2017-10-08, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Men GW sa ju uttryckligen att han INTE trodde att det var sexuellt, och dessutom att statistiken visar att det bara är sexuellt i en tredjedel av fallen! Och där menar jag att han har fel, även om statistiken alltså. En man och en kvinna ensamma tillsammans, kvinnan är i fertil ålder och de två är inte släkt med varandra, kvinnan återfinns senare avliden. Självklart är det ett sexuellt motiv med dom premisserna i... 90 procent av fallen? (Min gissning, obs, men det borde ju gå att hitta någon statistik på det.)

https://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/unik-som-brottsling-har-peter-madsen-aldrig-varit/

"MOTIV-TILL-DÖDLIGT-VÅLD-SPANING
Vid brott av den här typen handlar det mer sällan om sexuella motiv. Ungefär en tredjedel av fallen. Och med gravt störda narcissister som Madsen behövs det lite för att väcka deras misshag. Som att en ung kvinnlig journalist ställt en retsam fråga om det inte är hög tid att han växer upp, slutar leka med raketer och ubåtar, och istället skaffar sig ett vanligt jobb."

Aha, jag hade fel... Jag har bara sett andra artiklar där han sagt " det är en konflikt som urartat" och då tolkat det som att det rörde sig om just sex. Det var så glasklart för mig att det var så... Förlåt.
Citera
2017-10-08, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Ja hur har han gjort gör att få av kläderna intakta? Men vi vet ju inte om dom är skrivna, det kan de ju vara och Kim kämpade emot.

är det helt uteslutet att hon självmant tog av sig kläderna?

innan det hela spårade ur så att säga?
Citera
2017-10-08, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Just vad gäller de 10+4 sticken så har jag inget minne av att det angivits att även dessa skett just i anslutning till att KW dog - LGW anger att alla 15 sticken skett i nära anslutning till döden.

Så här rapporterade BT:
Der er ifølge obduktionsrapporten flere skader på torsoen, der viser tegn på vold kort før dødens indtræden.
Det drejer sig om et stik på brystkassens forside, ti stiksår på ydre kønsdele og fire stiklæssioner i vagina, fortæller anklageren, der understreger, at de pårørende i sagen er underrettet og orienteret.
Citera
2017-10-08, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
1984 hade vi inte dataspel och datorer.

nu har du ju redan blivit tillrättavisad men varför presenterar du spekulationer som fakta? Det fullständigt exploderade med hemdatorer och spel på den tiden, lägg till detta en enorm videovåg med filmer. Om du framställer dig som vuxen borde du veta bättre som vi andra som var med då, annars ljuger du bara.
Citera
2017-10-08, 11:43
Medlem
trngws avatar
Intressant artikel med intervju av GW i GP idag.

Roligt att se att GW nu till sist har justerat sin syn på saken och följer det några få av oss här i tråden sagt redan från början

Intressant också att se att han på ett eller annat vis fått tillgång till ubåten, och vad jag förstår också rutten. Har svårt att tro att han är anlitad av dansk polis, med tanke på hur han uttalar sig, men ändå fått tillgång till detta.

Han gör också samma bedömning som några av oss vad gäller tidpunkten för mordet och styckningen, någorlunda i alla fall, mellan 2200-2400 tror GW. Vilket om det stämmer skulle kunna innebära att PM var upptagen med själva styckningen när han höll på att kollidera med fraktfartyget. Även det kan vara en plausibel förklaring, om än rätt klantig kan jag tycka. Varför inte bara gå ner på botten under tiden han fixar med det.

Han går också på tvärs med de flesta "experter", som antagligen är försvarsadvokater hela bunten, som Silbersky t.ex., samt konspirationsteoretikerna här i tråden, och konstaterar att det här var sista spiken till PM's kista, som kommer förseglas under rättegången, till livstids fängelse.

Nu är det bara att vänta in övriga "experter", de kommer så sakteliga att falla till föga för bevisen och vad som faktiskt skett en efter en allteftersom. Sist kvar, tillsammans med PM, kommer nog bara konspirationsteoretikerna finnas kvar på hans sida.

http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4rlden/gw-s-teori-madsens-motiv-sexuellt-och-sadistiskt-1.4710901
Citera
2017-10-08, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Men GW sa ju uttryckligen att han INTE trodde att det var sexuellt, och dessutom att statistiken visar att det bara är sexuellt i en tredjedel av fallen! Och där menar jag att han har fel, även om statistiken alltså. En man och en kvinna ensamma tillsammans, kvinnan är i fertil ålder och de två är inte släkt med varandra, kvinnan återfinns senare avliden. Självklart är det ett sexuellt motiv med dom premisserna i... 90 procent av fallen? (Min gissning, obs, men det borde ju gå att hitta någon statistik på det.)

https://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/unik-som-brottsling-har-peter-madsen-aldrig-varit/

"MOTIV-TILL-DÖDLIGT-VÅLD-SPANING
Vid brott av den här typen handlar det mer sällan om sexuella motiv. Ungefär en tredjedel av fallen. Och med gravt störda narcissister som Madsen behövs det lite för att väcka deras misshag. Som att en ung kvinnlig journalist ställt en retsam fråga om det inte är hög tid att han växer upp, slutar leka med raketer och ubåtar, och istället skaffar sig ett vanligt jobb."

När du och statistiken har olika åsikt om hur ofta man och kvinna inte kan hålla sig från sexuella situationer så tror jag på statistiken. Jag kan arbeta i samma rum som en kvinna i kjol utan att totalt tappa fokus. Och kvinnor runt omkring mig törs gå till jobbet i kjol.

Och det finns ingenting som tyder på att KW:s klädsel eller kroppsspråk skulle ha fått PM att gå bananas - hans handlingar beror på brister i hans eget huvud. Tack och lov så är det en på miljonen eller ännu mindre att drabbas av någon med så felskruvat huvud. Just därför som statistik inte duger - finns för få fall för att få någon statistisk signifikans.
Citera
2017-10-08, 11:47
Medlem
Någon som vet om Advokaten måste informera Madsen om allt polisen vet inna nya förhör hålls.

Jag vet att hans advokat vet, och jag antar att det betyder att Madsen också vet.

Gör ju det jävligt svårt för polisen att förhöra honom om han får tid på sig att hitta på en ny story där han kan inkludera alla nya bevis.
Citera
2017-10-08, 11:49
Medlem
Clay Allisons avatar
Tredje mannen, han i gummibåten, är han inte aktuell alls längre?
Citera
2017-10-08, 11:50
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Intressant artikel med intervju av GW i GP idag.

Roligt att se att GW nu till sist har justerat sin syn på saken och följer det några få av oss här i tråden sagt redan från början

Intressant också att se att han på ett eller annat vis fått tillgång till ubåten, och vad jag förstår också rutten. Har svårt att tro att han är anlitad av dansk polis, med tanke på hur han uttalar sig, men ändå fått tillgång till detta.

Han gör också samma bedömning som några av oss vad gäller tidpunkten för mordet och styckningen, någorlunda i alla fall, mellan 2200-2400 tror GW. Vilket om det stämmer skulle kunna innebära att PM var upptagen med själva styckningen när han höll på att kollidera med fraktfartyget. Även det kan vara en plausibel förklaring, om än rätt klantig kan jag tycka. Varför inte bara gå ner på botten under tiden han fixar med det.

Han går också på tvärs med de flesta "experter", som antagligen är försvarsadvokater hela bunten, som Silbersky t.ex., samt konspirationsteoretikerna här i tråden, och konstaterar att det här var sista spiken till PM's kista, som kommer förseglas under rättegången, till livstids fängelse.

Nu är det bara att vänta in övriga "experter", de kommer så sakteliga att falla till föga för bevisen och vad som faktiskt skett en efter en allteftersom. Sist kvar, tillsammans med PM, kommer nog bara konspirationsteoretikerna finnas kvar på hans sida.

http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4rlden/gw-s-teori-madsens-motiv-sexuellt-och-sadistiskt-1.4710901

Han har inte fått tillgång till någonting. Han har stått och tittat på Nautilus genom stängslet!
Citera
2017-10-08, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Så här rapporterade BT:
Der er ifølge obduktionsrapporten flere skader på torsoen, der viser tegn på vold kort før dødens indtræden.
Det drejer sig om et stik på brystkassens forside, ti stiksår på ydre kønsdele og fire stiklæssioner i vagina, fortæller anklageren, der understreger, at de pårørende i sagen er underrettet og orienteret.
Femton stick alltså inom begränsad tid. Eftersom vi har åtminstone en i tråden som jobbat med obduktion - hur lång tid vore rimligt för att anse att skadorna skett nära inpå döden? 1 minut? 5 minuter?
Citera
2017-10-08, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallbrandt
Någon som vet om Advokaten måste informera Madsen om allt polisen vet inna nya förhör hålls.

Jag vet att hans advokat vet, och jag antar att det betyder att Madsen också vet.

Gör ju det jävligt svårt för polisen att förhöra honom om han får tid på sig att hitta på en ny story där han kan inkludera alla nya bevis.

Madsens försvarsadvokat har tilö dansk press sagt att hon informerat PM om de nya uppgifterna
Citera
2017-10-08, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Tredje mannen, han i gummibåten, är han inte aktuell alls längre?
Kan vara en "hen"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in