Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Nja. Hur många normala 15 åringar tillbringar hela sitt liv i en verkstad byggandes raketer? Och börjat odla det intresset vid 7-års ålder? Och fortfarande bor i en verkstad eller på havets botten i en ubåt? Iklädd samma kostym, en camo färgad militär overall..........
PM är inte navlad Normal alls. Därmed är ditt resonemang helt fel från början. Enligt mig.
Samt en viktig "detalj" till: De som hade det i sig från början kan ta sitt ungdomsintresse till något lönsamt.* Om man både är fattig och hamnar i gräl med folk ofta så kan det vara en hint att man bör steppa upp sitt spel eller kanske sluta.
*) Dock inget absolut krav. Det är ingen skam i att vara en hyfsad amatörfotograf så länge man inte intecknar mormors löständer för att ha råd med det där objektivet och ändå bor i ett skjul.
Citat:
Ursprungligen postat av
cellplast
Jo samhället såg annorlunda ut då. Om inte normal-Svensson hade dator hemma så fanns inte datorer, enligt journalist-världen.
Jag hade en ZX Spectrum och inte långt senare köpte jag en 286:a. Här i Sverige var skolorna fulla av ABC80 och ABC800 som folk lekte med. I Sverige började Compis-datorerna ramla ut och Danmark hade någonting liknande som bl a användes för utvecklingen av den första Turbo Pascal (PolyPascal, dvs innan Borland köpte in rättigheterna).
Man kunde även ha datorer från Commodore i skolorna.
Att journalisterna blir imponerade av någon som uttryckligen säger att han hoppade av utbildningarna när han "lärde det sig han behövde veta" visar ju hur obildade de är. Och klickbeteekonomin. Det är legioner av unga män och kvinnor som läser på högskolorna och som tuggar i sig saker de inte visste att de behövde veta. Men får de sina 15 minuter?
Och visst är ett privat rymdprogram imponerande, trots att det är ett pinsamt larpande av 50-60-talen. Men att de inte kan inse faktum. T.o.m. skämtstaten Malaysia har ett.