2017-10-08, 11:11
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Försvunnit ut genom vilka ventiler? Ubåten är ett slutet system. Använder man dusch eller toalett 10 meter under vattnet kan man inte magiskt få vattnet att rinna ut i havet eftersom det är 1 bar högre tryck på utsidan ubåten. Om man ändå skulle vilja prova så skulle man snabbt få känna resultatet av en rätt oskön bidé-spolning när det blir havsvattnet som kommer insprutande i stället.

Tysken har i och för sig ett system på sin E där de kan trycka ut innehållet i toatanken under vattnet - så det går att ha, men det hade inte N.
Citera
2017-10-08, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Det står att ett knivhugg var i bröstet och de fjorton övriga i buken.. Var det inte i underlivet som hon blivit skuren?
Svenska tidningar undviker att specificera var 10+4 hugg hamnade. Kallas självcensur.
Citera
2017-10-08, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Svenska tidningar censurerade. Man MÅSTE gå till ursprungskällorna. Möller (polischefen som är ansvarig för utredningen) berättade att det var ett knivstick i bröstet som troligen utdelats före döden, och 14 knivstick i könsdelarna varav fyra in i själva vaginan.
Just vad gäller de 10+4 sticken så har jag inget minne av att det angivits att även dessa skett just i anslutning till att KW dog - LGW anger att alla 15 sticken skett i nära anslutning till döden.
Citera
2017-10-08, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Du glömde ett kommatecken mellan 9an och 9an.
Kolla hur han analyserade häktningsprocesserna/tystnaden i Lisa Holm-ärendet tex.
Ett bevis för att LGW haft fel är inte ett bevis för att han gissar dåligt. Vidare så behöver LGW presentera ett antal olika antaganden för ett enskilt fall - så har han fel på 1 av 5 påståenden så kan du inte räkna det som 5 fel.

Grundregeln är att han ligger rätt nära eftersom majoriteten av brotten någorlunda följer statistiken - när det kommer extremfall som avviker drastiskt så hamnar LGW och resten av världen givetvis på tunn is.
Citera
2017-10-08, 11:23
Medlem
Citat:
Fast jag tror inte på att statistiken stämmer heller i det här fallet, GW har fuckat upp totalt. Om en man är försvunnen efter att ha varit ensam med en annan man, så är det troligt att det har varit ett slagsmål som gått så långt att den ene dog, ja. Och att den andre skaffade undan kroppen. Såvida det inte är känt att åtminstone den misstänkte gärningsmannen är homosexuell. Men en man och en kvinna, som inte redan är i en etablerad relation (då det skulle kunna vara hustrumisshandel, eller relationsvåld som det heter på PK-språket). Vad FAN skulle det vara om inte sexuellt? Män klipper inte till främmande kvinnor för att de ställer oförskämda frågor.

Eh... Det var ju det jag sa... Att statistiken går på röven i detta fall.
GW har inte fuckat upp alls... Han är ingen siare. Det här fallet har visat sig vara helt unikt i världen.

Som jag sa, ett sexuellt närmande från Peter som inte föll i god jord och urartade... det var vad jag trodde på. Och det var det jag trodde Leif menade också.

Nu visar det sig att Peter inte är en lättkränkt kåt man i 50-års åldern som inte kan ta ett nej, utan ett utstuderat monster.
Citera
2017-10-08, 11:24
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Just vad gäller de 10+4 sticken så har jag inget minne av att det angivits att även dessa skett just i anslutning till att KW dog - LGW anger att alla 15 sticken skett i nära anslutning till döden.

Nej, det var sticket i bröstet som skulle ha utdelats före döden.
Citera
2017-10-08, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
TUSEN TACK! Detta är det enda mord som stämmer!
Hittade inget där
Citera
2017-10-08, 11:26
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nja. Hur många normala 15 åringar tillbringar hela sitt liv i en verkstad byggandes raketer? Och börjat odla det intresset vid 7-års ålder? Och fortfarande bor i en verkstad eller på havets botten i en ubåt? Iklädd samma kostym, en camo färgad militär overall..........

PM är inte navlad Normal alls. Därmed är ditt resonemang helt fel från början. Enligt mig.
Samt en viktig "detalj" till: De som hade det i sig från början kan ta sitt ungdomsintresse till något lönsamt.* Om man både är fattig och hamnar i gräl med folk ofta så kan det vara en hint att man bör steppa upp sitt spel eller kanske sluta.

*) Dock inget absolut krav. Det är ingen skam i att vara en hyfsad amatörfotograf så länge man inte intecknar mormors löständer för att ha råd med det där objektivet och ändå bor i ett skjul.
Citat:
Jo samhället såg annorlunda ut då. Om inte normal-Svensson hade dator hemma så fanns inte datorer, enligt journalist-världen.

Jag hade en ZX Spectrum och inte långt senare köpte jag en 286:a. Här i Sverige var skolorna fulla av ABC80 och ABC800 som folk lekte med. I Sverige började Compis-datorerna ramla ut och Danmark hade någonting liknande som bl a användes för utvecklingen av den första Turbo Pascal (PolyPascal, dvs innan Borland köpte in rättigheterna).
Man kunde även ha datorer från Commodore i skolorna.

Att journalisterna blir imponerade av någon som uttryckligen säger att han hoppade av utbildningarna när han "lärde det sig han behövde veta" visar ju hur obildade de är. Och klickbeteekonomin. Det är legioner av unga män och kvinnor som läser på högskolorna och som tuggar i sig saker de inte visste att de behövde veta. Men får de sina 15 minuter?

Och visst är ett privat rymdprogram imponerande, trots att det är ett pinsamt larpande av 50-60-talen. Men att de inte kan inse faktum. T.o.m. skämtstaten Malaysia har ett.
Senast redigerad av Herr Lindholm 2017-10-08 kl. 11:31.
Citera
2017-10-08, 11:28
Medlem
Sebzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Ja hur har han gjort gör att få av kläderna intakta? Men vi vet ju inte om dom är skrivna, det kan de ju vara och Kim kämpade emot.

Eftersom Madsen hade diverse fetischer så tror jag han har våldtagit henne först, sen mördat henne. Han kan exempelvis slått henne i huvudet bakifrån, våldtagit, sen mördat.
Citera
2017-10-08, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrArmbandsur
Du gör fel antagande, i england har 10 åringar mördat, att anta att ålder är ett motargument är fel.

Att utgå från att alla pratar är fel, man kan inte avfärda pga att du tror det.
10-åringar har mördat. Men skulle de klarat av att hålla tyst om detta så de inte blev plockade av polisen? Vi vet ju om att 10-åringar mördat just för att de åkt dit.
Citera
2017-10-08, 11:31
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallbrandt
Eh... Det var ju det jag sa... Att statistiken går på röven i detta fall.
GW har inte fuckat upp alls... Han är ingen siare. Det här fallet har visat sig vara helt unikt i världen.

Som jag sa, ett sexuellt närmande från Peter som inte föll i god jord och urartade... det var vad jag trodde på. Och det var det jag trodde Leif menade också.

Nu visar det sig att Peter inte är en lättkränkt kåt man i 50-års åldern som inte kan ta ett nej, utan ett utstuderat monster.

Men GW sa ju uttryckligen att han INTE trodde att det var sexuellt, och dessutom att statistiken visar att det bara är sexuellt i en tredjedel av fallen! Och där menar jag att han har fel, även om statistiken alltså. En man och en kvinna ensamma tillsammans, kvinnan är i fertil ålder och de två är inte släkt med varandra, kvinnan återfinns senare avliden. Självklart är det ett sexuellt motiv med dom premisserna i... 90 procent av fallen? (Min gissning, obs, men det borde ju gå att hitta någon statistik på det.)

https://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/unik-som-brottsling-har-peter-madsen-aldrig-varit/

"MOTIV-TILL-DÖDLIGT-VÅLD-SPANING
Vid brott av den här typen handlar det mer sällan om sexuella motiv. Ungefär en tredjedel av fallen. Och med gravt störda narcissister som Madsen behövs det lite för att väcka deras misshag. Som att en ung kvinnlig journalist ställt en retsam fråga om det inte är hög tid att han växer upp, slutar leka med raketer och ubåtar, och istället skaffar sig ett vanligt jobb."
Citera
2017-10-08, 11:38
Medlem
Citat:
Tysken har i och för sig ett system på sin E där de kan trycka ut innehållet i toatanken under vattnet - så det går att ha, men det hade inte N.
Jo, det krävs att man bygger någonting liknande en dykarsluss, men i mindre format. Alltså en trycksäker kammare som sedan kan trycksättas för att blåsa ut innehållet. Dvs vi skulle hittat en fin video-film där PM stolt berättat om konstruktionen i fall han hade tagit sig tid och pengar att bygga en bajs- och dusch-vattensluss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in