Citat:
Ursprungligen postat av
TaxenSixten
Tror det är PMs far som överfört sitt eget kvinnohat till sin son i så fall. Fadern ville ju straffa modern till att bara träffa sin yngste son en gång om året.
Det ihop med diagnoser kan alltså skapa en sexualsadist?
Det skulle vara intressant att veta vad forskingen säger. Får ta tag i det.
Ang pappan, så såg ju PM och hans syskon hur pappan misshandlade mamman ofta. Om mamman inte vågade säga ifrån kan det skapa förakt för mamman hos ett barn. Vid sex års ålder flyttade PM och den åldrige fadern från familjen. Här kan man undra hur mycket skit pappan talade om mamman. För pojken Peter. Det kan bli rena hjärntvätten. Den tanken grundar jag på att PM inte fick besöka sin mamma mer än nån gång om året, och inte saknade det heller.
Han utvecklade en lite snedvriden sexuell syn på kvinnor (min personliga åsikt) genom bdsm. Han utökade detta med våldsamma filmer där man nu konstaterat att filmerna verkar innehålla äkta mord och tortyr. Från detta är nog inte steget så himla långt att vid lämpligt tillfälle förverkliga sina fantasier som han byggt upp under många år.
Till detta kan man lägga hans extrema kontrollbehov. Hans fallenhet att skylla ifrån sig på andra, och ta all positiv credit själv. Så länge han själv fick vara stjärnan kunde han vara både humoristisk och snäll. Men om han blev ifrågasatt blev han både förbannad och började kasta saker efter folk. Detta tyder på en oerhört labil människa.
Jag tror han blev formad redan som barn för att sedan eskalera till värre och värre former. En tickande bomb.
Ja ja... bara spekulationer - blir intressant att se vad RPUn säger när den väl är klar.