2017-10-07, 10:42
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Till er danskar som är i tråden: kommer förundersökningen (FUP) att bli offentlig i samband med
att åtal väcks mot Peter Madsen? Kan då privatpersoner få tillgång till den, som här i Sverige
(offentlighetsprincipen)?

Nej
Citera
2017-10-07, 10:42
Medlem
Fjalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
"Tøjet, der blev fundet i en pose med en kniv, er umiddelbart intakt."

Hon var alltså naken när han högg henne. Ja, inte så förvånande, kanske...

Ja just det, tänkte inte på att det var det man menade med intäkt.. . Fy fan
Citera
2017-10-07, 10:43
Medlem
yz44s avatar
Det här gör att GMs historia nu saknar all form av trovärdighet. Allt GM har sagt har visat sig inte stämma med verkligheten. En trovärdig lögn bör hålla sig nära sanningen för att lyckas, GMs lögner är uppenbarligen långt ifrån sanningen. Vill helst inte tänka på vad det kan vara som är så hemskt att mord och styckning framstår som det bättre alternativet.
Citera
2017-10-07, 10:43
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cossinus
Du får skilja på brott mot griftefriden och mord. Du och andra vill så himla gjärna gå händelserna i förväg. Du är superfrestad att döma.

Intressant hur du tror dig veta mer om mig, än vad vi vet om PM.

Jag talar överhuvudtaget inte om brott mot griftefriden. Det är ett helt ointressant brott här i relation till mordet.
Citera
2017-10-07, 10:44
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Du är lika dålig på svenska. "intakt" - "intakt" syftar på "töjet" - "kläderna" på båda språk.

Det betyder att kläderna var hela, säger inget om påsens skick.

Hela kläder - ex: kan ge indikationer på att hon blivit drogad först och sedan avklädd, hotad och tvingad att klä av sig frivilligt,

Förekomst av blod eller inte på kläderna kan ge mycket information
Kniven - där kan sannolikt spåras dna från Madsen och därmed säkra att det är han som styckat kroppen

Jag hade igen aning vad varken tøjet eller umittdelbart stod för. Blev lite krångligt då.

Men nu har du och många andra förklarat för mig. Tack för det.
Citera
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Lycka till med den!

Domstolen kommer inte att finna några alternativa dödsscenraion som innebär att PM inte är skyldig till mord. Du får gärna tro det. Men du kommer bli överbevisad, den saken är redan helt säker. Inte ens en tredje person om bord kommer rädda PM från att dömas för mord.

Det tror inte jag heller, men det skall bli intressant att höra försvarets förklaringar och Peters idogt nekande med tanke på de nya fynden/uppgifterna.

Nu kan det bli advokatbyte och hela baletten för att vinna tid kan jag tänka...
Citera
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uttsi
Snarare tvärtom, det mesta tyder på att det var första gången.

Som vad undrar jag? Jag tror det är långt ifrån första gången!! Det finns fler historiskt, kanske till och med i andra länder. Som ligger ouppklarade i dag, skulle inte förvåna mig att det är flera prostituerade som det är låg prioritet att klara upp då det är ofta komplicerade omständigheter pga av deras försörjning och vart de kommer ifrån. Kvinnor från Ryssland eller Baltstaterna är ofta ensamma och det är svårt att få fram historik på dom. Jag tror Madsen har utfört detta innan!
Citera
2017-10-07, 10:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Jag har svårt att ta in hur sjuk en människa kan vara utan att någon upptäckt detta. Jag kan inte ta in det som hänt.

Ja precis, man mår illa, denna dåren har man suttit och kollat in på tv, med sina ubåtar och raketer, inte en susning om vilka mörka tankar som rört sig bakom det pannbenet. Det är verkligen kusligt, att ingen haft en aning om vad den karln varit kapabel till.

Och man tänker sig in i Kim Walls situation, vad hon måste tänkt och känt, dödsångesten. Man får tårar i ögonen, fy fan, stackars tjej.

Må han brinna i helvetet det jävla aset!
Citera
Medlem
cossinuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Intressant hur du tror dig veta mer om mig, än vad vi vet om PM.

Jag talar överhuvudtaget inte om brott mot griftefriden. Det är ett helt ointressant brott här i relation till mordet.
Det som hittils är bevisat är brott mot griftefriden. Lugna ner dig tills vi fått dödsorsak. Om dödsorsak inte kommer ges blir det ett indiciemål med avseende på mord
Citera
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
Det här gör att GMs historia nu saknar all form av trovärdighet. Allt GM har sagt har visat sig inte stämma med verkligheten. En trovärdig lögn bör hålla sig nära sanningen för att lyckas, GMs lögner är uppenbarligen långt ifrån sanningen. Vill helst inte tänka på vad det kan vara som är så hemskt att mord och styckning framstår som det bättre alternativet.

En av de mest graverande tecken som talat emot Peter är bland andra att han ofta talar om sig själv i tredje person.
Där finns nog ett och annat att hämta. Det lär psykutredningen svara på.
Grav psykisk störning gissar jag på.
Citera
2017-10-07, 10:46
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
"Tøjet, der blev fundet i en pose med en kniv, er umiddelbart intakt."

Hon var alltså naken när han högg henne. Ja, inte så förvånande, kanske...

Strypt eller drogad? Undra om man kan ta reda på det så långt efter?
Citera
2017-10-07, 10:46
Medlem
Lian.Vendls avatar
Har man verkligen allt man behöver för detta ombord på en trång ubåt av en ren slump?
Känns som detta rör sig om ett planerat och överlagt dåd.
Med tanke på reaktionen efteråt och ogenomtänkta bortförklaringen som man kunde genomskåda direkt så bör det ändå varit första gången han genomförde något sådant här.
Sicken dåre!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in