2017-10-07, 14:26
Medlem
Fjalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Exakt vad jag är övertygad om, därav min detaljerade hypotes om troligt händelseförlopp med strypning i samma sekvens som knivhugg utdelas när hon fortfarande är vid medvetande. Det är oftast själva det utdragna lidandet och skräcken i offrets blick som är det eftersträvade momentet för sexualsadisten och att kunna reglera detta genom strypningen, exvis dra åt och lossa, eller som i LH fallet hängning medelst ytterligare tillfogande av smärta blir då ultimat.

Har varit min tanke sedan dag 1 exklusive knivstick och styckning som gjorde detta helt heeeelt sjukt
Citera
2017-10-07, 14:27
Medlem
Docklands avatar
Gravidspåret - Stickvåld mot underlivet?
Citera
2017-10-07, 14:29
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Nej det är inget som syns. Du ser det nu när du i efterhand vet det du vet om honom men det hade du fan ta mig inte gjort om du såg honom för tre månader sedan.
Håller med, han ser faktiskt rätt harmlös ut, om nu man ska gå på bilder.
Men i hans närvaro, så verkar man vara väldigt överens om att han har en hel del problem psykiskt.
Och då inte den officiella PM, utan öga mot öga PM.
Sen ska man väl inte ta alla historier som en sanning, dock visar det på ett mönster på hans beteende.
Då det finns återberättat före mordet väl?

Om inte så kan det vara svårt för utomstående och avgöra denna.
Citera
2017-10-07, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Gravidspåret - Stickvåld mot underlivet?
Och vad har det med en graviditet att göra? Fostret ligger ju inte i slidan, hoppas jag att du förstår.
Senast redigerad av uttsi 2017-10-07 kl. 14:31.
Citera
2017-10-07, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, man skulle vilja tro det, men det förklarar inte sticken in i slidan, tyvärr.
Finns ingen som helst rimlig anledning att sticka någon i slidan annat än sexuella perversioner. Tarmarna finns inte där så det är ett rätt dåligt sätt att försöka att lufta buken.

Denna tråd har bara gått i en enda riktning. Från snäll olycka som förhoppningsvis gick bra när ubåten hittades. Sedan till att KW saknades. Sedan till att en torso hittades. Följt av mycket besvärande stick runt könsorganen.

PM är inte en person man vill ha vandrande runt bland andra människor. Oberoende av sociala förmågor, humör och liknande så saknar han en grundläggande spärr som gör honom rent vidrig.
Citera
2017-10-07, 14:31
Medlem
Tipper dødsårsak er at hun har forblødd av tortur.
Citera
2017-10-07, 14:32
Medlem
Fjalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Fast tysken har väl ingen egen erfarenhet av att bära kjol? Alltså han vet väl inte hur praktiskt eller opraktiskt det kan vara. Vi vet dessutom inte exakt vad för slags kjol det var, vissa kjolar kan vara mycket mer praktiska än t.ex. snäva jeans. Att du aldrig skulle ha dömt någon är ju typ årets skämt. Du borde vinna ett pris för sämst självinsikt på flashback..

Verkligen årets skämt, jag försökte blunda för hennes hemska inlägg/anklagelser ändå tills nu när hon verkar landat lite
Citera
2017-10-07, 14:38
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Jag kan inte låta bli att känna en smula skadeglädje.
No more militäroverall. Nu får han loda omkring i "sällskapsrummet" och bli inlåst kl 19 eller vad det är i DK var kväll.
Han kommer kunna pyssla med att lacka hastighetsskyltar och liknande. Inte lika kreativt, för runt 8:-/h

(om det är så i DK låter jag vara osagt, han lär få tre mål mat om dagen åtminstone)
Hoppas de har suicide-watch på honom. Minns ett styckmord i Örebro för några år sedan där GM hängde sig i gymmet innan åtal hunnit väckas. Får inte hända här.
Citera
2017-10-07, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Varför skulle de bry sig om att de fick kritik av försvarsadvokaten förra gången? Resten av samhället ställde sig ju inte bakom den kritiken.

De bröt mot någon processregel och fick pudla - alltså formellt be om ursäkt. Sen att de hade rätt i sak som det senare visade sig gills inte som ursäkt.

Denna gång hade de i förväg identifierat huvudet med hjälp av tandkort.
Citera
2017-10-07, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker
1) Otroligt bra att de nu hittat kroppsdelarna. Inte konstigt att hundarna markerade en bit ifrån, doftämnen m.m. förs ut i vattnet/med strömmar. Ganska imponerande att de lyckades, all heder till de inblandade och förhoppningsvis någon slags lättnad för de anhöriga.

2) Peter Madsen kan nog sätta punkt i boken om sig själv. Han lär inte komma ut på mycket lång tid. Han lär inte heller bli den populäraste gossen i fängelset. Om han nu inte spärras in på mentalsjukhus vilket kanske vore lika så gott.

3) Om det är så att de skulle ha varit tillbaka vid/innan midnatt och han dök (och styckade kroppen enligt polisens teori) efter kl. 04 så börjar man ju tyvärr undra vad fanskapet gjort med henne under tiden mellan 22 - 04. Är faktiskt inte säker på att jag vill veta.

4) Jag ogillar i regel uttrycket "lås in fanskapet och släng bort nyckeln" men jag överväger att göra ett undantag i detta fall.
Eftersom det rör sig om en ubåt med endast två personer ombord och oacceptabla skador på kroppen så ser jag inget problem med att kasta bort nyckeln. I vanliga fall så finns alltid en osäkerhet att man fått fel person - är ju regelbundet som man t ex i USA i efterhand lyckas bevisa att dödsdömda råkat ut för oärlig åklagare eller att man missat viktig bevisning.

Är ju just risken för att man har fel person som gör att "kasta bort nyckeln" nästan alltid är ett rejält feltänk. I en situation som denna hamnar man ju i en debatt om någons rätt att komma ut jämfört med samhällets rätt att inte behöva riskera ytterligare otrevligheter. PM kommer rimligen aldrig någonsin att kunna anses säker/ofarlig innan han slutligen ligger på dödsbädden för klen för att kunna ställa till med mer sattyg.
Citera
2017-10-07, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScroogeDog
De bröt mot någon processregel och fick pudla - alltså formellt be om ursäkt. Sen att de hade rätt i sak som det senare visade sig gills inte som ursäkt.

Denna gång hade de i förväg identifierat huvudet med hjälp av tandkort.

Källa på den pudeln?
Har inte sett till den.
Citera
2017-10-07, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
"10:09
Linette K. Jespersen
Tøjet, der blev fundet i en pose med en kniv, er umiddelbart intakt. "

Betyder detta att påsen var intakt? Är så dålig på danska.

Vore bra ifall påsen var intakt.
Är väl tyget (kläderna?) som låg i påsen som vid första granskning verkar vara intakta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in