2016-12-22, 12:33
Medlem
Referenshumlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Innan man tillskriver denne Forsberg sanningsvittnes status måste man nog titta på hans bakgrund.
Aftonbladet , SVT och en drös kommunistrelaterade skrifter är hans arv. Därimellan böcker som analyserar kändisar, fenomen och dravel. En lycksökare och murvel av lägsta sort.

Nej jag tillskriver inte alls denne ForSsberg någon betydelse som varande ett sanningsvittne.

Jag kom med en upplysning och lade ut ett citat ur boken, citatet stod i artikeln om gubben.

Jag gillar också GW Persson, och han är genialisk mellan skrovmålen som postaren "Korrelationsteori" skrev.

Ser på GW P:s storhet lite som när man går och fiskar, ibland får man inget just, någon liten abborre kanske, men ibland vid sällsynta tillfällen kan man förundras när en öring fastnar på draget i en sjö som beaktas som öringsfri.

God Jul GW Persson, rödkål lär vara bra för att minimera skadeverkningarna från den feta julmaten, så ät lite rödkål vi vill ha dej kvar
Citera
2016-12-22, 17:47
Medlem
MrKryptonites avatar
Citat:
Vadå heder? Har du läst något av denna "journalists" produktion?

Han har bl.a. skrivit en utmärkt, gediget researchad biografi om bankiren och konstsamlaren Ernest Thiel.
Någon vanlig dussinjournalist är han verkligen inte.
Citera
2016-12-22, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrKryptonite
Han har bl.a. skrivit en utmärkt, gediget researchad biografi om bankiren och konstsamlaren Ernest Thiel.
Någon vanlig dussinjournalist är han verkligen inte.
Nåja, visserligen har han som många andra Aftonbladsjournalister ett fanatiskt intresse av judar. Oftast för de själva har den bakgrunden. Jag skulle gissa att det inte är långt ifrån sanningen. Och är man innanför "murarna" är ju tillgången till researchmaterial oändlig. Ja jag har läst boken. Högst ordinär.
Citera
2016-12-23, 09:46
Medlem
MrKryptonites avatar
Citat:
Nåja, visserligen har han som många andra Aftonbladsjournalister ett fanatiskt intresse av judar. Oftast för de själva har den bakgrunden. Jag skulle gissa att det inte är långt ifrån sanningen. Och är man innanför "murarna" är ju tillgången till researchmaterial oändlig. Ja jag har läst boken. Högst ordinär.

"Intresse för judar", "själv den bakgrunden", varför är antisemiter alltid så paranoida. Är GW jude också, kanske
Citera
2016-12-28, 23:55
Medlem
Någon som läst Forssbergs bok om Leif GW?
Citera
2016-12-29, 21:51
Medlem
Bläddrade i GW-biografin idag.
Små bitar, det mesta har GW täckt själv.
Inget som kändes iögonfallande just då.

Hyland-biografin som Forssberg skrivit är däremot riktigt bra.
Citera
2016-12-29, 22:53
Medlem
Lånade Forssbergs GW-bok av en bekant idag. Omdömet hittills är att boken är ett hafsverk, känslan är att någon sett en möjlighet att tjäna snabba pengar på GW Förteckningen av GW:s skrivande är förövrigt ej komplett, boken "Brottstycken" saknas.
Citera
2016-12-30, 07:46
Medlem
Referenshumlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huminten
Lånade Forssbergs GW-bok av en bekant idag. Omdömet hittills är att boken är ett hafsverk, känslan är att någon sett en möjlighet att tjäna snabba pengar på GW Förteckningen av GW:s skrivande är förövrigt ej komplett, boken "Brottstycken" saknas.

Om man läser Ulrika Knutson:s recension så inser man att man inte behöver läsa boken.
http://www.expressen.se/kultur/leif-gw-persson-forblir-ett-mysterium/

Citat:
Det är inte riktigt snyggt att sno någon annans självironiska formuleringar och vända dem mot objektet. Det sker oavbrutet här, till exempel när det gäller kriminologens rondör, hans bisarra matvanor eller dramatiska berättelse om hur han for ut till sommarstugan och satte jaktgeväret i munnen. Det var efter Geijeraffären, när Leif GW Persson avslöjats som källa till Peter Bratts artikel i DN om justitieminister Lennart Geijer och bordellhärvan. Både Geijer och Palme dementerade en historia som i stora drag var sann.
Citera
2017-01-01, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Referenshumla
Nej jag tillskriver inte alls denne ForSsberg någon betydelse som varande ett sanningsvittne.

Jag kom med en upplysning och lade ut ett citat ur boken, citatet stod i artikeln om gubben.

Jag gillar också GW Persson, och han är genialisk mellan skrovmålen som postaren "Korrelationsteori" skrev.

Ser på GW P:s storhet lite som när man går och fiskar, ibland får man inget just, någon liten abborre kanske, men ibland vid sällsynta tillfällen kan man förundras när en öring fastnar på draget i en sjö som beaktas som öringsfri.

God Jul GW Persson, rödkål lär vara bra för att minimera skadeverkningarna från den feta julmaten, så ät lite rödkål vi vill ha dej kvar

Lei GW tycks ha givit nyårslöftet att banta bort 50kg under året 2017! Det står i dagens Expressen.

Tydligen har han redan bantat bort 5kg med 5:2 -metoden, men ska vända den till en 2:5 -metod för att lyckas.

Hoppas - verkligen - att han lyckas banta bort åtminstone åtskilliga kilon om nu inte 50kg. Men Leif GW
brukar ju vara beslutsam när det gäller spriten, så vi får hoppas att han lyckas när det gäller även maten.
Citera
2017-01-02, 11:26
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Lei GW tycks ha givit nyårslöftet att banta bort 50kg under året 2017! Det står i dagens Expressen.

Tydligen har han redan bantat bort 5kg med 5:2 -metoden, men ska vända den till en 2:5 -metod för att lyckas.

Hoppas - verkligen - att han lyckas banta bort åtminstone åtskilliga kilon om nu inte 50kg. Men Leif GW
brukar ju vara beslutsam när det gäller spriten, så vi får hoppas att han lyckas när det gäller även maten.

Vad innebär denna diet med fyndigt namn ?

Vad kan han väga från början ?
Citera
2017-01-02, 12:17
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno

Jag tvivlar skarpt på att han grejar det.
Citera
2017-01-02, 12:51
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikdenstore
Jag tvivlar skarpt på att han grejar det.

Man får väl hoppas att han lyckas minska omfånget rätt rejält. Jag befarar att han inte har så många år kvar annars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in