2017-10-05, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Nej, det tror jag inte hade blivit lika tungt. Men tanken var smart.
En dansk tidning hade intervjuat ett ögonvittne på stranden som berättade ganska detaljerat om torson.
Det stod i Bt.dk. Men intervjun togs bort snabbt från tidningen troligtvis med hänsyn till anhöriga.
Som jag förstod danskan så var järnrör trädda genom bältet (eller fästa vid bältet). Det är längesedan så jag kanske inte minns helt rätt. Mer än att det var en makaber syn. Jag undrar varför Madsen hade järnrör liggande på ubåten? Vad hade han för användning av dem där? Stod han på ombord på Ubåten och höll på med att svetsa ihop något? Eller fanns det ett annat användningsområde för tunga järnrör?
Den borttagna artikeln talade om att det fanns en kedja eller kanske kätting runt kroppen. Och trär man ett bälte genom metallrör så skulle det nog på avstånd kunna se ut som en kätting.
Citera
2017-10-05, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Tror det är PMs far som överfört sitt eget kvinnohat till sin son i så fall. Fadern ville ju straffa modern till att bara träffa sin yngste son en gång om året.
Det ihop med diagnoser kan alltså skapa en sexualsadist?
Det skulle vara intressant att veta vad forskingen säger. Får ta tag i det.

Ang pappan, så såg ju PM och hans syskon hur pappan misshandlade mamman ofta. Om mamman inte vågade säga ifrån kan det skapa förakt för mamman hos ett barn. Vid sex års ålder flyttade PM och den åldrige fadern från familjen. Här kan man undra hur mycket skit pappan talade om mamman. För pojken Peter. Det kan bli rena hjärntvätten. Den tanken grundar jag på att PM inte fick besöka sin mamma mer än nån gång om året, och inte saknade det heller.

Han utvecklade en lite snedvriden sexuell syn på kvinnor (min personliga åsikt) genom bdsm. Han utökade detta med våldsamma filmer där man nu konstaterat att filmerna verkar innehålla äkta mord och tortyr. Från detta är nog inte steget så himla långt att vid lämpligt tillfälle förverkliga sina fantasier som han byggt upp under många år.

Till detta kan man lägga hans extrema kontrollbehov. Hans fallenhet att skylla ifrån sig på andra, och ta all positiv credit själv. Så länge han själv fick vara stjärnan kunde han vara både humoristisk och snäll. Men om han blev ifrågasatt blev han både förbannad och började kasta saker efter folk. Detta tyder på en oerhört labil människa.

Jag tror han blev formad redan som barn för att sedan eskalera till värre och värre former. En tickande bomb.

Ja ja... bara spekulationer - blir intressant att se vad RPUn säger när den väl är klar.
Citera
2017-10-05, 11:41
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Nej, det är du som drar förhastade slutsatser. Du hade inga uppgifter från början, bad om dem. sen får du olika referat, sen drar du egen slutsats att just JAG har missuppfattat, och menar att påsen är en påse från rättsmedicin och att det ska gälla som sanning.

Flera som tolkade olika igår, vissa menade att tygstycket måste avse ett klipp, vissa menade att det var rester i en påse. Att det var ETT FYND, som presenterades och som refererades lite olika av journalister.

Ta det nu lugnt, för det finns flera livereferat som betecknar påsen som ett FYND. En påse från rättsmedicin. skulle inte kallas för ett fynd.

Orkar inte diskutera utan du får verkligen gå igenom alla live uppdateringar och vad som sagts. Lägg inte ansvaret på mig att ha missuppfattat då jag citerat rakt från både bt.dk och ekstrabladets live, som nu är låsta.

I övrigt får du tro vad du vill, blanda inte in mig bara tack.

Jag har också uppfattat det som om man hittat en väska, bag eller påse i ubåten.
Citera
2017-10-05, 11:42
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Det där verkar vara en missuppfattning att dom skulle hittat en påse, såhär står det på ekstrabladet om samma sak.

En erklæring fra retsmedicinsk institut om en effektpose med et tøjstykke af mulige vævsrester.

Det er et stykke tøj fra en kedeldragt, der er blod på venstre lænd og nedre del af ryggen.

Der er påvist forekomst af muskel, knogle og fedtvæv samt muligt hår og fibre, læser anklageren op.

http://ekstrabladet.dk/112/kim-walls-lig-havde-stik-i-bryst-og-underliv/6853285

Det är alltså ett stycke tyg i en påse från rättsmedicinska det handlar om, som innehåller spår av muskelfiber, ben, fettvävnad och blod. Alltså ett stycke tyg man klippt ut från overallen han bar när han gick iland. Och detta hittar man på overallens rygg, m.a.o har M burit likdelar på ryggen uppför lejdaren.

Man har alltså inte hittat en påse med slaktrester i ubåten.
Det förklarar det något udda fyndet.
Citera
2017-10-05, 11:47
Medlem
Citat:
Nej, det tror jag inte hade blivit lika tungt. Men tanken var smart.
En dansk tidning hade intervjuat ett ögonvittne på stranden som berättade ganska detaljerat om torson.
Det stod i Bt.dk. Men intervjun togs bort snabbt från tidningen troligtvis med hänsyn till anhöriga.
Som jag förstod danskan så var järnrör trädda genom bältet (eller fästa vid bältet). Det är längesedan så jag kanske inte minns helt rätt. Mer än att det var en makaber syn. Jag undrar varför Madsen hade järnrör liggande på ubåten? Vad hade han för användning av dem där? Stod han på ombord på Ubåten och höll på med att svetsa ihop något? Eller fanns det ett annat användningsområde för tunga järnrör?
Ja, den där "kedjan" minns jag. Så småningom kom det fram att det var ihåliga järnrör. Sex centimeter långa om jag minns rätt. Likadana järnrör hade han i verkstaden, vilket han själv erkände: "Jo, de påminner om dom jag har i verkstaden", eller något sånt. Däremot förnekade han att det var den konstruktionen/bältet som han satte på henne när han dumpade henne i sjön (eller "begravde" som han så vackert uttrycker det). Själva användningsområdet för dessa rör har nog inte vidrörts i nån artikel. Och han har heller inte ens erkänt att han haft några järnrör i ubåten eller satt på henne några järnrör.
Citera
2017-10-05, 11:47
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ang pappan, så såg ju PM och hans syskon hur pappan misshandlade mamman ofta. Om mamman inte vågade säga ifrån kan det skapa förakt för mamman hos ett barn. Vid sex års ålder flyttade PM och den åldrige fadern från familjen. Här kan man undra hur mycket skit pappan talade om mamman. För pojken Peter. Det kan bli rena hjärntvätten. Den tanken grundar jag på att PM inte fick besöka sin mamma mer än nån gång om året, och inte saknade det heller.

Han utvecklade en lite snedvriden sexuell syn på kvinnor (min personliga åsikt) genom bdsm. Han utökade detta med våldsamma filmer där man nu konstaterat att filmerna verkar innehålla äkta mord och tortyr. Från detta är nog inte steget så himla långt att vid lämpligt tillfälle förverkliga sina fantasier som han byggt upp under många år.

Till detta kan man lägga hans extrema kontrollbehov. Hans fallenhet att skylla ifrån sig på andra, och ta all positiv credit själv. Så länge han själv fick vara stjärnan kunde han vara både humoristisk och snäll. Men om han blev ifrågasatt blev han både förbannad och började kasta saker efter folk. Detta tyder på en oerhört labil människa.

Jag tror han blev formad redan som barn för att sedan eskalera till värre och värre former. En tickande bomb.

Ja ja... bara spekulationer - blir intressant att se vad RPUn säger när den väl är klar.
Jag hade inte noterat att fadern misshandlade modern. Uppfattade dock att han var hård mot sönerna, vilket jag tolkar som misshandel.
Citera
2017-10-05, 11:48
Medlem
Citat:
Jag hade inte noterat att fadern misshandlade modern. Uppfattade dock att han var hård mot sönerna, vilket jag tolkar som misshandel.
Och det är misshandeln mot mamman jag har i min minnesbank. Men skall se om jag hittar nån källa.
Citera
2017-10-05, 11:51
Medlem
Här är för övrigt en artikel om Madsen och den styckade japanskan (1986).

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/pwBb6/uppgift-madsen-nara-plats-dar-kroppsdelar-hittades-1986
Citera
2017-10-05, 12:05
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Googlade på sexualsadist, hittade denna amerikanska polissidan med förklaring. Typ allt stämmer på Peter Madsen. Är så jäkla läskigt! https://www.officer.com/investigations/article/10233107/the-sexual-sadist
Intressant, skrämmande, vidrigt.
Citera
2017-10-05, 12:06
Medlem
Citat:
Men snälla nån. Fortfarande teknikfråga. Jag undrar hur det gick till rent tekniskt att skicka en film
av styckningen som minne,souvenir eller för att dela med likasinnade.
UTAN ATT DET HAMNAR I SERVRAR SÅ ATT POLIS KAN FISKA UPP FILMEN OCH ANVÄNDA SOM BEVIS.
Tor är uteslutet pga "satans långsamt" av ett par st som använder det.
Har du någon annan konstruktiv lösning på problemet eller hade du bara lite kontaktbehov?

Det vore hur lätt som helst att lägga upp en sådan film på en valfri uppladdningstjänst typ Mediafire (gratis) eller något betalalternativ, finns väl flertalet gratis tror jag allt, förutsatt att han hade bra uppkoppling där han befann sig.
Han kan även ha skapat ett trollkonto på Facebook och lagt upp den där som privat listad film eller att han enbart har ett konto utan vänner.. Det vore helt omöjligt för någon att få kännedom om detta såvida inte mobilen hittas, men det är nog inte så stor chans om den ligger på havets botten.
Citera
2017-10-05, 12:32
Medlem
Sammanfattning från häktningsförhandling 5 sept.

https://www.expressen.se/kvallsposten/i-dag-vantas-madsens-sanning-om-kim-wall/

- Försvararen läste upp ett vittnesmål från en person som sa att han har pratat med Peter Madsen om hur man gömmer ett lik till havs. Madsen svarade att den här personen tillhör en konkurrerande raketförening.
– Det är kallt krig mellan oss, han kan ha alla möjliga skäl att vilja skada mig. Något sådant samtal har aldrig ägt rum.

Lite märkligt svar ovan. Likadant med den där sågen han syntes med samma dag. Enligt nån i den här tråden så skulle den som såg Madsen med fogsvansen, vara någon som ville honom illa. Och det antyds alltså att detta vittnesmål skulle vara lögn. Här i tråden alltså. Inte i tidningarna.

Kontentan blir att alla som vittnat om något negativt, är konkurrenter, nån som vill honom illa, eller på annat sätt skada honom. Madsen är oskyldig som ett litet lamm.

De kvarlevor som hittats, som tillhör Kim Wall, sänktes med hjälp av nedtyngande rör. Runt rören var det ett nylonband bundet. Liknande rör har hittats i Madsens verkstad. -
Madsens förklaring: -Jag hittade något i ubåten som jag knöt runt Kim Walls kropp. Kroppen var hel när jag kastade den i vattnet. Det bälte som hittade runt kroppsdelen som hittades är inte den sak som jag knöt runt henne. Rören skulle eventuellt kunna vara något som fanns i min verkstad, säger Peter Madsen.
Senast redigerad av Picasso2 2017-10-05 kl. 12:36.
Citera
2017-10-05, 12:42
Medlem
Citat:
Intressant, skrämmande, vidrigt.
Ja visst är det. Han följer skolboken exakt! Intressant att åklagare ,polis etc inte ska visa några känslor alls utan agera lugnt eftersom varje stark känsla av avsky, sorg etc ses som en vinst för sexualsadisten. Det mest skrämmande att ta in är att sexualsadisten tänder på att se sitt offer plågas och tänder på offrets rädsla. Fy faan! Ubåten blev en tortyrkammare.

länk här till amerikanska polisens beskrivning av en sexualsadist https://www.officer.com/investigations/article/10233107/the-sexual-sadist

nterview.
Senast redigerad av Mint100 2017-10-05 kl. 13:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in