2017-10-07, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lian.Vendl
Har man verkligen allt man behöver för detta ombord på en trång ubåt av en ren slump?
Känns som detta rör sig om ett planerat och överlagt dåd.
Med tanke på reaktionen efteråt och ogenomtänkta bortförklaringen som man kunde genomskåda direkt så bör det ändå varit första gången han genomförde något sådant här.
Sicken dåre!

Första, och nästan garanterat, den sista!
Citera
2017-10-07, 10:51
Medlem
Honan6s avatar
Galningen, ensam eller med partner, har utstuderat dödat en kvinna. Han/de har lyckats få av henne kläderna innan hugg i vaginan. PM hade lite rivmärken som tyder på kamp, men jag tänker att han kan haft hjälp.

Har det skrivits om vilken tid PM skickade sms om inställd ubåtsfärd till kamraten han skulle möta i Bornholm på fredagen? Dog Kim innan eller efter sms:et?
Citera
2017-10-07, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Klart man kan. Man har ju många gånger sett hjärnblödningar, stroke, hjärnskakningar efter obduktion och då kunnat fastställa dödsorsaken. Man kan till och med se om hjärnan varit utsatt för syrebrist, alltså kommer dom kunna se ifall hon blev strypt med hjälp av hjärnan.

En enkel googling.

Det visste jag inte, imponerande.

Tack för svar! =)
Citera
2017-10-07, 10:52
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Första, och nästan garanterat, den sista!

Ja det får vi verkligen hoppas!
Citera
2017-10-07, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Det insinuerar då att han skulle fått av henne alla kläder när hon fortfarande var vid liv, utan att de skadades på något vis. Låter inte helt plausibelt.
Dock kan det vara så att han strypt henne först, det är väl det scenariot vi får hoppas på. Framförallt för KW's och hennes familjs skull.

Vi får hoppas på en så snabb och skonsam död som möjligt, men det finns en risk att det inte var det. PM, delvis levande i sagornas värld, hade kanske t.ex. eter ombord, och bedövade KW med det( usch, jag vill inte tänka längre)........
Citera
2017-10-07, 10:57
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Nej

Blir inte ens domen offentlig?
Citera
2017-10-07, 10:57
Medlem
Nu har lyssnat om jens möllers grötiga danska ett par ggr. och här är tiderna

04.40-08.25 undervattensläge i Köge bukten. Det var då han styckade. Nästan 4 tim.
ca 08.25- 09.05 övervattensläge i Köge bukten. Det var då han dumpade likdelar etc. på 40 minuter.
I fullt dagsljus! Kan detta stämma? Så nära in på räddningen? Någon annan som fattade danskan?
Senast redigerad av ottoplommon 2017-10-07 kl. 11:03.
Citera
2017-10-07, 10:58
Medlem
Som någon tidigare konstaterade är jag nyfiken på vad som då hände mellan 22 och 04 ... fast samtidigt kanske man inte vill veta
Citera
2017-10-07, 11:01
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Nu har lyssnat om jens möllers grötiga danska ett par ggr. och här är tiderna

04.40-08.25 undervattensläge i Köge bukten. Det var då han styckade. Nästan 4 tim.
ca 08.25- 09.05 övervattensläge i Köge bukten. Det var då han dumpade likdelar etc. på 40 minuter.

Du skriver allt detta som om det vore fakta.
Tiderna är fakta. Men resten är rena hypoteser som polisen arbetar utifrån.
Det hade varit mycket intressant att få se en komplett bild över ubåtens rutt. Vilken var den första tidpunkt då ubåten befann sig i området där fynden gjorts.
Det vore också intressant med en bedömning om huruvida fynden har kunnat driva med strömmen eller inte, beroende på hur tunga de varit. Dvs hur långt bort från fyndplatsen skulle dumpningen kunna ha gjorts.
Citera
2017-10-07, 11:04
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Galningen, ensam eller med partner, har utstuderat dödat en kvinna. Han/de har lyckats få av henne kläderna innan hugg i vaginan. PM hade lite rivmärken som tyder på kamp, men jag tänker att han kan haft hjälp.

Har det skrivits om vilken tid PM skickade sms om inställd ubåtsfärd till kamraten han skulle möta i Bornholm på fredagen? Dog Kim innan eller efter sms:et?
Han hade ingen medhjälpare. Hur jag kan lista ut det borde fan inte behöva motiveras efter alla dessa tusentals inlägg.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
En av de mest graverande tecken som talat emot Peter är bland andra att han ofta talar om sig själv i tredje person.
Där finns nog ett och annat att hämta. Det lär psykutredningen svara på.
Grav psykisk störning gissar jag på.

Det gör han väl bara om "Raket-Madsen", alltså sin officiella yrkespersona? Det är inte alls ovanligt att underhållare gör så också, talar om sitt artistnamn i tredje person till skillnad från privatpersonen.

Men just i det här fallet kanske gulfen mellan engagerade tekniknörden och privatpersonen är... bråddjup? (No pun intended)
Senast redigerad av Merwinna 2017-10-07 kl. 11:29.
Citera
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
alltså kommer dom kunna se ifall hon blev strypt med hjälp av hjärnan.

Ja det där var ju en intressant teori. Den kanske skulle kunna utvecklas i en egen tråd hur en sådan strypning går till Edit, tvåa på den ser jag.

Vi får väl hoppas att vi under de närmaste dagarna får någon form av besked avseende dödsorsaken. Om det går att fastställa någon. Hon kan ju ha förblött till döds, eller avlidit av att huvudet separerades från kroppen, hemska tanke.
Senast redigerad av trngw 2017-10-07 kl. 11:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in