas på det förstnämda.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-10-08 kl. 19:58.
Citera
2017-10-08, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Det er PK-versjonen, men fakta er at noen er født som ondskapsfulle predatorer.

Gör en tidslinje över PM:s liv, från födelse till Raket-Madsens död så ser du själv.
För hur kunde han annars flyga under radarn?
Citera
2017-10-08, 19:55
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Det borde finnas någon kunnig på hur lång tid det tar för gasbildning att debutera i 4-gradigt vatten. Jag skulle säga att ett par veckor i 4 gradigt vatten inte ger någon förruttnelse alls. Som jag skrivit många gånger, har sannolikt strömmarna tagit med sig torson, som hade ett par små rörbitar som sänke och sammantaget en densitet som ligger nära vattnets.

Men vi behöver kanske inte tjafsa om detta, utan bara konstatera att klant-Madsen inte klarade av att sänka torson ordentligt, för med rejäla tyngder hade den varken förflyttat sig med strömmarna, eller ännu mer osannolikt, flutit upp efter ett par veckor!
Det där med i stort sett konstant fyragradigt bottenvatten gäller inte på så grunt djup som det aktuella. Om du spanar in den här rapporten http://www.oresunds-vvf.se/wp-content/uploads/OVF_Rapport_1988_1.pdf ungefär halvvägs ner så har du mätningar från 0,5 till 16 m djup där bottendjupet var 17 m från 10:e augusti 1987. Ytvattnet höll då 13 ºC och det var 12,5 ºC på 16 m djup.
Citera
2017-10-08, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
DE som ingår i juryn i Danmark är slumpvis valda medborgare, alltså inte som i Sverige -
I Danmark skickar man ut kallelse till dessa utvalda- de är skyldiga att infinna sig och sätta sig in i fallet. Det är alltså olika danska medborgare vid varje brottsfall. Men det visste ni så klart.
SÅ är skribenten här ovan dansk-så kanske hen blir uttagen i jury-gänget.

Riktigt kul kommentar!!! Jag vädrade inte egna åsikter, utan ev. möjliga försök av PM att hitta ett ytterligare alternativ, när hans tidigare historier fallit, men det förstår inte en del generalspån!

Nu är det också första nivån i rättssystemet, det finns säkert också högre, då brukar juridisk utbildade vara i majoritet.
Citera
2017-10-08, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Vad skriver PMs tyska fd arbetskompis om de nya fruktansvärda fynden?! Någon som vet?

Har inte läst så mycket, men han fortsätter med sin ironi..hur det skulle sett ut om han gjorde nåt sånt.

jag tror nog även han är chockad nu. Läste om hans kompis Jens, som aldrig skulle vika från hans sida..nu är ju han helt chockad o säger att han bara känt en sida av PM.
Citera
2017-10-08, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Kanske åklagare inte ser skillnad på en hylsa och en rörstump. Jmf t.ex. järnrör/stålrör debatten.

Naturligtvis ser åklagaren skillnad på hylsor från hylsnyckelsats och rörstumpar.

Det är inte alls märkligt att nollan madsen säger att han använt hylsor, han ljuger om det mesta och ändrar lite till sin fördel.
Denna lögn är för att verka trovärdig och på något märkligt sätt få det att framstå som om någon annan tagit bort hylsorna och satt dit rörstumpar. 👎
Citera
2017-10-08, 20:01
Medlem
cossinuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Du verkar veta mycket! Har du ens varit i närheten av någon som fått klaustrofobi? Lägg till att det inte finns någon väg ut på en lång stund. Jaja, du är ju en kunskapskung, kejsarens nya kläder, ligger inte långt borta, pucko!

jamen tänk om polisen sen förhör anhöriga till kvinnan som säger hon inte alls har klaustrofobi?
Citera
2017-10-08, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Det där med i stort sett konstant fyragradigt bottenvatten gäller inte på så grunt djup som det aktuella. Om du spanar in den här rapporten http://www.oresunds-vvf.se/wp-content/uploads/OVF_Rapport_1988_1.pdf ungefär halvvägs ner så har du mätningar från 0,5 till 16 m djup där bottendjupet var 17 m från 10:e augusti 1987. Ytvattnet höll då 13 ºC och det var 12,5 ºC på 16 m djup.

Det kan säkert vara så, strömmarna i sundet är starka och många. Men även vid högre temperatur, vill jag påstå att det tar mer tid än ett par veckor för att gasbildning ska ha en avgörande effekt på densiteten på torsyn, jag ser mig gärna motbevisad av någon som KAN detta!!!
Citera
2017-10-08, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Vad skriver PMs tyska fd arbetskompis om de nya fruktansvärda fynden?! Någon som vet?
Den där tysken kan vara samma skrot-gubbe - troligt att tysken också deltog i renings-badet i badbaljan med strippan.
Vore ide och kolla tyskens dator också- tänker att många av Madsens vänner nog kan vänta sig besök
och husrannsakan över det hemliga materialet i deras datorer -tysken ingår säkerligen i nätverket kring Madsen- och det rör nog inte enbart u-båts byggnationer.
Citera
2017-10-08, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
DE som ingår i juryn i Danmark är slumpvis valda medborgare, alltså inte som i Sverige -
I Danmark skickar man ut kallelse till dessa utvalda- de är skyldiga att infinna sig och sätta sig in i fallet. Det är alltså olika danska medborgare vid varje brottsfall. Men det visste ni så klart.
SÅ är skribenten här ovan dansk-så kanske hen blir uttagen i jury-gänget.

Rätternas sammansättning har diskuterats tidigare och i Danmark är det MER jurister på alla nivåer. T.ex. TRE jurister i byretten (sv Tingsrätt).

Om jag inte totalt missminner mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in