2017-10-07, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Men hur kan ni vara så säkra på detta? Han var trevlig, charmig och vältalig - kolla på någon av alla videos som finns på Youtube för sjutton! - han var "Kaptenen" (det är sexigt i en kvinnas ögon) och hon VILLE uppenbarligen vara ensam med honom. Annars hade hon frågat om hon fick ta med sig pojkvännen eller en kompis.

En hemmabygg ubåt är ingen lyxyacht! Det är trång, bullrig och mörkt. Då PM har ekonomiska svårigheter är jag säker på att han inte lagt pengar på bekvämlighet. Han har haft svår nog att få utbåten sjöduglig. Sådant ubåt är inget man vill åka i för nöjes skull förutom inbiten ubåtsentusiaster. Inte konstig alls om KW inte ville ta med någon i en smutsig, obekväm ubåt!
Citera
2017-10-07, 14:08
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Tror en del detta?
Och anledningen till det?
För Kim har knivstick före dödsögonblicket, sadism till underliv med kniv då?
Eller vad baserar man såna tokigheter på?

Och var finns den påtalade rasismen?
Eller är detta bara retorik hur den vita mannen förföljs enligt vissa vita män?

En del och en del. Vi har en användare i tråden som ideligen återkommer till detta.

Citat:
I detta fall finns dock inga "korrekta" faktorer. En vit, nordisk, heterosexuell, medelålders och hyfsat framgångsrik man får man låsa in för gott och kasta bort nyckeln, typ. Det är dom icke-samhällsnyttiga som man hittar på ursäkter för, så att de snart kommer ut igen. Men som sagt: i Danmark spelar sådant mindre roll än i Sverige.

Väldigt praktiskt att klättra först upp och sedan ned för en lång, lodrät stege i kjol, och i värsta fall med en karl som står och tittar upp under kjolen och känner lusten väckas... när man precis ska bli ensam med honom på havsbottnen... SÅ praktiskt!

[...]
Citera
2017-10-07, 14:10
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Men hur kan ni vara så säkra på detta? Han var trevlig, charmig och vältalig - kolla på någon av alla videos som finns på Youtube för sjutton! - han var "Kaptenen" (det är sexigt i en kvinnas ögon) och hon VILLE uppenbarligen vara ensam med honom. Annars hade hon frågat om hon fick ta med sig pojkvännen eller en kompis.

Han var falsk och lögnaktig vilket det visade sig nu när han på sadistiskt sätt behandlade Kims kropp.
Han fortsätter att ljuga och vilseleda folk men nu är han avslöjad och kan inte gömma sig bakom den falska fasaden av trevlighet eller charm.
Tittar jag på Youtube klipp så ser jag bara ett falskt manipulativ svin och sadist och inget annat.
Citera
2017-10-07, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det har visat sig än en gång att kvinnor, också inom journalistiken lever farligt. Rent allmänt innebär det en risk att vara kvinna. Madsen hade inga yttre kännetecken som skulle vara ett tecken på någon varningssignal, när Kim skulle intervjua honom på U-båten. Varje dag är det massor med kvinnor som gör reportage och intervjuar män utan att bli offer för lustmord och styckade.

Ingen tror på att Kim föll för Madsens charm och ville vara ensam med honom på så sätt som du insinuerar till. Mordet har inget med Kim att göra annat än att hon var på fel plats vid fel tillfälle, vid en tidpunkt Madsen skulle göra verklighet av en sjuk fantasi. Med tanke på all publicitet runt U-båten och Madsen så borde risken för att bli mördad vara liten, om en riskanalys hade gjorts.

Men att ta med pojkvännen eller en kompis på jobb, är väl ingen lösning?

Inte? Det är ju bara att se på honom så ser ju vem som helst att han är en pyskopat. Problemet är väl att kvinnor är naiva och inte ser sånt. Det såg jag direkt första gången jag såg honom på bild att han är psykopat. Den som inte ser det har grava problem.
Citera
2017-10-07, 14:11
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dimaac
Så, vad tror ni exakt har hänt?

Han gjorde närmanden eftersom han ville ligga. Hon avvisade honom och sedan spårade det ur.
Citera
2017-10-07, 14:12
Medlem
Citat:
Jag undrar om dom kommer att fråga ut hans fru om det, som de gjorde med Bilevicius' fru? Om hon i så fall är skyldig att svara på så intima frågor? Enligt B:s fru så hade de inte haft sex på jättelänge om jag minns rätt nu. Han hade helt och hållet gått över till att kolla på sjuk porr och runka.

Den största skillnaden avseende just det du frågade är att NB genomgående nekade och i princip bara upprepade "Jag vet inte ens vem flickan är", trots att han generös strött sitt DNA och sperma över allt.

När det gäller PM nekar han visserligen genomgående men kan definitivt inte hålla tyst, inte för att samarbeta, snarast förvilla. Tyst är han inte heller om att han och hustrun lever i ett sk fritt äktenskap eller att han är nyfiken på kinky sex och experimenterat en del.

Så det är väl kanske inte lika nödvändigt med en sådan utfrågning här.
Citera
2017-10-07, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Inte? Det är ju bara att se på honom så ser ju vem som helst att han är en pyskopat. Problemet är väl att kvinnor är naiva och inte ser sånt. Det såg jag direkt första gången jag såg honom på bild att han är psykopat. Den som inte ser det har grava problem.
Undrar vem som är naiv, som tror han kan diagnostisera en psykopat genom att titta på en bild.... haha
Citera
2017-10-07, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag har bara läst 14 knivhugg i underlivet. Var finns det skrivet en så tydlig uppdelning på var huggen tog - 4 inuti och 10 utanför slidan?

Ja googla på ekstrabladet eller liknande.
Det har framgått att det är exakt så störd han är.
4 knivstick inuti snippan och 10 utanför i yttre delar däromkring.
Ett stick i sidan av bröstkorgen om jag minns helt rätt med placeringen av detta.
Citera
2017-10-07, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cossinus
Om huvudet har legat 2 månader i vattnet så finns det enligt leif GW betydande risk att dödsorsak ej kan fastställas. Du minns väl hur det var med mats alm. Kroppen hade legat i sommarmiljö någon månad och därmed kunde inte dödsorsak fastställas.
Jag tror det varit ganska kallt vatten så det finns nog gott om förhoppning att rättsmedicin kommer att antingen få fram fina bevis eller kommer att med stor sannolikhet utesluta luck-händelsen. Det viktigaste här är väl att huvudet verkar ha skyddats så inte fiskar etc. fått möjlighet att förstöra bevisen.
Citera
2017-10-07, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dimaac
Så, vad tror ni exakt har hänt?

Jag tror att han antingen har planerat gärningen, han tänkte förmodligen att han listat ut det perfekta mordet. När KW väl var nere under ytan med honom överföll han henne. Med tanke på att det verkar som om han har sexualsadistiska böjelser så kan han ha bundit henne och torterat henne (de 14 knivhuggen i hennes underliv t.ex. medan hon fortfarande levde, därefter strypt eller knivhuggit henne till döds. Alternativt dödade han henne först och sedan gick loss med kniven i hennes underliv, men om han nu är en sexualsadist så är det offrets lidande han tänder på. Efter detta styckade han henne och dumpade delarna i havet med tyngder. Sänkte ubåten för att förstöra bevis.

Eller; de hade frivilligt sex, någonting brände till i hans huvud och han ströp henne eller liknande. De 14 huggen i underlivet blir då svåra att förklara, en långsökt variant kan vara att han ville punktera kroppen (tarmarna) på luft, men varför göra det via slidan? Det är inte logiskt. Och sedan dumpade han delarna i havet.

Den sista långsökta teorin är att hon dog av en olyckshändelse eller naturlig död och att han fick panik, styckade henne och punkterade. Återigen detta med underlivet, det är en punkt som skaver hur man äv vrider och vänder på det.
Citera
2017-10-07, 14:16
Medlem
Citat:

De allra flesta kvinnor är INTE INTRESSERADE av sexuella kontakter med främmande män! Även om du gärna hade fått spendera lite privat nakentid med PM betyder det inte att det är så. Därför är det mycket osannolikt att det var hennes önskan att få vara ensam med honom, "komma in i hans kalsonger", eller frivilligt ta av sig kläderna! Hon var där på JOBB! Brukar du försöka ligga med de personer du intervjuar?

Du har ingenting som underbygger att HON VILLE vara ENSAM med honom! Att hon inte hade sällskap med sig RÄCKER INTE för att bevisa att det var HENNES vilja att vara ensam. Det är mycket mer sannolikt, framförallt nu med facit i hand, att det var HAN som ville vara ensam.
Citera
2017-10-07, 14:17
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Många av dina tankar är bara för patetiska för att ens bemötas, detta är en av dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in