2017-10-07, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Det at rødhårige føler ca dobbelt så mye smerte som andre mennesker er vitenskapelig bevist.

Du får google litt så lærer du noe nytt.

Jag försöker "döda" denna debatt med; Är du säker på att KW var naturligt rödhårig??? Visa, bevisa det, annars lägg ner!
Citera
2017-10-07, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Jag försöker "döda" denna debatt med; Är du säker på att KW var naturligt rödhårig??? Visa, bevisa det, annars lägg ner!

Men er du dum? Du har vel som alle andre her sett at KW hadde rødt hår allerede som barn.
Citera
2017-10-07, 02:22
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eolair
Lite koll får du väl ändå ha. Det har varit känt sedan i tisdags.

http://jyllands-posten.dk/indland/politiretsvaesen/ECE9921046/obduktionsrapport-afsloerer-adskillige-knivstik-i-kim-walls-skridt-og-i-brystet/
http://www.seoghoer.dk/nyheder/raket-madsen-i-retten-kim-wall-blev-stukket-i-bryst-og-underliv
https://www.bt.dk/krimi/anklager-om-nye-beviser-mod-peter-madsen-der-er-nogle-meget-alvorlige-videoer
http://politiken.dk/indland/art6142142/Kim-Wall-blev-ramt-af-adskillige-knivstik

Tack!
Ja, det borde jag haft koll på. Måste ha missuppfattat live-rapporteringen. Eller så var det live-rapporteringen som missuppfattade Lustigt att inte den missuppfattningen uppdagats tidigare, tyckte nog andra påstod samma som jag.
Nåja, nu har jag koll på det i alla fall.
Citera
2017-10-07, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Du tror inte att merparten av de som mördat någon försöker gömma kroppen på ett ställe där "ingen" kommer att hitta kroppen, eller delar av kroppen?

Var någonstans anser du vara ett säkert ställe? Det finns i stort inget ställe som är 100% säkert.
Det finns ju det sk kakelugnsmordet, någon mördare som styckade och brände upp kroppsdelarna i en kakelugn. Vet dock inte om hur mycket ved som gick åt. Är det bara tillräckligt varmt så förstörs ju även skelettdelarna,
Kriminaltekniska visade ju med en slaktkropp ifrån en gris att det var möjligt att elda upp en kropp:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Kakelugnsmordet

Men nu hade ju Raket-Madsen ingen kakelugn ombord på ubåten, tur var väl det...

Dock så finns det något känt mord där mördaren eldade upp kroppen, men där hade några tänder med fyllningar klarat sig igenom elden, och hen blev dömd för mordet pga tänderna

Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Räknas nordvästra Kögebukten till Öresund?

Ja, Öresunds sydliga gräns definieras som en rak linje mellan Stevns Fyr, Stevns Klint, nära Höjerup, Danmark, och Falsterbo Fyr, Sverige, det är den sjöfartsmässiga definitionen.

Men i dagligt tal så brukar folk bara mena det smala sundet mellan Köpenhamn - Malmö, Helsingör - Helsingborg, man utesluter därmed Kögebukten

Citat:
På ren skånska. Det här är ju rena rabbemoset! Det är som du alltid försöker att bygga en halmgubbe
i brist på egna argument och ställa till med största möjliga förvirring. Så det är misstaget med stort M.

Rabbemos (*) var det ja, på ren skånska med stort R, haha, den var bra

Rabbemos-Madsen, Raket-Madsen är pantad, korkad, körd, sänkt, rökt, luad, kokt, stuvad, stekt, såld och slut,

Skicka släthjärnan och snedseglaren Raket-Madsen till typ Kongo så får de ta itu med honom, de vet nog hur man tuktar en viting på allra bästa sätt, typ...

(*) Rabbemos är ett annat ord på skånska för rotmos (maträtt) gjord av kålrötter
Citera
2017-10-07, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback

Jag tror att rödhåriga skönheter kan ha tilltalat PM.
Jag har läst att rödhåriga har lägre smärttröskel men jag tror absolut inte att detta
(om det stämmer) skulle vara PM:s motiv. Därimot kan det ha varit en trigger att hon var rödhårig.

Ni har väl sett fotona på den rödhåriga vackra kvinnan som flyter i en tank.
Hon ser ut att vara död. Foton från konstnärskollektivet som PM hängde med på fester.
Kvinnan på fotona ser precis ut som KW.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-10-07 kl. 02:36.
Citera
2017-10-07, 02:27
Medlem
Redheads feel a different kind of pain

http://sciencenordic.com/redheads-feel-different-kind-pain

Madsen viste at redheads føler mye sterkere smerter, jeg tror at han har planlagt drapet fordi W hadde rødt hår.
Citera
2017-10-07, 02:28
Medlem
Citat:
Jag tror att rödhåriga skönheter kan ha tilltalat PM.
Jag har läst att rödhåriga har lägre smärttröskel men jag tror absolut inte att detta (om det stämmer) skulle vara PM:s motiv. Därimot kan det ha varit en trigger.

Ni har väl sett fotona på den rödhåriga vackra kvinnan som flyter i en tank.
Hon ser ut att vara död. Foton från konstnärskollektivet som PM hängde med på fester.
Kvinnan på fotona ser precis ut som KW.

Jeg er uenig, en sexualsadist nyter å påføre offeret smerter.
Citera
2017-10-07, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Det finns ju det sk kakelugnsmordet, någon mördare som styckade och brände upp kroppsdelarna i en kakelugn. Vet dock inte om hur mycket ved som gick åt. Är det bara tillräckligt varmt så förstörs ju även skelettdelarna,
Kriminaltekniska visade ju med en slaktkropp ifrån en gris att det var möjligt att elda upp en kropp:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Kakelugnsmordet

Men nu hade ju Raket-Madsen ingen kakelugn ombord på ubåten, tur var väl det...

Dock så finns det något känt mord där mördaren eldade upp kroppen, men där hade några tänder med fyllningar klarat sig igenom elden, och hen blev dömd för mordet pga tänderna

Ja, Öresunds sydliga gräns definieras som en rak linje mellan Stevns Fyr, Stevns Klint, nära Höjerup, Danmark, och Falsterbo Fyr, Sverige, det är den sjöfartsmässiga definitionen.

Men i dagligt tal så brukar folk bara mena det smala sundet mellan Köpenhamn - Malmö, Helsingör - Helsingborg, man utesluter därmed Kögebukten

Rabbemos (*) var det ja, på ren skånska med stort R, haha, den var bra

Rabbemos-Madsen, Raket-Madsen är pantad, korkad, körd, sänkt, rökt, luad, kokt, stuvad, stekt, såld och slut,

Skicka släthjärnan och snedseglaren Raket-Madsen till typ Kongo så får de ta itu med honom, de vet nog hur man tuktar en viting på allra bästa sätt, typ...

(*) Rabbemos är ett annat ord på skånska för rotmos (maträtt) gjord av kålrötter

Rabbemos är en värre förolämpning en "ditt kålhuvud." Eftersom det är ett smashad kålrotshuvud.
Rabbemos-Madsen stämmer alldeles utmärkt!
Senast redigerad av ottoplommon 2017-10-07 kl. 02:34.
Citera
2017-10-07, 02:29
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Men er du dum? Du har vel som alle andre her sett at KW hadde rødt hår allerede som barn.

Citat:
Redheads feel a different kind of pain

http://sciencenordic.com/redheads-feel-different-kind-pain

Madsen viste at redheads føler mye sterkere smerter, jeg tror at han har planlagt drapet fordi W hadde rødt hår.

Har du möjligtvis en länk till en bild på KW som barn?
Citera
2017-10-07, 02:30
Medlem
Citat:
Jeg er uenig, en sexualsadist nyter å påføre offeret smerter.

Det är ok. Man får tycka/tro olika.
Citera
2017-10-07, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Har du möjligtvis en länk till en bild på KW som barn?

Beklager, jeg sparer ikke lenker til bilder og artikler.
Citera
2017-10-07, 02:33
Medlem
Citat:
Beklager, jeg sparer ikke lenker til bilder og artikler.

Jag kan backa upp att hon är äkta rödhårig.
Bekant till bekant till bekant. Man behöver dessutom bara gå in var som helst minnes,fond osv för att se barnfoto.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in