2017-10-05, 07:28
Medlem
Hallongass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
[...] Om väskan hade en axelrem (praktiskt om man ska uppför en stege i tornet) så är det kanske så att den läcker och han på så sätt fått på sig blodfläckarna? [...]

Jag tror att uppgången till tornet är för smal för att få plats med en väska över axeln
Citera
2017-10-05, 07:32
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Jag pratar inte om tekniken utan om premissen. Att det finns pengar att tjäna på att sälja en 'snuff-film'.

Jag 'orkade läsa till slutet'.

Jag behöver inte redovisa källor, för jag är öppen med att det är mina påståenden, inte fakta. Men du kan exv läsa om snuff movies på engelska Wikipedia.

Återigen, jag tror uppgifterna om snuff-filmer på hårddisken är felaktiga. Jag är rätt söker på att det är filmer från mord och tortyr som mexikanska drogkartellen utfört.

Obs endast mina påståenden nu alltså.

Och jag är rätt säker på att det är filmer på muslimska kvinnor som avrättas medelst halshuggning, stening och genom att bli levande brända, ev. av IS. Och i så fall kan M - eller någon annan - ha sparat och spritt dem av politiska syften. Drabschefen använde ordet "henrettelse", alltså "avrättning", och jag tror inte att en högt uppsatt polis skulle använda det ordet om en drogkartell tog sig rätten att mörda någon, även om mördaren själv kallade det för "avrättning". Utan det måste ha varit en avrättning efter en regelrätt dom i en domstol (att det sedan inte borde få förekomma IS-domstolar som dömer efter Sharialagar på ockuperat territorium är en annan sak). Men vi får se, det måste vi ju få veta så småningom.

EDIT: jag såg nu att även åklagaren använde ordet "henrettelse", så nä - det här måste avse avrättning efter i någon form av i alla fall för tillfället legal domstol.
Senast redigerad av Merwinna 2017-10-05 kl. 07:42.
Citera
2017-10-05, 07:33
Medlem
Caracallass avatar
Sadist/mordfilmerna som de fann på M:s dator KAN ju möjligtvis vara inspelade av M själv. Det vet vi inte än men det finns faktiskt en möjlighet att det kan vara så. En fruktansvärd tanke: har han filmat mordet på Kim?
Citera
2017-10-05, 07:40
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Sadist/mordfilmerna som de fann på M:s dator KAN ju möjligtvis vara inspelade av M själv. Det vet vi inte än men det finns faktiskt en möjlighet att det kan vara så. En fruktansvärd tanke: har han filmat mordet på Kim?

https://www.bt.dk/krimi/anklager-om-nye-beviser-mod-peter-madsen-der-er-nogle-meget-alvorlige-videoer-1

Du får läsa själv här, jag kan inte citera från BT av någon anledning. Det står i alla fall att åklagaren säger att det är avrättningsvideor från utlandet, att de inte har något med M att göra.
Citera
2017-10-05, 07:43
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Förmodligen är det så-och det är nog sexualmord som varit drivkraften i Madsens liv. Om det finns nån inspelning har han väl lyckats deponera/gömma den på något vis innan ubåten sjönk. Tänkte i termer av någon boj eller liknande med vattentät väska hängandes under. Fast den borde kanske ha hittats..
Citera
2017-10-05, 07:43
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Och jag är rätt säker på att det är filmer på muslimska kvinnor som avrättas medelst halshuggning, stening och genom att bli levande brända, ev. av IS. Och i så fall kan M - eller någon annan - ha sparat och spritt dem av politiska syften. Drabschefen använde ordet "henrettelse", alltså "avrättning", och jag tror inte att en högt uppsatt polis skulle använda det ordet om en drogkartell tog sig rätten att mörda någon, även om mördaren själv kallade det för "avrättning". Utan det måste ha varit en avrättning efter en regelrätt dom i en domstol (att det sedan inte borde få förekomma IS-domstolar som dömer efter Sharialagar på ockuperat territorium är en annan sak). Men vi får se, det måste vi ju få veta så småningom.

Nu har jag inte jättekoll, men förekommer det ens kvinnor som avrättas på IS-filmer?

Tror inte på något politiskt motiv här. Jag har inte sett något politiskt spår alls i Madsen. De där filmerna har han pga sina egna behov. Sexuella, sadistiska eller liknande.

Man kan utan problem säga att det är avrättningar som förekommer på de mexikanska filmerna.
Citera
2017-10-05, 07:57
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Nu har jag inte jättekoll, men förekommer det ens kvinnor som avrättas på IS-filmer?

Man kan utan problem säga att det är avrättningar som förekommer på de mexikanska filmerna.

Ja. Du VILL inte veta. Jag har själv inte sett dem, för det vill jag inte, men jag har läst om innehållet. De har även tvångsomskurit kvinnor.

Ja, det är klart att drogkartellen SJÄLV kallar det för en "avrättning", men en polis eller åklagare skulle inte erkänna brotten som "avrättningar", för då skulle de ju i någon mån ge kartellen rätt att utdöma dödsstraff. "avrättning", ordet har med "rätt" - alltså rättegång, dom - att göra.

Som journalist använder man inte heller det ordet, just för att inte ens antyda att den som mördade en annan hade rätt att göra det.
Citera
2017-10-05, 08:02
Medlem
Citat:

EDIT: jag såg nu att även åklagaren använde ordet "henrettelse", så nä - det här måste avse avrättning efter i någon form av i alla fall för tillfället legal domstol.
Jag förstår ärligt talat inte vart du vill med det här. Ingen har nämnt IS eller islam, eller vilken härkomst filmerna har, det enda vi vet är att de visar äkta halshuggningar och bränningar och att personen som kikat på dessa (för ja, det är PM, hans hemmadator länkar till den här hårddisken, gissningsvis har de kollat historiken på hans VLC eller något) senare har under extremt brutala förhållanden mördat en helt oskydlig tjej, och styckat hennes kropp. Att försöka blanda in politiska kort i det här är återigen ett försök för dig att förklara PM:s beteende. Vi har ingenting som visar att PM överhuvudtaget bryr sig om invandrarfrågan och absolut ingenting som visar att han är så engagerad att han sitter och sparar ner IS-filmer som han springer runt på stan med för att visa "IS rätta ansikte". Han hade fullt upp med annat, bygga raketer, ubåtar och glo på våldsporr,
Citera
2017-10-05, 08:06
Medlem
Citat:
Ja. Du VILL inte veta. Jag har själv inte sett dem, för det vill jag inte, men jag har läst om innehållet. De har även tvångsomskurit kvinnor.

Ja, det är klart att drogkartellen SJÄLV kallar det för en "avrättning", men en polis eller åklagare skulle inte erkänna brotten som "avrättningar", för då skulle de ju i någon mån ge kartellen rätt att utdöma dödsstraff. "avrättning", ordet har med "rätt" - alltså rättegång, dom - att göra.

Som journalist använder man inte heller det ordet, just för att inte ens antyda att den som mördade en annan hade rätt att göra det.
Polismorden i malexander beskrivs av polisen själva som "avrättningar" - http://polistidningen.se/2014/05/malexander-15-ar-senare/ ( "Olle Borén och Robert Karlström blev avrättade med flera skott från nära håll – bland annat med sina egna tjänstevapen."). Du har helt enkelt fel om den här helt ovidkommande detaljen.
Citera
2017-10-05, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Va, nej? Varför skulle man sitta och detaljräkna på en sån sak? Det gäller bara att se till att sänka kroppsdelen med tillräckligt med vikter för att den ska hålla sig nere oavsett hur mycket gaser som teoretiskt kan bildas. Är din poäng att PM faktiskt är ett matematiskt geni men att han råkade ha en blind fläck i sin allmänbildning? Är det sannolikt att han missat biologin från lågstadiet och inte visste att organiska material förmultnar?
Du är nog rätt ensam om att se det som allmänbildning hur mycket flytkraft en uppsvälld kropp får... Prova att googla och hitta information om hur mycket gas som produceras.
Citera
2017-10-05, 08:09
Medlem
Citat:
Jag pratar inte om tekniken utan om premissen. Att det finns pengar att tjäna på att sälja en 'snuff-film'.

Jag 'orkade läsa till slutet'.

Jag behöver inte redovisa källor, för jag är öppen med att det är mina påståenden, inte fakta. Men du kan exv läsa om snuff movies på engelska Wikipedia.

Återigen, jag tror uppgifterna om snuff-filmer på hårddisken är felaktiga. Jag är rätt söker på att det är filmer från mord och tortyr som mexikanska drogkartellen utfört.

Obs endast mina påståenden nu alltså.

Jag bad om hjälp (inte en spydig recension) angående om Madsen kunde skickat en snuff från Ubåtstornet.
Utan att lämna spår, så att polis kan lägga vantarna på inspelade bevis av styckningen.
Alla hitintills har sagt att det går men ingen tycks veta hur.
Jag frågade alltså om teknik inte efter förutsättningarna att tjäna pengar på det.
Dessutom är mindre viktigt i detta sammanhanget då det handlar om att undanhålla bevis.
Eftersom att jag tror att PM ville spara det på film för att återuppleva det om och om igen
samt dela det med likasinnade.

Varför filmar mexikanska drogkartellen tortyr och mord?
För att sälja det sedan som snuff? Men det finns ju inga pengar att tjäna på det enligt dig.
Eftersom polisen ser så allvarligt på det så verkar det vara tortyr av sexualsadistisk karaktär.
Angående ditt påstående. Smily betydde skämt.
Så långt har jag kommit i kväll att jag vet att PM inte kan ha skickat det med Tor pga "att det är satans långsamt."
Folk är snabba med att vara spydiga men kommer sällan med konstruktiva lösningar på ett problem.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-10-05 kl. 08:14.
Citera
2017-10-05, 08:12
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Kan det inte vara så enkelt som att han inte hade tillräckligt många tillräckligt tunga föremål ombord, som på något sätt gick att fästa vid torson? Att han fick ta det han hade. Han hade ju försökt köra ner andra föremål i kroppen som skulle fungera som tyngder, men de hade tydligen lossnat. Ett viktbälte hade varit det perfekta, men han hade tydligen inte sitt ombord av någon - för honom - oturlig anledning. Allt detta visar ju också med all önskvärd tydlighet att gärningen var oplanerad.
Planerad kan gärningen ha varit i vilket fall, men möjligen inte överlagd. Han kan ha börjat planera redan när hon klev ombord på hans ubåt.

En viktig fråga är om de rördelarna och kedjan han använt som vikter kan knytas till ubåten. Om inte, så kan han ha förberett mordet och den påföljande sänkningen av den styckade kroppen, men helt enkelt haft för dålig koll på vad som ska till för att motverka den lyftkraft som uppstår hos de gaser som bildas vid förmultning. Om kedjan och rördelarna är sådant som många vittnar om har funnits ombord länge och legat och drällt, tyder detta på att han bara tagit vad han funnit ombord (då är mordet alltså inte överlagt).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in