2017-10-05, 01:11
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Kan man se hans ryggtavla i något av filmklippen när han stigit i land och filmades av media?

De jag har sett vill jag minnas att han filmades framifrån, men hamn passerar väl en del, men är för trött för att leta rätt på alla klipp och glo på dem. Men visdt, blodspår kan iofs avse en större något urvattnad fläck kanske än något mindre antal man fått leta efter.
Citera
2017-10-05, 01:25
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Blodfläckar brukar inte vara det lättaste att få bort. Visserligen syns det kanske sämre på kamoflagefärgad overall men det skulle nog märkas om han hade en blaffig drypande rödbrun fläck i röven.
Man behöver inte "få bort" en fläck på mörka kläder för att den inte skall synas som blod.

Det blir inte kvar en stor drypande blaffig rödbrun fläck som skriker blod efter en simtur i havet.
Citera
2017-10-05, 01:32
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Man behöver inte "få bort" en fläck på mörka kläder för att den inte skall synas som blod.

Det blir inte kvar en stor drypande blaffig rödbrun fläck som skriker blod efter en simtur i havet.

Nja, hans overall var väl ganska ljust grågrön. Och, jo, om han suttit på henne och styckat henne som relativt nyligen avliden så tänker jag nog att det blivit en rejäl fläck som borde synas efter den korta simtur han tog från den sjunkande ubåten till båten som plockade upp honom. Overallen verkade ju också ha torkat upp skapligt under båtturen för hansåg väl inte dyngsur ut när han kom iland vad jag kan minnas.
Citera
2017-10-05, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Tack för att någon svarade konstruktivt iallafall.
Jag är så dåligt insatt i den mörka sidan av nätet så jag förstår ju inte det.
Så därför har jag funderat på hur PM skulle kunna göra det utan att Polisen får åtkomst åt det.
Det är ju bevismaterial i allra högsta grad. Tydligen är det en självklarhet för alla på FB hur han gjorde
det utom för mig.. Men de håller inne med den informationen i så fall.
Tror du överskattar Madsens förmåga till planering, han filmade säkert mordet,
tanken hos honom då, var nog att han blodiga inspelning skulle delas med hans likasinnade.
När han blev hittad, slängdes nog mobilen i vattnet, i ren panik, kanske hade han hunnit skicka iväg filmen till någon av sina vänner (de likasinnade).
Polisen gör speciella insatser, i sökandet på havsbotten, så Madsen har all anledning att vara sömnlös nu, men kanske inte-?
han verkar helt oberörd.
Han har i alla fall inget konsekvent-tänkande, han tycks emellanåt befinna sig på ett barns mognadsnivå.
Och empati finns inte i hans värld.
Citera
2017-10-05, 01:58
Medlem
Solglittrets avatar
Om man har tänkt sig att begå ett sexualsadistiskt mord a' la snuff-movie och spela in det - var är då en bra plats att hålla till på? En gift karl som jobbar med andra i en verkstad, dåligt men pengar för att hyra något ställe - var ska han hålla till?

En u-båt på havets botten är naturligtvis den alldeles perfekta platsen för att ha någon i sitt våld, någon som inte kan ta sig därifrån och som kan skrika utan att det hörs. Han kan ha monterat upp en kamera, förberett med verktyg och sedan haft många timmar att i lugn och ro leva ut sina böjelser.

Tänk om KW inte är den första u-båts passagerarinnan som inte kommit tillbaka..?
Vad kan man mer hitta i form av DNA ombord?
Varför sänkte han också sin förra u-båt - som fortfarande ligger kvar på havets botten? Vad kan ha funnits i den?
Citera
2017-10-05, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Jag har alltid antagit att bältet var trätt genom rörstumparna som ett pärlband.

Nej, det tror jag inte hade blivit lika tungt. Men tanken var smart.
En dansk tidning hade intervjuat ett ögonvittne på stranden som berättade ganska detaljerat om torson.
Det stod i Bt.dk. Men intervjun togs bort snabbt från tidningen troligtvis med hänsyn till anhöriga.
Som jag förstod danskan så var järnrör trädda genom bältet (eller fästa vid bältet). Det är längesedan så jag kanske inte minns helt rätt. Mer än att det var en makaber syn. Jag undrar varför Madsen hade järnrör liggande på ubåten? Vad hade han för användning av dem där? Stod han på ombord på Ubåten och höll på med att svetsa ihop något? Eller fanns det ett annat användningsområde för tunga järnrör?
Citera
2017-10-05, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Tror du överskattar Madsens förmåga till planering, han filmade säkert mordet,
tanken hos honom då, var nog att han blodiga inspelning skulle delas med hans likasinnade.
När han blev hittad, slängdes nog mobilen i vattnet, i ren panik, kanske hade han hunnit skicka iväg filmen till någon av sina vänner (de likasinnade).
Polisen gör speciella insatser, i sökandet på havsbotten, så Madsen har all anledning att vara sömnlös nu, men kanske inte-?
han verkar helt oberörd.
Han har i alla fall inget konsekvent-tänkande, han tycks emellanåt befinna sig på ett barns mognadsnivå.
Och empati finns inte i hans värld.

Ja,men han kan ju inte ha skickat iväg filmen från sin vanliga abonemangsmobil för då hade polisen hittat
filmen i hotmails servrar.
Därför måste han i så fall haft en engångsmobil med ett kontantkort samt skickat den till en användare som också hade en engångsmobil med kontantkort. Sedan förstörs båda mobilerna.
Efter att stimkorten plockats ut.
Annars hade det ju gått att spåra filmen i hotmails servrar. Och de är ju allvarligt graverande bevis.
Jag bara tänkte att man köper ju inte en smartfon för 8000 spänn för att använda en gång.
Men det finns billiga som man kan videofilma med för ca 800 kr. Sedan dumpade självklart Madsen sin och KW:s
mobil så fort som möjligt för att ubåtens position inte skulle pejlas från mobilmaster i land.
Sedan är jag inte insatt i Darknet och Tor. De överlägsna här på FB tiger om den infon.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-10-05 kl. 02:26.
Citera
2017-10-05, 02:29
Medlem
Citat:
Ja,men han kan ju inte ha skickat iväg filmen från sin vanliga abonemangsmobil för då hade polisen hittat
Därför måste han i så fall haft en engångsmobil med ett kontantkort samt skickat den till en användare som också hade en engångsmobil med kontantkort. Sedan förstörs båda mobilerna.
Efter att stimkorten plockats ut.
Annars hade det ju gått att spåra filmen i hotmails servrar. Och de är ju allvarligt graverande bevis.
Jag bara tänkte att man köper ju inte en smartfon för 8000 spänn för att använda en gång.
Men det finns billiga som man kan videofilma med för ca 800 kr. Sedan dumpade självklart Madsen sin och KW:s
mobil så fort som möjligt för att ubåtens position inte skulle pejlas från mobilmaster i land.
Sedan är jag inte insatt i Darknet och Tor. De överlägsna här på FB tiger om den infon.

Du har lest for mye om darknet i avisene, darknet betyr bare at du er usynlig på nettet for myndighetene.
Citera
2017-10-05, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Du har lest for mye om darknet i avisene, darknet betyr bare at du er usynlig på nettet for myndighetene.

Det är det jag inte har.
Kan Madsen använt sig av Tor och Darknet för att skicka en snuff från Nautilus?
Citera
2017-10-05, 02:35
Medlem
Citat:
Det är det jag inte har.
Kan Madsen använt sig av Tor och Darknet för att skicka en snuff från Nautilus?

Ja, men det er helt usannsynlig
Citera
2017-10-05, 02:37
Medlem
Citat:
Men det finns billiga som man kan videofilma med för ca 800 kr. Sedan dumpade självklart Madsen sin och KW:s mobil så fort som möjligt för att ubåtens position inte skulle pejlas från mobilmaster i land.
Du kan ha rätt-att han köpt en engångsmobil- men det förutsätter att Madesen redan innan mördandet
vidtagit försiktighetsåtgärder.
Det var nog inte så Madsen tänkte, han hade aldrig räknat med "fastna" för det här.
Jag tror han filmade, om han hunnit sända iväg filmen, är mera osäkert.
Men klart han filmade hela tiden, han gillar att titta på sånt och den här filmen hade han säkerligen tänkt att han skulle titta vidare på när han kommit i land, och få lite extra kickar av att återuppleva en annan människas skräck och utsatthet.
Han går igång på sånt, och ingår i ett gäng som kollar dylika filmer. Han skulle ha filmen som en extra fjäder i hatten, en sexual sadistiskt mordfilm överträffar hans u-båtbyggande med hästlängder.
Hans likaledes morbida vänner, borde också låsas in för gott.
Darknet o Tor intresserar inte mig. Kan inte förstå att vanliga personer kan dras till sån skit.
Den där svenska strippan som lät sig utnyttjas i Madsens verkstad- lever hon?
Eller försvann hon på nåt mystiskt sätt?
Citera
2017-10-05, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Ja, men det er helt usannsynlig

Varför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto