2017-10-07, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Finns även möjligheten att hon tog av sig kläderna alldeles frivilligt, till en början...

Sannolikheten för just det är mycket liten.
I princip är det helt osannolikt.
Citera
2017-10-07, 11:39
Medlem
cossinuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Då kanske vi kan avhålla från sådana diskussioner tills du presenterat ett sådant alternativt händelseförlopp som friar PM från mord, som inte är orimligt.

Lycka till!

om dödsorsaken inte kan fastställas så öppnar det vägar och möjligheter till det. du minns väl hur det gick med mats alm. det var ju "solklart" mord men han friades pga dödsorsak inte kunde fastställas.
Citera
2017-10-07, 11:39
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Det har jag missat.
Kan vara "sågspån", kan även vara flisor från att våldsamt dela på armar och ben vid knä och armbåge, med hugg eller spark t.ex.
Om han delat sakerna där det är massivt ben så har han gjort ett relativt enkelt jobb flera gånger svårare.

Och mördare tar ofta den enklaste och snabbaste vägen därför att de har ett adrenalinpåslag kombinerat med en tidspress. Sannolikt därför som misstag begås och att alla spår inte suddas bort, tänker jag mig.

PM har inte haft tid att bädda så att berättelsen stämmer med de fynd som senare kan komma att göras. Han förlitade sig på att polisen aldrig skulle hitta kvarlevor, kläder och annat som har en koppling till brottet.
Citera
2017-10-07, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Undra vad hans kommentar och ursäkter kommer att bli denna gången till de fynd man har gjort denna gången.

Två varianter, vidhålla sin olyckshistoria, och tystna när den inte stämmer. Det finns ju ingen skada på huvudet, så pulserande blod från huvudet och kramper är rena fablerna.

Eller förbli helt tyst, kanske få ett utbrott på någon detalj som inte stämmer enligt honom, när åklagaren ställer honom inför fakta.

Sannolikt kommer han att avstå att medverka vid nästa omhäktning. Men han kan såklart överraska ännu mer än hittills, en totalt oberäknelig person, denne "Raket-Madsen", vidrigt är för lindrigt ord!
Citera
2017-10-07, 11:41
Medlem
Måste säga att jag är imponerad av att de hittat så många kroppsdelar trots att de medvetet sänkts i ett hav. Kan inte vara så vanligt? Har vi några andra exempel på just det?

Om det är exceptionellt gjort, vad beror det på tro? Ny teknik? Dansk bonntur (som EM 1992)?
Citera
2017-10-07, 11:42
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Nu har lyssnat om jens möllers grötiga danska ett par ggr. och här är tiderna

04.40-08.25 undervattensläge i Köge bukten. Det var då han styckade. Nästan 4 tim.
ca 08.25- 09.05 övervattensläge i Köge bukten. Det var då han dumpade likdelar etc. på 40 minuter.
I fullt dagsljus! Kan detta stämma? Så nära in på räddningen? Någon annan som fattade danskan?

04.40 -08.45 enligt den danska journalisten på Extrabladets liverapportering:

Linette K. Jespersen:
”Nautilus har været dykket ned i Køge Bugt fra 04.40 til 08.45 - hvorefter den driver og har sejlet i 45 minutter.. Deres efterforskning går på, at Kim Wall er parteret i den tid, ubåden har været neddykket.”

http://ekstrabladet.dk/112/article6859531.ece
Senast redigerad av T34Panzer 2017-10-07 kl. 12:05.
Citera
2017-10-07, 11:42
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cossinus
om dödsorsaken inte kan fastställas så öppnar det vägar och möjligheter till det. du minns väl hur det gick med mats alm. det var ju "solklart" mord men han friades pga dödsorsak inte kunde fastställas.

MA dömdes av en svensk domstol, PM kommer att åtalas i en dansk domstol. Det är domstolen som dömer och jag misstänker att i Danmark så råder det sunda förnuftet vilket det ofta inte gör i det korrekta Sverige.
Citera
2017-10-07, 11:43
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Ja det där var ju en intressant teori. Den kanske skulle kunna utvecklas i en egen tråd hur en sådan strypning går till Edit, tvåa på den ser jag.

Vi får väl hoppas att vi under de närmaste dagarna får någon form av besked avseende dödsorsaken. Om det går att fastställa någon. Hon kan ju ha förblött till döds, eller avlidit av att huvudet separerades från kroppen, hemska tanke.
Satsar på att hon blev strypt med den där nylonlinan hon hade runt torson.
Citera
2017-10-07, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag har aldrig "dömt" någon. Det är ett förfärligt ordval i sådana här sammanhang. Jag kommer inte ens ihåg vad vi sa om kjolen längre, men det kvarstår väl att det är ett konstigt plagg att välja för en ubåtstur. Och det tyckte även tysken.

Jag kommer ihåg en del av den diskussionen, många tyckte det var ett praktiskt plagg för en båttur, jag delade inte den uppfattningen, men var i klar minoritet bland de som kommenterade.
Citera
2017-10-07, 11:45
Medlem
Man kan inte tveka att det var Madsen som har sågat av hennes huvud.
Det var halshuggning, trots att det utfördes med såg.
Sågade han av hennes huvud när hon var medvetslös var det ett mord. Och det var planerad.
Rättsläkare hade bedömt att knivskador i torsen var utförda i inte långt efter hennes död.
Undrar varför kunde dem inte bestämma när sågades huvudet av (det borde synas i hudskanter), var det innan död eller after död?
I detta fallet dödsorsak kunde vara hängning eller sågning av huvudet.
Han har ju tittat på filmer om halshuggning och hängning av kvinnor, blev säkert inspirerad och utförde samma.
Citera
2017-10-07, 11:45
Medlem
cossinuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
MA dömdes av en svensk domstol, PM kommer att åtalas i en dansk domstol. Det är domstolen som dömer och jag misstänker att i Danmark så råder det sunda förnuftet vilket det ofta inte gör i det korrekta Sverige.

jag vet ingenting om det
Citera
2017-10-07, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cossinus
Hur stor chans är det om de inte kan fastställa dödsorsaken att gå på indiciekedjan. Är den stark nog?
Det vore hemskt om det inte gick att fälla honom för mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in